Manleys venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg titter litt på denne nye manley preampen til usd 2300 dollar , jeg spiller fortrinnsvis rolig jazz , og liker maktfull klang , og dynamikk i blåserekker , har noen trua på at denne kan bidra til det..? aldri hørt saker fra Manley.....

    er det en entusiast i oslo regionen som kunne tenek seg å "vise frem sitt manleyprodukt" , lyd og utseendesmessig , slik man kunne fått beskue ett komponent fra firmaet før bestilling , det vil ikke ta lang tid selvsagt....hejmme hos eiern , må det jo bli.

    Mvh Espen
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    ErosLoveKing har vel den preampen - Shrimp - og han bor vel i Oslo området, så send han en pm. Jeg har bare Manley kraft i form av effekttrinn.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Obs, obs :eek:

    Manley Labs skal visst nok, i følge EveAnne, alt for lenge ha solgt sine hifi produkter til tap. Manley Labs melder nå en voldsom prisøkning, i mellom 40-70 % i løpet av februar. Det betyr at de som vurderer Manley, bør kjøpe nå!

    Sjekk diskusjonen, ganske opphetet, på audioasylum, der EveAnne forsøker å forklare situasjonen:

    http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=amp&m=162045
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Rart ikke flere er revet med av funky Manley; synes nå jeg ::)

    Jeg hadde trodd at prisoppgangen ville motivere noen nysgjerrige til å kjøpe før prisoppgangen og så bli venner i tråden her ???
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Denne vennetråden er altfor stille. Mener det burde være flere Manley venner her på berget. Et fantastisk team bak merket, med proffutstyr som skiller seg ut i kvalitet, og hifi utstyr utenom det vanlige. Som jeg kommer til å beskrive mer om på min egen tråd, har jeg fått nok et Manley medlem inn i familien min: Neo-Classic 300B preamp. Et utrolig beist av en forforsterker med hodetelefonforsterkeri. Beskrivelser av lyden kommer etterhvert; først må den spilles inn - lyden lover svært bra men den endrer seg noe hele tiden i innbreningsperioden. Det er ikke de store endringene, men nok til at det foreløpig er vanskelig å holde fast ved en beskrivelse.
     

    Vedlegg

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    I går fikk jeg en del tid med Manley 300B som hodetelefonforsterker. Fytti katta (ment som kraftuttrykk ::)), det er helt rått å høre på 300B rør rett inn i en hodetelefon.
     

    Stei

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2011
    Innlegg
    32
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Kan vel melde meg inn jeg også :)

    Akkurat kjøpt meg en Stingray. Helt konge, storkoser meg med fet lyd!
     

    Vedlegg

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Stei skrev:
    Kan vel melde meg inn jeg også :)

    Akkurat kjøpt meg en Stingray. Helt konge, storkoser meg med fet lyd!
    8) Dødskul den Stingray'en. Bra med flere medlemmer i Manleys venner.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Denne vennetråden er alt for stille. Får bidra med det jeg har av informasjon.

    Fikk beskjed fra EveAnna om at Manley har lagt prosjektet med Manta Ray på is. Dette var dumt, hadde vært artig å se og høre en integrert "Snapper".
     

    Vedlegg

    Stei

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2011
    Innlegg
    32
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Ja, synd! En Manta Ray i stuen hadde vært noe :)

    Her er hele famillien:
     

    Vedlegg

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Kult bilde Stei. Det får frem hvor stor en Manta Ray er. Spørs om ikke prosjektet har stoppet opp fordi noe av elegansen ved Stingray forsvinner. Stingrays spesiell form fungerer estetisk fordi den er nett og elegant. En Manta Ray blir for brautene og klompete, samt sikkert dyr for å være en integrert forsterker. Dersom prisen på den ville blitt det samme som et sett med Mahi og Shrimp, så vil den komme i et vanskelig prissjikt.
     

    Stei

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2011
    Innlegg
    32
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Spørs nok det Oslo2. Jeg hadde forventet at formen var mer som en forvokst Sting Ray, likte ikke at den var så firkantet
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Forstår hva du mener. Den ser mer ut som en forvokst Snapper. Men dette var jo bare en prototyp. Det er jo usikkert hvordan den ville bli seende ut om de hadde valgt å sette den i produksjon.
     

    Stei

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2011
    Innlegg
    32
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    EveAnna sa ingenting om når prosjektet evt skulle vekkes til live igjen?
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Jeg har kjøpt Manley Snappers og Neo-Classic 300B pre amp, søker herved om opptake blant Manleys venner :) Håper vi kan få mer liv i denne tråden etterhvert, det fortjener den. Jeg vil komme med lytteinntrykk da godsakene er innspilt ;-)
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Da har lyden begynt å stabilisere seg og det kan virke som Snapperne og 300-B preamp nærmer seg innspilt. Det har vært frustrerende med den lange innspillingstiden, men det har absoslutt vært verdt å vente på! Selvom det låter fantastisk rett ut av boksen er det ingen tvil om at kvaliteten nå er hevet mange hakk. For ordens skyld nevner jeg at Manley utstyret spiller sammen med Tannoy Kensington høyttallere og mottar input fra en MBL 1431 cd-spiller.

    Det blir fort mange "klisjeer" og tomme (?) uttrykk når man skal beskrive lyd, og jeg er ikke noe unntak. Men jeg kan iallfall slå fast og bekrefte at Manley og Tannoy gir en fantastisk synergi. Det en naturlighet i presentasjonen av musikk at det virkelig får det til å kile i magen. At Tannoy og Manley er god på PRAT er det ingen tvil om.

    Hva skal jeg så si om Snapperne og preampen? Eierglede! Disse er virkelig forseggjorte saker med høy kvalitet. Her er det solide komponenter som er brukt, og designet er rått! Monoblokkene sørger for skikkelig driv og ting blir aldri siderompa, her er det krefter i rikelig monn. Sammenlignet med tidligere elektronikk jeg har eid gir Manley utstyret flere løft;

    1. Preampen er utrolig på å projisere musikere ute i rommet, - magisk :)
    2. Stemmer er naturlig og hele
    3. Bassen er stram og dyp
    4. Stort lydbilde! (og det henger også sammen)
    5. Stortromme blir stortromme! Instrumenter bevarer sin egenart (de er ikke bare til å kjenne igjen, - det høres ekte og virkelig ut)

    Hvis jeg skulle prioritert noe av det ovenfor vil jeg nok fremheve 1) og 5) spesielt. Evnen til å projisere, PRAT, og timbre i musikken gir en naturlighet som skaper engasjement og beveger. Dette er såpass finmekanikk at bytting av rør fort gir en hørbar forandring i lydsignatur, noe som er gøy!

    Jeg er storfornøyd med anlegget og føler jeg har kommet til veis ende (muligens noen kabeloppgarderinger gjenstår..) hva gjelder oppgraderinger. Det gir en ro og sette på anlegget, og ting føles riktig. Selvom dette selvsagt er en relativt stor (men kanskje liten sett i forhold til alternativene?) investering føler jeg det så definitivt har vært verdt det. Service knyttet til innkjøp, oppfølging og andre spørsmål har også vært upåklagelig!

    Jeg skal se om jeg kan få lagt ut noen bilder også hvis det er ønskelig :).
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Tøft, tror jeg må skaffe meg den. Takk for tipset mteinum :)
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Som venner av Manley håper jeg at dere tåler et bilde av denne fotogene pre-ampen :)
     

    Vedlegg

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Berre lækert! Ser du har fått deg Psvane 300B rør du også. Jeg er veldig fornøyd med de. Du og?
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Skrudde opp min 300B her om dagen for å stramme en skrue på staget til av/på knappen. Føltes litt som å mekke på en bil, noe jeg aldri har gjort. Tok et bilde av preampen fra undersiden uten beskyttelsesplate.
     

    Vedlegg

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Jeg er vedlig godt fornøyd med Psvane rørene. De ga et ekstra løft i forhold til transparens, samt muligens noe bedre dynamikk sammenlignet med andre rør jeg har fått testa ut (jeg har ikke gjort noen omfattende testing bare lekt meg med litt forskjellig). Da de i tillegg ser utrolig råe ut var valget enkelt :).

    Da det gjelder tilstramming av power-bryteren har jeg også værti borti dette. Flott du deler et bilde,- det er mye finmekanikk!
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Hva er andres erfaringer med Psvane-rør? Jeg leser det er litt ulike meninger om hvor gode disse rørene faktisk er. Blant annet har det vært en diskusjon på Audiogon hvor Psvane ikke har vært "helt presise" (hvis vi skal være snille) ift. oppgivelse av kvaliteten på enkelte komponenter.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    opera skrev:
    Hva er andres erfaringer med Psvane-rør? Jeg leser det er litt ulike meninger om hvor gode disse rørene faktisk er. Blant annet har det vært en diskusjon på Audiogon hvor Psvane ikke har vært "helt presise" (hvis vi skal være snille) ift. oppgivelse av kvaliteten på enkelte komponenter.
    Refererer du til den tråden på Audiogon der elektroniske komponenter fra Shuguang foruten om rør diskuteres? Eller har det også vært tvil om kvaliteten på Psvane rørene, for det har jeg ikke sett?
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Tråden jeg refererer til er denne: "Psvane Teflon capacitors real or fakes" hos Audiogon.
     

    anrdres

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2010
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    hei.. idag fikk jeg min Manley Stingray! veldig fornøyd men lurer på en ting...
    sub out.. har koblet til min faste sub som er en Genelec og det låter veeeldig lavt og den står på fullt volum.
    Hva kan det være? prøvde en annen sub men samme resultat.

    takker for svar
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Jeg kjenner ikke til Manley Stingray. Vil anbefale deg å ta kontakt med Stereofil som forhandler denne og høre hva det kan være, evt. hvordan de kan hjelpe deg.
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Etter at Psvane-rørene har sunget på siste verset en stund (noe som dessverre gikk veldig raskt tatt prisen i betraktning) tok jeg mot til meg og byttet ut hele "rør-parken" både i Pre-amp og i Snapperne. Etter en god dialog med Motron fikk jeg skissert et par alternativ, og slo til på rør fra JJ (300b) Mullard, Svetlana (EL 34) og RCA. Dette ga definitivt et hyggelig løft og hva som allerede var musikalsk ble mer musikalsk! Gøy med rør :) Noen andre som vil dele rør-erfaringer med Snapper eller NEO-classic 300b?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Noen her i manleytråden som vet om det finnes forhandler i oslo-området?


    mvh
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Etter at Psvane-rørene har sunget på siste verset en stund (noe som dessverre gikk veldig raskt tatt prisen i betraktning) tok jeg mot til meg og byttet ut hele "rør-parken" både i Pre-amp og i Snapperne. Etter en god dialog med Motron fikk jeg skissert et par alternativ, og slo til på rør fra JJ (300b) Mullard, Svetlana (EL 34) og RCA. Dette ga definitivt et hyggelig løft og hva som allerede var musikalsk ble mer musikalsk! Gøy med rør :) Noen andre som vil dele rør-erfaringer med Snapper eller NEO-classic 300b?
    Det var jo tidlig av disse Psvane rørene å ta kvelden. Mine er brukt mye og viser ikke auditive tegn på slitasje ennå. Hvordan hørte du slitasjen?

    Jeg kjøpte rørene fra Grant Fidelity, class A rør, noe som var relativt dyrt, men de hadde lovord om at dette var første kvalitets utvalget av rørene.

    Beskriv gjerne hvordan det låter nå med det nye røroppsettet :D
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Etter at Psvane-rørene har sunget på siste verset en stund (noe som dessverre gikk veldig raskt tatt prisen i betraktning) tok jeg mot til meg og byttet ut hele "rør-parken" både i Pre-amp og i Snapperne. Etter en god dialog med Motron fikk jeg skissert et par alternativ, og slo til på rør fra JJ (300b) Mullard, Svetlana (EL 34) og RCA. Dette ga definitivt et hyggelig løft og hva som allerede var musikalsk ble mer musikalsk! Gøy med rør :) Noen andre som vil dele rør-erfaringer med Snapper eller NEO-classic 300b?
    Det var jo tidlig av disse Psvane rørene å ta kvelden. Mine er brukt mye og viser ikke auditive tegn på slitasje ennå. Hvordan hørte du slitasjen?

    Jeg kjøpte rørene fra Grant Fidelity, class A rør, noe som var relativt dyrt, men de hadde lovord om at dette var første kvalitets utvalget av rørene.

    Beskriv gjerne hvordan det låter nå med det nye røroppsettet :D
    Jeg vil si at lydbildet hørtes "tynnere" ut i den fortstand at det ble mindre punch, body og bass. I tillegg slet anlegget med å beholde stabiliteten i lydbildet, antakelig som konsekvens av førstnevnte.

    Med nye rør ble disse "problemene" borte, og er nok bedre enn noen gang. Musikken er ute i rommet fullstendig "frislept" (er dette et ord?) fra høyttalerne. Storkoser meg :D
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Etter at Psvane-rørene har sunget på siste verset en stund (noe som dessverre gikk veldig raskt tatt prisen i betraktning) tok jeg mot til meg og byttet ut hele "rør-parken" både i Pre-amp og i Snapperne. Etter en god dialog med Motron fikk jeg skissert et par alternativ, og slo til på rør fra JJ (300b) Mullard, Svetlana (EL 34) og RCA. Dette ga definitivt et hyggelig løft og hva som allerede var musikalsk ble mer musikalsk! Gøy med rør :) Noen andre som vil dele rør-erfaringer med Snapper eller NEO-classic 300b?
    Det var jo tidlig av disse Psvane rørene å ta kvelden. Mine er brukt mye og viser ikke auditive tegn på slitasje ennå. Hvordan hørte du slitasjen?

    Jeg kjøpte rørene fra Grant Fidelity, class A rør, noe som var relativt dyrt, men de hadde lovord om at dette var første kvalitets utvalget av rørene.

    Beskriv gjerne hvordan det låter nå med det nye røroppsettet :D
    Jeg vil si at lydbildet hørtes "tynnere" ut i den fortstand at det ble mindre punch, body og bass. I tillegg slet anlegget med å beholde stabiliteten i lydbildet, antakelig som konsekvens av førstnevnte.

    Med nye rør ble disse "problemene" borte, og er nok bedre enn noen gang. Musikken er ute i rommet fullstendig "frislept" (er dette et ord?) fra høyttalerne. Storkoser meg :D
    Forstår. Jeg har ikke merket tynnere lyd ennå med mine Psvane, men det høres bra ut med det nye røroppsettet.
     

    opera

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    14
    Etter at Psvane-rørene har sunget på siste verset en stund (noe som dessverre gikk veldig raskt tatt prisen i betraktning) tok jeg mot til meg og byttet ut hele "rør-parken" både i Pre-amp og i Snapperne. Etter en god dialog med Motron fikk jeg skissert et par alternativ, og slo til på rør fra JJ (300b) Mullard, Svetlana (EL 34) og RCA. Dette ga definitivt et hyggelig løft og hva som allerede var musikalsk ble mer musikalsk! Gøy med rør :) Noen andre som vil dele rør-erfaringer med Snapper eller NEO-classic 300b?
    Det var jo tidlig av disse Psvane rørene å ta kvelden. Mine er brukt mye og viser ikke auditive tegn på slitasje ennå. Hvordan hørte du slitasjen?

    Jeg kjøpte rørene fra Grant Fidelity, class A rør, noe som var relativt dyrt, men de hadde lovord om at dette var første kvalitets utvalget av rørene.

    Beskriv gjerne hvordan det låter nå med det nye røroppsettet :D
    Jeg vil si at lydbildet hørtes "tynnere" ut i den fortstand at det ble mindre punch, body og bass. I tillegg slet anlegget med å beholde stabiliteten i lydbildet, antakelig som konsekvens av førstnevnte.

    Med nye rør ble disse "problemene" borte, og er nok bedre enn noen gang. Musikken er ute i rommet fullstendig "frislept" (er dette et ord?) fra høyttalerne. Storkoser meg :D
    Forstår. Jeg har ikke merket tynnere lyd ennå med mine Psvane, men det høres bra ut med det nye røroppsettet.
    Du er velkommen til å stikke innom en tur for prøvelytting dersom det er av interesse :)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Etter at Psvane-rørene har sunget på siste verset en stund (noe som dessverre gikk veldig raskt tatt prisen i betraktning) tok jeg mot til meg og byttet ut hele "rør-parken" både i Pre-amp og i Snapperne. Etter en god dialog med Motron fikk jeg skissert et par alternativ, og slo til på rør fra JJ (300b) Mullard, Svetlana (EL 34) og RCA. Dette ga definitivt et hyggelig løft og hva som allerede var musikalsk ble mer musikalsk! Gøy med rør :) Noen andre som vil dele rør-erfaringer med Snapper eller NEO-classic 300b?
    Det var jo tidlig av disse Psvane rørene å ta kvelden. Mine er brukt mye og viser ikke auditive tegn på slitasje ennå. Hvordan hørte du slitasjen?

    Jeg kjøpte rørene fra Grant Fidelity, class A rør, noe som var relativt dyrt, men de hadde lovord om at dette var første kvalitets utvalget av rørene.

    Beskriv gjerne hvordan det låter nå med det nye røroppsettet :D
    Jeg vil si at lydbildet hørtes "tynnere" ut i den fortstand at det ble mindre punch, body og bass. I tillegg slet anlegget med å beholde stabiliteten i lydbildet, antakelig som konsekvens av førstnevnte.

    Med nye rør ble disse "problemene" borte, og er nok bedre enn noen gang. Musikken er ute i rommet fullstendig "frislept" (er dette et ord?) fra høyttalerne. Storkoser meg :D
    Forstår. Jeg har ikke merket tynnere lyd ennå med mine Psvane, men det høres bra ut med det nye røroppsettet.
    Du er velkommen til å stikke innom en tur for prøvelytting dersom det er av interesse :)
    Kult, kommer gjerne en tur :D Tar kontakt etter hvert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn