I dag lanserer Marantz to nye stereokomponenter i Premium-segmentet. Samtidig markerer disse starten på en helt ny generasjon produkter med en ny designlinje fra Marantz.
Den 20 august ble HiFI-pressen invitert til en digital internasjonal presselansering av Sound United. Temaet var en ny generasjon HiFi fra Marantz, og når vi på forhånd måtte sende inn en signert taushetserklæring med embargo frem til 1. september var det åpenbart at dette var heftig greier for Marantz.
Verter for seansen den 20 august var Oliver Kriete - European Product Manager, Rainer Finck - Senior Acoustics Engineer og Sebastian Beyer - European Marketing.
En ny generasjon
Og alvor var det. For på denne lanseringspresentasjonen viste Marantz frem en helt ny generasjon HiFI-produkter, med en helt ny designlinje. Marantz er kjent for et elegant og forutsigbart design på sine produkter. Og etter hvert som årene har gått har kanskje den delen som har med forutsigbarhet å gjøre blitt litt i overkant dominerende?
Med andre ord en solid grobunn for å lansere en serie med et helt nytt design. Men det betyr ikke at man bryter helt med alle gamle verdier. Det er litt som med Miles Davis – selv om han forandret jazzen fire ganger, bygde han alltid videre på forhistorien. Sånn er det også med det nye designet. Det fremstår som helt nytt, men ser man nøyere etter finner man klare forbindelseslinjer til eldre produktdesign. Som trekket med LED-belysning i fuger i fronten....
Les hele nyhetsartikkelen hos Audiophie.no