Søndag er jo hviledagen, men denne søndagen ble ikke helt slik.
Vi startet dagen med en liten byvandring, martnaen ble pakket ned.
Mange unge damer i arbeid, idrettslag som tjente litt penger?
Vi ruslet over mot Bakklandet.
Den gamle bybroen. Med fare for å virke surmaget; hvorfor gjør de ikke mer ut av denne? Det er bare to bueganger, plassert på en moderne bro.
Det hadde ikke vært noen stor jobb å lage en mer troverdig illusjon av den gamle brua. Jeg kjente jeg ble litt flau på byens vegne, da jeg stod der og klødde meg
i hodet, mens jeg overhørte en entusiastisk engelskspråklig guide bli nær lyrisk om denne "gamle bybroen". Sukk...
Da hadde jeg mer sans for dette skiltet, det er klar beskjed!
På vei tilbake til sentrum.
Så var det tid for en liten besøksrunde.
@Gunzi hadde generøst tilbudt seg å være både organisator og sjåfør, og hentet oss inne i byen,
så gikk turen til
@Blodstrupmoen .
En trivelig kar møtte oss i gården, så ble vi vist inn i - garasjen...
På loftet der, fant vi to anlegg og diverse komponenter
Det er så stas, å få et lite innblikk i tankene og filosofien til andre entusiaster. Jeg kjente på, at jeg kunne forholde meg til tankegangene til de tre entusiastene
vi var innom.
Det ble nærmest franske visitter, så omfattende lydinntrykk kan dere bare glemme.
@Blodstrupmoen har kompetente anlegg i hvert eneste rom, og flere anlegg i flere rom, der måtte jeg ha blitt noen uker, for å kunne si noe om lyd.
Det er en del DPA komponenter i anleggene, og det er ikke vanskelig å forstå, flotte produkter som leverer.
Dette spilte flott, falt i smak hos meg
Og liker den kverna godt, bruker det samme headshellet, og Nagaoka underholder alltid.
Så bar det inn i huset. Dette er vel det anlegget eier har betenkeligheter med. Forstår hva han mener. Supre komponenter, ikke vanskelig å høre kvalitetene,
men joda, rommet er nok for lite til de (flotte) høyttalerne.
Atter igjen; trivelig kvern.
Huset har også et loft, og dette anlegget - her kunne jeg tilbrakt resten av dagen, null problem. Bare kos!
I stua, fikk vi et glimrende eksempel på KISS.
Noen solide Sony'er + B&W Silver Signature, du trenger ikke noe mer.
Pus likte tydeligvis også dette. Tror vi alle var enige om at, - det behøver ikke være vanskeligere enn dette, dette kunne man ha levd med.
Så var det selvfølgelig vanskelig og overse dette i stua...
Det er ikke få ganger jeg har latt meg imponere av hva små Dynaudioer kan prestere, bl.a. ute i Skjærviken. Her var det det samme, dette spilte flott.
Gromt!
Det var dog disse godklumpene vi hørte, de store krever noen timer oppvarming.
Dette var særdeles morsomt! Takk for gjestfriheten
@Blodstrupmoen, veldig stas å se at du tar 'n så ut, med de forskjellige anleggene i huset, og jeg kjenner
meg igjen med den tydelige gleden du har med å sette sammen, matche og fintune hvert enkelt anlegg, ikke fordi du må, men fordi du kan. Det er mer enn god nok grunn.
/Morten