Linn Lp-12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roarh

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    131
    Antall liker
    6
    Er det noen som kan si noe om Kore? Noen som har testet en stund, gjerne med Rega-arm.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Har gått fra Valhalla til Hercules 2 til Lingo 2 og til Radikal. Hver oppgradering var lett hørbar. Spesielt med Radikal.
    Det tror jeg så gjerne, McLaren. Armageddon mot gamle Valhalla var hørbart her også. Tviler ikke på at Radikal ville løftet ytterligere.
    Hørbart? Det er jo som natt og dag. I mine ører er spranget fra Valhalla til Armageddon større enn fra Armageddon til Radikal.
     

    roarh

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    131
    Antall liker
    6
    Har gått fra Valhalla til Hercules 2 til Lingo 2 og til Radikal. Hver oppgradering var lett hørbar. Spesielt med Radikal.
    Det tror jeg så gjerne, McLaren. Armageddon mot gamle Valhalla var hørbart her også. Tviler ikke på at Radikal ville løftet ytterligere.
    Hørbart? Det er jo som natt og dag. I mine ører er spranget fra Valhalla til Armageddon større enn fra Armageddon til Radikal.
    OK. Det var kanskje litt forsiktig uttrykt. Interessant det du sier om spranget mellom de forskjellige. Jeg har ikke prøvd andre enn Valhalla og Armageddon på egen spiller.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    Jeg får spørre dere med god kjennskap til LP12... Når jeg starter opp tallerkenen og legger øret nærme tallerkenen mens den går rundt, så hører jeg litt mekanisk støy. Gjør jeg det samme på SL1210M5G så er det totalt tyst. Ikke en eneste lyd. Noen forslag her? Er det remma som bør byttes? Er re-olje lager eller er den eneste veien å gå med fullt Circus Kit?

    Og neste spørsmål:
    Hva er forskjellen på Trampolin og Solid Base? Har skjønt at begge er bunnplater?
    Dersom jeg skal bytte tonearmkabel, hvilken bør en gå for? Noen anbefaler Nordost(?), men så ser jeg den som heter T-Kable...
    Jeg har ikke det store kendskab til LP12. Men der skal selvfølgelig IKKE være mekanisk støj fra pladespilleren.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det er kanskje en overdrivelse å si mekanisk støy, men jeg hører bittelitt når tallerken går rundt og med øret nærme... Foreslår de fleste Cirkus før Lingo 3?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da er 1 stk plinth i valnøtt satt i bestilling - fra Vinyl Passion:).

    Det ble mao ikke noe original Linn plinth. Fikk oversendt bilder av de Cymbiosis har inne pr. dato, og det var heller tragiske greier:(. Om det er standarden Linn har lagt seg på, så forstår jeg godt at også Cymbiosis nå fokuserer på en lokal aktør (i tillegg til Harban) som produserer plinth for de. Dessverre hadde de ingen fra den produsenten inne i valnøtt.

    Her er et bilde av det fineste Cymbiosis hadde inne:

    LP12 plinth (Small).JPG

    Fargetonen lyver nok litt. Vil tro at det er mørkere i virkeligheten, men det tragiske, som man kan se, er at kortsidene og fronten ikke er produsert fra samme emne. På et par av de andre var det helt ulik struktur på de 3 sidene:confused:. Slik var det da ikke tidligere fra Linn. Samtlige plinth Cymbiosis hadde inne nå var slik.
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nydelig! Jeg kommer til å beholde min plint med riller. Men hva skal jeg gjøre for å få tilbake livet i treverket? Olje? I så fall hvilken? Voks? Og i så fall hvilken?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det avbildede er ikke det jeg har bestilt:). Det er et av de "tragiske" fra Linn. Bilde av det jeg har kjøpt kommer.

    Jeg går ut fra at ditt plinth ikke er/har vært lakkert, og den oljen som kan anbefales er Liberon Finishing Oli.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Å sånn du mente. Da må jo det plintet du kjøpte være fint, for jeg synes fortsatt det avbildede var flott jeg da:)
    Mitt plint er ikke noe lakk på som jeg kan se. Skal sjekke ut oljen du anbefaler. Takker:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
    M

    medlem215396

    Gjest
    Fint plinth, ikke ulikt mitt i valnøtt, kjøpt fra Cymbiosis, via forrige eier.
    Personlig synes ikke jeg en klassisk design som lp12, skal ha for mye "bling". Hos meg står den sammen med et Naim musikksystem og det er ikke akkurat bling det heller. Vel, kunsten er å innse at vi er forskjellige og respektere det :)

    Da er 1 stk plinth i valnøtt satt i bestilling - fra Vinyl Passion:).

    Det ble mao ikke noe original Linn plinth. Fikk oversendt bilder av de Cymbiosis har inne pr. dato, og det var heller tragiske greier:(. Om det er standarden Linn har lagt seg på, så forstår jeg godt at også Cymbiosis nå fokuserer på en lokal aktør (i tillegg til Harban) som produserer plinth for de. Dessverre hadde de ingen fra den produsenten inne i valnøtt.

    Her er et bilde av det fineste Cymbiosis hadde inne:

    Vis vedlegget 387359
    Fargetonen lyver nok litt. Vil tro at det er mørkere i virkeligheten, men det tragiske, som man kan se, er at kortsidene og fronten ikke er produsert fra samme emne. På et par av de andre var det helt ulik struktur på de 3 sidene:confused:. Slik var det da ikke tidligere fra Linn. Samtlige plinth Cymbiosis hadde inne nå var slik.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Enig i det. Det skal ikke være "bling", men cleant og med en god harmoni. Eneste "feil" med det jeg har satt inn bilde av er at strukturen ikke fortsetter rundt hjørnene. Det hadde vært så mye mer estetisk og riktig da.

    Et av de andre plinth var ikke ulikt dette, ganske jevnt "stripet" struktur - på front og ene siden. På motsatt kortside var det helt annerledes med år-ringer og struktur som brøt helt med resten. Mulig andre synes det er helt ok, eller fint, men slik vil ikke jeg ha det:)
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    BTW - De som driver Vinyl Passion viste seg å være verdens hyggeligste mennesker. Det er et samboerpar som driver dette, og de bor i samme huset som butikken. Pratet med begge et par ganger på tlf - og da de i dag hørte at jeg skal til Birmingham i helgen (Blackmore`s Rainbow konserten:)) mente de jeg burde komme å hente plinthet i steden for at de sender det.
    Men, med litt tight time-plan, og drøyt 1 1/2 time reise m/tog hver vei, så blir det neppe aktuelt å gjøre det.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bilde av det jeg har kjøpt kommer.
    Her er et foreløpig bilde av det plinth jeg har bestilt. De øvrige bilder jeg har fått viser at sider, front og bakstykke er laget av èn lengde, slik at struktur/årringer fortsetter rundt hele, da med en (dog marginell) missmatch på høyre bakhjørne.:)

    LP12 Walnut III (Small).jpg
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Det var pent, og ja paret som er VP kan bekreftes som svært hyggelige og imøtekommende. Jeg vurderer sterkt å oppgradere med plinth derfra, men klarer liksom ikke helt å fri meg fra tanken om at jeg synes det jeg har i dag er penest...jeg får se om ikke en runde med skikkelig "behandling" med olje og andre "spa" remedier kan få frem den litt savnede "gløden"!
     
    Sist redigert:

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Bilde av det jeg har kjøpt kommer.
    Her er et foreløpig bilde av det plinth jeg har bestilt. De øvrige bilder jeg har fått viser at sider, front og bakstykke er laget av èn lengde, slik at struktur/årringer fortsetter rundt hele, da med en (dog marginell) missmatch på høyre bakhjørne.:)

    Vis vedlegget 387930
    Regner med at de er bedre til å lage plinth enn i engelsk rettskrivning ;-)

    Personlig liker jeg enda bedre valnøtt som er noe lysere. Riktig at Linn sine varierer mye fra de temmelig kjedelige til noen som er veldig fine (i mine øyne).

    Har lest på Linnforum at enkelte har vært uheldig med 3. parts plinth som ikke har vært nøyaktige nok og noen hvor de har vridd seg over tid og ikke er plane lenger. OBS! Har ikke lest noe negativt om VP, eller CH.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Veggnøtt:). Det gikk nok litt fort med tekstingen han la på etter han tok bildet av de som var inne på lager. På andre bilder jeg har fått fremstår det som litt lysere, men fargetone på bilder kan lyve ganske mye i forhold til lys, kamerainnstillinger osv. Uansett, så ser dette ut til at det vil matche temmelig bra mot mine HT i både fargetone og struktur.

    Vedr kvalitet, så kan jeg ikke annet enn stole på hva VP selv sa mht nøyaktighet og kvalitet fra deres underleverandør/produsent.
     
    • Liker
    Reaksjoner: FZ

    Øyvind I

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.10.2010
    Innlegg
    102
    Antall liker
    29
    Sted
    Ski
    Torget vurderinger
    4
    Hei, hørte på den for et år siden. Sammenlignet med standard subchassis, deretter Kore og til slutt Keel. Samme kvalitetsforskjell mellom alle og Kore er en klar opgradering fra standard innerchassis. Sammenligningen var med seneste Akito og Adikt men vil jo være tilsvarende med en Rega-arm. Anbefales.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    ^ Veggnøtt:). Det gikk nok litt fort med tekstingen han la på etter han tok bildet av de som var inne på lager. På andre bilder jeg har fått fremstår det som litt lysere, men fargetone på bilder kan lyve ganske mye i forhold til lys, kamerainnstillinger osv. Uansett, så ser dette ut til at det vil matche temmelig bra mot mine HT i både fargetone og struktur.

    Vedr kvalitet, så kan jeg ikke annet enn stole på hva VP selv sa mht nøyaktighet og kvalitet fra deres underleverandør/produsent.
    Veggnøtt eller veggmutter :)

    Linns plinth er ikke alltid like stabile de heller. Har 5 plinth, hvorav 2 er blitt skjeve. Ett afromosia (uten hjørneavstivninger) og ett valnøtt (med hjørneavstivninger). Linn var greie og byttet afromosia-plinthet selv om det var mange år gammelt. Fikk et nytt i "rosenut" med hjørneavstivninger free of charge.
    Valnøttplinthet kjøpte jeg av en bekjent av Peter Swain og ble sendt fra Hong Kong. Spørs om fuktigheten der var en medvirkende årsak til at treverket vred seg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det er alltid en risiko for at hel-tre på et tidspunkt kan begynne å vri på seg - selv etter å ha vært stabilt i lengre tid. Endret luftfuktighet, oljebehandling osv kan påvirke.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg er inne på tanken med å oppgradere Valhalla, men uavhengig av hvor bra Lingo 3 er synes jeg at prisen er litt drøy for en psu. Lingo 2 er så klart aktuell dersom det dukker opp en på brukten. Jeg har lest litt rundt, og ser at det er spesielt en psu som får mye ros. Hercules II + Mose som ekstern psu. Pris på ebay er rund 3500kr. Er det noen med erfaring og kan si noe om Hercules II med Mose?

    image.jpeg
    image.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har brukt Hercules i flere år nå og den er bra nok for meg. Andre igjen mener den ikke engang holder samme kvalitet som Valhalla.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hm, ja sånn er det jo med hvordan vi oppfatter ting:) Har du Hercules ii i LP12 eller er den i ekstern boks?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Har bestilt en Hercules II + Mose kabinett. Lest meg opp på at Hercules II er bra men med Mose ekstern blir den flere hakk bedre...

    image.jpeg
     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Har bestilt en Hercules II + Mose kabinett. Lest meg opp på at Hercules II er bra men med Mose ekstern blir den flere hakk bedre...
    Hvor bestilte du fra og hva blir sluttsummen når du får den inn ti landet? (if you don't mind me asking) :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har bestilt en Hercules II + Mose kabinett. Lest meg opp på at Hercules II er bra men med Mose ekstern blir den flere hakk bedre...
    Det er sammenfallende med hva jeg også leste meg til i sin tid - og at det samtidig ville være et steg opp i forhold til Valhalla.
    Spennende hva din konklusjon blir.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg bestilte direkte fra Honmo2000 på ebay. Kom på 3140 ink frakt. Så kommer noen hundrelapper i moms. Tok sjansen og er den god så er jeg happy. Lingo 3 er helt sikkert vassere, men 15k ble litt mye. Da sikter jeg meg heller inn på ny Riaa i den prisklassen:)
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg spør sikkert dumt nå, men før jeg begynner å skru av bunndekselet og bytte tonearm-kabel, lurer jeg på følgende.
    Kan jeg bruke en vanlig DIN på min Ittok LVii? Eller er det en eller annen sær tilkobling som må loddes m.m?? Jeg har en Jelco kabel med DIN (fotografert) og med XLR i andre enden.

    Jeg bruker Project Phono Box RS. Den er fullbalansert, men funker kun med XLR ut dersom jeg bruker XLR inn. Nå som jeg kun har RCA fra LP12 får jeg ikke ut hele potensialet.

    Eller er det bare å vente til neste fredag, når jeg skal en tur til Kontrapunkt? :) Er det vanskelig å skru av bunnplata? Spretter det ut fjærer og diverse?? Må jeg ha den i jigg og skru fra undersiden eller kan man snu spilleren på hodet? Sikkert dumme spørsmål, men for en Linn novice så er dette komplisert:)
     

    Vedlegg

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Jeg spør sikkert dumt nå, men før jeg begynner å skru av bunndekselet og bytte tonearm-kabel, lurer jeg på følgende.
    Kan jeg bruke en vanlig DIN på min Ittok LVii? Eller er det en eller annen sær tilkobling som må loddes m.m?? Jeg har en Jelco kabel med DIN (fotografert) og med XLR i andre enden.

    Jeg bruker Project Phono Box RS. Den er fullbalansert, men funker kun med XLR ut dersom jeg bruker XLR inn. Nå som jeg kun har RCA fra LP12 får jeg ikke ut hele potensialet.

    Eller er det bare å vente til neste fredag, når jeg skal en tur til Kontrapunkt? :) Er det vanskelig å skru av bunnplata? Spretter det ut fjærer og diverse?? Må jeg ha den i jigg og skru fra undersiden eller kan man snu spilleren på hodet? Sikkert dumme spørsmål, men for en Linn novice så er dette komplisert:)
    Jeg tror det skal fungere med den kabelen du har...forutsatt at det er standard kobling i din pluggen. Eneste du må passe på i tillegg er at kabelen er fleksibel nok. Og så må spilleren justeres med den nye kabelen på plass, siden den muligens ikke har samme vekt som originalkabelen.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bestilte direkte fra Honmo2000 på ebay. Kom på 3140 ink frakt. Så kommer noen hundrelapper i moms. Tok sjansen og er den god så er jeg happy. Lingo 3 er helt sikkert vassere, men 15k ble litt mye. Da sikter jeg meg heller inn på ny Riaa i den prisklassen:)
    En tanke, bare: Jeg sitter med en original strømforsyning i min lp12...hva gjør du med valhalla'en når du får herculesen?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er det vanskelig å skru av bunnplata? Spretter det ut fjærer og diverse?? Må jeg ha den i jigg og skru fra undersiden eller kan man snu spilleren på hodet? Sikkert dumme spørsmål, men for en Linn novice så er dette komplisert:)
    Bare å skru av, men det er absolutt en fordel å sette spilleren i en jigg og skru fra undersiden.

    Det finnes spesielle jigger på markedet til dette formålet, som man kan kjøpe, men det er også ulike måter å lage en enkel innretning for dette på.

    Man kan f.eks kjøpe et IKEA Lack bord:
    LACK Bord - grønn - IKEA
    og sage et passende spor i dette.

    Er man trangbodd og ikke har plass til å ha et slikt stående, så kan et alternativt være som her - bruke to stive nok staver av egnet materiale, som ikke svikter av spillerens vekt og bruke 4 tvinger:

    Platespiller jigg.jpg


    Skal man justere fjæring, så er det selvfølgelig viktig å vatre opp.

    Ulempen, kontra et Lack bord, eller en jigg (som kan settes oppå et annet bord/benk), er at man må sitte på gulvet å jobbe.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Takker for suverene tips:) Da jeg lærte meg å modde Technics, kikket jeg på mye diy videoer og bilder. Prøver å finne steg-for-steg-video på youtube om hvordan man skrur alt fra hverandre, men har ikke funnet noe ennå. Har kjøpt inn oljen du anbefalte ptb (Liberon Finishing oil), men da bør vel kanskje hele plinten demonteres fra resten? Eller trenger man ikke det?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg bestilte direkte fra Honmo2000 på ebay. Kom på 3140 ink frakt. Så kommer noen hundrelapper i moms. Tok sjansen og er den god så er jeg happy. Lingo 3 er helt sikkert vassere, men 15k ble litt mye. Da sikter jeg meg heller inn på ny Riaa i den prisklassen:)
    En tanke, bare: Jeg sitter med en original strømforsyning i min lp12...hva gjør du med valhalla'en når du får herculesen?
    Tenkte du om jeg skulle selge den til deg:rolleyes:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har kjøpt inn oljen du anbefalte ptb (Liberon Finishing oil), men da bør vel kanskje hele plinten demonteres fra resten? Eller trenger man ikke det?
    Nei, man må ikke demontere. Oljen kan påføres kun de utvendige flater, men det er en fordel at det påføres lik mengde olje også innvendig. Selvom risikoen for at treverket vrir seg ved påføring av olje generelt er ytterst liten, så reduseres den ytterligere dersom alle sider oljes.

    OBS! Mht armkablen du skal bytte ut. Vær nøye med hvordan du legger kablen, slik at den ikke påvirker flexen i fjæropphenget
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Tusen takk:) Jeg har en som muligens kommer for å hente 2M Black etterpå. Det finansierer i såfall et Cirkus Kit. Da kan jeg kanskje ta den armkabelbyttet da (hos Kontrapunkt). Regner med de monterer Cirkus kit eller må en gjøre det sjøl?

    Dersom jeg skal bytte kabel, og dersom Jelco JAC-armkabel er for tykk, er det kun T-kable som gjelder? Tenkte egentlig bare å teste min Jelco XLR tonearmkabel med Linn LP12 og Project RS riaa jeg vettu, før jeg på mandag får en Electrocompaniet ECP-2 riaa på hjemlån. For Project RS høres SÅ mye bedre ut når man kjører XLR-inn + XLR-ut enn RCA-inn og XLR-ut. Da svitcher den om til å ikke kjøre balansert drift. Det hadde vært lettere å fått en mer rettferdig sammenligning mellom RS og ECP-2 med XLR inn/ut. For er ikke ECP-2 bedre så sparer jeg jo nesten 15k på å beholde Project RS:rolleyes:

    Hm, men det ser litt avansert ut å få skrudd av bunnplata uten noen for for diy jig...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tusen takk:) Jeg har en som muligens kommer for å hente 2M Black etterpå. Det finansierer i såfall et Cirkus Kit. Da kan jeg kanskje ta den armkabelbyttet da (hos Kontrapunkt). Regner med de monterer Cirkus kit eller må en gjøre det sjøl?
    Kontrapunkt kan montere det, men sikkert ikke på sparket.

    Alternativ kabel, og om Jelco`n passer vet ikke jeg noe om.

    Hm, men det ser litt avansert ut å få skrudd av bunnplata uten noen for for diy jig...
    "Jigg`n" min kostet 4x tvinger på Biltema (ca. 100,- totalt) + 2 plankebiter;)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Suverent ptb! Jeg tenker jeg gjør det samme og lager meg en jig:) Jeg sendte i dag en epost til Kontrapunkt, og avventer svar ang Cirkus og kabel.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn