Mandagstipset!☀️

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tullebukk!!😀
    Jeg syns nynorsk kan være kjempefint, og boka er knallbra!!
    BASTA!😀☀
    Hehe, jeg bare tullebukket 😅
    Selvsagt synes du at nynorsk er kjempefint, og skal få lov å lese det så mye du lyster. Selv står jeg over 😁
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    💥tipsets konsertekstra💥
    Livet i hønefossen er såpass trivelig og bedagelig, at Oslotur for å dra på konsert, føles som en stor ekspedisjon!😀
    Redaksjonen, altså meg, har innsett at slike turer kommer til å tilhøre sjeldenhetene!😊
    Men hvorfor dra til Oslo?
    Her i «fossen» har vi nemlig en fantastisk gjeng som driver en forening som heter Agora Kulturkafé!
    Og for et fantastisk program de syr sammen!!
    Bare i høst har blant annet Nils Økland, Fliflet/Hamre,og Jørn Simen Øverli trio spilt på en liten lokal pub her!😊
    Dere kan jo bare tenke dere hvordan det er å oppleve disse artistene på en liten pub, som er fullsatt om det kommer førti pers!😊
    Så redaksjonen har bestemt seg for å ikke være treg i sessen når Agora har noe på programmet!😊
    Referat kommer i denne tråd!
    😊☀

    Og i kveld fikk redaksjonen sessen opp fra sofaen for å dra på konsert arrangert av nevnte Agora Kulturkafé. Denne gang i Ullerål kirke i Hønefoss😊
    Kveldens konsert var med Gjertruds sigøynerorkester og Solfrid Molland!
    Og ojojoj!!!! For et fantastisk orkester, og for en fantastisk konsert!!
    Sjefen sjøl, Gjertrud Økland, er jo bare et unikum!! Hun spiller glitrende, har en fantastisk utstråling, og oppleves på mange måter som en kruttønne på scenen!!
    Solfrid Molland er også noe helt for seg selv! En strålende musiker med en stemme en ikke glemmer hvis en har hørt den!!
    Denne konserten hadde liksom alt fra stille og sårt, til liv og røre med fult trøkk!
    Retten og sletten en konsert av de sjeldne!😊
    Kommer de til en plass i nærheten av der du bor, så er det bare å få sessen opp fra sofaen!😊
    IMG_6752.jpeg

    Et lite ventebilde! Syns ikke det passet å ta bilde under konserten!😊
     
    Sist redigert:

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Første mandag i desember, og da passer det vel bra med trøkk, futt, og fart fra sydligere strøk!?!
    😊

    I 1994 hørte jeg Angelique Kidjo for første gang på Kalvøyafestivalen!!
    En merkelig variant av denne fantastiske festivalen! Norge spilte vm kamp i fotball, regnet hølja ned i perioder, og det var ytterst få publikummere!
    Men det var bare å stille seg helt framme, late som om det var en hau av folk bak en, og nyte av Kidjo, Boine, og Peter Gabriel!😀
    Med noen små pauser i et lokalt «vannhull», ble dette en fantastisk kveld!😀☀
    Flere år etter deisa Black Ivory Soul ned i stua, og nok en gang ble vær helt uvesentlig!😊
    Iblandet en god dose melankoli, er dette en fantastisk energibunt av en plate!!
    Når denne plata plata settes på, begynner armer og ben å bevege seg helt av seg selv, og gir seg ikke før plata er ferdig!😀
    Våkner en opp med knirking og knaking i muskler og ledd, så er denne plata et glimrende alternativ til «trim for eldre»!😀

    Ha en finfin uke med røde kinn og snø i håret!
    ❄☀❄
    IMG_6754.jpeg

    Angelique Kidjo
    Black Ivory Soul
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.336
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gjertrud har jeg jobbet med en del ganger, men aldri hørt henne med sigøynerorkesteret, høres ut som at det bør jeg gjøre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Gjertrud har jeg jobbet med en del ganger, men aldri hørt henne med sigøynerorkesteret, høres ut som at det bør jeg gjøre.
    Jepp!😊
    Anbefales!😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Mandag!
    ❄😊❄

    Irsk folkemusikk ble nevnt her i tråden for noen uker siden, men da med en plate som er litt på siden.
    Undertegnede har alltid vært glad i irsk folkemusikk, men da gjerne variantene som virkelig har med seg røttene!!😊 Men også gjerne i en litt «moderne» tapping!
    Så dagens tips blir to varianter!
    En som heller mot det «autentiske», og en med et band som tok det litt videre med futt og fart på starten av søttitallet!😀

    IMG_6766.jpeg

    Traditional Music Of Irland, er en herlig plate med tre herlige musikere!!
    Når denne rusler og går i stua, så kommer pubfølelsen og øltørsten krypende!!
    Dette er Irsk folkemusikk på sitt aller beste, og en plate som som en fort får ned pulsen av mens harmonien kryper inn i kroppen!
    😊

    IMG_6773.jpeg

    The Bothy Band er legender, og
    OLD HAG YOU HAVE KILLED ME
    som kom ut 1976 er plate nr 2 fra denne gjengen! De gjorde dessverre bare en til før de ga seg!!
    Men for et band dette var!!!
    Med Paddy Keenan i spissen, som er en legende på pipe(Uileann Pipes),var dette et band som tok den irske folkemusikken til helt nye høyder!!
    I tillegg til fantastiske tekniske ferdigheter, har de et trøkk og en energi som de fleste bare kan drømme om!
    Klarer du å sitte stille til denne musikken, så æru go!!😀
    Ha en strålende uke med kakelukt og sol i håret!!
    ❄☀❄
     
    Sist redigert:

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    💥tipsets konsertekstra💥
    IMG_6789.jpeg


    I dag morges våknet redaksjonen opp i et vinterparadis i skogen!!
    Men etterhvert var det bare å spenne på seg trugene å sette kursen hjemover!!
    Agora Kulturkafé arrangerte konsert i kveld!!😊☀

    IMG_6793.jpeg


    En helt enestående duo med:
    Mathilde Groos Viddal på klarinetter og Rohini Sahajpal på sitar, sto for kveldens konsert!
    Og hvilken fantastisk konsert det var! Redaksjonen ble målløs og gikk tom for ord, for så å forsvinne inn i drømmeland!!😊

    En helt uforglemmelig konsert av den riktig sjeldne sorten!!😊
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Mandag og Kong Vinter er på hugget!😀
    ❄☀❄

    Som tidligere nevnt, er Jarrett og Stanko de to store husgudene her i stua!
    Men tidenes musiker/ sanger/kunstner, har ikke vært nevnt i denne tråden!
    JA!!! Jeg snakker SELVFØLGELIG om
    Jussi Björling!!!
    😊
    Dagens plate er full av godbiter, og
    O HELGA NATT, er selvfølgelig med!!😊

    Redaksjonen😊 ønsker alle en riktig god jul!⭐
    IMG_6797.jpeg
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Gledelig jul fra redaksjonen på årets siste mandag! ❄☀😊☀❄
    Dagens tips er en liten perle jeg tenker kan passe bra for sene romjulskvelder!!
    😊
    Ha en fortsatt fin romjul!
    ❄☀❄
    IMG_6806.jpeg

    Solveig Slettahjell
    Live at Victoria
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Første mandag i 2024 og Kong Vinter er til de grader i dytten!😀
    ❄☀❄

    Første nyttårsdag er for mange en litt skranglete dag, så årets første tips blir med den største skranglefanten av dem alle!😊
    Første plata jeg hørte med Tom Waits var SWORDFISHTROMBONES, og den er fortsatt en av mine favoritter! Men den jeg kanskje setter høyest av hans utgivelser, er nok Bone Machine!
    Liker en ikke skranglemusikk, så er ikke Tom Waits å anbefale, men liker en det, så er musikkens hans bare helt fantastisk!
    For min egen del så bare digger jeg hans sjarmerende særegenhet i musikkens verden!😀

    Ha et strålende fint nytt år!
    ☀😊☀
    IMG_6813.jpeg

    Tom Waits
    Bone Machine
    1992
     
    Sist redigert:

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    MANDAG!

    ❄❄❄😊❄❄❄

    En av mine første store leseopplevelse hadde jeg nok i ungdommen med Beatles av Lars Saaby Christensen!
    Noen år etter så jeg en filmsnutt der han leste GUTTA!
    For meg var begge disse opplevelsene noe som satte spor, og noe jeg aldri glemmer!
    Likevel ble det aldri til at jeg leste noe mer av Saaby Christensen.

    For et par år siden snubla jeg tilfeldigvis over «HEDER & VERDIGHET» med NORSK UTFLUKT! Ogduogdu!!!
    Dette er rett og slett en skikkelig gromplate med deilig, drivende, og sugerende musikk!!
    Og Saabys stemme og tekster smelter bare inn og skaper en fantastisk helhet!!
    Lystig er den så absolutt ikke, men likevel ikke en plate jeg blir nedstemt av!
    Dette er en skikkelig juvel som jeg anbefaler alle å låne øret sitt til opptil flere ganger!!😊

    Ha en strålende uke i Kong Vinters tegn!!
    😊
    IMG_6822.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.681
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Godt valg.
    Alle er høreverdige, men denne første fra 1993 er best etter min mening. 🙂
    Har du den også?


    Bra lyd også 🙂
    Jeg har snakka med Christer Falck om det er mulig å få gitt ut denne på vinyl via "Norske albumklassikere på LP", men de som sitter på rettigheteme vil desverre ikke frigi den, så foreløpig lar det seg Ikke gjøre. 🥺
     
    Sist redigert:

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Godt valg.
    Alle er høreverdige, men denne første fra 1993 er best etter min mening. 🙂
    Har du den også?


    Bra lyd også 🙂
    Jeg har snakka med Christer Falck om det er mulig å få gitt ut denne på vinyl via "Norske albumklassikere på LP", men de som sitter på rettigheteme vil desverre ikke frigi den, så foreløpig lar det seg Ikke gjøre. 🥺
    Hei!
    Har ikke den, men har vært borti den for lenge siden!
    Ser ut som om den er mulig å få tak i på cd, så da blir den nok bestilt!😊
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Beatles - boka - utgjør en stor del av min opplevelse av dannelsen i de viktige ungdomsåra. Jeg vet ikke om jeg har lest den flere ganger, men tror nesten det. Det er noen scener der som stadig kommer tilbake i bevisstheten, nesten som om jeg har opplevd det selv. Oppfølgeren Bly har jeg mer vage minner av. Jeg forbinder den med noe dystert. Den tredje boka kom ikke før i 2008: Bisettelsen. Jeg likte den godt. Bør alle tre leses igjen ved anledning? Blir det et møte med egen oppvekst?

    Norsk utflukt var ukjent for meg frem til nå. Den sitter som et skudd. Et varmt, seigt skudd rett i magen.

    Takk for nok et godt mandagstips - og fortsettelse på dannelsen!

    hvego
     
    • Love
    Reaksjoner: oal

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Beatles - boka - utgjør en stor del av min opplevelse av dannelsen i de viktige ungdomsåra. Jeg vet ikke om jeg har lest den flere ganger, men tror nesten det. Det er noen scener der som stadig kommer tilbake i bevisstheten, nesten som om jeg har opplevd det selv. Oppfølgeren Bly har jeg mer vage minner av. Jeg forbinder den med noe dystert. Den tredje boka kom ikke før i 2008: Bisettelsen. Jeg likte den godt. Bør alle tre leses igjen ved anledning? Blir det et møte med egen oppvekst?

    Norsk utflukt var ukjent for meg frem til nå. Den sitter som et skudd. Et varmt, seigt skudd rett i magen.

    Takk for nok et godt mandagstips - og fortsettelse på dannelsen!

    hvego
    Hei!
    Takk selv for veldig hyggelig tilbakemelding!
    😊
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Søndag kveld, så redaksjonen tjuvstarter litt!
    😊☀

    I første innlegg i denne tråden la jeg ut et bilde av mine musikkformidlere, og skrev at jeg ikke kom til å skrive noe mer om dem.
    Nå er alt fra den gang byttet ut, så da passer det med et nytt bilde uten ytterligere kommentarer!😊
    IMG_6827.jpeg


    Bildet som henger på veggen er av kunstneren Ingrid Forfang, og redaksjonen anbefaler å sjekke ut bildene hennes!
    Når en liker jazz, skal det jaggumeg heidundranes mye til for at en ikke liker hennes kunst!😊

    Har tidligere nevnt at jeg er ekstra glad i duoformatet.
    Så tipset i dag er i duoens tegn, og da passer det jo å tipse om to plater!😊
    Felles for disse to duoene er at de har samme bassist!
    Og der er ingen hemmelighet at jeg har ekstra sansen for bassister som Jormin, Phillips, Peacock, Vitous med flere! Altså disse bassistene som SPILLER bass, og ikke bare driver på med tekniske finter!!
    Og ja! Wang og Eilertsen er også oppe og nikker i denne ligaen!😊
    Dagens bassist er selvfølgelig Charlie Haden, og første plate ut er:
    BEYOND THE MISSOURI SKY
    IMG_6833.jpeg


    En fantastisk plate der «lyrikerne» Metheny og Haden virkelig blomstrer!
    Dette er så vakkert, stille og flytende at en nesten ikke tror det er mulig!
    Her er det to musikere som må ha storkost seg i studio!
    Og jeg storkoser meg hver gang den snurrer i stua!😊

    På dagens andre plate dukker husguden selv opp, og når JASMINE spilles er det sjelefred her i huset!😊

    IMG_6834.jpeg


    JASMINE er et album som også er stille og nedpå, og «enkelt»!
    For meg er dette en plate hvor Jarrett er på sitt aller beste, og det høres virkelig ut som om de begge spiller med hvilepuls og lave skuldre!😊

    Det er flere ting disse to platene har felles, men det største fellestrekket er nok at de stille griper tak i en, og setter livet på vent til plata er ferdig!

    Ha en strålende uke med Kong Vinter i toppform!😊
    ❄☀❄
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Må få gi en stor takk før å gjøre meg oppmerksom på JASMINE albumet!😊
    Beyond the Missouri sky er et av mine favorittalbum, så å få tips om andre album som gir samme følelsen når man lytter er gull verd! 👍😊
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Må få gi en stor takk før å gjøre meg oppmerksom på JASMINE albumet!😊
    Beyond the Missouri sky er et av mine favorittalbum, så å få tips om andre album som gir samme følelsen når man lytter er gull verd! 👍😊
    Hei!
    Veldig hyggelig å høre!😊☀
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Jeg er veldig glad i Jasmine. En liten morsomhet siden vi tross alt er i et hifi-forum er at jeg mener å huske at det i «liner notes» står at det anbefales å avspille albumet med et godt lydanlegg. Det skal vel være tatt hånd om av den gjengse leser av Mandagstipset.

    Pussig nok har jeg ikke hørt Beyond the Missoury sky før nå. Virkelig fint. Det er kanskje litt rart med de synth-strykerne, men samtidig ganske deilig.
     
    • Love
    Reaksjoner: oal

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Mandag, og Kong Vinter er i det mugne hjørnet!

    ❄😀❄

    For en tid tilbake nevnte jeg at det lå et par plater av Torbjörn Righard i Sverige og ventet på meg!
    Det gjør de ikke lenger, de står her i hylla!😊 Og egentlig så gjør de ikke det heller, fordi de stort sett ligger på platesnurra!😀
    LEAVING ELM STREET (2017) er en nydelig plate som har mye til felles med THE SILENT ROOM som jeg har skrevet om tidligere.
    Men på TOUCH THE MUSIC (2022) som er dagens plate, har det skjedd en hel del.
    Her dykker både Righard og bandet mye lenger inn i jazzens vidunderlige verden,og lytteren blir på mange måter satt tilbake til både seksti, søtti og åttitallet, med røykfylte små konsertscener hvor jazzen sto i høysetet!!😊

    Denne plata har en helhet fra start til slutt, og har du først satt den på, er det nærmest umulig å skru den av!!
    Dette er ikke en plate av den eksperimentelle sorten, men den tok meg med inn i en melankolsk og likevel harmonisk verden!😊
    Samspillet til bandet er bare fantastisk, og Righards saxspill er av den sjeldent nydelige sorten!

    At han ikke er viden kjent i hele Europa, er for meg et mysterie!!
    For meg er han så absolutt i samme divisjon som både Brunborg og Seim!

    Sammen med Coming Home av Come Shine, må jo dette så absolutt være årets plate i 2022!
    ⭐⭐⭐
    En plate det absolutt ikke er lov å gå glipp av!!!😊
    IMG_6841.jpeg

    TORBJÖRN RIGHARD
    TOUCH THE MUSIC
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Mandag og Kong Vinter har vært i variabelt humør siste uka, men i hønefossen klages det ikke!!
    ❄😀❄

    «Redaksjonen» holder fokuset på Sverige, og fortsetter denne uka med å plukke godbiter derfra!😊

    For et par år siden fikk jeg et tips om et band som heter FIRE!
    De kaller seg FIRE ORCHESTRA!
    når de har utvidet besetning!
    Nå finnes nesten hele katalogen deres i vinylhylla her, og de har faktisk en relativt god bunke utgivelser på samvittigheten!😊

    Likevel består dagens tips av de to første platene jeg hørte med dette fantastiske bandet!😊
    IMG_6843.jpeg

    Første plate ut er defeat med FIRE!
    Dette er en kvintett med bass, trommer, og tre pers på en hau med blåseinstrumenter!!
    Og dæggærn så tøft dette er!!
    Det trøkker på fra start til slutt med enkle gjentagende temaer, samtidig som det improviseres fritt på toppen med en god porsjon galskap!!
    Rett og slett helt HERLIG!!!😀

    Neste plate er et unikum av en plate som er i ferd med å snike seg inn blant «redaksjonens» absolutte favoritter! Og det skal jaggu litt til når du ikke heter Keith Jarrett!🤣
    IMG_6842.jpeg

    Her er det FIRE! orchestra som spiller Actions av Krzysztof Penderecki!
    Første gang denne landet på platesnurra her hjemme, ble jeg målløs og trollbundet, og forsto ikke helt hva som foregikk!😊
    Tror den plata ble liggende på snurra en ukes tid!😀
    Her snakker vi ikke om så mye trøkk som på defeat, men vel så mye ”galskap”!!😊
    En blir dratt inn i et musikalsk landskap med fantastiske klangfarger og kreative spilleteknikker!!
    Krevende? Ja!
    Men likevel helt vidunderlig!!
    Må høres!!!
    Ferdig snakka!!!
    😀

    Ps!!

    Vil også nevne at «sessen»landet på en av Victorias stoler på fredag, og «redaksjonen» fikk med seg en helt fantastisk konsert med Ståle Storløkken!!
    Dukker muligheten opp for å få hørt han live, så er det bare å komme seg på konsert!!😀
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Mandag og den siste uka har Kong Vinter vist tegn til både trøtthet og slurv!!
    ❄😊❄

    Dagens tips er ingen stor overraskelse!!
    Har tidligere nevnt at Peter Gabriel har en helt spesiell posisjon her i «redaksjonen», så når hans etterlengtede plate plutselig ramla inn i stua, så ble det både glede, uro og høy puls!!!
    ”Redaksjonen” gikk inn i et hellig modus med alle lamper slukket, og alle stearinlys tent!
    Og JA!!
    Røra ble varme og øyekrokene en smule fuktige!!😊
    Det er tjue år siden hans forrige plate UP kom ut, og spørsmålet er jo om det har skjedd noen store musikalske forandringer siden den gang??
    Svaret er et soleklart NEI!!!
    OG HJERTELIG TAKK FOR DET!!😊
    Peter Gabriel gjør det som bare Peter Gabriel kan, og det får undertegnede til å bli både melankolsk, rørt og takknemlig!!
    Han trykker liksom på de samme «knappene» som han gjorde for førti år siden, og jeg bare digger det!!
    Etter første gjennomlytt sitter «redaksjonen» målløs og tenker at denne mannens musikk kan ikke beskrives!!
    DEN MÅ HØRES!!
    😊

    Ha en strålende uke med sol i fjeset, og smak av vår i det fjerne!!
    ☀
    IMG_6846.jpeg

    Peter Gabriel
    I/O
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    God formiddag og takk for tips. Nå setter jeg på plata og banner kanskje litt i kirka ved å si at jeg av en eller annen grunn ikke har hørt noe på Peter Gabriel før.

    Spørsmål: Jeg bruker Tidal, og der er alle låtene på plata merket med (Dark-Side Mix). Er det en versjon av plata, eller er det noe annet jeg ikke skjønner?

    Hvego
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    God formiddag og takk for tips. Nå setter jeg på plata og banner kanskje litt i kirka ved å si at jeg av en eller annen grunn ikke har hørt noe på Peter Gabriel før.

    Spørsmål: Jeg bruker Tidal, og der er alle låtene på plata merket med (Dark-Side Mix). Er det en versjon av plata, eller er det noe annet jeg ikke skjønner?

    Hvego
    Hei!😊
    Den er gitt ut i to versjoner!
    Bright side og
    Dark side
    😀
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Mandag, og jaggu så har Kong Vinter blitt på godt humør igjen!!
    ❄😊❄

    Jon Eberson har jeg nevnt før, men da med en trio!
    I dag er det igjen duoens tid!😊
    Og i duosammenheng har Eberson ofte med seg Carl Morten Iversen på bass! Men på dagens plate er det Sigurd Hole som trakterer bassen!! Og det med bravour!!
    For en flott plate dette er! Dette er «nedpå» og vakkert fra start til slutt med et nydelig samspill hvor musikerne utfyller hverandre samtidig som de lar hverandre briljere!
    Her er det bare å sette seg ned med en liten teskje honning i teen, og koble av med 40 minutters nytelse!😊
    IMG_6848.jpeg

    Jon Eberson
    and Sigurd Hole
    play ballads
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Mandag!
    Kong Vinter herjer, og redaksjonen er bakpå!😊
    Og da er det godt å ha en husgud som en alltid kan plukke en plate fra!!😊

    The Cure med Keith Jarrett trio er en plate jeg har blitt mer og mer glad i!
    Før syntes jeg den var litt tam, men nå er det en av trioens plater som jeg plukker fram oftest!😊
    Og tittelsporet da!! TITTELSPORET!!
    Ojojojojoj!!
    Snakk om å bli rugget inn i drømmenes verden!!😊

    Ha en strålende uke med sol i håret!!☀☀
    IMG_6862.jpeg
     
    Sist redigert:

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Mandag!☀
    Kong Vinter er kranglete, men solen skinner alltid på Hønefoss!🤣☀🤣

    TRIO MEDIAEVAL er en fantastisk sangtrio, og
    FOLK SONGS er en av mine favoritter med denne trioen!!
    Her har de også med seg Birger Mistereggen på perc og munnharpe!
    Dette er en utrolig flott plate som består av folkesanger fremført på en sjelden vakker måte!
    Og Mistereggens perc og munnharpespill smelter inn på et elegant vis!
    Denne platen spilles ofte her, og jeg blir like bergtatt hver gang!
    ANBEFALES!!
    😊☀
    IMG_6865.jpeg

    TRIO MEDIAEVAL
    FOLKSONGS
    ECM 2003
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.489
    Sted
    Holmestrand
    Må bare takke @oal for mange gode forslag (og påminnelser)!
    Jeg blir snart tvangspensjonert, så musikken er viktigere enn noen gang.
    For å hjelpe til med å prosessere situasjonen, men ikke minst for den daglige sjelefred.

    Nå er jeg ikke i noen dyp depresjon akkurat, men musikken er et viktig pustehull for hjernen.
    Hjernen er som kjent alene.
    :)
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.578
    Torget vurderinger
    3
    Må bare takke @oal for mange gode forslag (og påminnelser)!
    Jeg blir snart tvangspensjonert, så musikken er viktigere enn noen gang.
    For å hjelpe til med å prosessere situasjonen, men ikke minst for den daglige sjelefred.

    Nå er jeg ikke i noen dyp depresjon akkurat, men musikken er et viktig pustehull for hjernen.
    Hjernen er som kjent alene.
    :)
    Hei!
    Takk for veldig hyggelig tilbakemelding!😊
    For meg er musikk viktig i alle livets vendinger, og er absolutt med på å underlette litt når det butter!
    Fortsett og nyyyt av musikken, og lykke til med pensjonisttilværelsen!
    Håper den blir best!!😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn