Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Dåbbel J

    Gjest
    Helt rekktig.. stram dem opp.. du kan såpass der du står bak rulatoren og holder deg fast ...
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Skjælvende, litt nedseget i lortefallet og med blodskutte øya, la han til for egen regning og risiko ...
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Slapp unna russehelvetet i dag og har kost med i Stresslessen som det verket i skrotten etter å komme ned til høvelbenken. Skjønte via konversasjonen i dag at det ikke var tema og ble i stedet satt til å lage Pavlova.

    Til alt overmål så måtte den nye Gentle Giant-skjorta også av men jeg slapp unna den fiolette skjorta under påskudd av at det er for kaldt i lufta og at jeg var så frøssen i dag.

    Rutet, tykk flanell holder for en som ikke har fått tilbake alt brøsthåret etter diverse kosmetiske inngrep året før. Ryggpelsen vokser villig vekk men siden den óg dro sin kos sammen med dompappen er det relativt hustrig over linningen på bakssida også. Selv jamnlige påfyll av varmluft fra familiens Etna hjelper ikke særlig, det heller - nye bokser er relativt trange øverst, så leggene får det meste av Den Giode Velvære. Badekaret er fremdeles plassen der man får beste utbytte av tarmgass. Både bobler og liflige dufter - foran eller oppetter ryggen, fullt kontrollerbart etter hvordan men stiller inn kroppsvinkelen over hoftekulene.

    Okke som, så er det fine dager i vente og noen topplater og noen bunnplater til de nye forsterkerkassene - fire i tallet av hver - venter på far - her er skissen av disse

    682.jpg


    Akterskottpater er også ferdigtegnede - kjører polykarbonat i disse pga durabilitet

    683.jpg


    BB
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Selv på 17-mai er er det fullt liv i batteriene på duracellkaninen. Gratulerer med dagen BB :)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Bommen for fittingene på baksiden er godt på vei - har funnet en leverandør som har alle greiene jeg trenger - nå gjenstår opptellinga og de sure tænders gnidsel når regninga skal signeres

    684.jpg


    Og takk til deg óg, Tytte - håper du har hatt en fin dag, du også!

    BB

    PS
    Hadde lagt inn feil Powecon - ble litt stressa - litt redd for å bli dynga på den søttende.
    DS
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.360
    Antall liker
    102.256
    Torget vurderinger
    23
    Svensk Jacuzzi; Aertsoppa och badkar!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Minstegutten pinna over noen av hans egne låter, og jaggu satte han seg ikke ned foran hvittingene for å lytte til musikk for første gang - og ble sittende. Selv om det helt klart ble en awakening, så spørs det om det ikke blir som i filmen......

    685.jpg


    BB
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Dette er jo en GDS-tråd, så fortell nå litt om den subben da - ikke sitt og rug på "denne vet vi begge hva er, men det vet ikke ingen av de andre"!
    Sånn æddabædda skal vi ikke ha noe av.
    BB

    Det er bare en HFS sub bygget i bjørk x-finer, med en liten sub plate amp i røven. Bygget for å skjøte på litt i bunn på mine den gang La scala. ;-)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    De åtta benorna er trygt hjemme og nå venter jeg bare på at Beton-pusheren min kommer hjem fra ferie slik at jeg får hjelp til å finne rette fargen på platene. Sorte skruer er også i bestilling, så nå skal stasen få stå i vater og vel så det

    686.jpg


    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    BHO;
    Jeg føler meg litt historieløs her - det var den Tangen konstruerte med Beyma-driver?
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    I de største ampkassene skal det inn en stykk Anawiev AMS1000 og tre stykk Anawiev AMS0100 samt en nanoDIGI og DAC-kort

    687.jpg



    - og er er oppsettet jeg ser for meg - det burde gå bra med en netto grunnflate på 214x314 mm

    688.jpg


    690.jpg



    - våte i øya nå, Johan og Jan?

    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Tenkte jeg også skulle legge ut et bilde av driverovergangen den snille mannen fra bunnen av Bærums høyeste fjell sendte meg, men den ligger på jobben klar til å bli kopiert. Istedet kommer det et bilde av to BMS-drivere med hønn, fra en annen snill mann, som skal testes ut inni 200-horna som forsvinner fra Torget i dag.

    Da var det for sent for et 200-kjøp i denne omgangen, søkkers - men de kommer sikkert igjen, så hvess portemonadene til neste omgang....

    689.jpg


    That's all, folks!

    BB
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.838
    Antall liker
    10.640
    Torget vurderinger
    10
    Dette er jo en GDS-tråd, så fortell nå litt om den subben da - ikke sitt og rug på "denne vet vi begge hva er, men det vet ikke ingen av de andre"!
    Sånn æddabædda skal vi ikke ha noe av.
    BB

    Det er bare en HFS sub bygget i bjørk x-finer, med en liten sub plate amp i røven. Bygget for å skjøte på litt i bunn på mine den gang La scala. ;-)

    Bra bygget. God kvalitet på x-fineren. Ingen ulyder :)

    http://www.hifisentralen.no/forumet...tralen-forum-og-markedsplass-hi-fi-sub-9.html
     

    Vedlegg

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hans Erik;
    Hvor stor plass tar nanoDigi pluss kortene - kan de stackes?
    Om du ikke har de i huset, kan du linke dem her, så har jeg dem i boka mi?
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Jeg må skaffe meg hjelp til å sy dette sammen.
    Takk, HEL.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    HEL - jeg kommer og kysser deg!

    Tror jeg reformulerer prosjektet litt - har lyst på så få og innholdsrike bokser som mulig, men tror jeg stykker dette opp i to bokser.
    Den ene kommer til å inneholde alle forsterkermodulene og den andre skal holde Nanoen og kanskje en Squeezebox-boks.

    Da beholder jeg fleksibiliteten og kan bruke forsterkerne hvor jeg måtte ønske og får en egen boks for deling, DSP og musikkstreaming - alt i to.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    JCP;
    Alt i to, ja, du mener sikkert schitzofreni - og det er riktig - vi trekker i begge retninger, OB og BB.
    Litt slitsomt iblant eller som oftest, men noen ganger vinner den ene men oftest vinner den andre.
    Siste avgjørelse vant den andre.

    BB
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.838
    Antall liker
    10.640
    Torget vurderinger
    10
    HEL - jeg kommer og kysser deg!

    Tror jeg reformulerer prosjektet litt - har lyst på så få og innholdsrike bokser som mulig, men tror jeg stykker dette opp i to bokser.
    Den ene kommer til å inneholde alle forsterkermodulene og den andre skal holde Nanoen og kanskje en Squeezebox-boks.

    Da beholder jeg fleksibiliteten og kan bruke forsterkerne hvor jeg måtte ønske og får en egen boks for deling, DSP og musikkstreaming - alt i to.

    BB
    Nøyer meg med en bamseklem :eek:

    Venter også noen små koblingsdingser fra bayen som er ypperlige når man monterer kortene.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    4.351
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Fremsynt bygg BB! Her kan du praktisere rolling med kasser og drivere når som helst.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Oppe før fuggeln feis i dag og kursen som jeg begynner å kjenne relativt godt var satt på Vestbygata.

    Dagen startet med disse luringene som fikk et sistestrøk med mattsort farge. Det gjenstår 12 mm topp i samme farge og bunn i 15 mm akryl
    - det kiler litt i magen nåomdagen.

    Vis vedlegget 321244

    Vis vedlegget 321245

    Trekabinetter er kanskje fy-fy, men hva skal en stakkars jævel som ikke kan metall gjøre?
    På den andre siden så lagde Huseby tonnevis med esker til Tandberg, så helt halvgæernt kan det vel ikke være.

    BB

    Edit: Satans opplastingsproblemer!
    Hvor er bildene av ferdig kabinett med akryl.?
    Har du fått så mye ros nå at du har blitt liiiiiiitt slapp og arbeidssky?
    SETT på litt metal og iverksett. Jeg trenger å se om det du gjør er bra nok til at du kanskje en gang kan få lov til å hjelpe meg. .. Hehe.
    Mvh
    Arrogant besserwisser uten selvrefleksjon.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Takkogtakk.
    Akrylkassene er hos en luring jeg ikke har fulgt opp - det mangles kun lysdioder - der har jeg ikke gjort jobben min og brakt disse til gards.
    Lover å ta meg sammen,

    Ellers så kan eg freista med nokre bildur av trekassane til multianalarane - legger på litt kantgrunning og så drar jeg hjem til Henne som sitter øde og forlatt oppåpå setra

    691.jpg


    692.jpg


    BB
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.360
    Antall liker
    102.256
    Torget vurderinger
    23
    Pussig - var nettopp på Strømmen Storsenter og kjøpte slike kabinetter... Bodum Brødboks!! Eller BB som jeg kaller de :cool:

    Kjører Bodum med OB-BB branding?

    Bodum Bistro brødboks - Google Chrome_2015-05-18_15-19-47.jpg
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Faen - bortkastet arbeide igjen.
    Uansett hva men tror man finner på, så har noen vært der før - det er for mange mennesker på jorda.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    HEL;
    Med de tre dac-kortene og nanoDIGIen, hvilke innganger og utganger er tilgjengelige?
    Og er det 12V forsyningsspenning?
    BB
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.838
    Antall liker
    10.640
    Torget vurderinger
    10
    Coax eller optisk fra kilde -> nanodigi -> coax -> dac kortene
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.838
    Antall liker
    10.640
    Torget vurderinger
    10
    6 volt tror jeg. Datablad ligger med og solid linjær regulerbar PSU som BerntJ donerte meg/deg. You own him one ;)

    NB! PSUn kan drive hele røklet, miniDSP og alle dacene.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    HEL;
    Tror jeg må ta meg en tur innom jobben din en vakker dag og kollektere - kassene begynner å bli ferdige nå og da er det enklere å sette opp endelig lay-out.

    I owe much to many, you included!
    Skvisen skal også inn i samme kassa - den liker 5V.

    Det blir noen passthrough-kontakter, ser det ut som.

    BB
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.838
    Antall liker
    10.640
    Torget vurderinger
    10
    Ta med Napoleonskake til kontoret og alt ordner seg :) ..... Ehh ikke alt, fruen slanker meg!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Napoleonskake is the word.
    Kanskje jeg kunne ta en tur innom deg som snarast på onsdag sånn etter ett - har et lite brekk før et snekkerkurs for ungdomsskoleformingslærere - trenger litt styrke og du må være den rette.

    Merkelig nok, så har Napoleonskake blitt en evig trussel og nå har vi hauset opp dette mesterbakverket så mange ganger at du nok ikke slipper unna flere ganger. Skal passe på å få satt på deg et elektrisk halsbånd slik at medløperne på jobben din får jaga deg rundt i kvartalet lenge nok til at Mona ikke ser en eneste ny vakkel.

    Husker vi noen lysdioder også i samma slangen?

    BB
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Papirmal til malen til de 120 sidene i de to multicell-horna.

    Vis vedlegget 285103

    Overraskende størrelse på nært hold
    BB
    Av egen interesse syntes jeg du bør ta opp tråden der hvor den røyk sist.
    Overraskende størrelse på nært hold
    burde vel fått alarmbjella til å ringe ;)

    Tok en titt på sprikelaken fra Svenske-Per igjen, og det er vel ganske greit? Lengden på fresemalen er 591mm og ekspanderer med totalbredde 19mm til 126mm iberegnet gjerdede endeflate for sammenføyning i takt med lengdekoordinatene som han oppgir som "Distance on mold"

    Kan det være at du doblet bredden hele veien?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    JoHoo;
    Bjella rang, den - men først etter å ha limt sammen luringen - det var nok det jeg også kom fram til at jeg hadde gjort
    - etter det jeg kan huske nå
    - masse tanker i skallen og dårlig internminne.

    Faen - da må jeg jo lage multicell også - vil dette ingen ende ta?
    Femtencellergangertoogfiregangerdetigjendetblirhundreogtjuesiderdet!

    BB
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Faen - da må jeg jo lage multicell også
    Jepp det må du!

    vil dette ingen ende ta?
    Er ikke så sikker på du vil det


    Og er ikke det å frese hundreogtjuesider en perfekt innkjøringsjobb for storfræsen?
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: BHO
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn