Mæncaven til na_X

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Spennende prosjekt! Hva slags akustikkplater/absorbenter bruker du? Det er jo et relativt lite rom?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    På venstre siden så er det enda bare brukt Scenemolton, 300g/kvm med litt avstand fra veggen for å dekke over utseendet til Fermacell-platene. Det samme er baffleveggen kledd i, men bak scenemoltonen på baffleveggen så er det brukt Lydplate (Paroc Fibervev 50mm Nrs 2T). Rommet er ca. 3.5m i bredden og 5-6m i lengden. Tenker etter hvert å gå til innkjøp av Dreamscreen sine absorbenter og reflektorer, virker som de har ok pris og ser ikke så verst ut i tillegg.
    Blir sittende veldig nært bildet ser jeg nå, men tenker å ha to rader med sofa etter hvert. Og da blir bildet mest behagelig avstand på 2.rad og lyden noenlunde korrekt med vinklingen på 1.rad.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått litt hjelp av min bedre halvdel til å få på plass lerretet i ramma, dette har ikke blitt bra om man har gjort det alene ihvertfall.

    DSC_0049.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis. Henge opp lerret alene er ingen spøk. Husker jeg måtte til med jekk og en 2x2 som jeg gaffatapet godt fast til jekken. Fungerte det også, men hadde vert lettere med to armer til.

    Spennende tråd forresten.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Var å handlet meg en Epson TW-7300 i forrige uke, men ikke fått hengt den opp enda. Må få på plass takhøyttalerne først, fant ut at prosjektoren må henges litt lengre ned enn bjelken midt i rommet. Så må enten bygge ned taket litt eller skaffe et annet prosjektor takfeste som bygger lengre ned. Så da var det bare å vente på de takfestene til høyttalerne før man jobber litt til. Sofa er også bestilt, men dessverre ikke levering før ute i Juni. Så da ble det ikke klart før påske som jeg egentlig hadde planlagt dessverre.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Bare pass på å få ett takfeste som er stabilt, jeg måtte inn med skråstag når subene kom skikkelig opp å gå :D
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da har det stått veldig stille her en stund, mye grunnet jobb og alltid noe som skjer i helgene. Også har jeg ikke stressa ettersom det var lang leveringstid på sofa, kommer nok ila denne mnd.
    Har ihvertfall fått hengt opp prosjektor nå, hengte opp noen plater til å forsterke litt i forhold til gipstak. Også testa den litt imot blu-ray spilleren. Stillt inn litt på surround receiveren også, men synes det ble verre lyd etter å ha satt de til "store" istedet for små med deling på 80Hz (som er default) så der har jeg litt tuning å gjøre fortsatt ser jeg.

    Skapet starter ihvertfall å bli fullt nå:

    DSC_0067.jpg



    Litt stemningsbilde for testing, faktisk veldig klart bilde (noe som ikke vises med mobilkameraet mitt):

    DSC_0062.jpg
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da ble jeg ferdig med mye kjedelig jobb idag, sette på endel flere kanaler også trekke HDMI og HT-kabler igjennom de så gjenstår det bare å lodde et par så har jeg ihvertfall 7.1. Må bare lage noen 2x Speakon (2-par) til 1x Speakon (4-par) ledninger/kontakter.. Skal se om jeg kommer et lite stykke i forhold til å få satt på takhøytalerne på festene sine i morgen også før jeg legger de siste kanalene.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Bilde fra igår, limte på høyttalerne til fester som skal i taket også lot de sto til herding:
    DSC_0068.jpg


    Da starter det å bli:
    DSC_0069.jpg


    Enda et bilde av litt rot, og bakhøyttalere og prosjektor:
    DSC_0070.jpg



    Har bare igjen å lodde 4 par ledninger til Speakon på vegg som jeg tar i morgen også verifisere med Ohm-meter etterpå, samt lage noen par Speakon til Speakon som nevnt i posten over så er alle kanalene oppe og går. Så da er det bare å vente på sofa skal komme også rydde litt imens. :)
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da ble jeg ferdig med resten av kablinga idag, fikk testa litt Atmos også sånn kjapt. Litt plunder med Sony UBP-X800 å sette til Atmos faktisk, måtte lese manualen for første gang på noe teknisk på mange år.. Måtte inn på lydmenyen også velge BD-mix = OFF! Da ble det bitstream og Atmos gitt!
    Da venter jeg bare på sofa, så får jeg ta litt akkustikk-forbedringer til høsten når lommeboka er kommet litt i pluss igjen.

    DSC_0074.jpg
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Tok en liten kjapp måling med litt musikk, da peaker det på 100db allerede ved -37db på volumhjulet på pre med to høyttalere.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Måling UMIK med Jurassic Park 1 Bluray og DTS-HD Master, -27dB med volum på pre. I den scenen hvor vannet i glasset lager ringer.
    JP-27db.jpg


    Får ikke lagt ved log-filen her.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg uoffisielt åpna hjemmekinoen, sofa på plass. De ble litt for dype, men får prøve å flytte litt på de i helgen for å prøve å optimalisere litt. Detaljer som sceneteppe og lydabsorbenter kommer etter hvert, nå blir det heller å nyte litt etter å ha mange timer med jobb bak. :)
    DSC_0079.jpg
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Grunnet flytting så tenker jeg å selge unna noe av hjemmekinoen da jeg ikke får gjenbrukt det selv.
    Lerrett, prosjektor (11.Mai er siste frist for å hente i Oslo) og Bafflewall er det som jeg blir å kvitte meg med. Bafflewall gis bort ved henting (etter 14.Mai), det meste der er skrudd så det er mulig å gjenbruke det meste tror jeg.
    Nytt prosjekt med bygging kommer senere..
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Her skjer det foreløpig lite med hjemmekinoen. Så da har jeg fått på plass noen høyttalere foreløpig i stue nr.2. må egentlig si meg veldig fornøyd, etter litt lytting så er førsteinntrykket til Quad Z4 at de er ikke så veldig mye dårligere enn Dali Epicon 6 for å ha en sammenligning. Men mathingen er ganske annerledes, Quad er en tendens varm i lyden i motsetning til Dali sin nøytrale, og Yamaha RN803D som jeg kjører med de Z4ene virker veldig nøytral av seg.
    Bare få de spillt inn så ser det ut som de nok blir stående, de er litt harde i bassen enda.

    DSC_0189.jpg


    DSC_0188.jpg
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    DSC_0265.jpg


    Her skjer det ikke så mye for tiden med hjemmekinoen, har derimot et dårlig bilde av hvordan det ser ut i Stue nr. 2 akkurat nå og kreativ bildetaking slik at man ikke tok bilde av alt rotet irundt der akkurat nå. Her blir det bare en sofa eller to også noe dill-dall, muligens sette opp en TV etter hvert. Hjemmekinoen er derimot på hold til man får ferdig kjøkkenet..
    Jeg ble ikke helt fornøyd med Yamaha 803D ampen, den var veldig stabilt og slik men den matcher veldig dårlig lydmessig med høyttalerne jeg har. Derfor kjøpte jeg en NAD M27 som kommer til å erstatte 4 stk. Beta Three UA1330. Bånddiskantene er ultrafølsomme og suser alt for lett, med M27 så ble det veldig bra men man hører det fortsatt litt med øret helt inntil. Kun rukket å koble den til enda og funksjonstestet, så lydmessig aner jeg ikke enda men det virka da lovende og jeg har noe å se frem til utover søndagen på dagtid. :)
    Får teste imot Quad og Adam Audio som skjuler seg litt ute i hjørnet. Blir det suksess lydmessig så lurer jeg på om det blir en Nad C368 på Stue nr. 2 etter hvert, fast installert.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg har flyttet for noen mnd. siden, og fått GO fra min bedre halvdel til nye muligheter til en egen liten mancave så har jeg startet byggingen:
    Først litt isolasjon..

    DSC_0309.jpg


    DSC_0308.jpg


    Dette tar nok endel tid da rommet er fra scratch og jeg bruker gjerne litt lengre tid på noe nytt når jeg er usikker på hvordan ting skal gjøres. Det er en hems på garasjen som jeg tenker å innrede litt. Det blir nok litt lav takhøyde dessverre, men får prøve å gjøre det beste utav det. Planen er å bygge et rom også få bygd inn alle 11 høyttalerne + subbene som jeg har fra før i vegg og tak, også få alle ledninger skjulte. Ser ut som det blir å kappe ned rammen og lerretet jeg har fra før også gå for en UST projektor.
    Som en bonus så får jeg ihvertfall en varmere garasje på vinteren jeg kan fikle litt med bil i.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da jeg har flyttet for noen mnd. siden, og fått GO fra min bedre halvdel til nye muligheter til en egen liten mancave så har jeg startet byggingen:
    Først litt isolasjon..

    Vis vedlegget 510423

    Vis vedlegget 510424

    Dette tar nok endel tid da rommet er fra scratch og jeg bruker gjerne litt lengre tid på noe nytt når jeg er usikker på hvordan ting skal gjøres. Det er en hems på garasjen som jeg tenker å innrede litt. Det blir nok litt lav takhøyde dessverre, men får prøve å gjøre det beste utav det. Planen er å bygge et rom også få bygd inn alle 11 høyttalerne + subbene som jeg har fra før i vegg og tak, også få alle ledninger skjulte. Ser ut som det blir å kappe ned rammen og lerretet jeg har fra før også gå for en UST projektor.
    Som en bonus så får jeg ihvertfall en varmere garasje på vinteren jeg kan fikle litt med bil i.
    Nå kommer 10 000,- tipset fra sidelinja.
    Har flyttet fra en slik garasje med Hems.
    Ta kontakt med leverandøren av takstolene, du kan mest sansynlig flytte opp bjelken i taket så du får mer takhøyde.
    Jeg flyttet min fra 189cm til 240cm uten att det gikk utover kravet til bæring.
    Kommer jo litt ann på hvordan de er laget. Regner med att det er 189cm hos deg også.
    Når du får på gulv og takk krymper det kraftig.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Nå kommer 10 000,- tipset fra sidelinja.
    Har flyttet fra en slik garasje med Hems.
    Ta kontakt med leverandøren av takstolene, du kan mest sansynlig flytte opp bjelken i taket så du får mer takhøyde.
    Jeg flyttet min fra 189cm til 240cm uten att det gikk utover kravet til bæring.
    Kommer jo litt ann på hvordan de er laget. Regner med att det er 189cm hos deg også.
    Når du får på gulv og takk krymper det kraftig.
    Jepp, det er nok ca. 189 i høyde.
    Trodde det gikk an selv også, men etter å ha fått noen med kyndig kunnskap til å se på det så går det nok dessverre ikke an. :(
    Takstolen er på en måte to-delt, slik at den bjelken er bærende. Også er det bare satt på en tre-kant over denne for å få et spisset tak. Gulvet tenker jeg ikke å gjøre noe med, her blir det bare et vegg-til-vegg gulv tenker jeg. Til tak så blir det lagt Fermacell mest sannsynlig, så det blir 1,5cm lavere enn idag. Satser på at jeg får satt Atmos innfelt i taket slik at det ikke blir å ta noe plass av høyden.
    Et alternativ er vel takløft, men dette virker såpass dyrt at det heller mer imot å heller bygge et bygg ved siden av istedet.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok mulig å laske på nye bjelker på sidene av takstolene, men om det er verdt det må du vurdere selv.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nå kommer 10 000,- tipset fra sidelinja.
    Har flyttet fra en slik garasje med Hems.
    Ta kontakt med leverandøren av takstolene, du kan mest sansynlig flytte opp bjelken i taket så du får mer takhøyde.
    Jeg flyttet min fra 189cm til 240cm uten att det gikk utover kravet til bæring.
    Kommer jo litt ann på hvordan de er laget. Regner med att det er 189cm hos deg også.
    Når du får på gulv og takk krymper det kraftig.
    Jepp, det er nok ca. 189 i høyde.
    Trodde det gikk an selv også, men etter å ha fått noen med kyndig kunnskap til å se på det så går det nok dessverre ikke an. :(
    Takstolen er på en måte to-delt, slik at den bjelken er bærende. Også er det bare satt på en tre-kant over denne for å få et spisset tak. Gulvet tenker jeg ikke å gjøre noe med, her blir det bare et vegg-til-vegg gulv tenker jeg. Til tak så blir det lagt Fermacell mest sannsynlig, så det blir 1,5cm lavere enn idag. Satser på at jeg får satt Atmos innfelt i taket slik at det ikke blir å ta noe plass av høyden.
    Et alternativ er vel takløft, men dette virker såpass dyrt at det heller mer imot å heller bygge et bygg ved siden av istedet.
    Ring til en takstol fabrikk og oppgi målene.
    De kan ta den mest kyndige vurderingen av dette, den bjelken på toppen er en bæring, men mest sannsynlig satt så lavt pga att rommet ikke skal regnes som flate på garasjen. Der er grensen 189 cm.
    Hos meg kunne jeg flytte de fra 189 til 240 cm uten att jeg gikk utenfor bærekravene ang snølast.
    Men mulig at dine stoler er spinklere konstruert. Det er ikke dumt å sjekke med de som lager slikt.
    Vell veit att det jeg nå sier ikke er lovlig ang utnytelsesgrad på garasjen.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Så en ting til, hvor mye isolasjon får du plass til i taket?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Så en ting til, hvor mye isolasjon får du plass til i taket?
    I taket så blir det 10cm isolasjon, deretter et papp-lag også 5cm med luft over denne. Der det er en 3-kant imot møne får jeg nok litt mer pakket inn.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det var det jeg fryktet.
    10 cm i taket er mindre en det de brukte på 70 tallet.
    Du bør ha minimum 20 cm.
    Da har du også muligheten til å løfte takhøyden.
    Fjern en og en stolpe på toppen, legg på en 98×48 som du limer og skrur helt ned til kneveggen.
    Der setter du på en 48×48 Før å støtte den.
    20 cm i kneveggen også. Der bør du ha vindsperre bak.
    Gjør dette skikkelig med en gang.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    DSC_0310.jpg

    Her er et litt bedre bilde av konstruksjonen, noe som gjør endringer litt verre. Hadde det vært bare en tverrbjelke så har jeg kappa og flyttet den for lenge siden. Men det er nok en bærende bjelke dessverre.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    I knevegg så er planen å fylle opp med isolasjon, det er bare der det blir tak rett imot rommet at det blir 10cm. Der det er høyde over taket så blir det også ekstra isolasjon.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette er ikke vanskelig i det hele tatt.
    Du fjerner en av tverbjelkene (hele) så legger du en ny 48x98 utenpå den som er der helt opp til mønet som du limer og skrur, på begge sider av skråtaket.
    Da har du en mye mer solid takstol og du kan flytte tverbjelken mye høyere opp.
    Ta en og en å gjør ferdig.
    Min garasje var 4,6 bred her oppe og hadde 240 takhøyde. 20 cm var da skråbjelken.
    Men du må ha mer isolasjon en 10 cm, så da er dette en vinn vinn sak.
    Et lite bilde om hvordan du kan gjøre dette.

    Vis vedlegget 510466
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ser på bildet ditt en gang til.
    Er det et synsbedrag, eller er takstolen skjøtet der oppe?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Ser på bildet ditt en gang til.
    Er det et synsbedrag, eller er takstolen skjøtet der oppe?
    Det er nok ikke synsbedrag. Det er en trekant som er satt på takstolen, også festet med en plate/klamme (usikker på navn på denne). Så bæringen er under den trekanten.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Faan, da blir det ikke så lett nei.
    Men fortsatt mulig, bare mer jobb.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    egentlig en snodig måte dette er gjort på.
    Må lime en 48x198 utenpå for så å kappe av bjelken etterpå.
    En helvetes jobb blir det da, men fult mulig fortsatt.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da har det jo stoppet opp pga. mange andre prosjekter såklart, kaldt er det ute også så det har ikke frista så mye å holde på. Håper på endel plussgrader fremover nå slik at man får fortsatt og har behagelig temperatur imens man holder på, viktig med litt trivsel. :)
    Solgt alle PA-effektforsterkerne, angrer meg litt da jeg kanskje kunne ha brukt en av de største til å ha til sub. Fikk noen tanker i hodet idag med plateforsterkere på vegg også bygge subkasser integrert bafflewallen som kommer etter hvert med kanskje 4 x 12" elementer?
    PA-effektforsterkerne blir erstattet med noen klasse D amps med Hypexmoduler, Apollon audio kan det se ut til at jeg kommer til å gå for etter hvert. Bare vente til euroen roer seg og de trengs vel egentlig ikke før man starter å bli litt ferdig med byggina heller. Ettersom jeg fikk noen nye planer med integrering av sub i bafflewallen så kommer det jo til å sikkert ta en mnd. til før man er ferdig.
    Spørsmålet er jo da om man skal tørre å selge Adam subbene før man starter med den bygginga?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Og da har jeg droppa prosjekt hjemmekino i garasjen, høyttalerne forsvant ut døra før i helgen også venter jeg på en ny center for å bygge på stereoen jeg allerede har i 2.etg. istedet like greit. Jeg trenger egentlig bare en ny effekt-forsterker også tror jeg at jeg bare går for 5.1.2 der oppe da det er håpløst med sidekanaler der slik rommet er utformet, også trenger jeg jo et nytt lerret da jeg har en UST projektor også er det max 100" jeg får plass til der.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Ting tar jo som kjent tid..
    Men da har jeg startet litt med å teste litt noe greier i 2.etg. her..

    DSC_1398.JPG

    Subbene og elektronikk skal inn i en benk jeg driver å mekker til for tiden:
    DSC_1390.JPG


    Litt closeup av elementer:
    DSC_1399.JPG


    Stereo måling, uten subber:
    Stereo.jpg

    Surround, stereo med to subber men multichannel på forsterker:
    surr.jpg

    Det ser ut som det er endel å rydde opp i, ikke bare i rommet og kabling..
    Delefilteret på høyttalerne er på 300Hz og 3.5KHz.
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det til at jeg bytta ut Denon 6700 til en Nad T778, og synes lyden ble mye bedre med en gang, slipper den slitsomme diskanten som det ble på Denon og mer detaljer kommer frem i toppen. Hadde stor suksess med Nad C368 på disse høyttalerne så jeg visste litt hva jeg gikk til, da T778 har litt de samme modulene.
    Tror kanskje delefilteret står på 80Hz default på Naden, litt usikker. Dette er test rett ut fra esken uten noen konfig.

    Måling uten sub:
    NAD.jpg

    Måling med sub:
    NAD_sub.jpg

    Fikk lurt med et bilde av Center med det samme.. Men ikke koblet til enda.
    DSC_1406.JPG
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da starter benken å ta form. Den utstikkende hyllen er for senteren.

    DSC_1425.JPG
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    DSC_1482.JPG

    Litt kjapp test av benken. Mangler litt pussing og maling fortsatt, men den er ferdig byggd. Også isolasjon i tomrommet der subbene står.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    DSC_1483 1.JPG


    Det skrider da fremover, sakte... Nå er den hyllen til senteren til liming, så blir det å male den i morgen også. Så et lag med klarlakk over på mandag. Da starter morroa etter det er ferdig. :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Da har det gått litt fremover igjen, isolert irundt for subbene. Ble 5 cm. isolasjon irundt subbene og 10cm bak.

    DSC_1486.JPG


    Så er begge subbene på plass, og kanskje noe av den verste jobben gjort:

    DSC_1487.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn