Bil, båt og motorsykkel Må ha "ny" bil.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
21.009
Antall liker
11.731
Vidar P skrev:
..........Med på kjøpet (vet kun om BMW, må ta forbehold for andre merker) får du større batteri- og dynamokapasitet.
Standard på Skandinavia-specs Volvo.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
21.009
Antall liker
11.731
eldo472 skrev:
Som Vidar P anfører om ny bil kontra gammel, så kan det være like billig i lengden. Ellers kan man kjøpe en som er nesten ny.
Nesten ny er lurt. Forrige eier av min C30 tapte 1/3 av nypris på 1,5 år.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Minutten skrev:
Googlet litt og fant alternativer son du nevner. Tror prisene var 6' (Ford) og 13' (Opel), kan vel være fornuftig da bilen må stå ute om vinteren og man kun kjører korte turer?
Veldig komfortabelt utstyr. Du har gjennomvarm, is-/duggfri bil og oppvarmet motor med ditto fordeler før avmarsj hver eneste dag, både til og fra jobb. Det er stoooor forskjell på å sette seg inn i en Webasto-bil og en uten hver dag! En absolutt no-brainer i vinter-Norge imo. Øker trivsel og sikkerhet i det daglige, og gjør barkementet inn i bilen til en fryd istedet for et hat på vinteren.
Med på kjøpet (vet kun om BMW, må ta forbehold for andre merker) får du større batteri- og dynamokapasitet.
Har sett litt på diverse merker og modeller men finner bare Opel Corsa som har drivstoffdrevet motorvarmer som mulig ekstra utstryr. Ford har også dette på Focus men den starter på på over 275' så den er utenfor budsjettet på max 250'. Finnes det flere småbiler som har dette?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.476
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Minutten skrev:
Vidar P skrev:
Minutten skrev:
Googlet litt og fant alternativer son du nevner. Tror prisene var 6' (Ford) og 13' (Opel), kan vel være fornuftig da bilen må stå ute om vinteren og man kun kjører korte turer?
Veldig komfortabelt utstyr. Du har gjennomvarm, is-/duggfri bil og oppvarmet motor med ditto fordeler før avmarsj hver eneste dag, både til og fra jobb. Det er stoooor forskjell på å sette seg inn i en Webasto-bil og en uten hver dag! En absolutt no-brainer i vinter-Norge imo. Øker trivsel og sikkerhet i det daglige, og gjør barkementet inn i bilen til en fryd istedet for et hat på vinteren.
Med på kjøpet (vet kun om BMW, må ta forbehold for andre merker) får du større batteri- og dynamokapasitet.
Har sett litt på diverse merker og modeller men finner bare Opel Corsa som har drivstoffdrevet motorvarmer som mulig ekstra utstryr. Ford har også dette på Focus men den starter på på over 275' så den er utenfor budsjettet på max 250'. Finnes det flere småbiler som har dette?
Mener Toyota har det til 1.4 diesel. Det er iallfall standard i min 9 år gamle Yaris men det har kun en tilleggsvarmefunksjon så motoren må gå før varmeren kan startes men den blir fort varm.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
rumath skrev:
http://www.toyota.no/cars/new_cars/yaris/kampanje.aspx

Sjekk standardutstyret til denne Yarisen. Imponerende synes nå jeg. Legg til automatkasse, og du er på rundt 200 k.

Da har du bil med navi, ryggekamera, blutooth osv, samt lavt forbruk.

Lykke til!

Hilsen nybakt eier av nye Prius. :)
Har sett litt på den. Er drivstoffdrevet motorvarmer standard? (finner det ikke som ekstrautsyr)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.746
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Dette heter el-forvarmer og er generelt vel utbredt blandt nyere biler produsert for kaldere klima. Webasto/eberspacher er som regel tilleg på biler men kan ettermonteres.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Jeg finner bare Opel Corsa innforbi mitt busjett som kan tilbyd dette som ekstra. Men jeg har jo ikke sjekket alle merker.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.476
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Haugenial skrev:
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Dette heter el-forvarmer og er generelt vel utbredt blandt nyere biler produsert for kaldere klima. Webasto/eberspacher er som regel tilleg på biler men kan ettermonteres.
Det heter ikke nødvendigvis el-forvarmer. De finnes også i varianter som er drevet av diesel og kalles for kjørevarmer.

Min gamle Yaris har som sagt dieseldreven forvarmer, en sak på 5kW som sørger for at jeg ikke fryser vinterstid.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Anonym skrev:
Haugenial skrev:
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Dette heter el-forvarmer og er generelt vel utbredt blandt nyere biler produsert for kaldere klima. Webasto/eberspacher er som regel tilleg på biler men kan ettermonteres.
Det heter ikke nødvendigvis el-forvarmer. De finnes også i varianter som er drevet av diesel og kalles for kjørevarmer.

Min gamle Yaris har som sagt dieseldreven forvarmer, en sak på 5kW som sørger for at jeg ikke fryser vinterstid.
Dette er da ekstrautstyr... El-forvarmer er mer eller mindre standard.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.476
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Haugenial skrev:
Anonym skrev:
Haugenial skrev:
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Dette heter el-forvarmer og er generelt vel utbredt blandt nyere biler produsert for kaldere klima. Webasto/eberspacher er som regel tilleg på biler men kan ettermonteres.
Det heter ikke nødvendigvis el-forvarmer. De finnes også i varianter som er drevet av diesel og kalles for kjørevarmer.

Min gamle Yaris har som sagt dieseldreven forvarmer, en sak på 5kW som sørger for at jeg ikke fryser vinterstid.
Dette er da ekstrautstyr... El-forvarmer er mer eller mindre standard.
Nei, på min enkle Toyota er det standardutstyr.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Antall dører betyr ikke så mye, det er biler med drivstoffdrevet motorvarmer jeg prøver å finne. Kan ikke se at Yaris kan leveres med dette.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Webasto virker å være det jeg er på jakt etter http://varhaugs.no/webasto/
Kan dette ettermonteres i alle biler? Noen priside med montering?
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Minutten skrev:
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Webasto virker å være det jeg er på jakt etter http://varhaugs.no/webasto/
Kan dette ettermonteres i alle biler? Noen priside med montering?
På enkelte Toyota modeller bruker Eberspacher som forvarmer som standard tillegsutstyr i Norge, men er egentlig som sagt et tilleg. Dette er på Dieselmodellene. Disse blir ettermontert når de kommer inn i Norge. Webasto/Eber koster fra 10k som kun forvarmere, til rundt 20-25k med fjernkontroll og tidsur avhengig av bilmodell/ motor.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Skal du ha en ny bil med automat, Diesel og diesel forvarmer, sjekk ut Subaru Trezia som er en billigere versjon av Toyota Verso-s. Disse får du til 200 000,- freg. Med 5 års garanti.
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Minutten skrev:
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Webasto virker å være det jeg er på jakt etter http://varhaugs.no/webasto/
Kan dette ettermonteres i alle biler? Noen priside med montering?
Slik har jeg fått dette forklart fra en bransjemann; Stort sett alle dieselbiler kan få webasto eller Eberspaecher ettermontert. Men, for å beholde garantien må det være godkjente kit til den aktuelle bilen, montert hos godkjente verksteder. Pris fra ca 20000 og opp ferdig montert for full pakke med timer/fjernkontroll.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
mutz skrev:
Minutten skrev:
Vidar P skrev:
Tilleggsvarmer kan gjerne være standard på enkelte nordiske modeller, men kun til bruk under kjøring gjerne. Webasto og denslags i den forstand, altså en motor-/kupevarmer som kan styres ved timer eller fjernkontroll er heller sjeldent standard.
Webasto virker å være det jeg er på jakt etter http://varhaugs.no/webasto/
Kan dette ettermonteres i alle biler? Noen priside med montering?
Slik har jeg fått dette forklart fra en bransjemann; Stort sett alle dieselbiler kan få webasto eller Eberspaecher ettermontert. Men, for å beholde garantien må det være godkjente kit til den aktuelle bilen, montert hos godkjente verksteder. Pris fra ca 20000 og opp ferdig montert for full pakke med timer/fjernkontroll.
Helt riktig. De fleste markedført her i Norge, men ikke alle. Må vere godkjent.
Er bransjemann selv... :)
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Så det koster såpass mye som 20-25K, da må jeg velge en litt rimeliger bil modell for jeg har vel bestem meg for at jeg vil ha dette. Noen som vet om modeller som har godkjente "kit"? (småbiler)
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Minutten skrev:
Så det koster såpass mye som 20-25K, da må jeg velge en litt rimeliger m blir den.bil modell for jeg har vel bestem meg for at jeg vil ha dette. Noen som vet om modeller som har godkjente "kit"?
Som sagt Subaru Trezia. Du mister fjernkontrollen og forvarmingen (når motoren ikke går) men bilen blir varm ila 5 minutt. Det er en knapp du trykker på når du starter bilen og varm blir den umiddelbart. Ellers må du se på Volvo sine modeller som ofte har tidsur o.l innbygget men er da gjerne over ditt budsjett.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Mye av poenget er jo et bilen er varm og vinduene isfrie når du setter deg inn bilen om vinteren, og så har jeg blitt anbefalt å ikke kjøpre disel til mitt bruk.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Minutten skrev:
Mye av poenget er jo et bilen er varm og vinduene isfrie når du setter deg inn bilen om vinteren, og så har jeg blitt anbefalt å ikke kjøpre disel til mitt bruk.
Har du mye småkjøring og kø ol. så skal du nok ha bensin pga partikkelfilter tetter seg ved diesel (kan gjøre). Isfrie vinduer og varm bil samt nyoppladet batteri får du med Defa warmup. Dette koster ca 9000,- men betinger ledning i veggen.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Som sagt så er det ikke mulighet for strøm der bilen står, så det blir nok en Webasto,Eberspaecher el.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Se litt på Honda jazz. Kvalitet. Du får også hyundai og kia samt vw polo evt nissan micra i klassen under 200k. Det du skal vere litt obs på er semiautomatiske girkasser. Mange selgere presenterer dette som automatkasser men er egentlig manuell kasse med automatisk clutch. Fungerer stort sett greit men du merker giringen godt. Cvt kassene er mer sømmløse.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
De var litt klaging på den girløsning til Honda Jazz i testen jeg linket til tidligere. Vil egenlig ha en vanlig automat.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
709
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Minutten skrev:
De var litt klaging på den girløsning til Honda Jazz i testen jeg linket til tidligere. Vil egenlig ha en vanlig automat.
Enkelte Honda har cvt kasse. Dette er en trinnløs girkasse.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32755723
Det viktigste er at du prøver bilen for å se om den dekker behovet ditt. Ta deg en aktivitetsdag og forbered deg godt. Det viktigste er at du blir fornøyd med det valget du tar.
Det er tross alt en god slant penger deter snakk om.:)
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Minutten skrev:
De var litt klaging på den girløsning til Honda Jazz i testen jeg linket til tidligere. Vil egenlig ha en vanlig automat.
Vil anbefale Direct Shift Gear (DSG) Lavere forbruk en manuell kasse og girer lynkjapt (600ms)
Siste generasjons 7 trinns er fantastiske gode imo. Har kjørt siste Golf med TSI 122hk med denne kassen. Superb kombinasjon, som du burde få prøvekjørt.
De mekaniske problemene med de eldre «våte» kassene er såvidt jeg vet løst med de nye tøre kassene.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Golf med TSI 122hk koster jo 300' så det er ikke aktuelt. Kan kanskje strekke meg til en Polo med DSG (231') om det er muliheter for Webasto,Eberspaecher el. Men radio pakke er jeg litt over budsjett.
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Minutten skrev:
Golf med TSI 122hk koster jo 300' så det er ikke aktuelt. Kan kanskje strekke meg til en Polo med DSG (231') om det er muliheter for Webasto,Eberspaecher el. Men radio pakke er jeg litt over budsjett.
Hvor lenge planlegger du å ha bilen?
Annenhåndsverdien er en like vesentlig faktor som kjøpsprisen. Mange glemmer dette.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Minutten skrev:
Golf med TSI 122hk koster jo 300' så det er ikke aktuelt. Kan kanskje strekke meg til en Polo med DSG (231') om det er muliheter for Webasto,Eberspaecher el. Men radio pakke er jeg litt over budsjett.
Ja den er litt over budsjett ja :) Finnes vel også i mindre effekt utgaver. 122hk føles nesten litt små sprek ut i Golf kombi pga veldig bra bunndrag i motoren 80% dreiemoment fra tomgang og full moment fra 1500 omr. 90 og 105hk TSI får mye skryt også.
Når det gjelder anlegg gikk vi for RCD510 med 8 ht i fjor høst i Passaten. Fungerer fint, men angrer litt at jeg ikke spanderte på Dynaudio pakken. Vi har en 32gig SD kort med alt av musikk som går i fronten av spilleren. Enkelt å navigere frem når du har orden på filstrukturen, som er veldig enkel å organisere fra en PC/ Mac.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
mutz skrev:
Minutten skrev:
Golf med TSI 122hk koster jo 300' så det er ikke aktuelt. Kan kanskje strekke meg til en Polo med DSG (231') om det er muliheter for Webasto,Eberspaecher el. Men radio pakke er jeg litt over budsjett.
Hvor lenge planlegger du å ha bilen?
Annenhåndsverdien er en like vesentlig faktor som kjøpsprisen. Mange glemmer dette.
Godt spørsmål. Har kjørt de andre bilene jeg har hatt til det ikke lønnet seg å reperere dem.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
digiman skrev:
Minutten skrev:
Golf med TSI 122hk koster jo 300' så det er ikke aktuelt. Kan kanskje strekke meg til en Polo med DSG (231') om det er muliheter for Webasto,Eberspaecher el. Men radio pakke er jeg litt over budsjett.
Ja den er litt over budsjett ja :) Finnes vel også i mindre effekt utgaver. 122hk føles nesten litt små sprek ut i Golf kombi pga veldig bra bunndrag i motoren 80% dreiemoment fra tomgang og full moment fra 1500 omr. 90 og 105hk TSI får mye skryt også.
Når det gjelder anlegg gikk vi for RCD510 med 8 ht i fjor høst i Passaten. Fungerer fint, men angrer litt at jeg ikke spanderte på Dynaudio pakken. Vi har en 32gig SD kort med alt av musikk som går i fronten av spilleren. Enkelt å navigere frem når du har orden på filstrukturen, som er veldig enkel å organisere fra en PC/ Mac.
Blir nok for dyrt uansett med Golf 251/283' så om det blir vw så er det Polo som er alternativet.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.486
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
digiman skrev:
Vil anbefale Direct Shift Gear (DSG) Lavere forbruk en manuell kasse og girer lynkjapt (600ms)
Siste generasjons 7 trinns er fantastiske gode imo. De mekaniske problemene med de eldre «våte» kassene er såvidt jeg vet løst med de nye tøre kassene.
Det er samme girkasse som brukes i Skoda Fabia?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
21.009
Antall liker
11.731
Minutten skrev:
mutz skrev:
Minutten skrev:
Golf med TSI 122hk koster jo 300' så det er ikke aktuelt. Kan kanskje strekke meg til en Polo med DSG (231') om det er muliheter for Webasto,Eberspaecher el. Men radio pakke er jeg litt over budsjett.
Hvor lenge planlegger du å ha bilen?
Annenhåndsverdien er en like vesentlig faktor som kjøpsprisen. Mange glemmer dette.
Godt spørsmål. Har kjørt de andre bilene jeg har hatt til det ikke lønnet seg å reperere dem.
Oi...! Kjøper du ny bil så blir det m.a.o. lenge til neste gang.
 
C

Cyber

Gjest
Det er jo det du må gjøre, enten kjøre til det stopper eller bytte i løpet av en 2-3 år igjen.

Du har ikke noe spesifikke krav til plass da? Ofte er det lurere å finne en bil som er 2-3 år og har falt mye i pris og enten spare endel, eller få en større bil. Jeg synes det er deilig å ha to stasjonsvogner med god plass til bagasje.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
cybervision_ skrev:
Det er jo det du må gjøre, enten kjøre til det stopper eller bytte i løpet av en 2-3 år igjen.

Du har ikke noe spesifikke krav til plass da? Ofte er det lurere å finne en bil som er 2-3 år og har falt mye i pris og enten spare endel, eller få en større bil. Jeg synes det er deilig å ha to stasjonsvogner med god plass til bagasje.
Er det noe poeng med tanke på at det er 5 års garanti på nybiler nå? NAF regnet frem til at ofte er du like godt tjent med å kjøpe en nybil med så gode garanti vilkår som er i dag. Vi kjøpte nybil i fjor høst. Den skal jeg i hvert fall få gleden av 5 års bekymringsfri bilhold. Mulig jeg selger den noen mnd før garanti løper om det er noe særlig å tjene på det?
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Minutten skrev:
digiman skrev:
Vil anbefale Direct Shift Gear (DSG) Lavere forbruk en manuell kasse og girer lynkjapt (600ms)
Siste generasjons 7 trinns er fantastiske gode imo. De mekaniske problemene med de eldre «våte» kassene er såvidt jeg vet løst med de nye tøre kassene.
Det er samme girkasse som brukes i Skoda Fabia?
Tror kun RS utgaven av Fabia har DSG. En outsider er Skoda Roomster. En kollega av meg har den og det faktisk en ganske smart bil. Kompakt med smart løsninger og overraskende romslig innvendig. Den får du med 105hk TSI og DSG fra ca 225k pluss det du evt vil ha av leketøy, men husk Climatronic til Kr:2800. Mere behagelig en halvautomatisk klima.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
21.009
Antall liker
11.731
Når det er snakk om økonomi så er dette dette noe av det smarteste man kan kjøre. Ca. 10000 ferdig registrert, trenger kun ansvarsforsikring og kan kastes etter 2 år (neste PKK) eller ved havari.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Pink_Panther skrev:
Når det er snakk om økonomi så er dette dette noe av det smarteste man kan kjøre. Ca. 10000 ferdig registrert, trenger kun ansvarsforsikring og kan kastes etter 2 år (neste PKK) eller ved havari.
Ser den rent økonomisk.
Personlig hadde jeg aldri latt mine kjære eller forsåvidt meg selv kjøre rundt i en «trafikkfarlig» vrak.
Er uhellet ute er forskjellene enorme (livs avgjørende) mellom 10k vraket og en moderne bil.
 
Topp Bunn