Liv Lagga

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    21.575
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    God helg, men hvordan var det med (restene av
) Heep?
    Box er jo heller ikke med lenger.

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    "God helg, men hvordan var det med (restene av
) Heep? Box er jo heller ikke med lenger. " @ptb

He he, jeg har jo helt den samme tankegangen sjÞl, men mÄ ogsÄ innse at Bernie Shaw (vokal) og Phil Lanzon (keyboard) begge nÄ har vÊrt i gruppa i 40 Är...
    Stand in gitarist Sam Wood ( Black Star Riders og Wayward Sons ) fikk 72 timer pÄ seg til Ä Þve inn 90+ minutter musikk, fÞr turneen startet.

Anyway, kvelden startet med Heavy Pettin, det skotske bandet som begravde sin egen karriere pÄ 80tallet, ved Ä si ja til Ä delta i Melodi Grand Prix.
    De er i gang igjen, i bilen pÄ vei hjem, var alle vi fire enige om; at det var vel ikke BARE MGP, samt at det var 40 minutter av livet vi ikke fÄr tilbake, ja ja...

IMG_2042.jpeg

Det var definitivt klasseforskjell nÄr Uriah Heep entret scenen.

IMG_2047.jpeg

Fruen og undertegnede har sett Heep et par ganger fÞr, mens Kerslake ennÄ var i farta/live.
    Bernie Shaw kunne fortelle at Mick Box hadde sendt beskjed samme dag, at han var utskrevet fra sykehus, og (forhÄpentligvis) pÄ bedringens vei,
    og introduserte sÄ Sam Wood, som hoppet inn pÄ svÊrt kort varsel.

IMG_2056.jpeg
    IMG_2061.jpeg

Men Sam Wood, og resten av bandet, leverte sÄ til de grader.

IMG_2065.jpeg
    IMG_2073.jpeg
    IMG_2086.jpeg

Det to forrige gangene har vĂŠrt, - bra, moro Ă„ se Heep, check.

Dette var j&*/ig bra! Det var en voldsom energi fra scenen.

IMG_2092.jpeg

LÄtutvalget var veldig bra, i og med at det er en (fÞrste?) avskjedsturné, var de tilbake til det fÞrste albumet, og generelt gjennom alle de stÞrste sviskene,
    i tillegg til en del nyere lÄter. SelvfÞlgelig var det lÄter jeg savnet, men det sladrer bare om hvor stor katalogen til Heep er.

IMG_2107.jpeg

IMG_2110.jpeg

Jeg synes gutta leverte hundre prosent, storkoste meg gjennom kvelden. Nesten trist Ă„ si det, men dette var det beste jeg har sett av Uriah Heep,
    jeg vil si at de kaaaanskje til og med tangerte Heep-showene Ken Hensley leverte pÄ Gressvik.

IMG_2118.jpeg

IMG_2113.jpeg

/Morten

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Mandagen etter Heep, korÞvelsen tilbrakte jeg i benken. Litt for mye gruff i hals og bihuler til at det er Älreit Ä stÄ tett pÄ de andre.
    Men viktig Ä fÄ med seg Þvelsene, for nÄ begir koret seg ut pÄ ny og uprÞvet mark.

IMG_2129.jpeg

Uansett form, Gio mÄ ha en tur, sÄ fikk jeg faktasjekket en av detaljene i et foto fra 1800-tallet, som diskuteres pÄ en Sarpsborg-side nÄ om dagen.

IMG_2135.jpeg
    IMG_2134.jpeg

Dette er bildet. (mine markeringer) KongehĂžien til hĂžyre, med rosa ring rundt.

Hafslund m HovedgÄrd, tatt fra bysiden 1879-1899.jpg

Vesle rufsentufsen, dagen etter hadde Gio en date med frisĂžr Karina - men her er han lykkelig uvitende om det.

IMG_2138.jpeg

Det er en rÄdyrfamilie som bor i parkomrÄdet, de treffer vi stadig vekk.

IMG_2142.jpeg
    IMG_2146.jpeg

Dagen etter hÄrklippen var det tid for Droncit (svenskepillen). Det er mye mer lystbetont, Gio stiller seg opp og er klar.

IMG_2161.jpeg

Jentene er ganske generĂžse med leverpostei nĂ„r Gio kommer, ikke at han er bortskjemt altsĂ„... 😁

IMG_2162.jpeg
    IMG_2165.jpeg

Nyfrisert og fin.

IMG_2174.jpeg

En liten posÞr? Neida, han var vel kun sÄnn passe mellomfornÞyd med Ä bli parkert der oppe.

IMG_2176.jpeg

LĂžrdag var det en slags endelig sluttstrek, vi tok turen til Gamlebyen Modelljernbane, hvor jeg donerte uniformene mine, NSB, Jernbaneverket og Banenor,
    uniformer fra -80tallet og fram til i dag. Vurderte en kort stund Ă„ beholde den fĂžrste uniformslua mi, men skitt au, hva skal jeg med den?

Anyway, da tok vi en liten snartur innom anlegget og kikket litt.

IMG_2189.jpeg
    IMG_2192.jpeg
    IMG_2194.jpeg

Det er et svÊrt anlegg som gÄr over store deler av hele kvartalet, mange rom som er koblet sammen pÄ smart vis.

IMG_2195.jpeg

Ble nok mest imponert over Gamlebyen, som er ganske sÄ troverdig bygget opp over to rom.

IMG_2197.jpeg
    IMG_2198.jpeg
    IMG_2200.jpeg

Tok tid, turen til Gamlebyen, sÄ middagen ble enkel - renset reker, hakket opp grÞnt, og lagde ferske vÄrruller.

IMG_2209.jpeg

Gio var ikke interessert i reker...

IMG_2211.jpeg

Jeg har rappet kokebok-hylla vÄr, og foreslÄtt den som platehylle, det hadde vÊrt fint Ä fÄ litt mer av samlingen lett tilgjengelig.
    Fru Lagga er forelÞpig ikke imponert, sÄ vi fÄr se - fortsettelse fÞlger.

IMG_2212.jpeg

Koselig tirsdagstur med rÄdyrfamilien pÄ plass. De er fem, sistemann var like utenfor bildet.

IMG_2215.jpeg

To the manor born. 😊

IMG_2218.jpeg

SÄ var det mandag igjen, som jeg nevnte, gjÞr vi noe nytt i Är. Sommerkonserten vÄr blir en musikalbonanza, med nummer fra - tja; The Greatest Showman,
    Les Miserables, Harriet, Mamma Mia, The Color Purple etc etc. Det er omfattende, mye Ä lÊre inn, vi kommer til Ä ha mye moves med mer. VÄr kjÊre dirigent
    tenker vel at dette er en erfaring vi kan vokse pĂ„, som kor, og det har hun nok rett i. 😊

IMG_2229.jpeg
    IMG_2256.jpeg

/Morten

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn