LM Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Etter det jeg googlet ut så lages tydeligvis ikke 6CL8a rørene mere. Mulig Kineserne har noe produksjon under annet navn, og Mala og LM har nok noe lager.Men like greit ha et ekornlager selv. Kjøp nå, det som er sikkert er at gamle New Old Stock rør øker i pris. Kjøp helst testede rør. Massevis av 6CL8A på Ebay , kjøp ubrukte dvs New Old Stock NOS

    Du kan ikke blande rørtyper, det å sjekkes med produsent,Noen rørbetegnelser er identiske eller med så lik karakter og krav et bytte er ok.
    Bruk denne for å sjekke.TDSL PE
    Noen forsterkere tåler bytte bytte mellom KT88 og 6550 , andre ikke ,og noen ganger bare en vei...
    Du kan tydeligvis bruke både KT88 og 6550. Før bytte er det lurt å skru bias-strømmen litt ned (fra 40 til 30mA) så de nye røren ikke gir for mye strøm om de er "sprekere" enn de som satt i...
    https://www.line-magnetic.eu/images/line-magnetic/pdf/Manual-LM-88IA-UK.pdf

    Rart at manual sier 6CL7? trykkfeil. Virker gogså rart at 12ax7 overhodet kan brukes da den er vesentlig forskjellig fra triode delen til 6CL8A

    88.jpg


    Å bytte rørprodusent er OK, feks JJ mot TungSol ny produserte som er min favoritt,

    Jepp Fixed for lytting med mere volum mak trøkk, 42 watt gir 1.5dB økt volum, dvs bitte litt mere enn 30 watt.
    Lydsignaturen kan nok også endret da rørene vil opere på et annet driftspunkt(lavere spenning annet strømtrekk), og klangen vil kunne endres

    Unlike the other Line Magnetic amps that I tested, the LM-88IA can be used in two modes: fixed bias and cathode bias. The latter is a form of auto bias and in this implementation, it also changes the amp’s character, from neutral, tight and articulate to warmer, more rounded and smoother. I preferred the former mode using fixed bias as it was already producing a nicely sonorous and smooth sound but I can certainly imagine people falling for the extra-lush performance using cathode bias, too.


    https://www.vtadiy.com/loadline-calculators/loadline-calculator/#calculator

    Denne siden har også en bra intro til hvordan rørforsterkere virker

    Bytte av rør kan slå veldig ut på lyden, se bare hvoran ulike driverrør påvirker min 300B forsterker her..
    Et billig kinarør 6SN7 gir 0.3Watt ved 1% forvregning med,mens en nyprodusert Tungsol gir nesten 6 watt ved samme forvregning
    Capture.jpg




    Og her er simulert forvregning med ulike ohmsk motstand på høyttalerutgangen. Her er det optimalt med 8 ohms last på 8ohms utgnagen og litt negativ tilbakekobling.

    Capture.jpg
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Edit.
    Pinnetilkobllingen tyder på at LM har koblet sammen Tetrode delen til 6CL8 for å få noe som tilsvarer 12AX7?. spennende!!
    (og triode delen til 6CL8 ikke brukes.,)

    Capture.JPG

    Capture.JPG
     
    Sist redigert:

    Introvert_Hifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    90
    Antall liker
    48
    Sted
    Evenskjer/ Harstad
    Dette blir jo bare mer og mer interessant. Det var lettere å gjøre Research når noen har gitt meg litt grunnleggende forståelse!


    Når vi snakker om å skifte rør, er det frem med loddebolt, eller har de E27 pæresokkel kanskje? (Det med pæresokkel var en spøk)


    Hvis forskjellige typer rør har utslag i lyden, så kan vel det raskt resultere at man får forskjellige favorittrør til forskjellig type musikk.


    Nå blir det mer Googling!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Bildet i posten over viser røret /sokkelen sett fra undersiden. Hver pinne har et nr, nummerert med klokken, og figuren viser hvilken pinnenr som går til hvilken del av røret.
    Dermed kan man finn ut om røret "passer". Høy spenning skal gå inn på toppen, signal kobles inn fra siden, lavspenning/jord/0 kobles til bunn. I tillegg er det forbindelse (4, 5 eller 9) som kobles til glødestrøm for å varme opp røret så katoden i bunn kan "koke av" elektroner. Elektronene fyker fra bunn av røret ( Katoden) og opp mot den positive spenningen i toppen (Anode), mengden elektroner/strøm bestemmes av spenningen på "gitteret" dvs den stiplede streken nummerert som 2 og 7 i nederste figur over. Smårør har som regel to "rør"i samme glasskolbe ,derfor viser figuren dobbelt opp av alt unntatt oppvarmingskretsen
    .
    Rør trekker man rett ut ved å holde på sokkenen, (helst ikke ikke glasset på rør med fot), evt rugge litt forsiktig fra side til side.
    Nå man setter det in må man være nøye med at pinnense er rotert riktig i forhold til fot. For smårør må man rotere så melllomrommet mellom 1 og 9 i sokkelen passer med røret. I store rør som KT88 er det en en utsparing/spor som må roteres overens før man kan trykke røret på plass.

    Rør er jævla gøy altså, når man er blitt lltt kjent med det

     
    Sist redigert:

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Takk! Retro og Western Electric stilen på forsterkeriet som LM lager liker jeg veldig godt. Lyden er det heller ikke noe å si på :)
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Takk! Retro og Western Electric stilen på forsterkeriet som LM lager liker jeg veldig godt. Lyden er det heller ikke noe å si på :)
    Hva tenker du om nåværende amp kontra 805? La Scala solgt forresten, eller på lur? :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hei, LM Audio folk!

    Har kjøpt meg en rørforsterker for første gang (På tur i posten), og håper det er greit at jeg spør om et par ting her.

    1. "LM Audio 88IA er en integrert forsterker basert rundt KT88(JJ) utgangsrør i push-pull konfigurasjone. Drivverrør er 6CL8A(Mullard) og inngangsrør 12BH7(Electro Harmonic). Forsterkeren kan operere i to modus, enten Fixed bias eller Auto bias. I Auto Bias får man 30w ren klasse A, mens i Fixed bias får man ut hele 42w som går i klasse A opp til ca 15w. " Hva betyr dette? Og er det ene "bedre" enn det andre? Hva er "normal" innstilling?

    2. Når HT skal tilkoples, bruker man Minus på 0ohm, og pluss på den impedansen HT er?

    3. Ellers noe man må tenke på med rørforsterker?
    Pussig at det lages mulighet for auto bias og fixed bias på samme forsterker.
    Enda mer pussig at det gir noen forskjell i effekt.
    Noen som har blandet kortene her?
    Fant dette:

    9. feb. 2018 - LM88ia -- KT88 with ultralinear/triode switch option for 45/30 watts per channel, ... LM-88iA Integrated tube amplifier - Push Pull KT88 - 2x42W
     

    Introvert_Hifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    90
    Antall liker
    48
    Sted
    Evenskjer/ Harstad
    Hei, LM Audio folk!

    Har kjøpt meg en rørforsterker for første gang (På tur i posten), og håper det er greit at jeg spør om et par ting her.

    1. "LM Audio 88IA er en integrert forsterker basert rundt KT88(JJ) utgangsrør i push-pull konfigurasjone. Drivverrør er 6CL8A(Mullard) og inngangsrør 12BH7(Electro Harmonic). Forsterkeren kan operere i to modus, enten Fixed bias eller Auto bias. I Auto Bias får man 30w ren klasse A, mens i Fixed bias får man ut hele 42w som går i klasse A opp til ca 15w. " Hva betyr dette? Og er det ene "bedre" enn det andre? Hva er "normal" innstilling?

    2. Når HT skal tilkoples, bruker man Minus på 0ohm, og pluss på den impedansen HT er?

    3. Ellers noe man må tenke på med rørforsterker?
    Pussig at det lages mulighet for auto bias og fixed bias på samme forsterker.
    Enda mer pussig at det gir noen forskjell i effekt.
    Noen som har blandet kortene her?
    Fant dette:

    9. feb. 2018 - LM88ia -- KT88 with ultralinear/triode switch option for 45/30 watts per channel, ... LM-88iA Integrated tube amplifier - Push Pull KT88 - 2x42W
    Jeg blir litt forvirret - Om det ene er bedre enn det andre. Og om det er pros/ cons med det ene eller det andre.

    Får forskjellige svar stort sett overalt.
     

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Takk! Retro og Western Electric stilen på forsterkeriet som LM lager liker jeg veldig godt. Lyden er det heller ikke noe å si på :)
    Hva tenker du om nåværende amp kontra 805? La Scala solgt forresten, eller på lur? :)
    La Scala er solgt, havnet i Oslo til slutt. Forskjeller i lyd fra 508. Det er ikke helt rett å si at 508 har tynn og litt skarp lyd, men i sammenligning med 125 så tror jeg det kan stemme. Det jeg merket meg når jeg koblet opp 125 etter å hatt 508 var at lyden hadde mere tyngde og kropp. Mere bass og kontroll. 125 er musikalsk, det svinger og det er en rytme som ikke kommer frem 508 på samme måte. 125 har også en behagelig rund klang som jeg setter pris på.
    Du får komme oppom en tur å høre selv :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hei, LM Audio folk!

    Har kjøpt meg en rørforsterker for første gang (På tur i posten), og håper det er greit at jeg spør om et par ting her.

    1. "LM Audio 88IA er en integrert forsterker basert rundt KT88(JJ) utgangsrør i push-pull konfigurasjone. Drivverrør er 6CL8A(Mullard) og inngangsrør 12BH7(Electro Harmonic). Forsterkeren kan operere i to modus, enten Fixed bias eller Auto bias. I Auto Bias får man 30w ren klasse A, mens i Fixed bias får man ut hele 42w som går i klasse A opp til ca 15w. " Hva betyr dette? Og er det ene "bedre" enn det andre? Hva er "normal" innstilling?

    2. Når HT skal tilkoples, bruker man Minus på 0ohm, og pluss på den impedansen HT er?

    3. Ellers noe man må tenke på med rørforsterker?
    Pussig at det lages mulighet for auto bias og fixed bias på samme forsterker.
    Enda mer pussig at det gir noen forskjell i effekt.
    Noen som har blandet kortene her?
    Fant dette:

    9. feb. 2018 - LM88ia -- KT88 with ultralinear/triode switch option for 45/30 watts per channel, ... LM-88iA Integrated tube amplifier - Push Pull KT88 - 2x42W
    Jeg blir litt forvirret - Om det ene er bedre enn det andre. Og om det er pros/ cons med det ene eller det andre.

    Får forskjellige svar stort sett overalt.
    Read the manual.
    Er det noe som heter.

    Edit:
    Det hjalp ikke meg mye.
     
    Sist redigert:

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har så å si alltid foretrukket triode mode på de forsterkerne som har hatt mulighet for omkobling. Men det er jo bare å prøve seg frem å se hva du liker best..

    Mvh
    morten
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    LM 88IA:
    Jammen kan en velge mellom fixed og auto bias.
    En switch gjør det.
    I auto bias blir anodespenningen over 50 V lavere.
    Det forklarer hvorfor effekten blir lavere.
    Og:
    Tetrode delen av 6CL8 er inngangstrinn.
    Triode delen er fasesplitter.
    Som driver 12BH7A, som driver KT88.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Men levetiden på rørene øker hvis anodespenningen blir lavere.
     

    Introvert_Hifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    90
    Antall liker
    48
    Sted
    Evenskjer/ Harstad
    En liten oppdatering på fixed vs auto bias!*

    Forhørte meg med Mala Audio på dette - Det var i hovedsak forskjell på lyden mellom disse modusene.

    Og det kan jeg personlig nå skrive under på!*

    Nevnte jo at HT var veldig basstunge, og måtte flytte de veldig langt frem fra frontvegg for å få de til å roe seg og åpne seg litt mer.*

    I fixed mode åpner de seg ytterligere, ekstra detaljert topp, midbassen kommer frem og den "duvete" tunge bassen forsvinner. Det blir mer sprett i lyden og det låter mye friskere. Min nye favorittmode til lytting med litt volum, og på basstunge låter som må tones ned. Dette var saker!

    Auto bias blir til lytting ved lavt volum og når det skal "koses" med ekstra varm lyd. Praktisk på album som er veldig lyse fra før, også.

    Stor forskjell, ikke nyanser det er snakk om. :)
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Rett på nyåret tok jeg en tur til Mala Audio i Drammen. Det ble en hyggelig opplevelse. En lytteseanse på LM 845 Premium på Marten Miles 5 viste hvor mye godlyd det er mulig å få ut av Miles 5 i godt samspill med gode forsterkere. LMen var pimpet med gode rør. Etter et ønske om å få lov til å høre på Marten Mingus Quintet ble disse koblet med PS Audio i hele kjeden. Det ble en svært forførende lytteseanse, der lista for hva som er mulig å skape av godlyd ble jekket noen hakk opp. En nydelig kombo, men et vesentlig økonomisk løft. LM 845 Premium som forer Miles 5 er en mer overkommelig investering. Fortsatt mye penger, men mer betalbart.

    Inspirert av lytten hos Sveinung, tok jeg med meg noen nye rør hjem til min LM 508iA. Fra tidligere er forsterkeren foret med nye smårør. Nå var det tid for effektørene. Med hjem fulgte Psvane 805A-T og Psvane WE 300B.

    Nå har det gått tre uker siden de nye rørene ble satt på plass. Fra start av bød deumiddelbart på hørbare endringer i positiv retning. Nå som de har fått presentert timer på timer med god musikk, må jeg konkludere med at jeg er svært tilfreds med oppsettet jeg har nå. Dette er min første rørforsterker. Den ble kjøpt for å teste ut nettopp rør, men uten tanker om noe stort mer enn det. Frykten for å bli bitt av rørbyttesyken har ligget der. Med så mye spilletid som LMen nå får, må nok budsjettet justeres for vedlikeholdsbytte av smårør.

    Mine Miles 5 med LMen med nye rør, byr nå på en presentasjon av musikken som jeg har søkt etter. Ja det var flott å høre hva Sveinung kunne by på, men uten direkte sammenligning lever jeg svært godt med det jeg nå har. Jeg har hatt noen gode forsterkere innomhus. Alle mer kostbare enn LMen med oppgraderte rør. Plukker du opp en LM fra brukten, som jeg har gjort, spanderer noen gode rør, vil du ha et svært godt utgangspunkt for mye godlyd til en akseptabel kostnad.

    Ikke be meg beskrive i detalj endringene etter rørbyttet. Får si som Sveinung svarte når jeg spurte ham hva jeg kunne forvente ble bedre. Han svarte: «Alt!». Ja, det er nok rett svar.

    Vis vedlegget 527045

    Vis vedlegget 527046

    Vis vedlegget 527047

    Mvh Olav E
    Hei igjen!

    Det har gått en god stund siden jeg la inn dette innlegget. Sommeren har vært lang og varm. Med god reisefot og lange lyse dager, har tiden i stor grad blitt benyttet til annet enn lyttetid i kjellerstua. Rørene har fått hvile, og transistorer har forsynt anlegget med godlyd ved behov.

    Nå som høsten nærmer seg vinter og kveldene kommer tidligere og tidligere, har LMen fått varme kropp og sjel. Rørene jeg byttet til oppleves å ha fått brukbar tid til å godgjøre seg. Det låt slettes ikke ille da de var ferske. Det som skjer etter noen timer med spilletid er markant. Vanskelig å beskrive i detalj, så jeg får sitere Sveinung på nytt da jeg spurte ham hva som kunne forventes å bli bedre: "Alt!" Han har helt rett!

    Siden jeg byttet hele pakka med effektrør, kan jeg ikke beskrive hva hvert enkelt rørsett har hatt som konsekvens. Jeg orker ikke å ta runden heller. Nå nyter jeg helheten og er tilfreds med det. Det som kan trekkes fram er et dypere lydbilde med større grad av separasjon av utøvere. Man trekkes mer inn i musikken og opplever gjengivelsen noen hakk mer naturtro. Stemmer og deres klang nyanseres og gjengis også et par hakk mer naturlig og tilstedeværende. Mer detaljer i topp, dypere og noe mer framoverlente dype toner mener jeg også kan settes på plusskonto. Noe negativt? Nei! Men er det en innspilling som låter en smule "blaut" i bassen, er det lettere å avsløre og fokusere på det. Løsningen, det er å vri ett eller et par hakk på innstilling av motkoblingen.

    Rørbytte har gitt en endring av lyden som er tilsvarende eller større enn forskjellen på forsterkerne jeg har hatt i hus det siste året. Ja, det koster noen kroner å bytte rør, men det er fort vekk vesentlig billigere enn å bytte og eventuelt oppgradere forsterker.

    Med nåværende rørpakke er jeg svært nær en optimal lydopplevelse jeg har søkt etter. LMen med disse rørene er mer enn på linje med de gode andre integrerte jeg har hatt og den jeg har i hus. Den låter litt annerledes, og da annerledes på en god måte. Og den bidrar med sin varme glød til å forkorte mørketida vi er inne i.

    P1271844 (2).jpg


    Mvh Olav E
     
    Sist redigert:

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Henger med på dette. Bytte av effektrør på LM216 mår jeg hadde den var rett og slett en stor oppgradering lydmessig.
    Den ble en helt annen forsterker rett og slett. Byttet til Svetlana KT88 Winged «C».
    Nos Mullard smårør var også lydmessig en enorm oppgradering. Dette var det første jeg gjorde når rørene skulle rulles den gangen.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Olav E, dette er spennende. Jeg har maken til din forsterker og kommer også til å kose meg med nye rør etterhvert. Ser frem til det, artig å se at du har fått så mye ut av noe så enkelt (om enn noe kostbart!) som rørbytte kan være. :)
     

    911lars

    Fersking
    Ble medlem
    20.09.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    4
    Hei!

    Mitt første innlegg her i tråden.

    Jeg har en 88ia og holder på å leke meg med rør. Jeg vil si at den største forskjellen får jeg ved bytte av preamp- og driverrør. Jeg hadde en stund Psvane KT88 T2 Mk2, men da disse begynte å sprake (!) returnerte jeg de og satt inn de originale fra JJ i stedet. Oppdaget da at jeg mistet fint lite.

    Jeg har (foreløpig) endt opp med Sylvania NOS 12BH7A og for driverrørene veksler jeg mellom "standard" Mullard NOS 6CL8A og Sylvania NOS. Med sistnevnte får jeg utrolig klar og detaljert lyd, men mister litt bass og nedre mellomtone - førstnevnte er motsatt. Jeg har noen RCA og GE på vei, så får jeg se om jeg finner noe som hadde både óg.

    - Lars
     

    Mr Vinyl

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2017
    Innlegg
    47
    Antall liker
    10
    Sted
    Søre Øyane ( Bjørnefjorden )
    Torget vurderinger
    1
    Olav E, dette er spennende. Jeg har maken til din forsterker og kommer også til å kose meg med nye rør etterhvert. Ser frem til det, artig å se at du har fått så mye ut av noe så enkelt (om enn noe kostbart!) som rørbytte kan være. :)
    Det kan du bare glede deg til, jeg har LM 518ia og ville oppgradere rør siden alle sa det var bra og håpet på et lite løft. Ringte Sveinung, spurte hva han ville puttet på, kjøpte den mellomste pakken. DET ble noe annet, overraskende bra iforhold. Tanken jeg satt igjen med var jo hvorfor forsterkeren ikke kom med de rørene :D
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    948
    Torget vurderinger
    7
    La inn et bilde på Piegas vennetråd, men det kan jo også postes her [emoji3]

    LM508iA - meget fornøyd så langt, og en stor oppgradering ift. LM216iA (som jeg også var fornøyd med).



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Er jo ingen ny LM-venn- har hatt 219ia en god stund, og vært veldig fornøyd!
    Nå har jeg plutselig endt opp med Iconic 812 i stua, og de spiller jo som bare det;D

    219 er tiltenkt de nye og større Ø, så har spilt med Red Wine Audio 3.2 Signature. Den forsterkeren tror jeg fort er på pallplass hva gjelder gode kjøp her i heimen når pris i forhold til ytelse er hovedfaktor. Høyttalerene trenger en forsterker som leverer en relativt tight og stram bass, det gjør den lille saken veldig bra. Ble sittende til langt på natt i går å spille, selv om planen var å komme seg tidlig i seng. De spiller med engasjement og innlevelse i bøtter og spann. Tenkte først at disse skulle være en slags ventehøyttaler for nye Ø, men nå tenker jeg at jeg kanskje må ha to oppsett i huset igjen:confused: :rolleyes:

    62B0E2BD-1F6E-4A37-84AE-ECD5FF6372E7.jpg
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Da er det på tide å bli LM-venn. Har kost meg med en LM 34ia i ett par uker nå. Dette er min aller første rør-forsterker, så jeg var meget spent på hva jeg gikk i møte. Jeg elsker å lese meg opp på ting før jeg går til aksjon. Etter mye googling og lesingen blant annet på sentralen, fant jeg ut at min musikkstil burde passe til rør. Etter litt vurdering frem og tilbake falt altså valget på LM 34Ia.

    Lang historie kort. Det ble en umiddelbar suksess😊. Mest positivt var at jeg ikke måtte spille så tak og vegger rister for å få innlevelse i musikken. Låter engasjerende allerede på lave volum. Og så synes jeg den spiller vanvittig bra på ‘’ live’’ musikk. Er også fasinerende hvor god separasjon det er på instrumenter.
    Jeg har ikke lært meg å legge inn bilder her på sentralen, så det blir ikke bilder i denne omgang🤕.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn