Målet foreløpig nådd!?

TOHA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
0
Janhella og Thomas Myhre,

Jeg baserer ikke konklusjonen på annet enn indisier... Det var jo få innlegg her inne som fremhevet et videre fokus på helhet..... Jeg må si jeg ble litt skuffet over det.... Men at noen potensielt er villig til å ofre mye for å oppnå "drømmeanlegget" tror vi alle sammen er enig om her inne...

Jeg må også innrømme at mine motiver hadde et visst snev av provokativt tilsnitt... ;)

Mvh.

TOHA

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Hei Zemtex

Kjøling er ikke et problem. Det er så vidt det er litt lunk i Premier 350 etter at du spilt i timesvis med den, så kjølingen har CJ virkelig fått til. Dette har jeg bare opplevd med Burmester 956 MKII som jeg har hatt i hus et par år og med Premier 350. DP A1 er den verste forsterkeren på dette området som jeg har hatt i hus. Du kunne jo steike speilegg på den etter at den hadde stått på en stund.

Hilsen
Endre
Testet du Burmester 911 før du kjøpte CJ 350?
Er CJ 350 en stor forbedring kontra Burmester 965MKII synes du?

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Det er jo snakk om en halv pengebinge for en Dcs rigg. Lurer på hvordan min cd-rigg ville ha spillt i forhold til denne Dcs riggen...

LMC modet DP DAC
Sony SCD777ES Drvverk
Pm Audio Blue Digital med Bullet Plugs
Dac og drivverk står på Base Technology dempeplatformer.

mvh

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Det er jo snakk om en halv pengebinge for en Dcs rigg. Lurer på hvordan min cd-rigg ville ha spillt i forhold til denne Dcs riggen...

LMC modet DP DAC
Sony SCD777ES Drvverk
Pm Audio Blue Digital med Bullet Plugs
Dac og drivverk står på Base Technology dempeplatformer.

mvh
Du burde prøve en dCS rigg, så får du nok svaret på det.......:)

P

pompel

Gjest
Hifi-nerder?

Det ante meg at det er flere med ekstreme prioriteringer her inne, og som gjerne kombinerer et highend anlegg til flere hundre tusen med furu-panel, elg-i-solnedgang og leilighet/hus,jobb og bil i budsjettklassen....

Mvh.

synes du virkelig ikke at en dCS-rigg ikke passer smman med furupanel?
Panelet gir jo en aldeles nydelig romklang som vil gi etthvert oppsett en stor klangforbedring. Finnes jo nesten ikke forbedringspotensiale.

mvh

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Janhella og Thomas Myhre,

Jeg baserer ikke konklusjonen på annet enn indisier...  Det var jo få innlegg her inne som fremhevet et videre fokus på helhet.....  Jeg må si jeg ble litt skuffet over det....  Men at noen potensielt er villig til å ofre mye for å oppnå "drømmeanlegget" tror vi alle sammen er enig om her inne...

Jeg må også innrømme at mine motiver hadde et visst snev av provokativt tilsnitt... ;)
Må si dette minner sterkt om trolling :eek: Dette er tross alt et HiFi-forum, ikke et interiørarkitektforum eller et forum utelukkende for folk som har råd til enorme hus med stilrene møbler og egne strømkurser over alt (selv om de selvfølgelig også er velkomne ;D). Stua di ser vakker ut, det skal du ha, men hvorfor ikke la HiFi-praten være HiFi-prat?

TOHA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
0
Styx,

Jeg driver med trolling ?!? Morsomt begrep! Jeg hører nok mer hjemme her, enn på et interiørarkitektforum selv om jeg nok ikke har allverdens kompetanse innenfor noen av områdene. Vi kan vel være litt opptatt av at våre påkostede stereoanlegg får trivelige omgivelser å være i ? Vel, jeg skal holde meg til hifi-praten heretter.... Forresten hyggelig at du liker stuen min!

Mvh.

TOHA

TOHA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
0
Pompel,

Jeg er enig. Det finnes nesten ikke forbedringspotensiale.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Du burde prøve en dCS rigg, så får du nok svaret på det.......:)
Du må ta med dCS riggen da Thomas, Stivert bor på Skogn ;D

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Antall liker
315
Jeg har hørt litt på en slik dcs sak i mange etasjer..........min Toshiba dvd spiller mere musikk i mine ører..........for ikke og snakke om platespiller'n.

Nei, kjøp heller en ny båt i sommer :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Jeg har hørt litt på en slik dcs sak i mange etasjer..........min Toshiba dvd spiller mere musikk i mine ører..........for ikke og snakke om platespiller'n.

Nei, kjøp heller en ny båt i sommer :)
Da er det et eller annet feil i lydkjeden- ikke en liten feil, en ALVORLIG feil ;)

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Antall liker
315
Ja sikkert, siden det funker med Toshiba'n,

Alvorlig.

TOHA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
0
Forbedringspotensialet ligger nok utelukkende i Paulsens ører.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Yes det hadde vært gøy!!! Kommer hjem fra jobb den 10 mai...neste uke....

mvh

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Tror ikke det er så veldig aktuelt akkurat nå, gitt.... Har jo akkurat fått den på plass, så jeg vil heller spille her hjemme enn å dra rundt på demo ;) ;D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.778
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har innsett at det aldri blir noen dCS rigg for min del. Kan vurdere en demo på det om eg vinn i lotto, men neppe ellers. Mitt mål er et "BASE/Biger" drivverk, og få DP dac'n justert tilsvarende. En anne pre blir nok også engang, men der er jeg usikker. Muligens en TVC eller den nye DP'n som kom. På effektsiden er jeg i mål, da 6.5'n har det jeg vil ha, i bøtter og spann! En evt 5.52HP vil imidlertid være en mulighet. Høyttalerene blir nok aldri byttet ut, da de spiller lang bedre enn hva jeg har hørt i mine 25år leveår.

MEN, det som jeg mangler, og kanskje flere av dere andre mangler, er et rom som egner seg(!). Når jeg forhåpentligvis får kjøpt meg eget snart, så vil jeg prioritere rom og akkustikk høyt. For er ikke rommet bra, så nytter ikke det med verdens heftigste elektronikk/høyttalere/osv.

mvh Kai

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Tror ikke det er så veldig aktuelt akkurat nå, gitt.... Har jo akkurat fått den på plass, så jeg vil heller spille her hjemme enn å dra rundt på demo ;)  ;D
Kansje med tid og stunder....

mvh

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Kansje med tid og stunder....

mvh
Ja, ja.....det er vel kanskje ikke lengre avstand mellom oss enn at det kan gå an å få til det en gang!? Men det blir nok ikke akkurat nå.....

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
BTW Thomas: Du kan ikke kjøpe Verona, nå er det ny bil som gjelder ;) BMW E60 525d, 2005 modell :D Ellers hadde også jeg vurdert full dCS rigg- snakket noen ganger med Thomas Sætervadet hos Høium :)

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei Jan

Jeg er ikke tro mot et spesiellt merke. Mitt mål er å forsøke å få gjengitt musikk så nært opp mot "LIVE" som det er mulig med de komponentene som jeg føler er det beste jeg har hørt. Jeg har dessverre ikke hørt alt. For to år siden hadde jeg en stor test av diverse forsterkere der Burmester 956 MKII gikk av med seieren. Det var ingen av de andre forsterkerene som var litt i nærheten av den. En av forsterkerene som ble testet den gangen var datidens utgave av Premier 350. Den imponerte ikke den gangen. Etter den gang har den blitt oppgradert og jeg ble anbefalt å teste den. Som sagt så gjordt. Gjett om hakeslepp, Rett ut av boksen,direkte fra USA, uinnspilt, spilte den fletta av alt annet jeg har hørt så langt. Det er beklagelig å si det men Burmester 956 MKII er akterutseilt av Premier 350. Jeg har ikke testet 911. Dette skyldes at Tømmervik ikke er villig å låne ut forsterkere til test. Kjøp først er mottoet til Tømmervik. Jeg hadde ikke lyst til å bla opp med 110-130000,- før jeg hadde forsikret meg om at jeg fikk valuta for pengene. Men 911 er nok bedre enn 956, spørsmålet er om den er bedre enn Premier 350. Det er  mulig, men jeg kan ikke uttale meg om den saken. Når det gjelder Burmester-forsterkere så har de en ekstremt lav inngangsimpedans. Dette stiller meget store krav til kilden som skal mate forsterkeren. Ihht Tømmervik selv må du ha en Burmester forforsterker for å få en Burmester-forsterker til å spille optimalt. Dette er nok sant, og det legger begrensninger på hvilke utstyr du kan bruke opp mot Burmester for at du skal få optimalt gjengivelse av musikken. Men husk en ting, det er ikke bare Burmester som er i stand til å produsere utstyr som kan gjengi musikk i referanseklassen. Spørsmålet blir i steden: hvem er flinkeste gutt i klassen der ute? Personlig, så tror jeg at det ikke er lurt å utrope en spesiell vinner. Det er jo så mange flinke der ute.

Hilsen
Endre
Testet du Burmester 911 før du kjøpte CJ 350?
Er CJ 350 en stor forbedring kontra Burmester 965MKII synes du?

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Men husk en ting, det er ikke bare Burmester som er i stand til å produsere utstyr som kan gjengi musikk i referanseklassen. Spørsmålet blir i steden: hvem er flinkeste gutt i klassen der ute? Personlig, så tror jeg at det ikke er lurt å utrope en spesiell vinner. Det er jo så mange flinke der ute.

Hilsen
Endre
Forsåvidt enig, var bare ute etter din opplevelse av nevnte forsterkere. Hadde selv Burmester 956MKII en stund, ble byttet ut med Cordis 1.8 som er flere lysår bedre, men 956MKII'en er veldig bra ;)

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
BTW Thomas: Du kan ikke kjøpe Verona, nå er det ny bil som gjelder ;) BMW E60 525d, 2005 modell :D Ellers hadde også jeg vurdert full dCS rigg- snakket noen ganger med Thomas Sætervadet hos Høium :)
For min del så er det ikke "ny bil" som gjelder akkurat nå :-/ Er rimelig fornøyd som jeg har det, med min 98 mod. 520i touring...i tillegg til eget hus og hjem, kone og tre unger ;D Har vel egentlig ingenting å klage over....??! Men dette er vel ikke noe tema for dette forumet :D Så; for meg så er det nok Verona som evt gjelder ;D

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Fant frem denne gammle tråden nå som nye Dynamic Precision A5 er kommet på plass :). Er fremdeles like godt fornøyd med dCS riggen og Verona bidrar virkelig med sitt. Men med Dp A5 opplever jeg forbedringene som minst like store som ved bytte av spiller. Dette er uten tvil den beste effektforsterkeren jeg har vært borti, og med den på plass er målet mitt nådd for lang lang tid ;D.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.066
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
har hørt dcs full rigg hjemme på eget anlegg og ved mange andre anledninger og må bare konkludere med at den er kraftig overvudert og etter min mening savner den evnen til å gjengi musikken på en musikalsk måte.den er riktignok kjapp,ren og dynamisk,men har et klønete brukergrensesnitt,er extremt overpriset og direkte umusikalsk.
dette har bare blitt ennå tydligere etter min opplevelse av hva en dddac og en laptop kan levere av godlyd til under en tiendel av prisen!

IMSPO
mvh

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
har hørt dcs full rigg hjemme på eget anlegg og ved mange andre anledninger og må bare konkludere med at den er kraftig overvudert og etter min mening savner den evnen til å gjengi musikken på en musikalsk måte.den er riktignok kjapp,ren og dynamisk,men har et klønete brukergrensesnitt,er extremt overpriset og direkte umusikalsk.
dette har bare blitt ennå tydligere etter min opplevelse av hva en dddac og en laptop kan levere av godlyd til under en tiendel av prisen!

IMSPO
mvh
Har bare sammenlignet dCS mot vanlige spillere. Overpriset er vel kansje alt hifi utstyr, men dCS er vel ikke den verste. Har aldri prøvd dette du nevner, men er det virkelig så bra må man vel prøve det før eller siden.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
43.098
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20

IMSPO
mvh

Ikke for å ta gleden fra en fornøyd eier, men jeg har samme inntrykk. Har hørt dCS riggen i et anlegg til 1.2 mill. - og må si at det var et stykke unna den lyden jeg foretrekker.

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Ikke for å ta gleden fra en fornøyd eier, men jeg har samme inntrykk. Har hørt dCS riggen i et anlegg til 1.2 mill. - og må si at det var et stykke unna den lyden jeg foretrekker.
Ingen fare for det er like glad og fornøyd :), iallefall til jeg selv hører noe som virkelig er bedre. Uannsett overgangen til Dp A5 ga meg minst like mye som noe spiller bytte har gjort :).

B

Back_Door

Gjest
Ingen fare for det er like glad og fornøyd :), iallefall til jeg selv hører noe som virkelig er bedre. Uannsett overgangen til Dp A5 ga meg minst like mye som noe spiller bytte har gjort :).
Dette viser bare at det er mennesker som lytter, og ikke maskiner ;)

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Fint at det er noen som føler at de er i mål med hifi-utstyret.
Personlig håper jeg ikke jeg kommer i mål noen gang.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Roger

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Antall liker
0
Gratulerer med oppgradering til A5.

Har selv hatt den hjemme til lån, og det er helt klart en knallgod forsterker. Er vel sannsynligvis også min neste oppgradering.

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Gratulerer med oppgradering til A5.

Har selv hatt den hjemme til lån, og det er helt klart en knallgod forsterker.  Er vel sannsynligvis også min neste oppgradering.
Takk... :). 5.52 er også en meget god forsterker, men oppgraderingen til A5 anbefales virkelig :).

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3

IMSPO
mvh
Hei,

Regner med at det er stor mulighet at den dCS riggen du har hatt hjemme er den samme som nå står i mitt eie.
For min del så er jeg imidlertid meget fornøyd og synes på ingen måte at den er umusikalsk.
dCS riggen i en "letter utgave" er vel også dette året digitale produkt i sterophile.

Lurer ellers da mer på at når denne riggen engang stod ts under ditt navn på dette forumet som "ultra high end produkt" hvordan man egentlig kan bruke slike tekster hvis man innerst inne mener at samme produkt er "klønete, ekstremt overpriset og umusikalskt", er det her et snakk om at vi har forskjellig moral?

Mvh
Geir :)

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Takk... :). 5.52 er også en meget god forsterker, men oppgraderingen til A5 anbefales virkelig :).
Kanskje på tide å oppgradere "mitt anlegg" :)

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
44
Torget vurderinger
1
Noen andre enn Tømmervik som har Wadia rigg?

De har relativt nylig kommet med en ny rigg(+noen nye spillere) som etter min mening er minst på høyde med DCS utseende-messig, vil anta at de er konkurransedyktige på lyd også. Noen som kan komme på flere 'rigger', eller har hørt noen?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
43.098
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
CARY 306 SACD

The new 306 SACD Player features the SCD-1 transport system, uses eight (8) Burr Brown 1792u DAC chips running in parallel pairs, it has digital inputs so for your digital sources and it has a unique top panel view window to an all new stunning aluminum CD/SACD drive and drawer.

This window provides a view of the world class Cary mechanism, all copper internal chassis and flawless aluminum work. Inside this window you can see the CD spin, there is even a leveler to help balance the 306 SACD properly with adjustable massive metal cone feet. Sonically the 306 is one of the best reference CD/SACD available today, sounding smooth and musical without any digital trace what so ever.

The SACD playback stays in pure DSD format all the way to the analog outputs. It has an all aluminum chassis, with either silver or black anodized finish, dual C-core transformer power supplies, fully regulated power supply circuits, SACD stereo down mix from multi-channel SACD disks. HDCD decoding at 44.1 kHz Fs, SACD, CD, HDCD playback. The 306 SACD can also upsample a CD disk from 44.1 kHz to 96, 192, 384, 512 or 768 kHz to release all the information available in your CD disk library.

Teksten over er sakset fra High-End Palace, jeg har selv en hjemme og kan bare anbefale folk å spare de siste 100-150 tusen og heller lytte til denne.

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Hei,

Regner med at det er stor mulighet at den dCS riggen du har hatt hjemme er den samme som nå står i mitt eie.
For min del så er jeg imidlertid meget fornøyd og synes på ingen måte at den er umusikalsk.
dCS riggen i en "letter utgave" er vel også dette året digitale produkt i sterophile.

Lurer ellers da mer på at når denne riggen engang stod ts under ditt navn på dette forumet som "ultra high end produkt" hvordan man egentlig kan bruke slike tekster hvis man innerst inne mener at samme produkt er "klønete, ekstremt overpriset og umusikalskt", er det her et snakk om at vi har forskjellig moral?

Mvh
Geir :)
Skal vel ikke ta slike utsagn så veldig seriøst :). dCS er vel fremdeles noe av det beste . Har fremdeles tilgode og høre en cd-spiller som er like bra, Emm-labs er vel den nermeste jeg har hørt. Uansett det finnes sikkert noe som er bedre et eller annet sted i verden, men hvis en er like fornøyd med noe til en tiendedel av prisen så er det vel ikke noe som er bedre enn det ???.

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Noen andre enn Tømmervik som har Wadia rigg?

De har relativt nylig kommet med en ny rigg(+noen nye spillere) som etter min mening er minst på høyde med DCS utseende-messig, vil anta at de er konkurransedyktige på lyd også. Noen som kan komme på flere 'rigger', eller har hørt noen?
Utseende på de nye Wadia`ene er bra ja, men det er vel ikke det som betyr mest ???. Lydmesisig er de sikker meget gode, men Wadia er iallefall overpriset i Norge...

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
CARY 306 SACD

The new 306 SACD Player features the SCD-1 transport system, uses eight (8) Burr Brown 1792u DAC chips running in parallel pairs, it has digital inputs so for your digital sources and it has a unique top panel view window to an all new stunning aluminum CD/SACD drive and drawer.

This window provides a view of the world class Cary mechanism, all copper internal chassis and flawless aluminum work. Inside this window you can see the CD spin, there is even a leveler to help balance the 306 SACD properly with adjustable massive metal cone feet. Sonically the 306 is one of the best reference CD/SACD available today, sounding smooth and musical without any digital trace what so ever.

The SACD playback stays in pure DSD format all the way to the analog outputs. It has an all aluminum chassis, with either silver or black anodized finish, dual C-core transformer power supplies, fully regulated power supply circuits, SACD stereo down mix from multi-channel SACD disks. HDCD decoding at 44.1 kHz Fs, SACD, CD, HDCD playback. The 306 SACD can also upsample a CD disk from 44.1 kHz to 96, 192, 384, 512 or 768 kHz to release all the information available in your CD disk library.

Teksten over er sakset fra High-End Palace, jeg har selv en hjemme og kan bare anbefale folk å spare de siste 100-150 tusen og heller lytte til denne.
Har hørt en slik og mener dCS er betydlig bedre ;D. Men men det er jo hver sin mening :).

Topp Bunn