Mandagen etter Heep, korÞvelsen tilbrakte jeg i benken. Litt for mye gruff i hals og bihuler til at det er Älreit Ä stÄ tett pÄ de andre.
Men viktig Ä fÄ med seg Þvelsene, for nÄ begir koret seg ut pÄ ny og uprÞvet mark.
Uansett form, Gio mÄ ha en tur, sÄ fikk jeg faktasjekket en av detaljene i et foto fra 1800-tallet, som diskuteres pÄ en Sarpsborg-side nÄ om dagen.
Dette er bildet. (mine markeringer) KongehĂžien til hĂžyre, med rosa ring rundt.
Vesle rufsentufsen, dagen etter hadde Gio en date med frisĂžr Karina - men her er han lykkelig uvitende om det.
Det er en rÄdyrfamilie som bor i parkomrÄdet, de treffer vi stadig vekk.
Dagen etter hÄrklippen var det tid for Droncit (svenskepillen). Det er mye mer lystbetont, Gio stiller seg opp og er klar.
Jentene er ganske generÞse med leverpostei nÄr Gio kommer, ikke at han er bortskjemt altsÄ...
Nyfrisert og fin.
En liten posÞr? Neida, han var vel kun sÄnn passe mellomfornÞyd med Ä bli parkert der oppe.
LĂžrdag var det en slags endelig sluttstrek, vi tok turen til Gamlebyen Modelljernbane, hvor jeg donerte uniformene mine, NSB, Jernbaneverket og Banenor,
uniformer fra -80tallet og fram til i dag. Vurderte en kort stund Ă„ beholde den fĂžrste uniformslua mi, men skitt au, hva skal jeg med den?
Anyway, da tok vi en liten snartur innom anlegget og kikket litt.
Det er et svÊrt anlegg som gÄr over store deler av hele kvartalet, mange rom som er koblet sammen pÄ smart vis.
Ble nok mest imponert over Gamlebyen, som er ganske sÄ troverdig bygget opp over to rom.
Tok tid, turen til Gamlebyen, sÄ middagen ble enkel - renset reker, hakket opp grÞnt, og lagde ferske vÄrruller.
Gio var ikke interessert i reker...
Jeg har rappet kokebok-hylla vÄr, og foreslÄtt den som platehylle, det hadde vÊrt fint Ä fÄ litt mer av samlingen lett tilgjengelig.
Fru Lagga er forelÞpig ikke imponert, sÄ vi fÄr se - fortsettelse fÞlger.
Koselig tirsdagstur med rÄdyrfamilien pÄ plass. De er fem, sistemann var like utenfor bildet.
To the manor born.
SÄ var det mandag igjen, som jeg nevnte, gjÞr vi noe nytt i Är. Sommerkonserten vÄr blir en musikalbonanza, med nummer fra - tja; The Greatest Showman,
Les Miserables, Harriet, Mamma Mia, The Color Purple etc etc. Det er omfattende, mye Ä lÊre inn, vi kommer til Ä ha mye moves med mer. VÄr kjÊre dirigent
tenker vel at dette er en erfaring vi kan vokse pÄ, som kor, og det har hun nok rett i.
/Morten