LUMINs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjorde et søk nå på Qobuz. Alt i orden her…
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Vet ikke om det hjelper hos deg, men da jeg hadde bugs som dette, slettet jeg Qobuz appen og lastet inn på nytt. I tillegg resette jeg både ruter og modem, i tillegg til å slå av Lumin med hovedbryter. Deretter resette jeg Lumin fra Lumin App. Da ble det rolig og forutsigbart.
     
    Ble medlem
    19.08.2020
    Innlegg
    33
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Vet ikke om det hjelper hos deg, men da jeg hadde bugs som dette, slettet jeg Qobuz appen og lastet inn på nytt. I tillegg resette jeg både ruter og modem, i tillegg til å slå av Lumin med hovedbryter. Deretter resette jeg Lumin fra Lumin App. Da ble det rolig og forutsigbart.
    Uffda :)
    Jeg prøver dette senere i kveld.
    Takk!
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Sitat fra testen av P1 i the Absolute Sound. Dette er nøyaktig sammenfallende med mine erfaringer, som jeg har skrevet om i denne tråden.

    I then compared 30dB of Leedh attenuation with no attenuation by making up the volume difference with the CH Precision L10 preamplifier. To my surprise, I heard no degradation with Leedh; the two presentations sounded identical (the L10 was in the signal path for both presentations). It was clearly obvious that this amount of attenuation in a conventional digital volume control was a non-starter sonically, and that Leedh is sonically “lossless,” as the company claims. This is, to say the least, a significant achievement.

    Next, I compared the sound quality of Roon to the Lumin app. Much to my surprise, the Lumin app sounded better. Bass reproduction through the Lumin app was tauter, punchier, and better resolved. I could more easily hear the starts and stops of each note, as well as pitch definition. This greater resolution of dynamics, as well as the leaner and tighter rendering, gave music a more propulsive and upbeat quality compared with Roon. The Lumin app also had a more open and transparent top end with a greater sense of air and bloom.
     
    Ble medlem
    19.08.2020
    Innlegg
    33
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Uffda :)
    Jeg prøver dette senere i kveld.
    Takk!
    Nå har jeg reinstallert Lumin App og gjort ‘factory reset’ på Lumin U1 Mini’en, samme greia :(
    Når jeg søker i Qobuz med (hva som helst) på to bokstaver, kommer det frem søkeresultat = ‘ea’, søker jeg med ord på tre bokstaver, kommer det frem søkeresultat = ‘ear’, fire bokstaver, søkeresultat = ‘earc’, søkeord på fem bokstaver, søkeresultat = ‘earch’, helt villt :)
    Lumin U1Mini ble visst også oppgradert i dag, versjon 15.1.
    Fra release notes på denne: «Update Qobuz API»
    Hm …
    Kan det være noe der?
    Heldigvis funker Linn Kazoo da!
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Har du oppdatert Qobus appen også? I så fall hadde jeg kontaktet Endpoint.
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Har fått samme problem med søk på Lumin U2 mini. Det er ikke noe problem med Qobus appen på Ipad så problemet ligger antakelig i Api oppgraderingen på Lumin.

    Tips. Du kan søke i Qobus appen på Ipad og lagre som favoritt. Da blir den tilgjengelig for avspilling i Lumin.
     
    Ble medlem
    19.08.2020
    Innlegg
    33
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Har fått samme problem med søk på Lumin U2 mini. Det er ikke noe problem med Qobus appen på Ipad så problemet ligger antakelig i Api oppgraderingen på Lumin.

    Tips. Du kan søke i Qobus appen på Ipad og lagre som favoritt. Da blir den tilgjengelig for avspilling i Lumin.
    Det var kreativt :)
    Skal teste når jeg kommer hjem ettermiddag.
    Takk!
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Sjekket på en annen Ipad med app ver før 8.0 og den hadde ikke problemet. Så feilen oppstår i kombinasjonen Lumin 15.1 som kom i går og Lumin app 8.0

    Oppdaterer du ikke appen til ver 8.0 før Lumin kommer med en fiks skulle du gå klar av problemet - tror jeg😉
     
    Ble medlem
    19.08.2020
    Innlegg
    33
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Sjekket på en annen Ipad med app ver før 8.0 og den hadde ikke problemet. Så feilen oppstår i kombinasjonen Lumin 15.1 som kom i går og Lumin app 8.0

    Oppdaterer du ikke appen til ver 8.0 før Lumin kommer med en fiks skulle du gå klar av problemet - tror jeg😉
    Okay,
    Vet dere om det er mulig å laste ned eldre app-versjoner noe sted?
    Eller, iPhone App-store er vel ikke bygget for slikt :)
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan oppdatere til 8.0.1.? Ble jo oppdatert i går til 8.0.0. Alt virker fint hos meg. Har P1.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det gjør det ikke. Så hvordan oppdatere? Trodde dette skjedde automatisk. Skal jeg slette appen og installere på nytt?
     
    Ble medlem
    19.08.2020
    Innlegg
    33
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Nei, det gjør det ikke. Så hvordan oppdatere? Trodde dette skjedde automatisk. Skal jeg slette appen og installere på nytt?
    Qobuz søk funker igjen med app versjon 8.0.1, hurra!
    I Apple’s App Store kom det forslag om oppdatering til 8.0.1, lett som en plett :)
    Eller så er det vel en grei sak å avinstallere/installere igjen.
     
    Ble medlem
    19.08.2020
    Innlegg
    33
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Qobuz søk funker igjen med app versjon 8.0.1, hurra!
    I Apple’s App Store kom det forslag om oppdatering til 8.0.1, lett som en plett :)
    Eller så er det vel en grei sak å avinstallere/installere igjen.
    Hm …
    Versjon 8.0.1 finnes ikke i App Store på min Mac ennå :(
    Men alles gut på iPhone.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da fikk jeg siste oppdatert versjon. Takk for hjelp.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiller nå med P1 direkte inn i poweramp . LEEDH som preamp. Veldig bra. Men må prøve opp mot en topp preamp før jeg konkluderer.
     

    Oriel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Innlegg
    222
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    7
    Viktig å bruke samme volum for å kunne sammenligne. Vistnok så lite som 0.1 dB høyere kan gjøre at hjernen tolker det til bedre. Jeg bruker en ARC ref 6 og synes at det spiller bedre med den. Men synes det med volum matching er meget vanskelig i en vanlig stue siden noen frekvenser alltid vil stikke seg ut og man får avvik der som er mye mer enn 0.1 dB. Tror ofte man velger en preamp ut fra at den tilegger noe i lyden som feks en varmere klang. Så kan man jo diskuttere om det er bedre eller bare anderledes. Noen like mora og andre liker dattera osv :)
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Prøvde tidal appen, på lumin u1mini, og satte meg ned for å høre etterpå, og ble skuffet over at det ble mye dårligere lyd.
    Hørtes jo værre ut en mp3, er det flere som har samme opplevelse?
     

    Oriel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Innlegg
    222
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    7
    Prøvde tidal appen, på lumin u1mini, og satte meg ned for å høre etterpå, og ble skuffet over at det ble mye dårligere lyd.
    Hørtes jo værre ut en mp3, er det flere som har samme opplevelse?
    Tror noe er alvorlig feil hvis Tidal låter dårlig på Lumin. Har brukt Tidal med både U1 mini og de siste 2 årene med U1 og det låter veldig bra. Hvordan låter Spotify i forhold til Tidal?
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    13
    Det kan være lurt å prøve ut ulike MQA alternativer. Om du kan endre bit rate og upsampling bør du også prøve ut. Det er ett annet oppsett proposonsmessig når du bruker Tidal i forhold til Lumin app. Om du bare bytter om og trykker play så er det fort gjort å komme uheldig ut.
     
    Ble medlem
    19.08.2020
    Innlegg
    33
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Det kan være lurt å prøve ut ulike MQA alternativer. Om du kan endre bit rate og upsampling bør du også prøve ut. Det er ett annet oppsett proposonsmessig når du bruker Tidal i forhold til Lumin app. Om du bare bytter om og trykker play så er det fort gjort å komme uheldig ut.
    MQA er ondskap satt i system :)
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    867
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Prøvde tidal appen, på lumin u1mini, og satte meg ned for å høre etterpå, og ble skuffet over at det ble mye dårligere lyd.
    Hørtes jo værre ut en mp3, er det flere som har samme opplevelse?
    Her høres det ut som om du kjører airplay. Tidal via lumin er særdeles bra så her er det noe som ikke stemmer
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Her høres det ut som om du kjører airplay. Tidal via lumin er særdeles bra så her er det noe som ikke stemmer
    Slik jeg også forsto det, "Prøvde tidal appen" skriver han, via Lumin appen er det nok veldig bra.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Jeg syntes også Lumin appen fungerte bedre enn Roon lydmessig når jeg testet P1🙂
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Her høres det ut som om du kjører airplay. Tidal via lumin er særdeles bra så her er det noe som ikke stemmer
    Ja jeg håper det er noe feil i hvertfall, for jeg synes lumin sin app er knotete, det var derfor jeg testet tidal appen, og ble skuffet over lyden, så det ble helt uaktuelt.
    Men skal se om jeg har gjort noe feil med innstillinger.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Tror noe er alvorlig feil hvis Tidal låter dårlig på Lumin. Har brukt Tidal med både U1 mini og de siste 2 årene med U1 og det låter veldig bra. Hvordan låter Spotify i forhold til Tidal?
    Spotify er dårligere en tidal hos meg, hvertfall når jeg bruker appen til Lumin
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    La ut denne i et annet forum, men tillater meg å kopiere den her:



    Merkelig fenomen: Når jeg trykker på hjertesymbolet for å legge et album til som favoritt, hender det at det ikke lagres, mens det neste jeg trykker på, blir lagret uten problemer.

    Noen som har opplevd dette og har en løsning?

    Dette skjer enten jeg bruker Tidal via luminappen eller går direkte til Tidal, så det er neppe et lumin-problem.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde mye krøll med Tidal appen tidligere. Gikk over til Qobuz. Aldri noe tull nå. Og jeg liker lyden bedre. Men det er bare meg…
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    kan være enig i det, men har 3500 album lagret på Tidal, så tanken på å bytte frister ikke så veldig.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.377
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Hvilken nettverkskabler er best å bruke cat 5-6-7-8?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn