LM Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Fantastisk flott sak. Gratulerer :)

    Hvordan låter dette sammenlignet med Lm508, synes du.? (Mener å huske du nylig solgte en Lm508.)
     

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Fantastisk flott sak. Gratulerer :)

    Hvordan låter dette sammenlignet med Lm508, synes du.? (Mener å huske du nylig solgte en Lm508.)
    Her er der mere av alt. Lyden har mere kropp og den har en veldig musikalsk, uanstrengt spillestil, på samme tid som det virkelig blir trøkk i sakene når det er meningen at det skal være det. Vanskelig å beskrive lyd, anbefaler å ta en lytt på denne. Jeg liker 508ia veldig godt, men denne her er i en annen klasse.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Fantastisk flott sak. Gratulerer :)

    Hvordan låter dette sammenlignet med Lm508, synes du.? (Mener å huske du nylig solgte en Lm508.)
    Her er der mere av alt. Lyden har mere kropp og den har en veldig musikalsk, uanstrengt spillestil, på samme tid som det virkelig blir trøkk i sakene når det er meningen at det skal være det. Vanskelig å beskrive lyd, anbefaler å ta en lytt på denne. Jeg liker 508ia veldig godt, men denne her er i en annen klasse.

    Takk for tilbakemelding !

    Neste gang jeg er innom Mala i Drammen, skal jeg spørre pent om å få en liten demo. Da jeg var der sist var det 845 Premium ampen som stod tilkoblet "Ø", noe som jeg helt klart kunne levd godt med.

    Begge disse forsterkerne er vel priset 2-3 ganger LM508, så det er vel også å forvente at merprisen gjenspeiles i mer påkostede trafoer og strømforsyning, og ikke bare utvendig design.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Veldig god emballasje på LM Audio (noen som kan snu bildene;))

    Morten
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Takker. Står og aklimatiserer seg. Skal fyres opp i kveld.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Gratulerer med ny amp.
    Fikk en 34ia selv i forrige uke.
    Hei, fyrte opp ampen tidligere i kveld men blei litt betenkt. Tynn og pistrete lyd, nesten metallisk klang, regner med at det kommer seg etterhvert. Skal volumet bevege seg veldig tregt når remote brukes? Her er det bare så vidt det beveger seg. 12 sekunder på turen rundt!!!

    Mvh. Morten
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Oppdatering: Tok tiden med stoppeklokke og det tar 34 sekunder fra 0 til fullt volum når jeg bruker remote!!!

    Mvh.Morten
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med ny amp.
    Fikk en 34ia selv i forrige uke.
    Hei, fyrte opp ampen tidligere i kveld men blei litt betenkt. Tynn og pistrete lyd, nesten metallisk klang, regner med at det kommer seg etterhvert. Skal volumet bevege seg veldig tregt når remote brukes? Her er det bare så vidt det beveger seg. 12 sekunder på turen rundt!!!

    Mvh. Morten
    Hei.
    Alt nytt synes jeg låter tynt, pistrete og metallisk. Det kommer seg skal du se.

    At fjernkontrollen justerer volumet sakte er jeg glad for med høyttalere med 102 db følsomhet.

    Jeg har forresten byttet ut driver-rørene med 6l6 rør. Neste ut er småsignalrørene.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.953
    Antall liker
    5.528
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Oppdatering: Tok tiden med stoppeklokke og det tar 34 sekunder fra 0 til fullt volum når jeg bruker remote!!!

    Mvh.Morten
    Aldri tenkt på tiden det tar, så måtte ta tiden på min 518iA. Det tok 20 sekunder, så kanskje det er en feil på din? Ville hørt med Mala hva som er normalt for din forsterker.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Gratulerer med ny amp.
    Fikk en 34ia selv i forrige uke.
    Hei, fyrte opp ampen tidligere i kveld men blei litt betenkt. Tynn og pistrete lyd, nesten metallisk klang, regner med at det kommer seg etterhvert. Skal volumet bevege seg veldig tregt når remote brukes? Her er det bare så vidt det beveger seg. 12 sekunder på turen rundt!!!

    Mvh. Morten
    Hei.
    Alt nytt synes jeg låter tynt, pistrete og metallisk. Det kommer seg skal du se.

    At fjernkontrollen justerer volumet sakte er jeg glad for med høyttalere med 102 db følsomhet.

    Jeg har forresten byttet ut driver-rørene med 6l6 rør. Neste ut er småsignalrørene.
    Hei, joda er ikke så redd for lyden, den kommer seg nok. Er bare ikke vant til en så saktegående volumjustering:rolleyes:
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen som eier Lm 34ia som har prøvd kt88, 90 eller tilsvarende som kan gi et forsøk på å forklare hva opplevelsen ble?
     

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Funderer på å prøve nye høytalere. Ser det er flere her som har erfaring med LM222 og er fornøyde med dem. Er det noen som har erfaringer med 812 iconic? Jeg har nå klipsch La Scala.Noen som har hørt heritage serien og LM høytalere og kan si noe om det?

    Mads
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Er det noen som eier Lm 34ia som har prøvd kt88, 90 eller tilsvarende som kan gi et forsøk på å forklare hva opplevelsen ble?
    Ikke mye som er bedre enn gode EL34.
    Du får ikke større effekt ut med kraftigere rør.
    Med med god vilje kan det kanskje oppleves som litt mer :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen som eier Lm 34ia som har prøvd kt88, 90 eller tilsvarende som kan gi et forsøk på å forklare hva opplevelsen ble?
    Ikke mye som er bedre enn gode EL34.
    Du får ikke større effekt ut med kraftigere rør.
    Med med god vilje kan det kanskje oppleves som litt mer :)
    Jeg er egentlig ikke på utkikk etter mer effekt, men litt strammere bass, dynamikk oppover og en smule økt fokus.
    El34 har litt glød på midten og ekstra fylde i bassen og de tingene tror jeg at jeg kan ofre litt av.
     

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    laget en liten snutt med AS-125 og lp33 på La Scala. Sier litt om musikalitet, kontroll og kropp, men en film med mobilen har jo sine begrensinger

     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg bestillte kt88 rør fra Mala audio. Valget falt på de rimligste Psvane i første omgang og det viste seg å være en god idè. Ikke å bestille de rimligste, men å gå for kt88.
    Med mine høyttalere og måten jeg liker musikken servert var det et godt valg. Økt fokus, strammere bass, mer energi over hele spekteret og økt troverdighet totalt.

    Har bestilt nye 12au7 fra Electro harmonics for å se om de løfter forsterkeren ytterligere ett lite hakk i riktig retning.
     

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Var ingen filmsnutt....


    laget en liten snutt med AS-125 og lp33 på La Scala. Sier litt om musikalitet, kontroll og kropp, men en film med mobilen har jo sine begrensinger

    Hei jeg rydda litt på div. sosiale medier her om dagen. Ser ut til at jeg har ryddet litt vel godt og slettet denne filmen også :-/
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Da står det en ny LM Audio 845 Premium til innspilling i bula mi. Bare fått ett par timer enda, men er svært lovende dette :cool:. Har valgt å oppgradere smårørene til Psvane og også 845 til Psvane WE.

    Stor takk til Sveinung og Mala for tålmodigheten og upåklagelig service.

    20190422_223941.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, Stein Ivar.

    WB, AT, ARC, LM, Harbeth - du har nå et anlegg som de fleste kan bare drømme om. Spiller helt sikkert himmelsk også!
    Spent på hva du lander på av kabler (seff ikke for å starte en diskusjon om det her).
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Da kan jeg erklære meg som venn av LM Audio med dette fine eksemplaret av en 518IA

    IMG_20190525_143728.jpg


    Denne er bestykket med disse rørene:
    Psvane 845T-MK2
    Siemens ECC83
    Tung Sol 7581 driverrør
    Mullard CV1377 likeretter

    Jeg må si at 518IA låter veldig bra i samspann med mine Swissonor B.A.C.H 10. Men jeg har allerede begynt å lese meg opp på rør-rulling og på evt. oppgradering av interne komponenter i den. Må jo skvise ut det meste av godlyd fra denne godsaken :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg erklære meg som venn av LM Audio med dette fine eksemplaret av en 518IA

    Vis vedlegget 542834

    Denne er bestykket med disse rørene:
    Psvane 845T-MK2
    Siemens ECC83
    Tung Sol 7581 driverrør
    Mullard CV1377 likeretter

    Jeg må si at 518IA låter veldig bra i samspann med mine Swissonor B.A.C.H 10. Men jeg har allerede begynt å lese meg opp på rør-rulling og på evt. oppgradering av interne komponenter i den. Må jo skvise ut det meste av godlyd fra denne godsaken :)
    Gratulerer! Du går ikke mye feil med en sånn forsterker, nei. Og rørene du ramser opp der, er seriøse saker.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Da kan jeg erklære meg som venn av LM Audio med dette fine eksemplaret av en 518IA

    Vis vedlegget 542834

    Denne er bestykket med disse rørene:
    Psvane 845T-MK2
    Siemens ECC83
    Tung Sol 7581 driverrør
    Mullard CV1377 likeretter

    Jeg må si at 518IA låter veldig bra i samspann med mine Swissonor B.A.C.H 10. Men jeg har allerede begynt å lese meg opp på rør-rulling og på evt. oppgradering av interne komponenter i den. Må jo skvise ut det meste av godlyd fra denne godsaken :)
    Gratulerer! Du går ikke mye feil med en sånn forsterker, nei. Og rørene du ramser opp der, er seriøse saker.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for det Håkon :)
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Swissonor + 845 er moro.

    Gratulerer!

    Kan 518IA kjøres som rent effekttrinn, tipper jeg at en god preamp er en betydelig oppgradering.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Swissonor + 845 er moro.

    Gratulerer!

    Kan 518IA kjøres som rent effekttrinn, tipper jeg at en god preamp er en betydelig oppgradering.
    Moro indeed.

    Takk for det :)

    Ja det kan den. Har fått tilbud om å prøve en Trafomatic rør-pre. Hadde vært interessant å høre hva den eller en annen god pre kan tilføre 518IA.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint å se at noen får til denne forsterkeren. Foreløpig brummer den, for mye. Og det kneppet når den skrur seg på er heller ikke optimalt. Artig å se på, men foreløpig har ikke forelsksen oppstått... Ja, det er LM 125 vi snakker om.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn