Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Hvite metere, topplata og kanskje også trafoen tilsier at dette er L-509X.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg leste feil desverre.. så litt feil og, syns det så ut som at det var gamle toppen... :p. Men da ble det fort litt mer interresant. Prisen er jo faktisk over Accuphase sin topp AB integrert!!! :D.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Var å lyttet til 509x i dag. Den låt rett og slett helt fantastisk, hadde full kontroll på Graham Votu på høyt volum.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    438
    Antall liker
    117
    Deler til preamp C02? Min input selector er dårlig, noen som vet hvor jeg kan få tak i en erstatning?
    Det som skjer er høy forvrengning i venstre kanal når input kjøres gjennom Input selector, når jeg leder input på tape in 1 eller tape in 2, er alt normalt.
    Kjent feil på c02. Bruk spray på rekkebryteren.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke hørt de på samme høyttaler men jeg har eid 590ax og 590axmkii. Lyden er like god som på 590axmkii men det kan spilles høyere uten at det virket som om det kostet den en kalori. Minnet meg egentlig veldig om c900 og m900 kombinasjonen som jeg også har eid.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Teit de ikke lager det på forforsterkerene.

    O
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    2.783
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags klangbalanse har disse transistorforsterkerne til Luxman?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hva slags klangbalanse har disse transistorforsterkerne til Luxman?
    Dette varierer vel litt, men den vanlige oppfatningen er vel at Luxman låter temmelig nøytralt, men med en liten helning mot det varme. Sugden f. eks. - klasse A - låt på mitt anlegg klart skarpere enn Luxman kl A.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Relevant tilleggsinfo burde jo være hvilke Sugden - og hvilke Luxman:)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har hørt på Luxman L-507ux mkII? Bortsett fra topplata er den prikk lik den nye L-509X, så vidt jeg kan se, og kanskje veldig nær lydmessig også? Prisen tatt i betraktning er dette kanskje et bra kjøp?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    ^ Relevant tilleggsinfo burde jo være hvilke Sugden - og hvilke Luxman:)
    Voldsomt storforlangende du er nå da! ;):)

    Det jeg direkte har sammenliknet i samme rom og på samme anlegg, er Luxman M-800A og Sugden FBA 800. -Og så er det det man har hørt her og der og tror at man kjenner inntil det kommer en blindtest...
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    2.783
    Torget vurderinger
    1
    L-509x får veldig fin omtale i siste nummer av HifiNews.

    Min cl-38u står og spiller i anlegget til en kamerat nå. Aldeles støyfri og med utmerket resultat, den er i en helt annen klasse enn den forforsterkeren han har fra før, det er vi enige om begge to. Får se hva det blir til hos meg etter hvert.
     

    LPA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    269
    Antall liker
    4
    Jeg har et sett C-02/M-02 hvor effektforsterkeren er defekt. Lønner det seg å reparere denne? Finnes det eventuelt et verksted som kan gjøre dette? Jeg bor på Rjukan, så Kongsberg, Notodden ligger nærmest. Det er ikke så lett å pakke denne forsvarlig.

    På forhånd takk for tips.
     
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et sett C-02/M-02 hvor effektforsterkeren er defekt. Lønner det seg å reparere denne? Finnes det eventuelt et verksted som kan gjøre dette? Jeg bor på Rjukan, så Kongsberg, Notodden ligger nærmest. Det er ikke så lett å pakke denne forsvarlig.

    På forhånd takk for tips.
    Du kan jo høre med Audiomix her på hifisentralen han holder til i Kongsberg, jeg vet han reparerer rørforsterkere er usikker på om han tar ss. Men du kan som sagt alltid spørre ham.

    /Johan
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg ville nok ha startet med å ringe til Stereofil og spørre hvem de bruker. :)
    Fortell hvordan det går....
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Luxman PD-310 med vakuum stabilisator, men uten tonearm. Hvilken pris kan en forvente at disse ligger på?
    Ligger en på bukten til rett over 11.000 kr og jeg ser på haien at det er svært varierende priser.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.252
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    På sikt trenger jeg mer kompakt hardware og jeg lurer derfor på om noen her i Luxmangjengen har eller har prøvd M200?
    Den veier bare 7 kg og det er mulig å bruke 2 hvis det trengs mer krefter. Noe det sannsynligvis gjør på mine stativhøyttalere fra Dynaudio.
    Jeg har alltid hatt en dragning mot smått og godt. Og denne ser fin ut synes jeg:)

    lux00016_20130805005743_148.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Fint anlegg! Hvilken integrert Luxman er det?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Luxman PD-310 med vakuum stabilisator, men uten tonearm. Hvilken pris kan en forvente at disse ligger på?
    Ligger en på bukten til rett over 11.000 kr og jeg ser på haien at det er svært varierende priser.
    BUMP! Huhei, dette var spreke planer hvis du virkelig snuser på den muligheten.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Vel det var akkurat det, snusing. Etter å ha tenkt meg litt om og konsultert via pm en av hfs sine æresgjester, får det vente litt enda. Om det blir akkurat denne modellen får tiden vise siden jeg kikker litt rundt, men nevnte spiller på bukten er nok litt overpriset uten tonearm. Så vi får se hva det blir til etterhvert. Men det skal sies at pd-310 frister, vakker å se til er den også. :)
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    På sikt trenger jeg mer kompakt hardware og jeg lurer derfor på om noen her i Luxmangjengen har eller har prøvd M200?
    Den veier bare 7 kg og det er mulig å bruke 2 hvis det trengs mer krefter. Noe det sannsynligvis gjør på mine stativhøyttalere fra Dynaudio.
    Jeg har alltid hatt en dragning mot smått og godt. Og denne ser fin ut synes jeg:)

    Vis vedlegget 492657

    bump
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Da kan jeg endelig melde meg inn i denne vennegjengen :) med Luxman C-70F angrer ikke på valget rent estetisk i allefall for et smykke og for et beist :), men må fåreløpig smøre meg med tolmodighet frem til effekt ankommer :p
    20180730_194516.jpg
    20180731_015327.jpg
    20180731_142652.jpg
    20180731_142718.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kan lite om merket deres, men merker meg til stadighet at Luxman og Accuphase tilhører noen av klodens perler av musikkformidlere.

    Snart lanserer Hegel sin nye integrerte H590 til 100.000 - som kommer til å få MASSE oppmerksomhet og bli tilnærmet genierklært av en rekke journalister. Hva sier dere, ler dere og tenker de burde hørt en eksisterende og/eller mangeårig Luxman - først!? Annet?

    Jeg spør, fordi jeg har samme forhold til klasse A, at før man genierklærer det ene og det andre/uansett produsent så lytt til ekte klasse A - først!
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jeg sitter også med litt av samme erfaring anngående klasse A Luxman a590 mk2 er noe av det bedre jeg har hørt uansett pris gitt at den får riktige høyttalere :) så valget mitt ble basert på hva jeg likte da jeg hørte 590 mk2, bare at jeg var redd mine høyttalere krevde det lille ekstra av strømreserver samt at jeg har litt rom størrelse, så tok da nå sjangsen på pre power :)
    jeg vet ikke hva jeg skal tru om nye Hegel H590 , de erfaringene jeg har med hegel er at dem kan funke i riktig kombo dem og men ikke helt min greie,jeg synes heller ikke høy dempingsfaktor nødvendigvis er det som skal til heller , men i 100k klassen så får dem ikke short of competition! i den klassen hadde jeg heller kjøpt blindt en Luxman L509x :)
    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Angrer på at jeg solgte min 590 ax,har nå Accuphase e 408. Har også en Luxman C600f preamp som jeg ikke får solgt??? Selger nok Accuphasen og kjøper en Luxman Poweramp klasse A.

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Du får nok solgt den når det blir litt mere høst Ove,alt ligger brakk i disse varme somme dager.
    Hadde min Jasmine ute en hel stund uten noe respons :( men det ordnet seg jo.
    Men en luxman power amp er jo ikke feil :)

    Ha en fin dag

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn