Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.320
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvor holder de til nå? Vurderer en liten tur innom til helgen.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Jeg ankom selvfølgelig i min vane tro Retro Vinyl tett på den veiledende åpningstid :rolleyes:
    Neihhhddaaa..sa Patrick, jeg stenger ikke klokka fire, men har åpent til til sånn ca. klokka fireishhhh...skal jobbe jeg se.
    Lyst hyggelig lokale, metervis med ny og brukt vinyl og slarva i fristilling ble klokka fem før jeg dro der i fra med et knippe sort gull.
    Kan jo nevne at Jan Garbarek - Bobo Stenson Quartet - Witchi-Tai-To sto der og glitret mot meg i sjæss avdelingen i original ECM 1974 årgang.
    Den står IKKE der lenger for å si det sånn :cool:
    Nu er den nyvasket av herr Degritter, og skal om et øyeblikk legges på tallerken til snurra.

    Innehaver humret og koste seg tross en intens uke, og fem timer med søvn før åpning i dag.
    Litt stinn av adrenalin og endorfiner vil jeg tro, og jeg skjønner ham godt.
    Da er det hyggelig å høre at vi vinyljunkiene handlet godt der i dag.

    Ny press Gentle Giant (den med gutta stående i denne snille kjempens hender), Marius Müllers Funnhouse - Plugged II Rett og slett (blå albumet) og Cor Scorpii - Ruin (norsk svartmetall, sinte og gærne som feler) ble også med hjem i hulen.

    Så skrittet man ut døra, og 25 meter opp i gata traff jeg Pixie som ikke hadde rukket åpningen :eek:
    Han ble straks roligere når han fikk høre at Patrick ennå var på jobb og puslet med nødvendig forefallende.
    Så da fikk nok Pixie dekket litt av vinylsuget han også vil jeg tro.
    Han er grei sånn Patrick :)

    Og den fete Wurlitzer jukeboksen som står i butikk lokalet er restaurert med originale deler fikk jeg vite, fungerer og er i bruk.
    Den er din for kun 95 frognertiere. Selv har jeg dårlig med singler, og er utenfor kjøpegruppen ;)
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Der var den helga definitivt på hell. I anledning dagen (altså fredag), hadde byens ukrainske forening laget en fotoutstilling om situasjonen i hjemlandet nå.
    Sterke inntrykk...

    1557AB87-6D3B-4339-876F-4480237F6740.jpeg
    8C632F6C-0263-451E-B6B1-80786C9263B0.jpeg


    Bakgrunnsmusikken var passende nok "Brothers in arms", spilt inn av en ukrainsk sangerinne m band.

    CAEAF59F-F5B2-45C3-BD9F-1D46E773FE26.jpeg


    Lørdag var det altså nyåpning for Retro Vinyl, her var det å kjenne sin besøkelsestid.

    8D35DF59-361D-4AD1-ADB2-FC4C7E9CD2D5.jpeg


    Retro Vinyl nyåpning 2.jpg

    Retro Vinyl nyåpning 4.jpg

    Retro Vinyl nyåpning 5.jpg

    Retro Vinyl nyåpning 6.jpg


    Trivelig jugehjørne

    Retro Vinyl nyåpning 7.jpg


    - som Power'n nevnte: 95 laken, så er den din.

    Retro Vinyl nyåpning 8.jpg


    Vi var nå mest inne for å gratulerere og se oss litt om, men det ble nå med et par skiver for det. Jammen ble det en prat med keyboardisten til
    Deja Vu også. Måtte gratulere med utgivelsen av fjorårets feteste album. Litt mimring ble det og, siden vi var hyttenaboer for - femti år siden...

    Fra Retro Vinyl, gikk turen videre - nesten 100 meter - til Takelund. Vi er noen vennepar som treffes (minst) en gang i måneden, og lørdag var vi
    booket inn for afternoon tea.

    C47318CA-2732-430A-B89B-5A7F9FDA3F53.jpeg
    632E6A44-417F-447E-90A6-BD882F67F794.jpeg


    Klassisk opplegg, og et par hyggelige timer i godt selskap.

    6C20E40C-B920-4344-BA1E-507F7E6EA8FA.jpeg


    Søndagen ruslet Gio og jeg rundt i nabolaget, og fikk en god tur ut av det.

    4E888553-7895-4477-9A6F-A904906DCDFB.jpeg


    - mens fruen begynte sånn smått på middag, så hjalp jeg til med hakking og skjæring da vi kom hjem.

    21284FDD-B554-40B5-87F3-497889CEF874.jpeg


    Berbere-krydrede kyllinglår.

    76175830-37CF-40CE-82BC-7AD0753625B3.jpeg


    - sammen med hummous, tabbouleh og Libabrød.

    A350D8AD-3151-4661-BA7C-A854EA23B723.jpeg


    Ble helt greit egentlig. 😄
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.858
    Torget vurderinger
    23
    Det gode liv ser ut til å utspille seg i Øssfoll... stadig! :unsure: :unsure: Hvordan ser boligmarkedet ut der nede nå? 🚚🚚🚚
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Flotte bilder&tekster, Lagga! Dere hadde en innholdsrik og trivelig helg, skjønner jeg!🙂
    Mot slutten ble jeg direkte sulten!😅
    Tusen takk for "titten"!
    Tore
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ligger plate sjappa midt i sentrum? Må ha noe sikte etter om jeg en dag devierer innom Sarpsborg! 😊

    Mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jo takk karer, tror det skal være mulig å finne et lite krypinn her nede Sluket. 😄

    Hyggelig Tore! Det smakte, lenge siden vi har laget Tabbouleh. Jammen ble det såpass rester at fruen får en luksuslunch i dag også.

    Det har ikke vært helt stille på hi fi-fronten heller, dvs - det har vært stille, nesten helt stille - i høyre kanal...

    Det har vært en svak skraping i høyre kanal, som har utviklet seg til kneppelyder når musikken har "tatt av" , og ubalanse. Lørdag falt høyre kanal nesten helt ut.
    Pga hvordan det har utviklet seg, mistenkte jeg svikt i et el flere rør.
    Det sitter åtte 6922-rør i denne preampen.
    9E2108EF-B88F-4277-B08E-5F3A55FE7A81.jpeg


    Var såklart nysgjerrig på om teorien holdt vann.

    F2084515-CF45-43DB-A1E0-4FB08698EDF0.jpeg


    Jeg har vært en lykkelig eier av en ARC PH5 RIAA, den bruker fire 6922-rør. Mente bestemt at jeg hadde handlet inn reservesett til den, og joda,
    etter en liten leteøkt, dukket to sett opp.

    5154B534-1565-4B59-8C1C-63B4CF43743E.jpeg


    Fire matchede Tesla

    07CE7CF3-E5E9-4C21-8CF6-FB4347BF682C.jpeg
    CE9C6658-F27E-43EB-8E1C-87E2F57ECEC5.jpeg


    Fire matchede Valvo

    05E964DE-A089-477F-B025-A0E3F65631AB.jpeg


    Jaggu ble det lyd i begge kanaler, slapp et lettelsens sukk da....

    Så da vet jeg at minst ett av disse røra er defekt. De var jo en bit av salgs-pitchen fra selger, men jeg fikk aldri noe svar på spørsmål om hvor
    mange timer de hadde gått. Burde vel ha reagert kraftigere på det.

    838738A0-A4B5-4C39-835C-6036690632C6.jpeg


    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ligger platesjappa midt i sentrum? Må ha noe sikte etter om jeg en dag devierer innom Sarpsborg! 😊
    Ja, den ligger dønn i sentrum Musicus, Laban har forsåvidt allerede lagt ut et kart, men en god ting kan ikke sies for ofte.
    Jeg vet ikke hvor kjent du er i byen, men jeg har satt en firkant rundt byens torv. Derfra går du ett kvartal oppover gågata (St Marie Gt),
    svinger til høyre inn i Nils Hønsvalds Gt, så ligger butikken 20 meter fra krysset (merket med rød pil) Butikken har allerede fått en merking på google maps,
    men den peker på plenen foran byens kirke, jeg har sendt inn ønske om korrigering. :)

    000.Sarpsborg sentrum.JPG


    /Morten
     
    M

    musicus

    Gjest
    Takker! Farer jo titt som tett forbi på E6 så det burde la seg gjøre! Mange år siden sist en var downtown Sarp! 😁

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Jeg ankom selvfølgelig i min vane tro Retro Vinyl tett på den veiledende åpningstid :rolleyes:
    Neihhhddaaa..sa Patrick, jeg stenger ikke klokka fire, men har åpent til til sånn ca. klokka fireishhhh...skal jobbe jeg se.
    Lyst hyggelig lokale, metervis med ny og brukt vinyl og slarva i fristilling ble klokka fem før jeg dro der i fra med et knippe sort gull.
    Kan jo nevne at Jan Garbarek - Bobo Stenson Quartet - Witchi-Tai-To sto der og glitret mot meg i sjæss avdelingen i original ECM 1974 årgang.
    Den står IKKE der lenger for å si det sånn :cool:
    Nu er den nyvasket av herr Degritter, og skal om et øyeblikk legges på tallerken til snurra.

    Innehaver humret og koste seg tross en intens uke, og fem timer med søvn før åpning i dag.
    Litt stinn av adrenalin og endorfiner vil jeg tro, og jeg skjønner ham godt.
    Da er det hyggelig å høre at vi vinyljunkiene handlet godt der i dag.

    Ny press Gentle Giant (den med gutta stående i denne snille kjempens hender), Marius Müllers Funnhouse - Plugged II Rett og slett (blå albumet) og Cor Scorpii - Ruin (norsk progmetall) ble også med hjem i hulen.

    Så skrittet man ut døra, og 25 meter opp i gata traff jeg Pixie som ikke hadde rukket åpningen :eek:
    Han ble straks roligere når han fikk høre at Patrick ennå var på jobb og puslet med nødvendig forefallende.
    Så da fikk nok Pixie dekket litt av vinylsuget han også vil jeg tro.
    Han er grei sånn Patrick :)

    Og den fete Wurlitzer jukeboksen som står i butikk lokalet er restaurert med originale deler fikk jeg vite, fungerer og er i bruk.
    Den er din for kun 95 frognertiere. Selv har jeg dårlig med singler, og er utenfor kjøpegruppen ;)
    Herlig å se at du plukker med deg norsk svart metal, Power!
    Cor Scorpii er et vanvittig fett band, og hører hjemme i Sognametallen, der Windir var første band ut på 90 tallet.
    Liker du skiva, kan jeg fortelle deg at den første, Monument, er minst like bra!

    Mvh Terje
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.320
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja, den ligger dønn i sentrum Musicus, Laban har forsåvidt allerede lagt ut et kart, men en god ting kan ikke sies for ofte.
    Jeg vet ikke hvor kjent du er i byen, men jeg har satt en firkant rundt byens torv. Derfra går du ett kvartal oppover gågata (St Marie Gt),
    svinger til høyre inn i Nils Hønsvalds Gt, så ligger butikken 20 meter fra krysset (merket med rød pil) Butikken har allerede fått en merking på google maps,
    men den peker på plenen foran byens kirke, jeg har sendt inn ønske om korrigering. :)

    Vis vedlegget 896841

    /Morten
    Hvis jeg forstår det kartet så er det nabo til Halvorsen Bakeri og Konditori? Specsavers.....
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Herlig å se at du plukker med deg norsk svart metal, Power!
    Cor Scorpii er et vanvittig fett band, og hører hjemme i Sognametallen, der Windir var første band ut på 90 tallet.
    Liker du skiva, kan jeg fortelle deg at den første, Monument, er minst like bra!

    Mvh Terje
    Jo, takk for det metallirus.
    Jeg bommet nok et par knepp på genren her, og trenger noe tid på og knekke koden o_O
    Coveret fristet meg overmåte, men "growling" er noe jeg sliter ørlite med.
    Ikke for det, jeg har klart og opparbeide meg sansen for svenske Meshugga, og det er IKKE pga. vokalen jeg synes det er fett ;)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fredag, fredag, fredag, fredag!!!!!
    Det er bare en illusjon, ikke bare er det jobbehelg, men det er Sarpsborggalla også, og koret opptrer sammen med mange andre.
    Så det blir sangoppdrag mellom vaktene lørdag, kommer til å være ganske i svime, tenker jeg..... o_O

    Men, det bryr jeg meg ikke om nå, nå er det andre "ting" på gang!

    bw-vol10-35.jpg
    bw-vol10-36.jpg
    bw-vol10-41-800x600.jpg
    bw-vol10-42.jpg
    bw-vol10-43-800x582.jpg
    bw-vol10-47.jpg
    bw-vol10-48.jpg
    bw-vol10-50.jpg
    bw-vol10-51.jpg


    Vi spikret de siste detaljene til nytt bad i går - derfor:

    bw-vol10-60.jpg


    Ønsker dere alle en snasen weekend, helgehilsen fra Laggas! :giggle:🐩
     
    M

    musicus

    Gjest
    God vakt Lagga, her er også natt perioden snart slutt (14x12timer) 🙃
    God helg!! 😊

    mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    God helg karer!

    Vi hadde en stilig innledning til helga (for min del torsdag kveld)

    6DDE676B-C8DA-4242-AD4D-BCCA1A5C4F2A.jpeg


    - og Gio og jeg fikk ruslet en fin tur før jobb i dag.

    84842F7F-5123-4A04-902D-E2BECBC19B7B.jpeg
    63261713-9F4B-43FD-8A1E-FDB42DBA5E28.jpeg
    009FBF7F-2B90-41B5-8CF3-C2B0AEC88AAF.jpeg
    EBEBB429-14E6-413A-9FDD-CBE1994F1F32.jpeg


    Jobbdagen har vært litt av alt, fra et godstog som fikk stopp på vei inn på stasjonen pga lekkasje i bremsesystemet. Så stod det der i tre kvarter og sperret for alle andre tog, ille moro - not. 😬 Mye hyggeligere var det å hilse på Hoj, som var innom stasjonen for å hente poden, hei Helge! 😄
     

    Vedlegg

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.320
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kjekt å treffe deg, håper det blir litt lenger neste gang.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Den stemmen har jeg lagret i "mitt indre øre", Lagga!🥰 Amys tragiske, og alt for tidlige bortgang kom som et sjokk, selv om hennes " livsstil" var en kjent sak!🤔
    Over til det trivelige - godt å se litt vårlige bilder og favoritten Gio!🥰
    Her oppe fikk vi igjen vinteren på besøk, håper den drar videre snart!🙂
    Fortsatt god helg!
    Tore
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk karer, tror det skal være mulig å finne et lite krypinn her nede Sluket. 😄

    Hyggelig Tore! Det smakte, lenge siden vi har laget Tabbouleh. Jammen ble det såpass rester at fruen får en luksuslunch i dag også.

    Det har ikke vært helt stille på hi fi-fronten heller, dvs - det har vært stille, nesten helt stille - i høyre kanal...

    Det har vært en svak skraping i høyre kanal, som har utviklet seg til kneppelyder når musikken har "tatt av" , og ubalanse. Lørdag falt høyre kanal nesten helt ut.
    Pga hvordan det har utviklet seg, mistenkte jeg svikt i et el flere rør.
    Det sitter åtte 6922-rør i denne preampen.
    Vis vedlegget 896834

    Var såklart nysgjerrig på om teorien holdt vann.

    Vis vedlegget 896835

    Jeg har vært en lykkelig eier av en ARC PH5 RIAA, den bruker fire 6922-rør. Mente bestemt at jeg hadde handlet inn reservesett til den, og joda,
    etter en liten leteøkt, dukket to sett opp.

    Vis vedlegget 896836

    Fire matchede Tesla

    Vis vedlegget 896837 Vis vedlegget 896838

    Fire matchede Valvo

    Vis vedlegget 896839

    Jaggu ble det lyd i begge kanaler, slapp et lettelsens sukk da....

    Så da vet jeg at minst ett av disse røra er defekt. De var jo en bit av salgs-pitchen fra selger, men jeg fikk aldri noe svar på spørsmål om hvor
    mange timer de hadde gått. Burde vel ha reagert kraftigere på det.

    Vis vedlegget 896840

    /Morten
    Det er jo bare å spørre så tester vi dem Morten 😉
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn