Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser du sliter litt med å ha noe å gjøre på "fritida" BB ;)
    PS: Det står en kasse med div akryl på lageret å venter på deg :)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Bra observert Larsgutt - fritida er vedifull.

    Som lærer blir det en god del fritid som skal brukes til å utvikle en selv og elevene gjennom ens egen utvikling. Hadde jeg ikke hatt denne besettelsen, ville jeg ikke ha kavert for at jeg stort sett hadde brukt denne tida innenfor skoleveggene. Hadde jeg vært mattelærer, er det ikke sikkert at jeg hadde sittet og utviklet matamatiske modeller og idéer jeg plutselig hadde fått. Heller ikke som norsklærer. Kanskje som naturfaglærer.

    Som møbelsnekkerlærer har jeg ingen problem med å bruke denne tida til å kjæle med meg selv på skolen og i min egentid. Det hender ikke ofte, men iblant, i undervisningstida, tar jeg fram en eller annen småting jeg med leker med mens de andre elevene holder på med sitt. Dette skjer for sjelden. For når jeg gjør det, kommer ungene bort til benken for å se på og spørre. Kall det smisking med læreren eller hva man vil. Kanskje er det en smart måte å komme seg vekk fra noe de ikke synes er så kjempeartig. Men jeg velger å tolke situasjonen som en arena for å distribuere min egen fagstolthet og -glede.

    I dag arrangerte vi Fylkesmesterskap i faget vårt. Med en haug lærere som haleheng til kandidatene. Tror at vi etter besøkene i dag har fått en god bekreftelse på at det vi holder på med, bringer oss på rett vei, for nettopp gleden over å utforske og å få til "ting", ser ut til å skape god kjemi innenfor veggene våre. Vi tre lærerne her har det ekstremt bra, men ikke minst elevene presterer. For minst andre år på rad fikk de to elevene som var uttatt til konkurransen første- og andrepremien. Blant åtte elever. For fjerde gang setter vi navnet vårt på vandrepokalen.

    Neste samling blir på privaten, hjemme hos OB-BB. Bare lærerne. Da skal vi starte utviklingen av et samarbeidsforum for Oslo- og Akershusskolene. Hvilken form og hvilket innhold dette munner ut i, vites ikke per dd, men at det er betimelig og på høy tid, er det ingen dissens om. Mne vi trenger nytt tankegods og da kommer produktene og oppleggene nærmest av seg selv. Pluss krangler og indignasjon. Men vi lander alltid som enda bedre venner med enda bedre forståelse.

    Artig også, at en tidligere oldermann i Oslo Snekkermesterlaug, lytter når man prater (og det vet du at jeg til stadighet gjør), og til og med melder seg på de verktøyslipekursene jeg holder for sløydlærerne i Oslo og Akershus. Kjente at jeg ble litt varm i ørstolene da den kom.

    Og ikke minst stolt. For hva er bedre enn å leke på fritida og få kred for dette fra de som ansees for å være en av de fremste eksponentene for faget og som har jobbet inn i skoleverket fra utsiden i over tredve år. Du vet hvem jeg snakker om og du vet også min tidligere holdning til Mannen, men i dag virker det nesten som at vi er bestiser. Velger å tro at det er fordi vi har møttes noen ganger og at vår kontakt i dag, skyldes gjensidig romslighet og respekt. Fikk for øvrig bekreftet at det var han som ble kontaktet 12. juli ang Høyesterett. Dagen etter at Behring Breivik hadde bombet i filler, blant annet, disse lokalene.

    Vi er så definitivt på vei inn i noe bedre, og med nye læreplaner underveis, har vi faktisk stor påvirkningsmulighet. Denne skal brukes, tro du meg. Og de som overser signalene som kommer fra oss, skal faen få med oss å gjøre. Til og med jentene i dette faget har baller - er jeg tilbøyelig til å tro.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Mens jeg er innom som snarest.....

    Jørn (Snickers) har vært gjennom en traurig medisinsk periode den siste tida. Det hjelper liksom ikke så mye å ha skalle godt sentrert oppå kroppen om det fysiske skranter. Iblant må ma ha litt hjelp utenifra og en operasjon, som for øvrig var vellykket er nå unnagjort. Mannen er i vater og vel så det igjen. Kreft.

    Selv ar jeg ateist og kan ikke gjøre særlig for deg på den åndelige siden, men jeg vet at du vet at vi setter pris på hverandre.
    God bedring, Jørn - fra en som liker å kalle seg din venn.

    BB
    PS! Jeg har snakket med Mannen og skriver ikke dette uten hans samtykke.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Noen bilder med grusom hvitbalansering. Disse skulle egentlig vært ditchet....

    Føler at jeg gjorde et skikkelig c-moment i dag da jeg greide å trekke tre sider av rammene med høyttalerstoff i en smell uten søm. i ettertid ser jeg at jeg kanskje kunne greid hele kuben, men det får bli et kommende korreksjonsprosjekt. I allefullefall så gikk det overmåte greit da jeg fant metoden - uten en skrukk.

    Som sagt, så er fargene heltforjævlige på bildene det om er brunt høyttalerkroppen, er svart i virkeligheta. Det samme er toppene, men veveretning på stoffet gjør at det oppstår sjatteringen. Det vil jeg ikke ha, så derfor blir det antakelig en oversprøyting med sort stoffarge for å jamne ut dette. Industrilys er ubarmhjertig, så først vil jeg se hvordan det tar seg ut i heimen. På samme tid er det faktisk litt tøft isolert sett. Men sammen med brunfargen på fargefotoene, ble det et-par hakk for mye.

    20190206_163514.jpg


    20190206_163549.jpg



    BB
     
    Sist redigert:

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.338
    Antall liker
    16.441
    Sted
    Østfold
    Mens jeg er innom som snarest.....

    Jørn (Snickers) har vært gjennom en traurig medisinsk periode den siste tida. Det hjelper liksom ikke så mye å ha skalle godt sentrert oppå kroppen om det fysiske skranter. Iblant må ma ha litt hjelp utenifra og en operasjon, som for øvrig var vellykket er nå unnagjort. Mannen er i vater og vel så det igjen. Kreft.

    Selv ar jeg ateist og kan ikke gjøre særlig for deg på den åndelige siden, men jeg vet at du vet at vi setter pris på hverandre.
    God bedring, Jørn - fra en som liker å kalle seg din venn.

    BB
    PS! Jeg har snakket med Mannen og skriver ikke dette uten hans samtykke.
    Tusen takk Brynjulf, får klump i halsen av å lese dette. Vi ateister vet jo godt at når vi trenger litt ekstra omtanke så finner vi det først og fremst i hverandre. I natt har jeg hatt aller mest vondt av en aldrende herremann på samme rom som meg, som ikke fikk det inn i hodet sitt at han fortsatt er på Ullevål. Han forsøkte å fortelle sin kone (som ikke er her) at de hadde fått besøk av en sykepleier fra Ullevål. Jeg snakket tidligere i uken med en mann som hadde hatt noen massive vrangvrangforestillinger etter operasjonen. Han hadde kommet i vater igjen da jeg snakket med ham, men det hadde vært det mest skremmende han hadde opplevd noen sinne.

    Det skulle vært mange av deg Brynjulf. Ikke fordi du ikke snekrer nok, men fordi alle burde ha en sånn som deg som venn, og selv ikke hifisentralens desidert mest produktive har uendelig med tid.

    Slik det ser ut nå skal jeg bare komme meg etter en operasjon og få tilbake litt energi så er jeg etter alle solemerker en frisk mann igjen.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Godt å lese, Snickers.
    Det er mange her inne som har hatt glede av din entusiasme. Ikke minst meg selv og mer enn en gang har jeg måttet bedt deg om å beherske deg deg når jeg har sklidd av kloden din.
    Du må jo være enig med meg, matmosen over er jo ganske søt i sine formuleringer.....
    God bedring, min venn.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Da jeg fikk teket på trekke stoff rundt på tre sider, ble det egentlig ganske enkelt å få stoffet lytefritt. Dette har jeg grublet en god del på - korsen i hælvete skulle jeg greie å komme rundt relativt krappe hjørner og kanter og hva er beste måten å koble halvdelene sammen?

    Alt årna seg på tampen av dagen og her vises et støvet oppsett - hadde ikke tid til å gå over med snekkerdusjen pga en Henne som jeg følte begynte å bli utålmodig. Skjønner fortsatt ingenting av fargestikket.....

    20190207_163918.jpg


    20190207_163928.jpg



    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Dermed var Akvariussene med toppdeksler helt ferdige. Nå gjenstår toppkassene - ti i antallet med alskens snæskens bestykning.

    20190208_162021.jpg


    20190208_161953.jpg


    Jeg må være så uærbødig å si at jeg ble meget fornøyd - spesielt ga den siste stripa nedover langs kassene helt supre og ga designet en helhet det ikke hadde før. I løpet av uka skal kassene filtes, termineres og bestykkes og nå kjenner jeg at det napper mer enn jeg kan huske set har gjort på lang, lang tid.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Du har, Lars
    - og etter siste gang har jeg ikke turt å være i enerom med deg!
    Takk skal du ha.
    BB
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.338
    Antall liker
    16.441
    Sted
    Østfold
    Siden du allerede har valgt å besudle tråden din Brynjulf, jeg er hjemme, ja HJEMME! Jeg ble operert så sent som på mandag... Må klype meg i armen, og da innser jeg at dette ikke kan stemme for med de mengdene smertestillende jeg går på merker jeg jo ikke at jeg klyper meg i armen heller...

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Siden du allerede har valgt å besudle tråden din Brynjulf, jeg er hjemme, ja HJEMME! Jeg ble operert så sent som på mandag... Må klype meg i armen, og da innser jeg at dette ikke kan stemme for med de mengdene smertestillende jeg går på merker jeg jo ikke at jeg klyper meg i armen heller...

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
    Jeg rekker ikke å følge med på alt, ei heller i denne tråd - men siden vi er her vil jeg benytte anledningen til å ønske riktig god bedring!

    Mvh Johan Rosberg
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Steikivære!
    Tror de derre legene som holder på med de derre greiene er helt sjukt kompetente. Det er utrolig hvordan en behandling som i beste fall kunne betegnes som universell for femti år siden, i dag praktiseres på nano-nivå. Helt utrolig, rett og slett.

    Det måtte et ekteskap til for at jeg fikk orden på tannlegeangsten min etter å ha blitt voldtatt i kjeften av skoletannlegen. Selv om jeg velger å tro at han var over middels dyktig (og det var han), krøp man som oftest ut av tannlegestolen med slagside pga vekt etter å ha sittet i beindamp en times tid. Sammenlikn med dagens tannlegebehandling som jo er en ren nytelse, selv uten den minste hang til S&M.

    Sånn er det blitt med medisinen og kirurgien også, tipper jeg. Vi var nok heldige som kom med storken da vi kom.

    Slapp av og kom til hektene og hold dyna oppå hendene, men klyp ikke for hardt hvis du er alene og er usikker på om du har kontakt med alle ekstremiteter.

    BB
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.338
    Antall liker
    16.441
    Sted
    Østfold
    Takk Johan. Mot alle tenkelige odds sitter jeg nå på UKM- konsert der døtrene mine har 4 fremføringer i år.

    Brynjulf, jeg er fylt av beundring, ikke bare for legene og den vitenskap de praktiserer, men for hver eneste lille brikke i dette enorme puslespillet. Når man trekker i snora og lurer på om man kanskje egentlig kunne klart seg uten... Så kommer det en sykepleier springende. Hun er på del to av sin dobbeltvakt, og når hun er ferdig så tror jeg helt oppriktig at hun er glad for at jeg ringte på og ikke tok sjansen på å klare det selv. Disse menneskene er akkurat som deg Brynjulf. De lever av og for å ofre seg for andre mennesker.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hosthark!
    Du må ikke sette meg attmed disse flotte i hvitt.
    Jeg leker meg gjennom livet og gjør bare akkurat det jeg synes er kjempeartig.
    Det er stort sett min motivasjon i tillegg til at det er fint å skinne litt innimellom.

    All kred til helsevården her i landet og de som har sett forbi sin egen nese under utviklingen av dette.

    BB
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Dette ble jo en meget så pen kreasjon, er stum av beundring.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Takk skal du ha, Bjørn!
    Blir så glad når det skrytes - Henne er alt for dårlig til det etter min mening.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Henne må behages. På baksiden av Hyllehøyttalerne ser det ikke helt profft ut. Litt sånn typisk at man ikke helt fullfører etter intensjonene, men det opphører for dette møblet. Flytende ledninger som dette skal vekk og det skal bli enklere og varigere å koble mellom de forskjellige hyllehøyttalerne som allerede er innomhus. Spesielt er dett viktig nå som det ser ut som at aktiv drift er nært forestående. Plattformen her blir antakelig MiniDsp/Dirac pga at man skal slippe å fyre noe som helst for å kunne spille musikk. Fint for Henne, mao.

    20190211_182451.jpg


    20190211_182418.jpg



    35 mm hull er gunstig å jobbe etter - dette er samme diameter som Blum bruker i sine hengsler og en diameter som er grei å handtere med den batteridrillen jeg kommer til å bruke her. Polene er trykt så mye mot sentrum som jeg turte - for å opprettholde nødvendig styrke i de runde platene. Småinger det skal bli fint å få på plass.

    20190211_173704.jpg



    BB
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Skuffende O BB!
    Håper du tar deg sammen. Dette er virkelig ikke bra nok.
    Jeg tar avstand fra slikt half ass resultat! Skjønner godt at du kamuflerer med lavoppløste bilder.
    Mvh
    Skuuuufffet.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    IMG_20190212_095630.jpg


    Gasserne dine har fått første runde med delevasker.
    Blir nok både en og to timer til med gnikk før disse kan settes sammen igjen :/
    Lukter fremdeles bensin fra forrige 10 år..

    /A
     
    Sist redigert:

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Om det er av interesse så har jeg en kompis som har et avansert vaskesystem, hvor forgasserne blir seende ut som at de kommer rett fra hylla, innvendig som utvendig! Send meg en PM, så formidler jeg kontakt...
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Om det er av interesse så har jeg en kompis som har et avansert vaskesystem, hvor forgasserne blir seende ut som at de kommer rett fra hylla, innvendig som utvendig! Send meg en PM, så formidler jeg kontakt...
    Takk For Tilbudet. Kommer tilbake til deg.
    Har alt av løse deler liggende nytt til forgasserne. Vi får se hvor Langt O BB vil dra den.
    Helt som nytt får nok ikke 45 år gamle forgassere blitt. Har dog sett hvor mye bedre deler ser ut med Ultrasonic bad. Det frister.
    :)
    /A
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Takk For Tilbudet. Kommer tilbake til deg.
    Har alt av løse deler liggende nytt til forgasserne. Vi får se hvor Langt O BB vil dra den.
    Helt som nytt får nok ikke 45 år gamle forgassere blitt. Har dog sett hvor mye bedre deler ser ut med Ultrasonic bad. Det frister.
    :)
    /A
    Joda, en runde eller to i et ultralydbad kan jo også funke bra! Men jeg tør påstå; det blir for "bare blåbær" å regne, ift den vaskemetoden jeg tenker på. Praktisk talt helt som nytt! Ta en titt her: Aquanife AS
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Der ja. Du kan om du vil Hr BB.
    :rolleyes:
    Kan du ringe meg mht Hr Scrooge's forslag. ?
    /A
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Takk For Tilbudet. Kommer tilbake til deg.
    Har alt av løse deler liggende nytt til forgasserne. Vi får se hvor Langt O BB vil dra den.
    Helt som nytt får nok ikke 45 år gamle forgassere blitt. Har dog sett hvor mye bedre deler ser ut med Ultrasonic bad. Det frister.
    :)
    /A
    Joda, en runde eller to i et ultralydbad kan jo også funke bra! Men jeg tør påstå; det blir for "bare blåbær" å regne, ift den vaskemetoden jeg tenker på. Praktisk talt helt som nytt! Ta en titt her: Aquanife AS
    Hei Hr Scrooge !
    Da har jeg hatt en pow pow med O BB.
    Til tross for at jeg hakker og glefser når BB ikke har lyktes med sine kreasjoner. Så er tilsynelatende BB ikke så krevende av meg.. ;)
    Jeg har allerede sprengt budsjettet på Mc. I tillegg er det en tidsfaktor som påvirker prioriteringene. Er trolig 50 timer +- igjen før Honda jeg setter i stand til O-BB er presentabel og jeg er avhengig av å utnytte de få dagene med litt bra vær på sykkelen. Så i dette tilfellet kommer forgasserne til å få kun en manuell rengjøring. Jeg er alt for enkel til at jeg kan multitaske med noen av de 100 andre tingene som må gjøres mens forgassere er til profesjonell rengjøring...
    Jeg fikk også beskjed av BB om å si at han er for gnien.. (That's Fake News)
    Kommer absolutt til å benytte meg av det firmaet i sommer. Holder også på med renovering av en Ungarsk Mc som har i overkant mye patina..
    Takk for Linken. Gleder meg til å se hva de kan utrette av mirakler :)
    /A
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Henne har fått overhalt soverommet. Ny garderobeløsning og nytt vegghengt skap. Fem skapskrog og tjueen skuffer. Garderobestenger og grei kurvplass oppe ved taket. Skyvedørsløsningen er ikke påbegynt ennå, men rullesystemene er ferdiguttenkt og -konstruert.

    20190213_185520.jpg



    Men det er det nye veggskapet som virkelig er spennende iom at det får en høyttaler i hver ende. 2x17cm trangt montert pluss en diskant i WG midt imellom. MTM. AppleTV, og kanskje en Bluesound/Roon før disse. Roon er jeg endelig blitt forklart hva er, og det er vanskelig å tenke seg en vei videre utenom. Greia er jo genial.

    20190213_185613.jpg


    Sov.jpg



    Alle seksjonene får selvsagt topplater - sånn at det er sagt...samt hvitkalking av alle eikede flater.

    BB
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.885
    Antall liker
    4.325
    Dette begynner å likne et HJEM??????
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Takk, Bx.
    Stakkars Henne, som til nå har vært dømt til et liv som gift med en Gærning - og til og med med foreldrenes og Statens velsignelse. Og endatil adskillig flere år enn som ungkar.

    På tide at huset begynner å ta litt voksenform, selv om stort sett alt i huset er møblert med det som Gærningsnekker'n har snytt ut med og av eget skaft.

    Men heldigvis ser det nå ut at hun har innfunnet seg med sin skjebne og knyr ikke lenger. Apati?

    Mens du er innom, må jeg spørre deg om noe.....
    Disse konvolverne (det er det de heter?) som generes i Audiolense, hvilke playere fungerer de i?
    I Roon, fikk jeg i går vite, at de godt lar seg implementere.

    BB
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.885
    Antall liker
    4.325
    Konvolveren er den programsnutten som fletter korreksjonsfiltrene med musikken. Noen ganger kommer den som en egen plugin, andre ganger som en integrert del av f.eks. Jriver.

    Det som genereres i Audiolense heter filtre. De ligger inne i en helt standard wav-fil. I tillegg blir det generert konfigurasjonsfiler som forteller konvolveren hva den skal gjøre med f.eks venstre signalet, f.eks. at venstre kanal inn skal korrigeres med filter 1,2 og 3 OBBBs.wav og deretter sende tre korrigerte lydstrømmer til henholdsvis utgang 1,2 og 3 på lydkortet (venstre høyttaler, 3 veis, digital deling) - og tilsvarende med høyre signalet.

    I JRiver er det bare å åpne en config fil som blir autogenerert av Audiolense og så spiller det.

    Standarden dette er basert på ble utviklet av John Pavel, som lagde en open source convolver plugin for noen år siden. Hans plugin kunne i sin tid brukes i Windows Media Player, så jeg adopterte standarden i Audiolense. Da JRiver kom på banen og skulle lage sin convolver, så fikk jeg et ord med i laget, slik at det ble en meget behagelig integrasjon mellom Audiolense og JRiver.

    Standarden gir stor fleksibilitet i forhold ulike høyttalerkonfigurasjoner og ulike avspillingsformater.

    Roon har også adoptert denne standarden og gjør i prinsippet det samme, men implementeringen for ca 1 år siden hadde svakheter som krevde litt mer av brukeren. Mulig de har fikset det nå.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jeg benytter JRiver som i mitt system funker fint. Spiller stort sett TIDAL fra appen Mconnect på min iPhone. Når jeg justerer volum på tlf så er det JRiver’s volumskala som blir styrt.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Takk for innspill, Gutter.
    Jeg har en runde å gå før jeg har skjønt nok, har jeg skjønt. To-tre Allo DigiOne Signature, Audiolense, Roon og et-par PC-er ser ut som å dekke behovene her i huset. Kanskje Chrome Cast Audio som endpoint holder. Disse har jeg et-par av fra før av, så iom at de er Roon-ready, blir kanskje dette inngangen. Roon og konvolveren fungerer visstnok smertefritt nå. Helt uproblematisk.

    Allo DigiOne Signature.jpg



    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Oppløpssida for Akvariussene
    Kassee har nå fått hull og i morgen ettermiddag kommer det sort på disse fire (av tot ti). Sirkejiggen fungerer som en drøm men jeg har funnet ut at jeg må ha meg en finjusterigsskrue og så hadde det vært fint med innebygget lys (ledstripe).

    20190214_171017.jpg



    Bakplatene - vet ikke hvor mange jeg har laget av disse til nå. Går et oppsett i dass, betyr det tjue deler i dass. Sist gang var jeg ikke fornøyd med pasningen mellom utfresingene i bakkant ogplatene , så da ble det litt større hull og nye plater. Her er disse så langt - blir ferdige, disse også

    20190214_170253.jpg


    20190214_170352.jpg


    20190214_171542.jpg



    BB
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Som sentralorakel på ved må du nesten finne deg i litt spørsmål, så her kommer et fra meg;

    En kollega har spurt om jeg kan lage en tv benk for han av et gammelt bord i teak.

    Problemet (som kanskje ikke er et problem) er at det er ingenting å gå på, altså null rom for feil, og jeg har aldri jobbet med teak.

    Er det noe jeg må være obs på ved saging/ fresing som ikke sier seg selv?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Oh- BB.
    På din Cb400 RR RRR.
    Fikk sandblåst forgasserhusa og rengjort innvendig etter alle kunstens regler i går. :)
    Jeg møtte dog veggen..
    Allerede på Forgasser nr 1 gikk det skeis. Fikk kost meg med skrue som ikke ville løsne på forgasser stemplet. 3mm..
    Screw grab, dor, overdreven bruk av superlativer.. Ikke noe hjalp.. Her Måtte det borres gitt.. 8)
    Forgasser nåler må byttes. Ikke et option å stå over. De blir rimelig skakke og ihjælbanka. Burde vært pålagt å byttes på 40k km spør noen meg..
    Bare 3 igjen.. Ops.
    Et kjapt spørsmål til din menighet.
    De nye støtdemperne bak hadde hatt godt av en stor Nylon skive mellom ramme og demperen. Kunne noen ha dreid / frest ut et par stykker for meg ? (Les for / til O-BB)
    Kan legge ut mål senere i dag. Må være minst 5 mm tykk og helst i Sort.

    Snaaaart helg :)
    /A



    IMG_20190214_171515_resized_20190214_081038678.jpg
    IMG_20190214_172637_resized_20190214_081039111.jpg
    IMG_20190214_181353.jpg
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    ArildDemon;
    Du gjør en strålende jobb - er glad det ikke er meg som sliter meg ut på gammel dritt. Hold ut selv om livet suger litt iblant.
    Skal vi høre med Akrylguden nerri lia - tipper han har en flik nylon som kan freses litt i. Spørs bare om han har sort.
    Jeg skal høre med Gubben men trenger et mål eller to.
    Love U.

    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn