Magnepan LRS.

Magnepan LRS.

Mange har sikkert hørt/lest om den nyeste modellen til Magnepan, LRS som har overrasket både kunder og journalister rundt om i verden hvor billig smaken av virkelig «High-End» lyd kan bli.
Grunnen til denne lave prisen er at Magnepan har senket prisen så mye at det ikke er rom for forhandlere, men kun selges direkte ifra distributører rundt om i verden for å holde prisen nede.
Grunnen til dette stuntet ifra Magnepan er at inngangsbilletten til Magnepan lyden skal være så lav at det fleste har råd til å kjøpe et par og da få oppleve ekte Magnepan lyd og at fristelsen vil bli stor til å oppgradere til større modeller😊
Om man ønsker å oppgradere til en større Magnepan modell så er det en innbytte ordning på LRS (viktig og beholde original emballasjen) så slipper man å selge dem selv ved oppgradering.

Som en god service til Norske kunder. Så har vi Norsk Audio Teknikk gjort avtale med distributøren i Sverige med å kunne levere Magnepan LRS igjennom oss.
Prisen er Kr 11.995.- levert Oslo.
Vi tar imot bestillinger nå med levering i starten av februar.

Legger ved noen linker med omtale av Magnepan LRS og ytterligere info:
https://www.magnepan.com/model_LRS
https://www.stereophile.com/content/magnepan-lrs-loudspeaker-0
https://www.dagogo.com/magnepan-lrs-speakers-review/
https://positive-feedback.com/reviews/hardware-reviews/magnepan-magneplanar-lrs/

Kontakt oss på mail: morten@norskaudioteknikk.no eller tlf: 22200095.

lrs sort.jpg
lrs lys.jpg
lrs gitar.jpg


Norsk Audio Teknikk AS
Ullevålsveien 13
0165 Oslo
Norway.
Org nr: 976 120 779 MVA

Tlf: 0047 22200095
Web: Norsk Audio Teknikk | Let the Music Speak!
https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
Mail: morten@norskaudioteknikk.no
Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
PMC-forum Norge: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/
 
Sist redigert:

Kommentarer

sweare

Medlem
Ble medlem
12.02.2008
Innlegg
35
Antall liker
16
Torget vurderinger
9
Its very simple and you miss the target again. All you talk about is the money. That makes no sense. I also talk about the importance of having local shops who maintain a certain service level. You don't seem to get the importance of that. All you talk about is to get everything at a lowest possible price. There are more things than just a low price. I say it again: Warranty, service etc. When people have a certain standard of living and a decent wage as is quite normal in Norway there are some people that want a little bit more than just a low price. I appreciate to go to my local vinyl store and shop even I am sure I can get it a little cheaper somewhere else. I have what I need and dont want to spend my time on a neverending hunt for the lowest possible prices. For the sake of decency you should stop this ridiculous witch hunt. I dont think you are a possible customer for these either, so why keep on nagging?

OMG.... Im not asking for a low price. just its recommended retail price just like every where else in the world. Nothing special, no hunting around to save a few krone, just full price. That should be enough. I don't understand why I should have to pay even MORE and not a little but over double.... You forget that they are still making a good profit at RRP. If they are not happy with the amount of profit that has been fixed by the manufacturer then they shouldn't be a dealer. I prefer to buy from a shop too and want a good service. That's their job. Warrantee is covered by the manufacturer not the shop. I know you get a few more years cover but what would it actually cover on a speaker that wouldn't be considered miss handling by the owner? .

Im doing it because the these speakers are aimed at a typical first time hifi enthusiast with little money who they hope will fall in love with them and upgrade in the future. When they get home and find that they have paid way over RRP their going to feel cheated and unhappy. They will think the dealer conned them out of 4,000 that they could of used on an amp or streamer. The comments here especially from dealers or guys in the know that say "fantastic price, run and buy" doesn't help either. You caring for the dealer tells everyone which team your playing for. The hifi industry in Norway is small and treating newbie customers poorly isn't going help make it grow. I guess you know which team Im playing for.

You are correct that I would not be interested in these speakers. To make the same comparison in my price range it would be Accuphase. You also have to pay double the price in Norway for no apparent reason. 300k for a preamp that costs 150k in the US, Japan or Australia is also ridiculous but I guess you still think its still just down to wages and the cost of living. Japans cheep, right.
You think the norwegian dealer should offer their customers the north american RRP + mva and shipment. This gives me a very good idea of which team you are playing for....... You just dont make sense, mate. And you still dont get what I am saying. I will stop here, I realise that in a discussion with tightfisted people you're doomed to loose ;)

PS: RRP in Norway is 11900. If you want the USD650 you need to move to north America.


Yes he should! A reasonable price would of been 8,995. If you have bought a pair for 12,000 then good for you, but you could of easily saved your self 3,500. I truly don't get your logic. YOU DONT NEED TO MOVE TO AMERICA!!!. Simply order them from any American dealer or the manufacturer on line or telephone and pay the full price of 5,500. The freight is 1,000 and the 25% import tax and handling is 2,000. Total price 8.500. These speakers are aimed at first time buyers with the hope that they will upgrade in the near future. Its clear that you have too much money and not enough sense to understand Magnepans idea of getting young people interested in hifi and growing the industry. To these guys every kroner counts. They could of used that extra 3.500 on an amp or source instead NAT who are the Norwegian importer and dealer think that they need it more and I still want to know why? Not a good start to your hifi journey.


As for Frode quoting RRP in other country's, I would like to point out that there all lower however the prices are different simply because of their own exchange rate to the dollar and their import tax rate. They are still working from the same manufacturers RRP. Converting their price directly into Nok doesn't show anything. Only the strength of the krone against their currency
 

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Innlegg
538
Antall liker
415
Torget vurderinger
6
Er ikke dette en betalt annonse fra en bransjeaktør. Er det virkelig fritt frem å kritisere pris i en slik annonse?

-Stein Ivar
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.149
Antall liker
962
Torget vurderinger
2
Det er nat som er for grei.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.059
Antall liker
7.907
Torget vurderinger
12
ˆˆIkke med normal folkeskikk. Jeg ser hvertfall ingen hensikt med å kritisere prisen med tanke på at man slipper risiko, får kjøpslovens reklamasjonsrett i tillegg til produsentens garanti og slipper shippe til USA dersom noe skulle skje. I tillegg setter jeg pris på at vi har fysiske audiobutikker i dette landet fremdeles. Hvor ellers skal man kunne se på, ta på, høre på, låne, vurdere, skravle om og drømme om hifi? Da blir prisforskjellen meningsløs å kverulere om. Når jeg tenker meg om burde jeg heller jobbet overtid enn å skrive så mye i denne tråden. Da hadde jeg vel nesten dekket prisforskjellen fra det landet jeg slettes ikke kunne tenkt meg å bo i. Stå på Morten. Se bort fra kranglefantene som likevel ikke har tenkt å handle. Dætta bli arti!
 

joha

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
867
Antall liker
466
Torget vurderinger
1
sweare: You need to address your criticism on how to run a business to Magnepan Minnesota, if anyone. They are the ones who allows both direct sale and "normal" sale.
NAT offers "normal" sale with "normal" provision, that's just it.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Heilt latterlig denne tråden,e det så vanskelig å skjønne korsen en butikk drives? E det meininga at ting skal selges med 0 i fortjeneste e det ikkje butikk,ferdig med det. Egentlig burde bare kommentarfeltet fjernes fra annonser når man ser sånt her. Ellers vil æ bare si at Morten på NAT e vel den mest serviceinnstilte og hjelpsomme æ har prata med over tlf ever,uannsett bransje,skulle æ handle ny hifi hadde æ handla hos han.
 
Sist redigert:

sweare

Medlem
Ble medlem
12.02.2008
Innlegg
35
Antall liker
16
Torget vurderinger
9
sweare: You need to address your criticism on how to run a business to Magnepan Minnesota, if anyone. They are the ones who allows both direct sale and "normal" sale.
NAT offers "normal" sale with "normal" provision, that's just it.

Finally some one comes with a meaningful comment instead of all these dealers and traders pointless criticisms. I was making the point that they are NOT offering a direct sale so you save money cutting out the importer or dealer! They make that point on the web page. Its a normal sale, you can buy from any dealer for full price with worldwide factory guarantee. You could buy them from any other country for that matter.

You make a very good point and I would if I was the importer or dealer however its not my responsibility to contact Maganepan its NAT. They should be asking them how can I sell your product in a completive market when I need to add a ridiculously high mark up to make a profit. To ask twice the price and not expect someone to comment is a little naive.
 

sweare

Medlem
Ble medlem
12.02.2008
Innlegg
35
Antall liker
16
Torget vurderinger
9
Er ikke dette en betalt annonse fra en bransjeaktør. Er det virkelig fritt frem å kritisere pris i en slik annonse?

-Stein Ivar

Yes it is an advertisement made to look like a news article. If you put an area below the advertisement inviting personal comments then you should expect some. Good or bad, as long as they are polite.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.059
Antall liker
7.907
Torget vurderinger
12
Noen som har gode forslag til sub'er som kan passe til LRS?
 

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
870
Antall liker
866
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Vil disse bli satt opp i butikken for demo NAT?
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.268
Antall liker
3.287
Torget vurderinger
49
Er ikke dette en betalt annonse fra en bransjeaktør. Er det virkelig fritt frem å kritisere pris i en slik annonse?

-Stein Ivar

Yes it is an advertisement made to look like a news article. If you put an area below the advertisement inviting personal comments then you should expect some. Good or bad, as long as they are polite.
Virker på meg som NAT får dem av Audionord for full retail pris. Kanskje derfor prisen blir noe høy når de selvfølgelig også må selge med en viss avanse? Har Audionord rettighetene i hele Skandinavia burde Magnepan blitt gjort oppmerksom på denne merkelige distribusjonenen som ikke kommer andre enn Audionord til gode.
Det er iallfall ikke NAT sin feil.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
I truly don't get your logic. YOU DONT NEED TO MOVE TO AMERICA!!!. Simply order them from any American dealer or the manufacturer on line or telephone and pay the full price of 5,500.
Tviler på at Magnepan vil selge direkte til Norge. AudioNord er agent for Skandinavia.
"Any American dealer" er ikke interessert i å selge Magnepan til Norge. Kontaktet flere USA forhandlere for noen år tilbake vedr. andre modeller. "To little markup, and too much fuzz" var svaret.

Synes man prisen til NAT er for høy, er det bare å la være å kjøpe. Slik fungerer markedet.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.607
Antall liker
58.212
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Noen som har gode forslag til sub'er som kan passe til LRS?
Dette hører vel ikke hjemme her i denne tråden, men kort REL.
Noe kjapt med litt membranareal, og det er ofte ikke det billigste.
Vi har en Magnepan-tråd som vi kan ta opp slike ting Trond.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.579
Antall liker
32.309
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Noen som har gode forslag til sub'er som kan passe til LRS?
Dette hører vel ikke hjemme her i denne tråden, men kort REL.
Noe kjapt med litt membranareal, og det er ofte ikke det billigste.
Vi har en Magnepan-tråd som vi kan ta opp slike ting Trond.
Som nevnt, kanskje feil tråd😉
Men til LRS hadde jeg valgt meg REL Habitat 1, som skapt for hurtige
Magnepan👍🏼 To kjappe aktive 6,5 tommere med en 10 tommer slave😋

gismo
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.181
Antall liker
2.646
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Løp og kjøp!:)
Ja jeg gjorde det ,,, satte dem opp i dag , side stillte med JBLene
Det endte med å lage plass til LRSene aleine

Det er helt insane hvor høyt og rent dem spiller ,,,, nå er jeg litt redd for å ødelegge dem : (
Det og fordi den faktisk evner å gjengi fysisk bass . )
Fant ingen spec angående effekt tålighet
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.181
Antall liker
2.646
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Noen som har gode forslag til sub'er som kan passe til LRS?
LRS ene gir meg flash back fra tidligere tid med paneler

Bare noen tanker ved rørende sub til paneler

Jeg har prøvet både lukkede og tranmission løsninger .Men den jeg synes kom best ut ifht speed og dermed integrering var compound typen .
Den er ekstremt hurtig , lav forvrengning og kasse volumet kan reduseres til x0,5.

Jeg bygget en svensk modell "vinklet skrådd mot gulvet eller vegg , valgfri .Jeg laget og en model i kube med pods og med elementene vent mot gulvet , Begge hadde sine fordeler ,mest pga plasserings alterenativene.

Vet ikke om jeg finner det svenske tids skriftet som tok for seg flere alternativer volum / element / med og uten servo ,,,,,,,,anyonoe else ?

Formålet med artikkelen var å gir orgel avspillinger en flat respons helt ned til 10-12 hZ for største modellen og uten EQ og med lav forvrengning

Ulemper ?elementer med høy belastbarhet er dyre , og i compund BR eter de strøm.

Tidligerre sub tester brukte jeg seas 33dd /rex . I ett fremtid prosjekt ser jeg for meg 2 suber ; minimum 12tommere eller det jeg har 2226
 
Sist redigert:

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
691
Antall liker
626
Sted
Larvik
Torget vurderinger
4
For en som nettopp har kjøpt disse flotte høyttalerne oppdager en fort via diverse utenlandske anmeldelser at en nyttig og god oppgradering er å bytte ut de originale stands’ene med noen som heter Magna Risers. Det som er et lite aber i så måte, er at de må bestilles via en annen produsent enn Magnepan (magnarisers.com) og som følge av mye større etterspørsel enn produksjonskapasitet, er ventetiden noe bortimot enorm. Jeg bestilte mine i begynnelsen av februar, og har ifølge produsentens anvisninger (FAQ) innstilt meg på levering en gang til sommeren - juli eller deromkring.
Kanskje forhandler her hjemme kunne vurdere å ta opp en større bestilling?

mvh. Ole G
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.650
Antall liker
21.436
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Magma Risers er diskutert i andre tråder her inne, @olisn. Bruk søkefunksjonen så finner du det.
 

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.616
Link til alle artikler
259
nat sine annonser
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 117
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

  • 15
Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show. Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende...
Fortsett
Topp Bunn