Linn Lp-12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.489
    Antall liker
    17.275
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^Ja du er på rett spor. Det kan hende du må begynne med å slakke på venstre fjær, om årsaken til hellingen er at den er for stram.Det kan tyde på at én eller flere av fjærene er for stramme.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    ^Ja du er på rett spor. Det kan hende du må begynne med å slakke på venstre fjær, om årsaken til hellingen er at den er for stram.Det kan tyde på at én eller flere av fjærene er for stramme.
    Ok. Skjønner jeg deg rett nå så vil det å slakke på venstre fjær senke tallerkenen? Strammer jeg på fjærene på høyre side, så vil armbordet heve seg på høyre side?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.489
    Antall liker
    17.275
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Utfra det jeg ser på bildene ville jeg nok begynt med å slakke bakre fjær til armbordet ligger plant (med tallerken på), og så slakke/stramme hhv venstre, bakre, høyre til du oppnår "riktig" fjærspenn på alle 3.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Utfra det jeg ser på bildene ville jeg nok begynt med å slakke bakre fjær til armbordet ligger plant (med tallerken på), og så slakke/stramme hhv venstre, bakre, høyre til du oppnår "riktig" fjærspenn på alle 3.
    Ok. så slakking hever og stramming senker. Den er grei ptb. Takk skal du ha. Er jeg ikke for fyllesyk i morgen etter besøket hos naboene i kveld beregner jeg å ha et jigsystem klart i morgen kveld :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.489
    Antall liker
    17.275
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^Nei, slakking senker. Armbordet ditt heller jo fremover. Slakker du bakre fjær vil det heve seg i fremkant:)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    bord.jpg


    Da er jeg i gang. Et gammelt bord fra IKEA får gjøre nytten :) Stødig allerede, og stødigere skal det bli når spilleren kommer på plass. Bildet er tatt med mobiltelefon, men det vil komme bedre bilder etterhvert.
     
    Sist redigert:

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Linn LP12 008.jpg


    Der sitter den dønn fast. Alt i vater. Jeg la dørdempere, mellom bordet og spilleren for å sikre at den ikke kommer ut av posisjon. Bordet er kanskje litt lavt, men det går greit å jobbe under der.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Linn Lp12 041.jpg


    Da er bunnplata av. Jeg kan ikke se at boltene er skjeve på noe vis. Det jeg legger merke til er at fjærene er likt stilt.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    3
    Ser jo brukbart ut dette. Har du et stødig bord å sette IKEA bordet på blir det nok lettere å jobbe med spilleren. Da kan du sitte ved bordet og justere spilleren uten å flytte deg hele tiden.
     
    Sist redigert:

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 176588

    Da er bunnplata av. Jeg kan ikke se at boltene er skjeve på noe vis. Det jeg legger merke til er at fjærene er likt stilt.
    Pass på at ingen ledninger kommer borti plinthet. Når du tar av armkabelen skal ikke subchassiet flytte seg sideveis og bouncen skal ikke påvirkes. Hvis den gjør det er den feil montert.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.300
    Antall liker
    11.126
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Herlig å se folk i arbeid, FrodeR. :)
    Det Lack-bordet var en god ide, men du har det bedre hvis du setter det opp på et større bord, ja.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Hehe. Det tror jeg på :) Det bordet fungerer utmerket. Det tok bare 20 minutter å lage det. Jeg har flytta det opp på spisebordet, og arbeidsposisjonen er nå optimal. Jeg har nå rettet armbordet ved å senke tallerkenen. Hellingen forsvant, og armbordet rettet seg mye. Deretter finjusterte jeg hellingen fremover. Oppskriften som FZ ga anbefalte videre å vri på gummifòringen ved armbasen. Etter en kvart omdreining kom armbordet 100% på plass, og voila så kom også bouncen :) Nå skal jeg bare leke meg litt før jeg sier meg fornøyd.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    3
    Da var du heldig som fant bouncen så fort :)
    Du kan også vri gummiforingene som sitter i subchassiet på de to andre fjærene og kanskje få en enda bedre bounce. Men det er lett å rote seg bort så vri på en av gangen noen få grader og husk på hvor den beste innstillingen var. NB! Som sagt, armkabelen skal ikke være festet i armen og reima skal være på når du driver med dette.............
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Da var du heldig som fant bouncen så fort :)
    Du kan også vri gummiforingene som sitter i subchassiet på de to andre fjærene og kanskje få en enda bedre bounce. Men det er lett å rote seg bort så vri på en av gangen noen få grader og husk på hvor den beste innstillingen var. NB! Som sagt, armkabelen skal ikke være festet i armen og reima skal være på når du driver med dette.............
    Jeg skal holde på litt i morgen også. Har gått til dette med respekt, så jeg har vært nøye med å vite hvor jeg er hele tiden. Jeg har tatt ut armkabelen, men får ikke tatt av jordingskabelen da skruen er skrudd inn fra plintsiden. Avstanden til plintet er så kort at jeg rett og slett ikke har en skrutrekker som er liten nok til å komme mellom. Resultatet er at armkabelen blir hengende via jordingskabelen som en vekt i subchassiet uansett. Jeg skal ha noen vinkeltrekkere et sted, og håper å finne disse i morgen.

    Edit: Jeg fant vinkeltrekkeren, og nå er armakabelen frikoblet subchassiet.
     
    Sist redigert:

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Jeg er klar til å komme med en form for konklusjon. Jeg målte avstandene fra nedre kant av mutteren, til enden på bolten som holder fjærene før jeg startet. Disse var omtrent like (mellom 5 og 6mm). Etter at jeg føler meg ferdig er de fjærene som holder armbordet omtrent likt justert foruten den lille justeringen som skulle til for å kompensere for vekten av armen. Mutteren for fjæren som holder tallerkenen er slakket med hele 2 mm! målt på bolten. Hele greia var altså montert fullstendig feil. Jeg har nå bortimot svart belte i bounce etter å ha studert alt som finnes av videoer som viser fenomenet, og min spiller har nå denne bouncen. Jeg klarer ikke å se forskjell. Armbordet er i vater med plintsidene og tallerkenen er i vater. Jeg har forsøkt å vri på de andre gummifòringene uten at noe skjer. Det blir hverken verre eller bedre av det. Kun vridningen av armbasefòringen ga resultat i form av bedre bounce og forbedret vinkel sideveis på armbordet. Jeg har nå altså en spiller hvor 2 av fjærene er noenlunde likt justert, mens den tredje er 2 mm slakkere. Er dette normalt? Ellers ble det nevnt at armen kanskje var litt lavt justert ved armbasen. Ved den senkingen av tallerkenen som nå er gjort beregner jeg at dette skulle ha ordnet seg selv. Jeg er litt spent nå, når jeg skal starte å montere den sammen igjen :)
     
    Sist redigert:

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Jeg rente meg rett på et problem med en gang jeg monterte armkabelen. Da senka armbordet seg ved armbasen selvfølgelig grunnet tyngden av kabelen. Jeg har justert dette fallet ved å justere fjæren. Nå er avstanden fra mutteren til enden av denne bolten 7 mm, mens det er bare 5 mm av bolten som stikker frem på den fremre armbordsfjærbolten.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    3
    Og så forsvant bouncen :(
    Da er armkabelen feil montert i P-clip'en. Når dette er riktig utført vil ikke armkabelen påvirke bouncen. Noen justerer bouncen med armkabelen på plass. Det blir ikke korrekt. Da virker armkabelen som en fjerde fjær som påvirker den horisontale bevegelsen. En god bounce skal kun være vertikal, ingen horisontal bevegelse.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Og så forsvant bouncen :(
    Da er armkabelen feil montert i P-clip'en. Når dette er riktig utført vil ikke armkabelen påvirke bouncen. Noen justerer bouncen med armkabelen på plass. Det blir ikke korrekt. Da virker armkabelen som en fjerde fjær som påvirker den horisontale bevegelsen. En god bounce skal kun være vertikal, ingen horisontal bevegelse.
    Jeg skjønte at noe sånt var i gjære da jeg leste igjennom hva du hadde skrevet tidligere. Jeg har så godt det lar seg gjøre ordnet det slik ar armkabelen skulle få så fri og fin bane i bouncen som mulig. Så resatte jeg innstillingene, og nå bouncer den slik den skal med armkabelen på. Ingen vertikale bevegelser slik jeg hadde en liten stund. Det er ganske enkelt å se at det var feil fordi den ville rett og slett ikke bounce ved vertikale bevegelser. Den mista på en måte rytmen.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Takk skal dere ha. Jeg er ingen finmekanikèr, men dette var hverken Woodoo eller magi. Det hele er logisk, og dermed svært enkelt å fikse. Selv hvilken vei jeg skulle vri fjæra og gummipakningen for å rette på armbordet var logisk. Jeg sier ikke at jeg ikke kan få en bedre bounce med opplæring, men det er fint mulig å klare å skape bounce om en bare er tålmodig og rimelig strukturert. Hos meg kom bouncen på plass nesten bare ved å justere alt til det var i vater. Inngangsverdien for meg var at jeg måtte senke tallerkenen. Ved dette kom armbordet nesten på plass. Siden var det bare å vri en kvart omdreining på fjæra under armbasen.
    Jeg har nå prøvd spilleren, og opplevelsen av å ha en Linn-spiller i hus begynner virkelig å komme. Selv om jeg bare har spilt i ca 2 timer kan jeg si at spennet i lyden er vesentlig forbedret. Den går både lavere og høyere, og detaljene i lydbildet er mye bedre. Det er også mer trykk i bassen, noe jeg har savnet hele veien selv om senking av armbasen hjalp godt tidligere.
    Tusen takk alle sammen for hjelpen, og ikke minst takk for motivasjonen :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.300
    Antall liker
    11.126
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Takk skal dere ha. Jeg er ingen finmekanikèr, men dette var hverken Woodoo eller magi. Det hele er logisk, og dermed svært enkelt å fikse. Selv hvilken vei jeg skulle vri fjæra og gummipakningen for å rette på armbordet var logisk. Jeg sier ikke at jeg ikke kan få en bedre bounce med opplæring, men det er fint mulig å klare å skape bounce om en bare er tålmodig og rimelig strukturert. Hos meg kom bouncen på plass nesten bare ved å justere alt til det var i vater. Inngangsverdien for meg var at jeg måtte senke tallerkenen. Ved dette kom armbordet nesten på plass. Siden var det bare å vri en kvart omdreining på fjæra under armbasen.
    Jeg har nå prøvd spilleren, og opplevelsen av å ha en Linn-spiller i hus begynner virkelig å komme. Selv om jeg bare har spilt i ca 2 timer kan jeg si at spennet i lyden er vesentlig forbedret. Den går både lavere og høyere, og detaljene i lydbildet er mye bedre. Det er også mer trykk i bassen, noe jeg har savnet hele veien selv om senking av armbasen hjalp godt tidligere.
    Tusen takk alle sammen for hjelpen, og ikke minst takk for motivasjonen :)
    Det gikk akkurat som jeg håpet. Lenge leve HFS-hjelpen.
    Velkommen til LP12!
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Det er så stille i Linn-leiren. Jeg tenkte jeg skulle fortelle en liten historie sånn i inngangen til helgen. En kompis av meg har henta fram platesamlingen sin, og vurderte underveis å kjøpe en ny platespiller da Dualen hans hadde sett adskillig bedre dager. Jeg ymta litt om vintage spillere og at tålmodighet kunne være en løsning. Plutselig gikk han ut på FB og spurte alle sine venner om de hadde en gammel spiller stående. Han fikk jaggu svar, og nå er han en stolt eier av en Technics SLQ-303 (Direct drive med quartzstyring) Etter sigende var den ganske dyr en gang i tillegg til at den var lite brukt. Vi testa den på anlegget mitt i går kveld, og den var i topp teknisk stand, og sannelig spilte den også veldig bra. Vi spilte noen skiver på min LP12 først for kalibrere ørene, og så koblet vi opp SLQen. Jeg syntes ikke forskjellene var så store, og jeg begynte virkelig å lure på om jeg ennå ikke var i mål med LP12en. Vi kosa oss med en cognac og jeg må si at jeg trivdes med spilleren. Så på slutten kobla vi opp LP12en igjen for å sjekke. Fruen sa ingenting, og jeg ymtet frampå om bedre klang. Kompisen som hadde fått spilleren for to klemmer (av en dame ja :) )var kjempefornøyd, og dro hjem som en helfrelst vinylfan igjen etter ørkenvandringen med CDer. Jeg sa ingenting, men plutselig utbryter fruen; du Frode, den spilleren din er verdt hver eneste krone du har betalt for den. Jeg spurte hvorfor hun mente det. Svaret hennes var enkelt. Den er mye varmere i lyden, den har mye bedre klang, den spiller både høyere og lavere og det går an å snakke selv om du spiller høyt. I tillegg kan jeg jo høre flere instrumenter nå. Jeg syntes dette var en god oppsummering av en person som aldri i sitt liv hadde uttalt seg om noen stereoanlegg :) Jeg kan tillegge at bassen også var mer kontrollert og strammere. Det er alt.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    3
    Ikke nevn for fruen alle oppgraderingene du kan gjøre med en LP12. Det kan fort bli kostbart for deg :)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Ikke nevn for fruen alle oppgraderingene du kan gjøre med en LP12. Det kan fort bli kostbart for deg :)
    Hehe. Jeg er såpass fornøyd nå at den skal få stå slik en stund. Jeg har fått mange gode råd her på forumet når det gjelder PU, og den som tiltaler meg mest er Soundsmith Aida. Ellers har jeg funnet ut at Pro-Ject 9cc armen er meget god om en bare gjør slik Oracle har gjort med den, nemlig å montère en silikondempeanordning nært armbasen. Denne anordningen er ment å skulle dempe resonansen i selve arma. Jeg har sjekket litt rundt på forskjellige fora, og denne dempeanordningen skal etter sigende være meget effektiv, og jeg ser at den etter montèring blir sammenlignet med armer helt opp til klassen SME IV-V uten at den gjør seg bort. Jeg er i kontakt med Oracle, men de har vært på en messe denne uka, og jeg er derfor bedt om å ta opp kontakten igjen over helga. Som dere ser på denne linken benyttes 9cc på spillere som koster 5000 pund, så Linn visste nok hva de gjorde da de leverte Majic med denne arma. Oracle Paris Mk V Turntable | Hifi Pig
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    7.976
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Hyggjeleg kveld, skjønar eg. Og kjekt at fleire oppdagar vinylmediet. Men kva pickupar vart brukt i denne samanlikninga? Litt av problemstillinga med "best lyd" når det gjeld spelarar, er at det er ulike kvalitetar som vert framheva på LP 12 og gode, direktedrivne verk. Sjølv gjekk eg frå ein fantastisk Technics SL 1000 med ET2 tangentialarm til ein LP12 med Akito2-arm, og opplevde straks ein god del "forbetringar". Men ettersom åra gjekk, vart eg klar over at det var mange ting som heller burde kallast "endringar" av lyden. Det var annleis, men ikkje nødvendigvis betre. Men i laupet av dei 10 -11 åra eg var Linn-eigar, hadde eg spelaren to gonger på besøk til Kontrapunkt. Og etter desse justeringane var spelaren eintydig betre. Til dels svært mykje betre.
    Elles er det irriterande at nokre pickupar slett ikkje kan brukast i Aktio-armane, og motsett, at det er ganske mange moderne pickupar som ikkje er noko vidare i Technicsarmane.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Hyggjeleg kveld, skjønar eg. Og kjekt at fleire oppdagar vinylmediet. Men kva pickupar vart brukt i denne samanlikninga? Litt av problemstillinga med "best lyd" når det gjeld spelarar, er at det er ulike kvalitetar som vert framheva på LP 12 og gode, direktedrivne verk. Sjølv gjekk eg frå ein fantastisk Technics SL 1000 med ET2 tangentialarm til ein LP12 med Akito2-arm, og opplevde straks ein god del "forbetringar". Men ettersom åra gjekk, vart eg klar over at det var mange ting som heller burde kallast "endringar" av lyden. Det var annleis, men ikkje nødvendigvis betre. Men i laupet av dei 10 -11 åra eg var Linn-eigar, hadde eg spelaren to gonger på besøk til Kontrapunkt. Og etter desse justeringane var spelaren eintydig betre. Til dels svært mykje betre.
    Elles er det irriterande at nokre pickupar slett ikkje kan brukast i Aktio-armane, og motsett, at det er ganske mange moderne pickupar som ikkje er noko vidare i Technicsarmane.
    Jeg ser poenget ditt. Jeg har jo tweaka LP-12 til det ugjennkjennelige siden jeg fikk den. Arma har gått opp og ned som en jo-jo, og bouncen er endra dramatisk fra ikke-eksisterende til 10-15 sekunder. Den spiller nå slik jeg liker det, og kanskje ikke slik andre liker det. Kona har vært forsøkskanin, og hun hevder også at den er bedre nå, kanskje for trøste meg etter alt arbeidet, hvem vet. Technicsen har en standard tube arm fra Technics statisk type og den er utstyrt med en JICO SAS type 718-DSAS for Technics EPS-202 skal jeg tro Cobra2. Den ble altså sammenligna med en Pro-Ject 9cc arm utstyrt med en Adikt. Det merkelige vi opplevde under testen var at overgangen fra Lp-12 til Technics ikke var så merkbar, men da vi gikk tilbake var forskjellene store. Spesielt var forskjellene store på siste skiva til Kari Bremnes. Ikke vet jeg hvordan klangbilde på den skiva skal være, men på LP-12 var klangen eller en form for ekko om du vil (jeg vet ikke hvordan jeg skal sette ord på det) sterkt fremtredende. På Technicsen var dette så og si fraværende til sammenligning. På LP-12 kunne vi høre flere instrumenter i bakgrunnen som vi ikke hørte på Technicsen. Men, når alt dette er sagt, så spilte Technicsen svært bra for ikke å si overraskende bra slik jeg ser det. Jeg kjenner ikke til kvaliteten på arm og PU på den, men at drivverket hadde tålt bedre kvalitet på disse komponentene tror jeg på.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    3
    Det merkelige vi opplevde under testen var at overgangen fra Lp-12 til Technics ikke var så merkbar, men da vi gikk tilbake var forskjellene store. Spesielt var forskjellene store på siste skiva til Kari Bremnes.
    Det er helt vanlig å oppfatte forskjellene fra den bedre komponenten til den mindre gode mye lettere enn vice versa. Det er også bedre å spille en plate som ikke "spiller bra på alle" spillere. Forskjellene mellom platespillere kommer mye bedre fram på plater som er litt komplekse og ikke så lette å få til å lyde bra. Da kan forkjellene være dramatiske mellom en god og en mindre bra spiller. Plater man synes låter temmelig kjedelig kan få et nytt liv med en god spiller..........
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    For oss var det altså motsatt. Vi spilte LP-12 først, så Technics. Da var det liten forskjell. Motsatt vei var forskjellen påtrengende. Skiva til Kari Bremnes kan kanskje virke kjedelig? Den er ihvertfall ikke kjedelig på min LP-12. Det er rett og slett fantastisk lyd på den hos meg. Kompleks er den også etter mitt skjønn.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Om du ikke hadde hørt forskjell fra en 150kr Technics-PU og en Adikt...hadde i alle fall noe vært galt...
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Om du ikke hadde hørt forskjell fra en 150kr Technics-PU og en Adikt...hadde i alle fall noe vært galt...
    Jeg ser jo den, men dette er altså første gangen siden jeg fikk den i hus at jeg har fått testet den etter all mekkingen. Det var ikke meningen å nedgradere den Technicsen, snarere tvert om da jeg var imponert over den, og jeg ble ikke mindre imponert når jeg fikk vite at den hadde en billig arm og en billig PU.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Hva skulle poenget være med det? Å finne ut om Adikt passer en Technics? Dette var jo ingen konkurranse om hvilken spiller som var best. Kompisen min skulle høre spilleren i et brukbart oppsett for å finne ut om spilleren var god nok bare han ga den arbeidsforhold som var gode nok. For meg var det viktig å finne ut om jeg hadde mer å gå på med min spiller slik den er satt opp nå. Ingen av oss er eksperter, men begge var vi fornøyde med spillerne våre. Jeg vet omtrent hva som skal oppgraderes på min, og nå kan jeg gi kompisen min et råd også. Det var litt av hensikten om en leser hva jeg skriver innledningsvis.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn