Mandagstipset!☀️

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    732
    Antall liker
    1.637
    Torget vurderinger
    3
    Fine og varierte tips du kommer med i denne utmerkede gode og ryddige tråden.
    To gode der. 👍👍

    Jeg var også en av dem som våknet relativt sent, før jeg forstod at Bush rett og slett er genial, og driver med kunst. Ikke lett popmusikk.
    Mange av hennes tekster kan være mildt sagt rare og vanskelig å forstå, men destod mer spennende og med evne til å få meg til å undres og reflektere.

    For de av oss som driver med vinyl, var det tidligere sjokkerende priser på Aeral.
    I dag må man regne med å betale ca 1500 kroner for et godt eks av førsteutgaven, 2005.
    Hadde cd, men lette i flere år etter vinyl til en vettug pris. Det ergerlige var at jeg lot den stå i min lokale platebutikk da den var ny. Den forsvant, og så forstod jeg at opplaget på LP var relativt lite. Heldigvis kom den som reissue senere, og er nå i en av boksene som kom med 3 plater i hver.🙂

    Vis vedlegget 1026221

    Vis vedlegget 1026209
    Hei!
    Tusen takk for veldig trivelig innlegg!!😊
    Det er en reissue jeg har, og jeg visste ikke at førstetrykken hadde sånne ville priser!!
    Litt synd at det har blitt sånn!😊
    Ha en strålende fin onsdagskveld!!
    ☀☀☀
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    732
    Antall liker
    1.637
    Torget vurderinger
    3
    Mandag!!
    Og det regner!!
    Hurra!!
    😊☀

    Det finns mange fantastiske sangere, og mange fantastiske innspillinger av Puccini’s La Boheme!!
    Men innspillingen med RCA Victor Chorus and Orchestra og Sir Thomas Beecham, er noe helt spesielt i mine ører!!
    Og den store grunnen til det er selvfølgelig Jussi Björling!!!
    Fytterakkern for en sanger!!!!
    Han synger så vakkert og lekkert, at det gjør vondt laaangt inn i sjela!!!!
    Denne innspillingen har ikke verdens beste lyd, men det spiller overhode ingen rolle!!
    Finn fram stresslessen og fotskammelen, og gjør deg klar for to drøye timer med nytelse!!
    😊

    IMG_6981.jpeg
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    732
    Antall liker
    1.637
    Torget vurderinger
    3
    Mandag, sol, og sommer!!
    😊
    Kunne vært værre!!
    😊☀

    Dagens tips er en trioplate med tre musikere som egentlig aldri har fascinert meg nevneverdig!
    Men når Helgheim skrev om denne for mange år siden, skjønte jeg at den måtte bestilles hjem!
    Et valg jeg overhode ikke har angret på!
    Her er det et fantastisk samspill, som nesten oser over av iver og energi. Skulle nesten tro at disse karene ikke hadde gjort annet enn å spille sammen!😊
    Rett og slett en knallgod plate som hadde gått under radaren til redaksjonen om det ikke hadde vært for Helgheim!😊

    Ha en strålende uke med sol og fønvind i håret!
    ☀
    IMG_6986.jpeg
     

    Liveatleeds

    Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Innlegg
    430
    Antall liker
    1.444
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    To komplett ulike saker,

    Hvis du skal ha en skive med lutt og renessansemusikk er denne et utrolig godt utgangspunkt.
    6B78C69D-9CC7-4AEB-8E1F-8C5C900781E4.jpeg


    Denne er tøff, mange tunge bassganger fra Mc Bride her… Bæltøft er visst et godt utrykk her på sentralen😁

    9145AB62-ACF1-4B77-8861-90F37E89F702.jpeg
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    732
    Antall liker
    1.637
    Torget vurderinger
    3
    Mandag og en kjølig sommerdag ligger og venter!!😊

    Det menes mye om plateselskapet ECM!
    Både elsk, hat, og midt i mellom!! Noe som bare understreker at det er et plateselskap som engasjerer!!
    😊
    At redaksjonen digger ECM, er en dårlig skjult hemmelighet i denne tråden!😀
    Påstanden herfra er at musikklivet i Europa og store deler av verden, hadde vært betydelig fattigere uten ECM og Manfred Eicher!
    Og de (han) bare fortsetter med å pøse ut med fantastiske utgivelser!😊
    Og en av disse utgivelsene er
    «Silent, Listening» med Fred Hersch!
    En helt nydelig plate som får redaksjonen til å være i vater en stakket stund!😊
    En plate som på mange måter er helt på høyde med soloplatene til «kong» Jarrett!! Og DET!!! sier en hel del!😉
    Anbefales på det aller varmeste, og redaksjonen ser fram mot flere regntunge dager hvor denne kan få snurre!😊

    Ha en strålende uke med regnstøvlene lett tilgjengelig!😊😉
    IMG_6991.jpeg
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    1.499
    Sted
    Stavanger
    Hei!
    Tenkte å lage en liten tråd hvor jeg legger ut en plate hver mandag!😊
    Det aller meste er sikkert delt her før, men gjør dette mest for min egen del, og alle har sikkert ikke lest alt her heller😀
    Blir nok mye fra ECM, da det helt klart er mitt favoritt plateselskap!!⭐
    Men dukker nok opp litt annet også!😊

    Vis vedlegget 848479
    Dette er musikkformidlerne mine, og de har jeg ikke tenkt å skrive så mye om!
    Tenkte at dette skulle være en ren musikktråd!!😊
    Platesamlingen består av både cd og vinyl, men er ikke kjempestor!
    Men jeg syns den inneholder mange godbiter😀
    Kommenter gjerne, men «sure oppstøt» finns det nok av andre tråder som tar seg av!😊☀
    //
    Christian
    veldig pent. trenger ikke et glass vin for varme her
    Rega P6?
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn