Linn`s elskere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    503
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har tenkt som så at siden både LP12 og TD125 er døtre av TD150 som igjen er datter av (AR) XA så går det helt fint med TD125.
    :)
    Uansett er det en snasen spiller du har fått deg (og forsterkeren gjør ikke skam på den heller). Gratulerer!
    Mora til Linn LP12 er Ariston RD11 😉

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    202
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Flott spiller du har fått deg😀. Takker for handel, kjekt at spilleren kom til et godt hjem.
    Tok ikke lang tid før jeg bare måtte sammenligne Linn Adikt MM mot en AT 33 PTG/ii Mc jeg hadde på min forrige spiller.
    AT’en er mer engasjerende, luftigere i toppen og mer detaljert, og mer etter min smak. Har ikke mange timene på Adikt’en, og den er absolutt ikke dårlig, men PTG/ii gjør litt mer av alt «litt» bedre.
    image.jpg

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    12
    Noen som har oppgradert sin LP12 med Karousel Bearing og kan si noe om erfaringen med det?

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    503
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har oppgradert sin LP12 med Karousel Bearing og kan si noe om erfaringen med det?
    Oppgraderte med Karousel for et par år siden. Betydelig forbedring. Et par måneder senere oppgraderte jeg fra Radikal til Klimax Radikal/2. De to oppgraderingene ga LP12 et stort løft.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    12
    Oppgraderte med Karousel for et par år siden. Betydelig forbedring. Et par måneder senere oppgraderte jeg fra Radikal til Klimax Radikal/2. De to oppgraderingene ga LP12 et stort løft.
    Mener du forbedringen med Karousel som du opplevde på dine topp spillere også vil være merkbar med rimeligere utgaver av LP12, feks min LP12 med et simpelt Hercules kort?

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    503
    Torget vurderinger
    4
    Mener du forbedringen med Karousel som du opplevde på dine topp spillere også vil være merkbar med rimeligere utgaver av LP12, feks min LP12 med et simpelt Hercules kort?
    Det vil jeg tro, men har ikke førstehånds kjennskap til andre kombinasjoner enn Radikal og Klimax Radikal/2. Støygulvet blir veldig lavt med spesielt den siste kombinasjonen, men ganske sikkert også lavere med Karousel enn med Cirkus lageret også med en annen PSU. Skal du montere Karousel selv trenger du en momentnøkkel for optimalt resultat.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    12
    Jeg hadde i utgangspunktet kun tenkt å oppgradere til et nytt fluted plint i afromosia hvis det fortsatt finnes, eller et i walnøtt. Synes disse plintene med riller er de fineste og slik jeg ble kjent med LP12 i gamle dager. Litt usikker på denne Karousel. Syns den er kostbar.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    503
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde i utgangspunktet kun tenkt å oppgradere til et nytt fluted plint i afromosia hvis det fortsatt finnes, eller et i walnøtt. Synes disse plintene med riller er de fineste og slik jeg ble kjent med LP12 i gamle dager. Litt usikker på denne Karousel. Syns den er kostbar.
    Afromosia forsvant for mange år siden, verneverdig tresort, men valnøtt er fint. Har valnøtt plinth på to av spillerne mine, men ikke fluted. Vær obs på at valnøtt plinthene er ganske forskjellige. Noen er veldig fine, mens andre er litt kjedeligere. Bør sees før kjøp, jeg kjøpte mine av Peter Swain @Cymbiosis og fikk bilder av dem før jeg slo til.
    Men nytt lager er nok en bedre investering lydmessig….

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    12
    Ja, Karousel har nok mer å si for lyden enn et nytt plint. Men et vakkert plint betyr også mye for meg. Mitt nåværende, tilnærmet sorte, Chris Harban plint er slett ikke dumt det heller, men jeg vil altså helst ha det originale med riller.

Mener jeg leste et sted at Karousel ikke kunne kombineres med enkelte psu, men mulig jeg har misforstått. Litt dumt også at man er avhengig av å skaffe seg momentnøkkel for monteringen.

Er også klar over at det kan være store variasjoner i mønster og liv innen nøtt, slik det også er på bl.a høyttalerkabinett. Så spørs det da om det vil være mulighet for å velge, f.eks ut fra bilder. Et treverk som ikke faller i smak vil gi null eierglede for meg.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.460
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Mener jeg leste et sted at Karousel ikke kunne kombineres med enkelte psu, men mulig jeg har misforstått. Litt dumt også at man er avhengig av å skaffe seg momentnøkkel for monteringen.
    *Please note that Karousel must not be used with Valhalla, Wakonda PSU or third party power supplies that are fitted within the deck. In addition, older outer platters may need to be replaced to fit with current specification inner platter supplied with Karousel bearing.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn