Manleys venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Takk opera :D Din beskrivelse av at Psvane rørene ble raskt forringet i kvalitet gjorde at jeg ble nysgjerrig på å teste dette i mitt eget oppsett. Og ja, jammen ble det et løft når jeg byttet ut Psvane 300B med de orginale, men neste ikke spilt på, ElectroHarmonix rørene som fulgte med preampen. Derimot virker det som 6AC7 Black Shuguang rørene i monoblokkene fungerer bra ennå. Disse rørene måler også helt stabilt og perfekt på bias.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Tar meg den frihet , og melder meg inn. Har nylig fått installert "Steelhead", m. medfølgende tung PSU. Kommer nok til å stille noen spørsmål. Tråden later til å bestå av kompetente personer, så regner m. ditto svar.

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Legger inn et bilde før kabling, m. NO. Frey 2:

    Steelhead 001.jpg
    Utmerket design & matcher Mc.Intosh.

    mvh
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Velkommen til klubben Oct og gratulerer med Steelhead! Denne har jeg ikke hørt, så jeg er svært spent og interessert i dine lytteinntrykk :). Kan bare støtte deg i at designet er utmerket!
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Dette er ordentlige saker: gratulerer oct! Stein tøft!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @opera: Du må vente litt mht.lytte-inntrykk. Tør ikke koble opp før godkjenning fra Stereofil. Men har lånt en av få eks. av arten tidligere isommer. Da kablet m. Monster, og brukt som RIIA & pre. Altså direkte i effekt-trinnene & switchet til ubalansert. Det lød meget bra!

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    PSU & Nordost "Thor". Må kjøpe eget rack.

    PSU 001.jpg
    anlegg aug 12 001.jpg
    Lytte inntrykk kommer.

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Nytt "rack" fra OHFS i hus. Samt litt ekspert-hjelp til kabling. Legger ut bilder når camera er ladet.

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fy fader du har et flott oppsett oct :)

    Ha en fin helg og kos deg med godlyden.

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Mange knapper på "Steelheaden"

    001.jpg
    002.jpg
    Slik ser det ut efter at Jonas fra OHFS leverte nytt "Clic" rack & omprogrammerte Mc.èn slik at jeg kan lytte gjenom den. Selvsagt ble lyden bedre! Godt hjulpet av en gammel N.O. Vishnu til PSU.

    mvh
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Uurgh, denne synes jeg ikke ser bra ut i det hele tatt ifht. originalen jeg besitter:


    - det er noe med proporsjonene som blir helt feil ifht. dette:


    Høyden blir feil. Mulig fjernkontrollen kunne vært noe, men ikke med denne estetikken...bruker iPoden på min og den ser mye kulere ut enn den med iPod docking i hvertfall i mine øyne...teksten "Stingray iTube" ser heller ikke bra ut...sorry...måtte bare få det ut

    Ellers er jeg kjempefornøyd med min Stingray og kundeservicen til Manley. Få overgår den :)
    Dette er den fineste rør forsterkeren jeg har sett.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Er det noe nytt mht steelheaden og lytteinntrykk?? Går det an å si noe om lyden i forhold til andre kjente produkter??
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Er det noe nytt mht steelheaden og lytteinntrykk?? Går det an å si noe om lyden i forhold til andre kjente produkter??
    Efter snaut 3 ukers lytting m. "steelheaden" i "default" innstilling, og igjenom omprogrammert Cd/R til aux i Mc., kan jeg vel bare si at oppløsningen er uovertruffen. Vokalister & instrumenters tilstedeværelse i rommet er langt bedre enn gjenom den innebygde RIIA`en i mc`en. Egentlig synd å si, da jeg er blodfan av Mc. og. Men en dedikert RIIA til mer enn prisen av hele Mc. pre`en må jo bare lyde bedre. Trenger ikke engang sitte i "sweetspot" for å høre instrumenter & vokalister bevege seg rundt i rommet. Nesten skremmende. Har desverre ingen referanser til andre RIIA`er i samme prisklasse, men hørte en gang en Aesthetic Calypso (trur eg det var) hos Lyric, og den var jo også svært bra, men over annen elektronikk & et par store Avantgarde horn. Da blir det vanskelig å sammenligne. Er i det hele tatt svært fornøyd m. Steelhead. Og kommer tilbake når jeg får riktige innstillinger til min pickup. Som sagt står alle innstillinger f. ø. i "default".

    mvh
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hyggelig å høre at du er fornøyd. Jeg vurderer å satse på en Manley selv, men prisen er jo ikke helt lav, så det blir nok en stund til. Jeg har det siste året brukt en ASR Basis Exclusive som Marius i Stereofil kåret til "verdens beste". En helt nøytral bedømmelse er det neppe, og når de nå ha kommet i gang med Manley for alvor, er det mulig at han må trekke utsagnet tilbake. ..(he,he) Så vidt jeg husker fra anmeldelsen i Stereophile av en tidligere utgave av ASR, hadde sistnevnte bedre oppløsning og større klarhet enn Manley Steelhead, mens Steelheaden vant på en mykere og mer musikalsk gjengivelse.....
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Hyggelig å høre at du er fornøyd. Jeg vurderer å satse på en Manley selv, men prisen er jo ikke helt lav, så det blir nok en stund til. Jeg har det siste året brukt en ASR Basis Exclusive som Marius i Stereofil kåret til "verdens beste". En helt nøytral bedømmelse er det neppe, og når de nå ha kommet i gang med Manley for alvor, er det mulig at han må trekke utsagnet tilbake. ..(he,he) Så vidt jeg husker fra anmeldelsen i Stereophile av en tidligere utgave av ASR, hadde sistnevnte bedre oppløsning og større klarhet enn Manley Steelhead, mens Steelheaden vant på en mykere og mer musikalsk gjengivelse.....
    Jeg har ikke hørt ASR, og kan ikke uttale meg. Det er mulig jeg er "sprø" som kjøpte Steelhead, men det er den største "lyd-gevinsten" jeg har opplevet siden jeg byttet forsterkeri fra Hegel ti Mc. Manley har jo også Chinook, til tredjedelen av prisen for Steelhead:). Det gjenstår stadig innspilling, bedre kabling, og kanskje bytte av platespiller. Kun økonomi som begrenser. Er tilhenger av å gå frem skrittvis. Første skritt blir å stille "steelheaden" efter P.U. Kommer tilbake m. ytterligere lytte-erfaring.

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hyggelig å høre at du er fornøyd. Jeg vurderer å satse på en Manley selv, men prisen er jo ikke helt lav, så det blir nok en stund til. Jeg har det siste året brukt en ASR Basis Exclusive som Marius i Stereofil kåret til "verdens beste". En helt nøytral bedømmelse er det neppe, og når de nå ha kommet i gang med Manley for alvor, er det mulig at han må trekke utsagnet tilbake. ..(he,he) Så vidt jeg husker fra anmeldelsen i Stereophile av en tidligere utgave av ASR, hadde sistnevnte bedre oppløsning og større klarhet enn Manley Steelhead, mens Steelheaden vant på en mykere og mer musikalsk gjengivelse.....
    Jeg har ikke hørt ASR, og kan ikke uttale meg. Det er mulig jeg er "sprø" som kjøpte Steelhead, men det er den største "lyd-gevinsten" jeg har opplevet siden jeg byttet forsterkeri fra Hegel ti Mc. Manley har jo også Chinook, til tredjedelen av prisen for Steelhead:). Det gjenstår stadig innspilling, bedre kabling, og kanskje bytte av platespiller. Kun økonomi som begrenser. Er tilhenger av å gå frem skrittvis. Første skritt blir å stille "steelheaden" efter P.U. Kommer tilbake m. ytterligere lytte-erfaring.

    mvh
    Godt å høre du har kommet over den derre Hegel greia oct,fy for noe dritt :cool:

    mvh

    Sorry OT
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Hyggelig å høre at du er fornøyd. Jeg vurderer å satse på en Manley selv, men prisen er jo ikke helt lav, så det blir nok en stund til. Jeg har det siste året brukt en ASR Basis Exclusive som Marius i Stereofil kåret til "verdens beste". En helt nøytral bedømmelse er det neppe, og når de nå ha kommet i gang med Manley for alvor, er det mulig at han må trekke utsagnet tilbake. ..(he,he) Så vidt jeg husker fra anmeldelsen i Stereophile av en tidligere utgave av ASR, hadde sistnevnte bedre oppløsning og større klarhet enn Manley Steelhead, mens Steelheaden vant på en mykere og mer musikalsk gjengivelse.....
    Jeg har ikke hørt ASR, og kan ikke uttale meg. Det er mulig jeg er "sprø" som kjøpte Steelhead, men det er den største "lyd-gevinsten" jeg har opplevet siden jeg byttet forsterkeri fra Hegel ti Mc. Manley har jo også Chinook, til tredjedelen av prisen for Steelhead:). Det gjenstår stadig innspilling, bedre kabling, og kanskje bytte av platespiller. Kun økonomi som begrenser. Er tilhenger av å gå frem skrittvis. Første skritt blir å stille "steelheaden" efter P.U. Kommer tilbake m. ytterligere lytte-erfaring.

    mvh
    Godt å høre du har kommet over den derre Hegel greia oct,fy for noe dritt :cool:

    mvh

    Sorry OT
    Ja, selv P-4 & H-4, som var toppmodelene, var bare driiit.

    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hyggelig å høre at du er fornøyd. Jeg vurderer å satse på en Manley selv, men prisen er jo ikke helt lav, så det blir nok en stund til. Jeg har det siste året brukt en ASR Basis Exclusive som Marius i Stereofil kåret til "verdens beste". En helt nøytral bedømmelse er det neppe, og når de nå ha kommet i gang med Manley for alvor, er det mulig at han må trekke utsagnet tilbake. ..(he,he) Så vidt jeg husker fra anmeldelsen i Stereophile av en tidligere utgave av ASR, hadde sistnevnte bedre oppløsning og større klarhet enn Manley Steelhead, mens Steelheaden vant på en mykere og mer musikalsk gjengivelse.....
    Jeg har ikke hørt ASR, og kan ikke uttale meg. Det er mulig jeg er "sprø" som kjøpte Steelhead, men det er den største "lyd-gevinsten" jeg har opplevet siden jeg byttet forsterkeri fra Hegel ti Mc. Manley har jo også Chinook, til tredjedelen av prisen for Steelhead:). Det gjenstår stadig innspilling, bedre kabling, og kanskje bytte av platespiller. Kun økonomi som begrenser. Er tilhenger av å gå frem skrittvis. Første skritt blir å stille "steelheaden" efter P.U. Kommer tilbake m. ytterligere lytte-erfaring.

    mvh
    Godt å høre du har kommet over den derre Hegel greia oct,fy for noe dritt :cool:

    mvh

    Sorry OT
    Ja, selv P-4 & H-4, som var toppmodelene, var bare driiit.

    mvh
    Ja, ja, ja.mht Hegel. ...Men kablingen din ser jo egentlig bra ut. Jeg hadde kanskje forsøkt meg med en "snillere" kabel fra spiller til RIAA. Hos meg gjør denne kabelen kjempeutslag (kan ha med RIAAen å gjøre). Er i ferd med å bestille en Kubala-Sosna Emotion phonokabel. Det blir ikke billig, men det er omtrent umulig å oppdrive en brukt en. Hvis noen skulle ha en liggende, er det bare å si fra. (He,he).
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @grammofon: Har faktisk oppgradert til Valhalla fra spiller til RIIA, men har ikke somlet meg til å endre signaturen ennu. Neste steg blir vel ny P.U. Og her er det jo mye å velge i. Tråler meg gjenom vinyltrådene:rolleyes:. En Benz L.P. blir jo foreslått... , men her er jeg helt grønn. Kanskje litt O.T. å spørre om i denne tråden? Men er mer enn takknemlig for tips ( fra andre manley - eiere) om hva som kan passe.

    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    @grammofon: Har faktisk oppgradert til Valhalla fra spiller til RIIA, men har ikke somlet meg til å endre signaturen ennu. Neste steg blir vel ny P.U. Og her er det jo mye å velge i. Tråler meg gjenom vinyltrådene:rolleyes:. En Benz L.P. blir jo foreslått... , men her er jeg helt grønn. Kanskje litt O.T. å spørre om i denne tråden? Men er mer enn takknemlig for tips ( fra andre manley - eiere) om hva som kan passe.

    mvh
    Grattis med ny kabel. Jeg er heller ingen ekspert når det gjelder platesnurrere og pickuper. Jeg kjører en blanding av Luxman PD 350 spiller, SME V-arm og Benz ebony p.u. For meg låter det bra, men det kan jo være at det finnes andre ting som låter mye bedre.
    En ting jeg lurer på, er hva slags rør som sitter i Manley'en. Her kan det være uante muligheter for den som orker og har anledning til å ekperimentere.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @grammofon: Takker for gratulasjon:). Skal v. anledning sjekke opp hva slags rør som sitter i "steelheaden". Har vært i kontakt m. sentralens P.U. ekspert & fått anbefalt en Lyra P.U. Pick-uper og kabling burde jo forøvrig være greit å diskutere i denne tråden, da begge har betydning for sluttresultatet som kommer ut av h.t.;).

    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Blir gjerne med på kabeldiskusjonen. Det har jeg litt erfaring med. P.U.'er får jeg overlate til andre. :D
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Blir gjerne med på kabeldiskusjonen. Det har jeg litt erfaring med. P.U.'er får jeg overlate til andre. :D
    Avventer kabel oppgradering. P.U. først, da jeg tror det gir mest uttelling lydmessig. Ellers kan jeg jo røpe at det blir Valhalla fra RIAA til pre. også. Da er alt på I.C. & H.T. siden av samme kvalitet. Nettkablene tror jeg er o.k. foreløpig.(jfr. nylig krangletråd om dette).

    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Siden det er stuerent her på forumet også å fortelle om de heller dyre og eksklusive (men ikke alltid like rasjonelle) innkjøp man har gjort, får jeg melde meg som Manley-eier jeg også. Det startet med en litt løssluppen bemerkning til Marius i Stereofil, og vips ringte han en del uker senere og sa at Steelheaden var kommet, og at jeg kunne prøve den.

    Det er litt tidlig å bedømme lyden, idet jeg fortsatt mangler noen rør som bør byttes. De rørene som sitter i, koster godt under hundrelappen og yter på ingen måte produktet full rettferdighet. Det første jeg gjorde, var å bytte de russiske 6922-rørene med Mullard. Det førte til en åpenbar forbedring. Så jeg venter i spenning på hvordan det vil lyde når jeg får tak i rør til de siste 2 rørparene.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Siden det er stuerent her på forumet også å fortelle om de heller dyre og eksklusive (men ikke alltid like rasjonelle) innkjøp man har gjort, får jeg melde meg som Manley-eier jeg også. Det startet med en litt løssluppen bemerkning til Marius i Stereofil, og vips ringte han en del uker senere og sa at Steelheaden var kommet, og at jeg kunne prøve den.

    Det er litt tidlig å bedømme lyden, idet jeg fortsatt mangler noen rør som bør byttes. De rørene som sitter i, koster godt under hundrelappen og yter på ingen måte produktet full rettferdighet. Det første jeg gjorde, var å bytte de russiske 6922-rørene med Mullard. Det førte til en åpenbar forbedring. Så jeg venter i spenning på hvordan det vil lyde når jeg får tak i rør til de siste 2 rørparene.
    Interessant m. rør bytte. Tenker jeg må få Marius el. Øystein fra OHFC til å foreta dette for meg.


    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Siden det er stuerent her på forumet også å fortelle om de heller dyre og eksklusive (men ikke alltid like rasjonelle) innkjøp man har gjort, får jeg melde meg som Manley-eier jeg også. Det startet med en litt løssluppen bemerkning til Marius i Stereofil, og vips ringte han en del uker senere og sa at Steelheaden var kommet, og at jeg kunne prøve den.

    Det er litt tidlig å bedømme lyden, idet jeg fortsatt mangler noen rør som bør byttes. De rørene som sitter i, koster godt under hundrelappen og yter på ingen måte produktet full rettferdighet. Det første jeg gjorde, var å bytte de russiske 6922-rørene med Mullard. Det førte til en åpenbar forbedring. Så jeg venter i spenning på hvordan det vil lyde når jeg får tak i rør til de siste 2 rørparene.
    Interessant m. rør bytte. Tenker jeg må få Marius el. Øystein fra OHFC til å foreta dette for meg.


    mvh
    Sier fra når jeg er ferdig, så du får vite hva jeg er kommet til. .... Ringer Motron i morgen eller på tirsdag. Jeg kan sikkert også skifte rør dersom du ønsker det. :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Dette er sikkert et innlegg for de særdeles spesielt interesserte. Må likevel fortelle at jeg uten de helt store forhåpninger koblet min gamle Lenco L 75 med Shure-element og 78 rpm stift til Steelheaden. Her blir det skarpt og mye sus tenkte jeg.

    Hvis oct har fått hakeslepp av Steelheaden før, var ikke mitt mindre nå. 80 år gamle steinkaker (som jeg har noen hundre av) spilte som besatt - praktisk talt uten overflatestøy, og med en fyldighet og bass som jeg aldri har vært i nærheten av å høre - uansett anlegg. Og jeg har hørt en del av dem, også med 78-plater. Greit å vite for dem som vurderer å tømme lommeboka på en Steelhead: om alt annet svikter, så kan du i alle fall spille 78-plater med den.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Må få høyrt den der Steelheaden. Held på med testing av Chinook akkurat no, og det vert publisert resultat før jul, om planen held.
    Høres bra ut. Jeg hadde en kompis på besøk er i forgårs, og han var veldig fornøyd med hva han hørte. Steelhead er etter min mening best på jazz, rock, pop etc. På klassisk foretrekker jeg nok en riaa som låter litt mer luftig. Selv om Steelhead rent faktisk har svært høy oppløsning, er totalinntrykket at den gir ganske tett lyd og med mye trøkk i bassen.
     

    jolyd

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    9
    Antall liker
    3
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg gjerne inn her på Manley`s venner.

    Har fått inn en Manley Neo-Classic 300B Pre Amp i hus. Og jeg må si dette spiller musikk ja, selv om det nok er noen timer igjenn til den er helt spilt inn. Jeg er ganske på bar bakke når det gjelder rør utstyr så jeg prøver å dra litt nytte av hva dere andre har av erfaringer på Manley utstyr, spesielt bytting av rør.

    Ser lengre opp her at både Oslo 2 og opera har disse 300b pre ampene. Ser dere har byttet ut rør, blant annet 300b rørene som det finnes masse forsjellig å prøve på markedet ser jeg. Men usikker på inngangsrørene å bytte av disse ?
    Kan jeg bruke 6SN7 som inngangsrør selv om det sitter 6SL7 som standard tro? fant noe 6SN7 på sidene Tubes Rule å der står det at 6SN7 hører til Neo Classic 300b pre amp, men veldig usikker.
    Og er det noen som helst poeng i å bytte ut Regulator rørene og Rectifier rørene til dyrere saker ?
    Ser dere har prøvd Pesvane 300b rørene. Jeg hadde nesten bstemt meg for å bestille et par med Pesvane 300b TII før jeg fant denne tråden, men litt usikker på om de er det beste valget etter å ha lest deres erfaringer med Pesvane 300b TI. Jeg bruker forøvrig Pesvanerør på ingangsiden på monoblokkene som er Bob Carver BB 305 og det ga helt klart et løft i riktig retning på lyd. Så da har jeg lyst til å prøve litt utskiftning på preampen også.

    Jag putte også på et sett med Sennheiser HD 800 hodetellefoner på Manley Preampen, å det ble Waw waw. Mer 300b øyd der tror jeg en det jeg for ut på mine Aerial Acoustics 9T men magiskt er det helt klart i både HD 800 og HT`ne.

    Hyggelig om dere kommer med forslag til rørvalg for meg, så slipper jeg kansje å prøve ut alle de forsjellige rørene på markedet og en konto som sjelver av skrekk.

    Mvh.
    Jon
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer. Spennende Jon med dine erfaringer på denne preampen etter hvert. Jeg vil ikke anbefale deg å bytte ut 6SL7, som er det som er riktig i denne forsterkeren, med 6SN7. Håper noen med mer teknisk kompetanse kan fylle ut på temaet. Selv har jeg en gang fått et rør som var merket feil, husker ikke hvilken vei det var av 6SL7/6SN7, som skulle brukes i Neo-Classic 300B SE/PP. Det spilte musikk, men mistet nesten all effekt og fikk forhøyet forvrengning. Så det skjedde ingen skade, men forsterkeren spilte langt fra optimalt.

    For tiden spiller jeg med Golden Dragon Mesh Plate 300B og liker dette godt. Disse rørene har en moderne lydsignatur; transparente, dynamiske, slam i bassen men fortsatt magien i mellomtonen. Dersom en er ute etter klassisk 300B lyd, så tror jeg ikke disse er førstevalget. Jeg spiller med Tannoy, som til tross for en vanvittig bra oppløsning/transparens, likevel er behagelig. Så jeg føler ikke, foreløpig i hvert fall, behov for 300B lyd som heller mot det veldig varme.

    Ellers er jeg enig i deg at å høre på hodetelefoner via Manley 300B er noe eget. Jeg har også HD800.

    Jon, hold oss oppdatert på dine erfaringer. Spennende å høre mer om hvordan preampen spiller sammen med Carver og Aeriel.
     

    jolyd

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    9
    Antall liker
    3
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk for info Oslo 2.

    Skal begrense meg med å kjøpe inn 300B rør først, så for jeg se hva jeg prøver å skifte ut etter hvert.
    Jeg var jo litt skeptisk til Mathcen mellom Manleyèn, Carver og Aeriel HT`ne. Syns det fungerer veldig bra, ihvertfall bedre en mitt oppsett spilte før.

    Jeg har veldig lyst til å prøve Tannoy jeg også, men litt tidlig for lommeboka mi nå ser jeg. Skal se hva jeg greier å jobbe inn i vinter, kansje det blir en mulighet utover.
    Hørte litt på Tannoy til 110K hos Stereofil når jeg hentet Manleyèn, jeg viste at de skulle låte bra fra før, men fikk ikke mindre lyst etter det. Har hørt av andre at de mente de var litt hare og pågonde i diskanten, men det var de ikke for meg selv om de spilte på helt andre ting en Manley da.

    Jeg kommer helt klart tilbake med inntrykk etter Manleyen er spilt helt inn.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.105
    Antall liker
    32.536
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg vel melde meg inn her, fikk i henda i går

    me manley.JPG


    teste ut litt skikkelig i morra, håper jeg, men vet at jeg er allerede fornøyd.

    I kveld fikk jeg programmert Remora
    fjern.JPG

    Måtte gjøre det iom. at fjernkontrollen egentlig hørte til en annen forsterker, normalt er ikke det nødvendig.

    Denne gamlingen trenger virkelig en remote. 2-3 meter fram jo, for ikke å snakke om anstrengelsen det er å komme opp av godstolen.

    bilde 3 (1).JPG


    Er ikke så stygg, egentlig.
    manley tråd.JPG
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Flott sak, den der united. Uovertruffen RIAA fra samme produsent:

    Manley Steelhead 001.jpg
    og Marius hos Stereofil gir utmerket service. Dette er vel ikke å ta for hardt i, i en vennetråd.


    mvh
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Ikke noen nødvendighet, men tøff "remote":

    Remora Remote 001.jpg
    kul sak.


    mvh
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.105
    Antall liker
    32.536
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Programmere Remora

    AAAA.JPG

    Fjernkontrollen til Jumbo Shrimp (og andre Manleys?) heter Remora.

    Framgangsmåten for å programmere Remora (normalt er det ikke nødvendig å gjøre dette).

    1. Forsterker slått AV
    stå OFF.JPG


    2. Batteriet bør være bra
    nytt batteri.JPG


    3. Trykk begge knappene samtidig i ca et halvt sekund
    begge to.JPG

    Lyset blinker gult, som tilsier programmeringsmodus.

    4. Trykk OPPknappen 1-7 ganger, deretter NEDknappen 1-7 ganger.
    opp og ned.JPG

    Antallet trykk blir til koden (ikke viktig å huske).

    5. La Remora gjøre seg ferdig med å avlese din kode, dvs at den blinker noen ganger grønt og deretter rødt. Antallet korresponderer med sifrene i koden. Viktig å ikke gå videre før den er ferdig med dette (tar bare noen sek)

    6. Slå forsterkeren PÅ. Lyset i Logoen kommer på umiddelbart og klikk en gang på OPP eller NED knappen innen 1,5 sekund. Bry deg ikke om MUTE-knappen som blinker, dette må gjøres før den knappen går av. Altså rett etter at PÅ-knappen er vridd.

    Thats it.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.105
    Antall liker
    32.536
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takk skal du ha, Eros og sikkert ikke nødvendig med remote for deg, oct, fordi du har fjernkontroll på preen?
    Viktig for meg, vaffal.:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn