- Ble medlem
- 26.02.2013
- Antall liker
- 4.705
Er det kjent hvem av partene som har initiert byttet?
|
Slik jeg forstår det var dette ikke ønsket fra Endpoint sin side.Er det kjent hvem av partene som har initiert byttet?
...ikke mitt heller.Bare et ønske og håp om at Lumin fortsatt kan nyte godt av den gode og personlige servicen vi Lumin-eiere har opplevd til nå.Vil presisere at mitt innlegg var en generell refleksjon og ikke ment som et angrep på Multirom. Absolutt ikke.
Enig , men ser det er 2 veldig ulike priser nå , fra 109» hos Erdal til 135« hos Hifihub ??...ikke mitt heller.Bare et ønske og håp om at Lumin fortsatt kan nyte godt av den gode og personlige servicen vi Lumin-eiere har opplevd til nå.
109 er nok gammel pris nåEnig , men ser det er 2 veldig ulike priser nå , fra 109» hos Erdal til 135« hos Hifihub ??
Så bra, viktig å få godlyden ut til folket og ikke bare oss «forståsegpåere»Oslo HiFi har også kastet seg på Lumin bølgen. Nå mangler vi bare El-kjøp og Power så er ringen sluttet![]()
Takk for utfyllende svar på dette.Jeg brukte fiber-inngang da jeg hadde U2 og jeg har testet to FMC’er på streamere som ikke har hatt egen fiber-inngang. Alle hører jo ulikt, men for min del endte jeg opp med konklusjonen at veien innom fiber alltid gjorde lydopplevelsen litt mer steril og analytisk. Det gjør også noe med fasen, eller rettere sagt: det høres ut som noe skjer med fasen, og dette igjen gjør at elementer i lydbildet «flytter seg». Vanskelig å forklare disse tingene med ord, men kort oppsummert, så flyter det dårligere mellom høyttalerne med fiber, det føles mer oppstykket og kunstig, mens uten har en tendens til å flyte og drive mer, uten fokus på detaljer. I mine ører og min hjerne.
Hehe til den prisen så bør den være bra.Det beste - og etter min mening eneste løsningen - er å teste selv og se hva man synes. Det er få fasiter i denne hobbyen. Heldigvis
Jeg gikk fra U2 til Aurender N20. Den er mye varmere og rund i lyden enn U2. Etter hvert byttet jeg den ut med Antipodes K50. Den er rett og slett en annen verden enn alt jeg har hatt av streamere før. Men det skal jeg ikke gå for dypt inn på i Lumin-tråden![]()