Om noen vurderer å kjøpte en brukt Lumin så vær obs på at det nå begynner å blir stor forskjell på hvilke streaming tjenester som støttes på de forskjellige modellene. Jeg valgte en Lumin p.g.a av historikk med å supportere eldre modeller og mangel på app/fw historikk på f.eks Wiim og Eversolo som da var helt nye på markedet. Mer usikker på hva jeg hadde valgt i dag om jeg ikke hadde budsjett til en av de nyere modellene til Lumin. Har ikke noe å klage på når det gjelder min U1-mini, men har lagt merke til at flere av oppgraderingene fra Lumin nå ikke støttes på denne modellen.
For de som ønsker Tidal/Qobuz connect support så støttes ikke modellene S1 / A1 / T1 / D1 / D2 / M1, men Tidal og Qobuz støttes i Lumin App og roon for disse. Tjenester som Amazon music som kanskje ikke er så aktuelt her i Norge støttes bare av de nyeste modellene (samme som for Spotfy 24 bit, se under).
For Spotify Connect lossess som nettopp ble lansert så virker det som om det skal fungere på de fleste modelle, men om man vil ha støtte for 24 bit så er det kun de nyeste modellene som støtter dette? I praksis så betyr det lite slik det er i dag, da så og si alt er 44.1/16, men det kan forandre seg.
Litt rart at 2 av de nåværende toppmodellene til Lumin, P1 og X1, ikke får de nyeste tjeneste. (tror de begrunner det med gammel steaming plattform)
Ref. Lumin:
"Soon we will have an update to U2-series, P1MINI, T3X, T3, D3 for 24-bit Spotify. The other models will remain at 16 bit."