LUMINs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    423
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    NRK har trukket seg fra samarbeid med TuneIn og da er kanalene blitt borte fra listen i Lumin appen også. Noen som vet om det går å få NRK kanalene inn på en annen måte via appen?


    Kan komme rundt det ved å starte nrk sin egen app og så «caste» men ønsker å styre alt fra Lumin sin egen.
    Jeg har heldigvis beholdt nrk radio og p4 på LMS gjennom favoritter lagret på
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Har en L1 med masse god musikk fra tidligere cd-samling.. Kunne gjerne tenke meg å lage spillelister med kutt fra ulike filer, men det går - så vidt jeg skjønner - ikke med Lumin appen. Det aner meg at dette lar seg gjøre med roon, men jeg synes det er trøblete med en ekstra pc for å styre roon. Dessuten låt Lumin-appen bedre enn roon da jeg prøvde for en god stund siden.

    Råd og tips?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har en L1 med masse god musikk fra tidligere cd-samling.. Kunne gjerne tenke meg å lage spillelister med kutt fra ulike filer, men det går - så vidt jeg skjønner - ikke med Lumin appen. Det aner meg at dette lar seg gjøre med roon, men jeg synes det er trøblete med en ekstra pc for å styre roon. Dessuten låt Lumin-appen bedre enn roon da jeg prøvde for en god stund siden.

    Råd og tips?
    Med ulike filer, mener du ulike album rip? Lager så og si aldri lister selv så testet ikke når jeg brukte appen for flere år siden, men det er jo hele poenget med lister så det må vel gå an? Husker det ikke gikk å mikse Tidal og lokale filer som fungerer fint i roon.

    Eller er det rart hvordan man kan ha så forskjellig opplevelser, jeg syntes at det var mye styr med Minimserver da jeg brukte Lumin appen for endel år siden.
    Min roon (rock) boks har jeg måtte restarte fysisk 2-3 ganger på 5 år og det er noen år siden sist nå, så roon ganske stabil nå.
    Nå er vel L1 en "pc" tilpasset Lumin så den er nok enklere å ha med å gjøre en egen pc og Minimserver som jeg brukte med appen.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hadde jeg ikke kjørt roononly modus så kunne jeg testet selv, men er det noen som har testet å legge inn NRK url mauelt i TuneIn?
    Er kanskje en litt for enkel fiks til at det fungerer?


    1705270435129.png


     
    Sist redigert:

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    863
    Antall liker
    1.311
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Har en L1 med masse god musikk fra tidligere cd-samling.. Kunne gjerne tenke meg å lage spillelister med kutt fra ulike filer, men det går - så vidt jeg skjønner - ikke med Lumin appen. Det aner meg at dette lar seg gjøre med roon, men jeg synes det er trøblete med en ekstra pc for å styre roon. Dessuten låt Lumin-appen bedre enn roon da jeg prøvde for en god stund siden.

    Råd og tips?
    Det går fint å lage spillelister i lumin appen.
    Slett spillelista di, eller lagre den som ligger der. Du kan legge inn filer fra hdd, qobuz og tidal, blandet og som du vil.
    IMG_0527.png
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    743
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Takk for forslag. Forsøkte med å legge inn url som favoritt men får error og beskjed om at kanalen er «pulled of the air» …..vrient dette!

    Hadde jeg ikke kjørt roononly modus så kunne jeg testet selv, men er det noen som har testet å legge inn NRK url mauelt i TuneIn?
    Er kanskje en litt for enkle fiks til at det fungerer?


    Vis vedlegget 986362

     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    hei "Luminfans" , har en P1 hos meg nå , lyden er mer enn godkjent både som Dac og pre! . Har koblet BDspiller til HDMI , alt ok , men Appletv inn på HDMI vil den ikke ha, dvs null lyd og bilde ut gjennom HDMI-ut. Har fått beskjed om at det er innstillinger på Appletv som ikke er riktige men har prøvd "alt" ! Noen tips ? :unsure:
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    hei "Luminfans" , har en P1 hos meg nå , lyden er mer enn godkjent både som Dac og pre! . Har koblet BDspiller til HDMI , alt ok , men Appletv inn på HDMI vil den ikke ha, dvs null lyd og bilde ut gjennom HDMI-ut. Har fått beskjed om at det er innstillinger på Appletv som ikke er riktige men har prøvd "alt" ! Noen tips ? :unsure:
    Har ikke P1 selv, men har du satt ATV lydinnstillinger til Stereo PCM?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ja , men fremdeles null ut🫣
    Dette er hva Lumin sier m/hdmi out til TV.

    "If the Apple TV is set to output Stereo PCM, then you can have P1 analog output for the Apple TV signal. Since the same signal is also passed to the TV, you may want to mute the TV in this case.

    Alternatively, if the Apple TV outputs surround, then P1 can (only) function as a HDMI switch to passthrough the surround signal to the TV, without doing analog output via P1 internal DAC."
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Her passer ikke kart og terreng :unsure: Det skal jo ikke være forskjell på streamere som kun opererer i det digitale domenet.
    MEN, her er soundstage større enn på Bluesound N130, det er mer ro i lydbildet, detaljene gnistrer mye mer og det virker som om Mola Mola'en trives bedre og klinger ut mer. :giggle:
    Hører jeg dette eller er det bare psykoakustikk ? :unsure:
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Måleligen vil selvfølgelig harselere med at dette bare er tøv. Vi andre gratulerer! :giggle:
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Takker for det, men det var faktisk en reell refleksjon. Hodet sier at det ikke burde være noen forbedring, men ørene sier noe annet 😄 Ørene bestemmer :cool:
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Måleligaen er antakelig lite opptatt av ører og andre upresise instrumenter. Jeg tror de primært ser på musikken på et ocilloskop. En del andre lytter til den. (heaven forbid.. :eek:)
     

    Prebs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2013
    Innlegg
    160
    Antall liker
    46
    Har ett dumt spørsmål jeg ikke finner svaret på der ute.... Jeg har gått i gradene fra Lumin D2 til T2 og nå endt opp med X1. Med meg på hele denne reisen har jeg hatt en Ipad gen.6 (2018) som har blitt brukt med Lumin app. Til tross for at jeg ikke en en apple-personlighet så har denne fungert utmerket til formålet. Jeg vurderer nå å gå til innkjøp av en nyere padde sådan, Ipad gen.10 (2022) Det jeg lurer på er dette med spillelister og lagrer musikk i app. Slik jeg har forstått det så lagrer Lumin App spillelister på Ipad. Hvordan overfører jeg da spillelister og musikk fra gammel Ipad app til ny Ipad??

    Takker på forhånd.
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    863
    Antall liker
    1.311
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Hvis du bytter mellom Ipad og telefon så vil du se at spillelistene ligger der på begge enhetene. Dvs at du kan fint bytte Ipaden din uten problemer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn