Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Mnjaaa, nå tror jeg hukommelsen spiller deg et puss Helge. Det er nok en 6-700 år mellom de arkitektene,
    Rygge kirke er en middelalderkirke, og ligner nok helst på Skjeberg kirke. ;)

    Bildet er tatt ute på Tunevannet. :giggle:

    Godt spørsmål ift montering av pu'n. Jeg klødde meg litt i hentesveisen jeg også, men det var faktisk alle delene som var der.
    Så enten manglet det noe, eller så er dette den tidligste løsningen fra Mr Firebaugh. Nå har jo heldigvis DV20 et gjenget pickuphus,
    så det var enkelt å få en solid kobling til tonearmen. Hadde blitt mer plunder med skrue og mutter...
    Noe slikt pick-up bør monteres ?
    well.JPG
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.839
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mnjaaa, nå tror jeg hukommelsen spiller deg et puss Helge. Det er nok en 6-700 år mellom de arkitektene,
    Rygge kirke er en middelalderkirke, og ligner nok helst på Skjeberg kirke. ;)

    Bildet er tatt ute på Tunevannet. :giggle:

    Godt spørsmål ift montering av pu'n. Jeg klødde meg litt i hentesveisen jeg også, men det var faktisk alle delene som var der.
    Så enten manglet det noe, eller så er dette den tidligste løsningen fra Mr Firebaugh. Nå har jo heldigvis DV20 et gjenget pickuphus,
    så det var enkelt å få en solid kobling til tonearmen. Hadde blitt mer plunder med skrue og mutter...
    Må ha vært full angående den kirken... 1-1 siden du kalte meg Helge? 😁😁😁

    Mener jeg har sett en sånn PUmontering før, men skal rote frem litt bilder av min.
    Superenkel og samtidig kul den armen og justeringsmulighetene 😎
    Var vel innstegsmodellen denne Record Player? Hakket under Classic.

    mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.014
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Må ha vært full angående den kirken... 1-1 siden du kalte meg Helge? 😁😁😁

    Mener jeg har sett en sånn PUmontering før, men skal rote frem litt bilder av min.
    Superenkel og samtidig kul den armen og justeringsmulighetene 😎
    Var vel innstegsmodellen denne Record Player? Hakket under Classic.
    Ha ha, blingsa Rolf - trodde jeg svarte HoJ, 1-1, fulle begge to. 😄

    Blir jo litt fascinert av WT-spillerne, her er helt klart en som har tenkt utenfor boksen. 😊

    Nysgjerrig på bilder, flott om du finner noe i arkivet ditt. 😉

    /Morten
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.267
    Antall liker
    6.418
    Sted
    Under stjernene
    Litt info om TWT Classic.

    Kjøpte min en gang mellom 85 og 90. Senere supplert med sort (dempet) tallerken og støvlokk fra Reidar Persson.
    Spiller fremdeles på den, venter på Heed Obliks TX(15W) strømforsyning. Har testet Heed Orbit 2, dessverre er den forliten til motoren (3W) Tanken er at den skal gi en stabil frekvens og kan velge mellom 33 og 45 omdreininger på strømforsyningen.

    Obs: motoren er 110V derfor er det et dempeledd fra 230V til ca. 85V. I følge konstruktøren er det valgt for å minimalisere motorvibrasjoner.
    Orbit 2 leverer 110V mens Obliks TX leverer 230V.

    Legger ut en tråd om mine oppgraderinger når jeg er i mål.
    20210607_233943.jpg
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.839
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Av det jeg husker, var dette en nedskalert WTT Classic, men spiller ærlig talt like bra. Angrer fortsatt på at jeg solgte min.
    Vil eller takke Morten for all hjelp. Aldri nei å få, når vi trenger hans kompetanse.

    /Ruby:)
    Nesten. 😊 Det er en modell som heter så enkelt som Record Player.
    Som du skriver en enklere eller nedskalert om du vil modell av Classic. Spesielt armen og plint er enklere.
    Den nyere Amadeus med golfball er også passelig kul 😎


    Spesielt armen på Record Player har så mye kule greier med seg 👍

    Litt greier her fra 10-11 år tilbake i tid 😅😅

    Go lørdag
    mvh
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Spennende, men litt fiklete platespiller, med stort potensiale. Spilte fantastisk når alt falt på plass. Vanskelig å se, men tallerken er svakt konkav, og senterpinnen gjenget. En liten filt ring ligger rundt senterpinne, og gjenget clamp presser ned platen mot filtringen. Fungerte veldig bra på min WTT, spesielt med plater som ikke var helt flate. Hørbar forbedring med, kontra uten clamp. En av mange snedige løsninger. Fulgte forøvrig med originalt støvdeksel på min WTT.

    /Ruby :)
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.014
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for innspill folkens!
    Da er det tydelig at det er slik WT'n er designet fra start av, så kan den nevrosen slippes. 😅

    000.WT.JPG


    /Morten

    - og nå til Retro Vinyl, hvor det er en spennende boklansering kl 15. 🤗
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Trivelig å se hvordan dere samarbeider/hjelper hverandre nedi "gamle Østfold", Lagga!☺
    Håper det gikk bra på boklanseringen, og er spent på "referat"! Tore(som nå vet at HoJ heter Helge og RoDa heter Rolf, og ja, man lærer stadig noe nytt her inne! Rett og slett trivelig!☺)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.014
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Håper det gikk bra på boklanseringen, og er spent på "referat"!
    Vel, for å gjøre en kort historie lang...

    I første halvpart av -80tallet jobbet jeg halvannet år på Hafslund Smelteverket, en kompis jeg fikk der, som var noen år yngre
    enn meg, var litt lun på ei jente han hadde truffet, og jeg var både sjåfør og litt anstand den lille tiden det stod på.

    Jenta, Synnøve, traff jeg tilfeldig senere på gata hjemme, vinteren -86, og siden jeg hadde kamera med, tok jeg noen bilder av
    den trivelige jenta, hun var 16 da.

    29404735_10215718903746849_1282204731_o.jpg


    29251148_10215718899186735_551460220_o.jpg


    Så må vi spole fram, helt til februar 2018. Da var Christer Falck på besøk hos Retro Vinyl, og holdt et foredrag om Prince (selvfølgelig).
    Det var forøvrig et knall foredrag - og en time uti der, fikk jeg et tapp på skulderen av en søt dame som sa "hei". "Kjenner du meg igjen, det er Synnøve"
    - og da tok jeg så klart hvem det var. Vel, vi fikk ikke snakket stort, det var Christer som stod for snakkingen, og etter foredraget var hun borte.

    Akkurat slikt, kan Facebook være godt for - finne mennesker, jeg fant'a der gitt, så da fikk vi tatt opp tråden igjen.

    Vel, for seks år siden tok Synnøve med seg en niese på Londontur. Der skulle de ta en selfie, rygget bakover for å få byen med på bildet.
    Hun slo hælen borti en kant, gikk bakover, gjerdet var for lavt, så hun falt over det, seks meter ned og landet på hodet/siden.

    MANGE bruddskader, også i hodet, det som reddet livet hennes, var at hjernehinnen også sprakk, så hun blødde ut.
    Hun lå seks uker på intensiv i London før de i det hele tatt turde å flytte på henne, og selv da skjedde hjemtransporten mot legenes råd.

    Framtidsutsiktene var alt annet enn gode for at hun ville fungere igjen, eller kunne gå igjen for den saks skyld.
    Men - sta dame!
    Hun går, hun fungerer - mange smertedager hvor hun ikke kommer seg ut av senga i det hele tatt, men hun er en fighter, gir seg ikke.
    Det fysiske er en ting, det mentale noe annet - så for et par år siden begynte hun å skrive dikt, som egenterapi.
    De fikk noen se, som sendte de til et forlag - som tok kontakt og foreslo å gi de ut i bokform. At hun fikk hakeslipp er ingen overdrivelse.

    Bok har det blitt, hennes lillesøster

    Ida Alette Kristensen.jpg


    - har stått for illustrasjoner, og lørdag var det altså boklansering. Retro Vinyl hadde stilt lokalene til disposisjon.
    En glad og nervøs Synnøve tar imot interesserte.

    0T0A4263.jpg


    Så ble det litt prat, og vi fikk syv dikt lest. Veldig koselig!

    0T0A4268.jpg


    0T0A4273.jpg


    0T0A4287.jpg


    Lettet over å ha kommet i havn

    0T0A4298.jpg


    Måtte ha med denne hjem, selvfølgelig

    ABDDDF82-B124-4653-8B8C-101C7F68A3E2.jpeg


    Fint produsert.

    03E1F8AF-7F65-42E4-8A15-D80F32B405D8.jpeg


    Vi ble enige om å lage en liten video med et av diktene, men det blir først over jul - for nå går dagene fort.

    Vel, det var nå det.


    Gio var særdeles fornøyd med søndagsmiddagen sin - et par koteletter pent oppdelt

    96129C66-CB33-4C87-AD74-16D985212F79.jpeg


    Ennå en snau uke til juleklippen hans, han har mye pels nå, så fru Lagga satte på et par strikker, slik at han kan se hvor han går :giggle:

    97FC7BDD-833D-4E82-BA4F-48F9EA77D600.jpeg


    Liten kjekkas det se' .
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Kan bare si meg ubetinget enig med HCS! Flott historie, og for en dame, Lagga!
    Tore(som blir mektig imponert av personer som Synnøve)
    PS Tror nok Gio😍 vil bli fornøyd med en liten "julepuss"!
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Kjenner Synnøve fra før hun skadet seg. Hun var gift i mange år med søskenbarnet mitt. Hyggelig dame.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Sørgelig, men sant!😖 Det samme overalt!
    Tore(som ikke engang skal si hva han mener om hele pandemien 😡)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.014
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det var ikke bare bare å komme seg ut av gården i dag...

    FF792E23-A77C-498E-8E30-15994DFBFDB3.jpeg


    Men med litt tålmodighet og en ekstra kopp med kaffe gikk alt så mye bedre, og Gio og jeg stakk ned til Elektronisk Bureau. Der parkerte jeg Kef
    Reference 103/4. De har veldig forskjellig gain ut. Det får Thomas finne ut av. Leverte Akai AP-206 der også, det kommer en summelyd i HT når motor
    starter, ikke hørbart over musikken - men det plager meg....

    FBAF6E5E-AACB-4D39-B40B-78AA65D60700.jpeg


    Måtte sjekke ut Thomas' egne konstruksjoner og, denne trooor jeg er basert på noen Thorens-elementer.

    8FD915A4-AD27-486A-8C16-37D90F64BB82.jpeg


    Greier dessverre ikke å få fram den deilige dyp-gyldne finishen....


    FDEC4882-B5FB-4A03-AF29-1B8EBF1346A6.jpeg


    Lenco L78, gjennomarbeidet i alle detaljer, ny egenlaget plinth, og den nyeste armen fra Jelco.

    3203F3C4-6FFE-4EB8-AA23-6B3639827A7B.jpeg


    - og denne herlige konstruksjonen da, blir i godt humør bare av å se på den. 😄

    5907B3D0-B59A-4CE6-AF1A-D89E63D61CE7.jpeg


    Ble som vanlig sittende og skravle, kom sent avgårde og endte dermed opp i en flere kilometerlang kø inn mot Særp. Ja ja, hadde godt selskap i bilen.

    1ECEABB5-7AFF-4800-B87C-71185AFC7AC1.jpeg


    Så ble det en styrkende dram hjemme, Auchentoshan Heartwood er snadder, en av favorittene de siste åra.

    D4430978-A788-4303-BECD-829A17320E55.jpeg


    Se der ja, så fikk jeg skravlet meg fram til fredag. Fredag er dagen sin det, for da er'e lissom - fredag lissom.... :giggle:

    Og da er'e tid for... - tid for litt hygge lissom.

    5094085-FAFEUBQI-7.jpg


    5489889-TDFGFEJR-7.jpg


    76790911_medium.jpg


    1540653178d9ruy_o8a5355_edit_edit.jpg


    3055631242231faf86868bb1925bd607.jpg


    African grace.JPG


    -african-nude-girl-standing-128001-kendree-miller.jpg


    akt-1-1024x720.jpg


    akt11.jpg


    Akt-Fotoshooting-Berlin-Fotostudio-Farbtonwerk-Beispiel-02.jpg


    Ønsker dere alle en super weekend, helgehilsen fra Laggas. 😄 🐩

    - og natta fra Gio... 😴

    785AB4F1-006F-4F66-8BAE-1573FB43FF6F.jpeg
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Og du store alpakka for en "visning", Lagga!😉 Du rekker det meste på "strak arm": Damer (som ihvertfall får denne karen ti å puste tungt), hifi-stoff, forslag til god drikke, og sist, men ikke minst, "en hjerteknuser av en annen verden" - Gio😍, vår alles "god venn"!
    Tusen takk, Lagga!😀
    Tore(som etter dette føler at verden er et "ålreit" sted å være)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.508
    Antall liker
    102.787
    Torget vurderinger
    23
    Dere har ganske lik pels, kun fargen som skiller 🥴 Fikk tredje dose her om dagen jeg også, og våknet forskrekket opp dagen derpå med VERDENS hevelse på skulder/arm.
    MEN - det viste seg at sløfokken hadde glemt å fjerne bommullsdotten/tape etter stikket! Formen steg betraktelig på sekundet :LOL:
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Flott at du følger opp anmodningen om 3.dose, Lagga!👍 Skulle ønske at alle "ikke vaksinerte" kunne ha tatt ihvertfall 1.dose!🤔
    Tore(som får 3.dose rett over nyåret!)😇
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takk for gode ønsker og kommentarer. 😄 Gio og jeg har en rolig stund, jeg tar en kaffe og han vil ligge i fanget, det passer oss begge bra. Ellers så skal vi snart avgårde, tid for tredje dose i dag. 😃

    Vis vedlegget 773038
    Håper 3 stikk ikke byr på bivirkninger for du har en jobb med å pynte juletreet i bakgrunnen;)🎄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En med piercing i brystvortene og en med overdreven leggmuskulatur 😳 Det er vel sånn det skal være i Gnore for tiden. Sutre over det lille man ikke liker, og ikke bry seg over majoriteten som er riktig så stas 🤪😄 God helg, Lagga 😊
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Godt sagt, Karmana!☺ Kjenner meg litt igjen i den beskrivelsen! Alt for lett å henge seg opp i bagateller, og glemme "det store bildet"!🤔
    Tore(som skal prøve "å blåse i småtterier" i det nye året)
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Takk for gode ønsker og kommentarer. 😄 Gio og jeg har en rolig stund, jeg tar en kaffe og han vil ligge i fanget, det passer oss begge bra. Ellers så skal vi snart avgårde, tid for tredje dose i dag. 😃

    Vis vedlegget 773038
    Fikk 3 dose Tirsdag morgen :geek: det var gøy så kom kvelden da var det NOT gøy lengere , landet Onsdags kveld ( skrekk & gru ) Modena med full styrke 0,5
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer hjerteligst med "runddag", Lagga!☺ Håper du får en super-duper dag med god mat og drikke, og en skikkelig feiring!😁👍
    Tore(som ønsker deg velkommen etter)🤣
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    Har du sett!! Gratulerer så mye med runddag 😃 Håper du får en fin feiring.
    Hilsen Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn