Manleys venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    emotikon skrev:
    Der ja Oslo2 :)
    Det var på tide at noen tok utfordringen.Takk!

    Nå forlanges bare at dere i Manleygjengen knipser i vei (eller har dere ikke mer å by på.... :-*)

    Knipser aldri bilder, jeg fotograferer........ ;)
    Tror det ikke før jeg får se det.... :p ;)
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Uurgh, denne synes jeg ikke ser bra ut i det hele tatt ifht. originalen jeg besitter:


    - det er noe med proporsjonene som blir helt feil ifht. dette:


    Høyden blir feil. Mulig fjernkontrollen kunne vært noe, men ikke med denne estetikken...bruker iPoden på min og den ser mye kulere ut enn den med iPod docking i hvertfall i mine øyne...teksten "Stingray iTube" ser heller ikke bra ut...sorry...måtte bare få det ut :-[

    Ellers er jeg kjempefornøyd med min Stingray og kundeservicen til Manley. Få overgår den :)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror jammen jeg er enig. Høyden gir en feil balanse i formen; rørene blir for små til høyden på frontplata. Det hele blir for massivt. Det er egentlig pussig at de har gjort det slik for etter min mening har de fått til designet på samtlige andre produkter. I sommerferien, da jeg ikke fikk lyttet til anlegget mitt begynte jeg å drømme om Neo-classic preamp. Det varte ikke lenge, da jeg kom hjem og lyttet til matchen mellom Leben og Snapper virker det ikke så relevant lenger. Tror faktisk jeg begynte å drømme om Manley preamp utelukkende på grunn av looken - den ser kul ut, Manley har the funky look 8) Har noen her lyttet til den?
     

    Vedlegg

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    877
    Antall liker
    903
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som har agentur på Manley i Norge for tiden?
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Audiofreaks i Bergen har agenturet. Skuffende at de ikke gjør mer ut av det. Manley leverer kvalitet i forhold til pris. Leste en som på de amerikansek forumene som beskrev det slik: Manley Labs tjener Pengene sine på pro markedede, til studioer. Hifi komponentene er lidenskapen til EveAnne og selges primært på grunn av interessen og ikke pengene. Tror nok dette kan tas med klype salt; det virker som hun greier å tjene lønnen på hifi også. Men de er nøkterne i prisingen av høykvalitetsutstyr. Også er Manley komponentene interessant for oss som er interessert i god lyd uten at det er "hifi-ish"; forsterkerne har gjennomgående en punchy og funky spillestil, som inviterer til dans. Engelskmenn kaller det visstnok PRaT ;) Men i tillegg til den rytmiske og dynamiske spillestilen har de rørenes flyt og nærvær. Men det som har slått meg med Manley er at det låter KULT 8)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Audiofreaks i Bergen har agenturet. Skuffende at de ikke gjør mer ut av det. Manley leverer kvalitet i forhold til pris. Leste en som på de amerikansek forumene som beskrev det slik: Manley Labs tjener Pengene sine på pro markedede, til studioer. Hifi komponentene er lidenskapen til EveAnne og selges primært på grunn av interessen og ikke pengene.

    Tror nok dette kan tas med klype salt; det virker som hun greier å tjene lønnen på hifi også. Men de er nøkterne i prisingen av høykvalitetsutstyr. Også er Manley komponentene interessant for oss som er interessert i god lyd uten at det er "hifi-ish"; forsterkerne har gjennomgående en punchy og funky spillestil, som inviterer til dans. Engelskmenn kaller det visstnok PRaT ;) Men i tillegg til den rytmiske og dynamiske spillestilen har de rørenes flyt og nærvær. Men det som har slått meg med Manley er at det først og fremst låter KULT 8)
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Oslo2 skrev:
    Jeg tror jammen jeg er enig. Høyden gir en feil balanse i formen; rørene blir for små til høyden på frontplata. Det hele blir for massivt. Det er egentlig pussig at de har gjort det slik for etter min mening har de fått til designet på samtlige andre produkter.
    - godt og ikke være ensom ulv i synse skogen...bra med litt enighet...
    jeg vurderer en Manley Steelhead fordi jeg både liker musikk & sportsfiske ;)

    ...og fordi den både er pick-up & pre-amp i ett, men den ser kanskje noe "stusselig" ut...

    Jeg kjøper den imidlertid gjerne brukt fordi Manley har en utrooolig kunde service.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er derimot ikke enig i at Steelhead ser stusselig ut. Den har ikke den rå looken som Neo-Classic, Mahi og Snapper - der det rå utseende kommer mye av rørenes plassering. Men den har helt klart Manleys husdesign og ser funky ut 8)
     

    Vedlegg

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Oslo2 skrev:
    Jeg er derimot ikke enig i at Steelhead ser stusselig ut. Den har ikke den rå looken som Neo-Classic, Mahi og Snapper - der det rå utseende kommer mye av rørenes plassering. Men den har helt klart Manleys husdesign og ser funky ut 8)
    Er enig i at den har Manleys husdesign, men litt..."slapp"...er den... ;)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    En annonse på ikke navngitt internett fora viser noen eldre Manley monoblokker som er til salgt. Det skrives at de har vært i produsent Rick Rubens eie ;D Jeg tenker vanligvis på Manley som funky, men det er vel elektronikk som "funker" for rockere også 8)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    ikke link til annonser ..hi-fi politiet tar deg




    ;D ;D ;D ;D ;D
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Ja vel da... var ikke helt klar over reglene :-[ Har redigert det slik at det kanskje er akseptabelt nå. Poenget mitt er jo ikke å selge blokkene :p Jeg synes bare historien var kul 8)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Oslo2, mener du skal legge den inn igjen, og så får vi utfordre "skjebnen". ;)
     
    S

    Slorbak

    Gjest



    :)

    Har nå en slik her og den spiller meget godt. Liker lyden fra denne. Kansje den blir.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:



    :)

    Har nå en slik her og den spiller meget godt. Liker lyden fra denne. Kansje den blir.

    Mvh Roar
    Lekker sak, gratulerer så mye Roar.
    Svinger nok bortom ila uka ;)

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Bare komme og høre på denne Jan.Virker ut som den passer godt til disse Carlsson. Synes denne løftet lyden et hakk i forhold til de andre rørsakene som er prøvd.
    Nydlige lyd i disse el 84. Har jo disse i fisher forsterkerne.

    Mvh Roar
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Velkommen i klubben Slorbak. En lekker sak. Jeg har hørt godord om måten den spiller på sine EL84. Tøff er den og!

    Spennende om du med tiden deler dine lytte inntrykk.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    Oslo2 skrev:
    Velkommen i klubben Slorbak. En lekker sak. Jeg har hørt godord om måten den spiller på sine EL84. Tøff er den og!

    Spennende om du med tiden deler dine lytte inntrykk.
    :)

    Skal gjøre det etterhvert. Må få noen ting på plass når det gjelder vinyl. Men det virker meget lovende.

    Mvh Roar
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Slorbak skrev:



    :)

    Har nå en slik her og den spiller meget godt. Liker lyden fra denne. Kansje den blir.

    Mvh Roar
    - gratulerer med ny forsterker :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2



    Hva har Egil på hylla si istedetfor denne, Roar.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Det vet jeg ikke Rolf. Manleyen og skiltet har fått et nytt hjem.

    Mvh Roar
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Er godt fornøyd med min. Den har et flott sammenhengende, gjennomsiktig og dynamisk lydbilde fra topp til bunn. Mulig den heller en tanke mot det lyse, men ikke sjenerende mye. Den har på ingen måte den "klassiske-rørlyden". I tillegg har den utseende med seg fordi den ser annerledes ut enn 90% der ute og har dermed blitt et bra utgangspunkt for small-talk i selskaper osv. :)

    Har betraktelig mer bass-slam/nyansering med transistor effektrinnet på 300w, men det savnes nødvendigvis ikke. For mitt vedkommende er denne en "keeper".
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Har nå spilt en stund med denne Manley stingray og har dannet meg et bilde av hvor god den er.

    El 84 er et meget musikalsk rør og jeg har jo dette fra før av i en annen forsterker.
    Den spiller stort og for en oppløsning den har oppover. Synes ikke denne er lys i lyden,men det kan kansje ha noe med de høytalerne jeg bruker. For meg så synes jeg den spiller med et varm mellomtone og den har en en silkemyk topp. Bassen er stram og fin. Mellomtonen er litt mere laidback enn Luxman,men det er bare en smaksak. Egen subutgang er det også.
    Har kjøpt inn fullt rørbytte og skal få prøvd noen nos Haltron el 84 utover. Disse har jeg god erfaring med fra 34 røra. Liker disse Haltron.

    I mine øyne er dette en meget god forsterker med skikklig trøkk alle veier. ;) :)
    Det var pang her på sentralen som anbefalte meg og ta en lytt til denne,han mente den var meget god og det var den. Den ble her. ;D

    Mvh Roar
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Slorbak skrev:
    :)

    Har nå spilt en stund med denne Manley stingray og har dannet meg et bilde av hvor god den er.

    El 84 er et meget musikalsk rør og jeg har jo dette fra før av i en annen forsterker.
    Den spiller stort og for en oppløsning den har oppover. Synes ikke denne er lys i lyden,men det kan kansje ha noe med de høytalerne jeg bruker. For meg så synes jeg den spiller med et varm mellomtone og den har en en silkemyk topp. Bassen er stram og fin. Mellomtonen er litt mere laidback enn Luxman,men det er bare en smaksak. Egen subutgang er det også.
    Har kjøpt inn fullt rørbytte og skal få prøvd noen nos Haltron el 84 utover. Disse har jeg god erfaring med fra 34 røra. Liker disse Haltron.

    I mine øyne er dette en meget god forsterker med skikklig trøkk alle veier. ;) :)
    Det var pang her på sentralen som anbefalte meg og ta en lytt til denne,han mente den var meget god og det var den. Den ble her. ;D

    Mvh Roar
    Kult at den falt i smak, slik at Manley kretsen utvides litt her i Norge. Pussig liten gjeng vi er med henblikk på kvaliteten til disse produktene.

    Kunne jeg spurt om hvor du kjøper Haltron EL34? Kunne vært spennende å teste disse i Snapper!
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    Oslo2 skrev:
    Slorbak skrev:
    :)

    Har nå spilt en stund med denne Manley stingray og har dannet meg et bilde av hvor god den er.

    El 84 er et meget musikalsk rør og jeg har jo dette fra før av i en annen forsterker.
    Den spiller stort og for en oppløsning den har oppover. Synes ikke denne er lys i lyden,men det kan kansje ha noe med de høytalerne jeg bruker. For meg så synes jeg den spiller med et varm mellomtone og den har en en silkemyk topp. Bassen er stram og fin. Mellomtonen er litt mere laidback enn Luxman,men det er bare en smaksak. Egen subutgang er det også.
    Har kjøpt inn fullt rørbytte og skal få prøvd noen nos Haltron el 84 utover. Disse har jeg god erfaring med fra 34 røra. Liker disse Haltron.

    I mine øyne er dette en meget god forsterker med skikklig trøkk alle veier. ;) :)
    Det var pang her på sentralen som anbefalte meg og ta en lytt til denne,han mente den var meget god og det var den. Den ble her. ;D

    Mvh Roar
    Kult at den falt i smak, slik at Manley kretsen utvides litt her i Norge. Pussig liten gjeng vi er med henblikk på kvaliteten til disse produktene.

    Kunne jeg spurt om hvor du kjøper Haltron EL34? Kunne vært spennende å teste disse i Snapper!
    :)

    Disse fikk jeg av en kompis og den lyden de varter opp med liker jeg. Bruker Haltron el 84 i Manley. Vansklig og si noe enda,må vel få en stund til og så gå tilbake til de andre og høre om det er noe og hente.
    Fikk noen av disse 6414 røra som sitter vel i noen Manley. Disse er fra 1957 og prisen er billig for disse.

    Er så fornøyd med denne Manley og da er greit og ha et lite lager med nos rør.

    Mvh Roar
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Har hatt en Manley Stingray i et par måneder nå. Bruker alltid litt tid før jeg evt melder meg som venn i vennetrådene og tiden er nå inne. Manley er så rocka og funky som du kan få det. Alle burde ha minst en Manley i løpet av livet, er du en rocker så er faren for å bli hekta stor:)

    Her ser dere klassikeren min, et omdømme som den har fått av mange grunner.





    Skal skrive litt mer om dens musikalske egenskaper etterhvert.
    Lf
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Manleys venner,.....

    det har kommet en ny preamp som heter Manley JUmbo schrimp....koster 2300usd

    Det er vel ingen her som har hørt denne på feks messer el liknende ? spennede sak...




    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Heftige saker , som sikkert gir vel så heftig varmeeffekt.....

    Dæven!for no tøffe saker......LITT overkill i min ht-verden , men dette må da være billig mht til effekt til rådighet og rør.

    de ligger nok ikke lenge vil jeg tro....

    Espen
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Tja, hvor mange motstander må jeg koble inn i delefilteret på duoene for og nyttegjøre disse?
    Det er fan meg første gangen jeg seriøst skulle ønske at høytalerene mine måtte ha masse juice
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Vermin skrev:
    Tja, hvor mange motstander må jeg koble inn i delefilteret på duoene for og nyttegjøre disse?
    Det er fan meg første gangen jeg seriøst skulle ønske at høytalerene mine måtte ha masse juice
    Går det ikke an å få koblet ut noen av røra og gjort de tilpasninger dét evt måtte medføre? Typisk audiomix-"mat" ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker du deg disse , så finnes det nok av høyttalere som er ett sant helvete å drive...

    Hva med nye basstårn og en til hver Vermin ? high-end bondebass-.---MKII ;D

    Powered by Manley.... :D
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    Tja, hvor mange motstander må jeg koble inn i delefilteret på duoene for og nyttegjøre disse?
    Det er fan meg første gangen jeg seriøst skulle ønske at høytalerene mine måtte ha masse juice
    Tror jeg forstår ditt problem/utfordring ::) Jeg trenger heller ikke mer kraft, men disse beistene frister endog.

    Dette er rå monoblokker. Fra mitt lyttested - der Manley står for funk - er det helt merkverdig at dette ikke bare forsvinner på et og samme døgn. For noen råtasser av noen beist: her er looken, kraften og EL34 magi - rene Kinderegget
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn