Lowtherhorn til Jæren.

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
bendis, begge er jo bakladete, det er bare en forskjell i størrelsen. (det var ikke mellomtonetrakten i Jaerbu sitt horn jeg snakket om, men bass-hornmundingen som er nederst). Snakker vi forbi hverandre på noen måte?

Jaerbu, plasset i rommets hjørne (mer eller mindre) tror jeg ikke det kan være noen annen spreding i bassen enn en hvilken som helst annen høyttaler som står der. Noe annet om den sto fritt plassert i en flyhangar, vil jeg anta..
No

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.587
Torget vurderinger
5
Siden du tør å kjøpe uhørt kan jeg foreslå First Watt F4 som et forsterkeralternativ. (Det finnes vel ingen forhandlere å gå til i dette tilfellet.) Helt uten første hånds erfaring har jeg stor tro på denne...

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Velkommen i klubben, Jaerbu.
Du har endelig sett lyset ja! ;)
To bekjente av meg har maken til horn som du har - og det med godt resultat! Den ene kjører med PM6A, som i dette tilfellet, den andre kjører med AER driver - begge med godt resultat.

Men jeg må da spørre.... hvorfor transistor? I min hifi-omgangkrets så er faktisk det et ikke-tema, det blir rett og slett ikke diskutert som et alternativ engang.
Selv kjører jeg med bakladede Jericho-horn med Lowther DX3 drivere, rør-pre, pluss 300B i parallell sluttrinn(12W), og jeg har evig nok med krefter.
Nei, jeg hadde kun luktet på triode forsterkere, Jaerbu, og intet noe annet...
Vil du ha litt pondus, så er alternativ ett 845, eller 211 rør-sluttrinn, noe som jeg selv går og spekulerer i for tiden.
Eller rett og slett 300B SE sluttrinn på ca 5-6W. 300B har den fordelen at det er myriader av rør- og rørfabrikanter på markedet... det være seg amerikanske, kinesiske eller østeuropeiske.

Vel, kun min mening.
Lykket til!! ;D

horn_fantast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2004
Antall liker
0
Jaerbu skrev:
Det er kanskje litt tidlig å starte denne tråden, but what the h..ll :)
Jeg er iferd med å kjøpe et par Lowther TP1 horn Altså slike:

I denne prisklassen er det selvølgelig "på sparket uten å ha hørt de" fremgangsmåten som gjelder. Dette for å unngå å ikke ville kjøpe de alikevel. ;D
Jeg har alltid hatt en viss motvilje mot å kjøpe utstyr som koster like mye som det jeg har å "rutte med" etter regningene er betalt en måned. Men en skjelden gang må det gjøres unntak. Første gangen det skjedde var når jeg flesket til med Swiss Physics forsterkersettet(Beste forsterkeren i verden!! :D). Og altså nå med disse horna. :)
Eneste forholdet jeg har hatt til horn før var noen Klipsch rf35, som jeg likte svært godt. Tar som en selvfølge att disse nye har litt mer å by på.
Men! Med en følsomhet på sikkert 100Db blir det nok litt harry å fore de med 2x150 kl.A watt.
Så det jeg vil med denne tråden er: Hva slags erfaringer har dere med Lowther elementer /horn?
Og: Forsterkeri hvem hva hvor. Er klar over set. og slikt, men kunne også tenkt meg en kl.A transistor sak på noen få watt. Finnes det slikt?
Er åpen for både konkrete forslag, rykter, synsing og annet her:)
Du skulle hatt disse. er en kamerat av meg som selger de. han bor i stavanger
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,6436.0.html

T

Thomas1

Gjest

Kanskje dette hadde vært noe? 20w kl A. Ligger på 20.000 ca.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Ja, har sett litt på de audio note sakene. Ikke en fryd for øyet akkurat, men undertegnede ser ikke ut som ett fruktfat selv så... ;D.
Går utfra det er Integrerte saker begge disse to? Med en eller to innganger? Er det isåfall noe i veien for å ta signalet fra Swiss pre'n, med alle sine innganger, og eminente riaa? Enten via tape out eller line out med passe volum på swissen.?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Jaerbu skrev:
Ja, har sett litt på de audio note sakene. Ikke en fryd for øyet akkurat, men undertegnede ser ikke ut som ett fruktfat selv så... ;D.
Går utfra det er Integrerte saker begge disse to? Med en eller to innganger? Er det isåfall noe i veien for å ta signalet fra Swiss pre'n, med alle sine innganger, og eminente riaa? Enten via tape out eller line out med passe volum på swissen.?
Burde fungerer greit med pre'n din.
Kit2 har hatt hjemme her,nesten for mye kløs i den,hele 12-13W
Kit1 er en meget vellydende amp,absolutt verdt å legge på "rør amp lista" di.

/jan

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Her er vi på linje, JanR..Kan det være den uhemmede pasjonen for rør og horn? ;D

Kit 1 er ikke bare en fantastisk vellydende rørforsterker, det er også et av de aller beste SET 300B-kjøp du kan gjøre overhode, og til denne prisen er det ikke mye å nøle etter, IMHO.Om den vil funke med Swiss-preampen din er jo ikke godt å spå om,det må prøves.
Personlig må jeg jo bare legge til at med så flotte horn skylder du deg selv og platesamlingen din å prøve dem med en SET-amp. Det er slett ikke uten grunn at SET og horn er DEN klassiske kombinasjonen..
Etter 30 år med hifi går i allle fall ikke jeg tilbake til noe annet.......

Lykke til!

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Nix. Det er min nye 300B 8) SET og greier. ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Jaerbu skrev:
Nix. Det er min nye 300B 8) SET og greier. ;)
Du milde ;D
Gratulerer så mye.
Litt nysgjerrig på MA sine amper.Du får holde oss litt oppdatert utover.

/jan

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Høy Høy, dette her må oppleves. Som rør og horn elsker krever jeg en audiens 8)
Gratulerer

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Gratulerer! Friskt, spennende å høre hvordan dette ender :)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.267
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
gratulerer igjen jaerbu,her går ting fort ;)
tror nok du har gjort et godt valg på forsterker siden,passer godt til lowther hornene vil jeg tro.

mvh

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Hvordan gikk det med Lowtherhorn her? Fornøyd, skuffet, spennende, nedtur ??

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Gratla Jaerbu :)
Dette ser godt ut.Har et stort ønske om å få høre disse. :)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Hagto skrev:
Hvordan gikk det med Lowtherhorn her? Fornøyd, skuffet, spennende, nedtur ??
Enig med du! Fyll på med noe stoff her Jaerbu. Vi venter i spenning!

Lars

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Han er uten internett i ca 2 uker til men jeg skal gi han beskjed om legge ut noe senere. Gleder meg også til å få høre disse!

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Da er jeg on line igjen.....Og Lowtherene er i hus! ;D :D ;D.
Jeg og en kompis dro til drammen og hentet de. og der fikk vi en god prøvelytt, samt ostefat og østlandets beste espresso!
Etter hjemkomst og oppkopling på swiss physics'en var det bare å lene seg tilbake og nyte..Eller?
Nei, her var det noe som ikke stemte helt. Litt flytting..Ahh, der var de ja! :D
Stikkord er: Dynamikk, åpenhet og musikalitet. (vil jeg tro. Hvem faen bryr seg, de spiller helt vanvittig bra!)
Etter en uke kom Music Angel 300B forsterkeren, med ett knust 6sl7 rør. Jaja, dro til en kompis og hentet ett par Jan rør fra usa, og vips så var det lyd i den og. Innertier fra første note. Er det ikke snadder når ting bare detter på plass sånn helt uten videre? :D
Nå må det sies att jeg ikke er helt ferdig med plasseringen enda. Her må det ommøbleres og justeres opp og i mente. Der jeg nå sitter (Ca. midt i rommet) Er det veldig lite bass, samt litt "krydder" i de øvre lag. (p.g.a vindu og endel rot i umiddelbar nærhet av horna.
Må legge til att vi her ikke sankker om mye krydder. Jeg har ALDRI hørt noe så åpent og uforvrengt i mitt liv! Men jeg er ikke enda helt i nærheten av den lyden jeg hørte i stua hos selger.
Har også kjørt de sammen med hawthorne augie bassene, og dette er ett prosjekt jeg har tenkt å følge opp nærmere, med nye baffler osv. Så får vi se.

Når det gjelder bilder så var Ernie70 innom en snartur og knipset ett par mob.bilder. Så hvis vi alle roper i kor kan det være han hører oss, og legger ut ett eller annet. ;)

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.118
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jaerbu skrev:
Så hvis vi alle roper i kor kan det være han hører oss, og legger ut ett eller annet. ;)
Her er mannskoret samlet... fyr på ;D

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Gratulerer, gøy at du virker fornøyd. Er noe spesiellt med Lowther hvis du får dem til!
Fargen matcet bra veggen din ser det ut til. Spennende saker :)

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Ok, kanskje ikke de mest høyoppløste bildene, men en får forhåpentligvis ett visst inntrykk.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jøss, så små de var da :eek: ;D

Lekkert Jaerbu, venter i spenning på invitasjon. Den 300B ampen skulle du gjerne tatt med på besøk her en vakker dag :)

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Hagto skrev:
Gratulerer, gøy at du virker fornøyd. Er noe spesiellt med Lowther hvis du får dem til!
Fargen matcet bra veggen din ser det ut til. Spennende saker :)
Ja, Fineren er i flammebjørk så det passer helt utmerket.:)

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Necroth skrev:
Jøss, så små de var da :eek: ;D

Lekkert Jaerbu, venter i spenning på invitasjon. Den 300B ampen skulle du gjerne tatt med på besøk her en vakker dag :)
Invitasjon kommer vettu:) Men det må nok bli etter nyttår. Kommer til å være hjemme ca. 2 uker tilsammen før januar.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.267
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
gratulerer igjen jaerbu :)
ser lekkert ut dette,spennende med lowther.
hvor har du gjort av dacen??

mvh

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Dacen står diskre plassert oppå Swiss physiccs pre'en Bak den alu.stanga på racket. :) Dette for å skjule de irriterende blå lysene.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Flotters, jaerbu, og velkommen inn i klubben! "Lowther for Life" vet du ;)
Mine Jedermann-horn med DX3 funker som et piska skinn!

Topp Bunn