Linn Lp-12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Mange takk for innspill. Jeg sjekker hvor mye det fordyrer.

    Lingo 2 er bra mye bedre enn Lingo 1. Gjør at alle plater låter overraskende mer mangefasettert, dypere, rikere, mer innholdsrike. Jeg ble veldig overrasket over hvor mye Linn hadde gjort med 2 ift den originale 1. Skulle tro at 2 passer IBL MYE bedre.
    Just for the record :)
    Har aldri prøvd Lingo2, men har hatt både Lingo1 og Armageddon og i mine ører lyder Armageddon bedre. Du skal også være klar over at Linn ikke supporterer Lingo1 lenger så hvis den trenger service må du finne andre verksteder. Class A i UK blir anbefalt av Peter.

    Ellers er jo Radikal i en helt annen klasse enn Lingo, men også vesentlig dyrere........
     
    Sist redigert:

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Litt endring i oppsett. For å komme innenfor budsjett og slippe å vente for lenge på arm osv, ble det en to år gammel plinth med alle avstivninger, og det ble Roksan Nima da den var tilgjengelig nu og samtidig vil passe meg fint med høy sannsynlighet. I tillegg velger jeg akkurat nå Herkules for å slippe flere bokser. Så blir det heller lingo2 senere. Spilleren ser meget pen ut.

    Ettersom jeg akkurat nå har mm-kort i forsterker, skal jeg prøve å leve litt med en god mm. For å stille ett litt dumt spørsmål: hvis jeg hadde vært ute etter AT E33v eller hva den flotte MC'en heter igjen, men istedet skal velge noe som er så nærme som mulig på mm, hva kunne det vært? På forhånd takk
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje en DV20xh2? Jeg har en DV20xl og en AT-33EV, men AT'en ligger og venter på postkontoret så jeg har ikke fått testet den enda.[h=1][/h]
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Grattis. Si ifra hvis det er noe du lurer på ang settup av Nima. Det går også an å laste ned pdf filen av monteringsanvisningen på nettet slik at du kan sette deg inn i det før du mottar den. Jeg har dv20x2l og kan helhjertet anbefale den og antar da at h utgaven må være like god.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    Litt endring i oppsett. For å komme innenfor budsjett og slippe å vente for lenge på arm osv, ble det en to år gammel plinth med alle avstivninger, og det ble Roksan Nima da den var tilgjengelig nu og samtidig vil passe meg fint med høy sannsynlighet. I tillegg velger jeg akkurat nå Herkules for å slippe flere bokser. Så blir det heller lingo2 senere. Spilleren ser meget pen ut.

    Ettersom jeg akkurat nå har mm-kort i forsterker, skal jeg prøve å leve litt med en god mm. For å stille ett litt dumt spørsmål: hvis jeg hadde vært ute etter AT E33v eller hva den flotte MC'en heter igjen, men istedet skal velge noe som er så nærme som mulig på mm, hva kunne det vært? På forhånd takk

    Adikt er sykt bra. SYKT BRA! Virkelig.

    Virkelig!
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Mange takk, det kan godt være jeg trenger noen tips rundt oppsett og montering. Takk for pu tips så langt.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det var den mail adressen ja. Det er nok ikke alt han har inne som står på nettsiden. Send en mail og han svarer meget fort. Han er vennligheten selv. Fantastisk å gjøre forretninger med. Selve platespilleren er meget godt pakket, men jeg mistenker at føttene til min forsvant i tollen. Den var nemlig pakket opp i tollen.
    Bra du ble fornøyd med spilleren og bekjentskapet med Peter. Med ham blir det aldri noen dårlige overraskelser og spilleren blir satt opp etter alle kunstens regler, noe som er helt avgjørende for å få maks ut av en LP12.
    Pakker virkelig tollerne opp en platespiller.... Har handlet en del med Peter, men aldri opplevd at eskene er blitt åpnet før de når meg.....
    Spennende å se de som har LP12 på vei for tiden.
    Men jeg lurer litt på hvordan oppsett og justering ordnes. Er det faktisk mulig å justere ferdig spilleren og pakke og sende den fra UK til Norge slik at finjusteringen faktisk holder seg? Det er ganske uforståelig for meg.
    Hvis det faktisk er sant bør jo det samme gjelde fra forhandler i Norge, og her er vi vant med å tenke at avstanden til forhandleren i Oslo er en stor begrensning på grunn av nettopp justering og oppsett.
    ?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Spennende å se de som har LP12 på vei for tiden.
    Men jeg lurer litt på hvordan oppsett og justering ordnes. Er det faktisk mulig å justere ferdig spilleren og pakke og sende den fra UK til Norge slik at finjusteringen faktisk holder seg? Det er ganske uforståelig for meg.
    Hvis det faktisk er sant bør jo det samme gjelde fra forhandler i Norge, og her er vi vant med å tenke at avstanden til forhandleren i Oslo er en stor begrensning på grunn av nettopp justering og oppsett.
    ?
    Det beste er selvsagt å få satt opp spilleren i egen stue. Jeg har hatt Peter Swain over i 2008 og 2010 for å sette opp mine spillere så jeg har ikke erfaring med en spiller som er satt opp i Leicester og fraktet til Norge. Begge gangene kjøpte jeg relativt dyre oppgraderinger og ville ha det montert 100% optimalt.
    Hvis spilleren etter frakt fungerer knirkefritt og med god bounce ville jeg forøvrig ikke la noen andre tukle med en spiller som Peter har satt opp.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg bare lurer,hva er så spes med LP 12 når det kommer til å sette den opp`?
    bortsett fra at den har fjær oppheng så er vel ikke armen vanskligere en andre armer?

    i beste mening :)

    mvh
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Neida, ikke vanskligere, men litt mer fikling iogmed at platespilleren ikke står stille v montering. Hvis man ikke har en jig å sette spilleren oppned med armen på når man skrur på armbordet. Spesielt mye blir det hvis platetallerken ligger på plass.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bare lurer,hva er så spes med LP 12 når det kommer til å sette den opp`?
    bortsett fra at den har fjær oppheng så er vel ikke armen vanskligere en andre armer?

    i beste mening :)

    mvh
    Det er nok en del mer enn å justere fjærene som gjør en LP12 spesiell å optimalisere. Først og fremst skal topplata være montert så det ikke finnes noe rakling mellom denne og plinthet. Du trenger ikke være rakettforsker for å få til dette, men du skal vite hva du skal gjøre når topplata skal bøyes til for å sitte optimalt. Det som ofte skjer da er at skruene som fjærene sitter festet i ikke lenger er 100% vertikale og må rettes opp slik at det er mulig å få en optimal bounce. Fjærene er ikke like stive og heller ikke helt rette så de må individuelt vries på for å virke riktig sammen, skruer skal tightes med riktig moment osv. osv. Så den er ikke akurat plug'n'play.....
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.511
    Antall liker
    7.545
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    LP12 "jigg"/arbeidsramme, hvor får man kjøpt det og hva koster noe sånnt ?
    Ser de bruker en sådan hos Kontrapunkt........ har kommet til at det er et must.....dvs at det hele blir MYE enklere.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    LP12 "jigg"/arbeidsramme, hvor får man kjøpt det og hva koster noe sånnt ?
    Ser de bruker en sådan hos Kontrapunkt........ har kommet til at det er et must.....dvs at det hele blir MYE enklere.
    www.ebay.co.uk
    Der pleier det å ligge noen. Søk på "Linn LP12 jig".
    Akkurat nå en som ikke er levert av Linn, da er de billigere. Men ikke billig.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    LP12 "jigg"/arbeidsramme, hvor får man kjøpt det og hva koster noe sånnt ?
    Ser de bruker en sådan hos Kontrapunkt........ har kommet til at det er et must.....dvs at det hele blir MYE enklere.
    Jig bør du ha hvis du ønsker å gjøre service selv på LP12. Kjøpte min for rundt 20 år siden for 500 kroner da Boahs mistet Linn agenturet. Tror de koster drøyt 3000,- nå. Tidligere solgte særingen Ivor jig'en kun til forhandlere. Kanskje Kontrapunkt kan skaffe deg en?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.511
    Antall liker
    7.545
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg liker og gjøre ting selv....... selvgjort er velgjort heter det...... må selvfølgelig lære meg det hele først, er heldighvis ikke eldre enn at jeg fremdeles kan lære noe nytt. Skal høre med Kontrapunkt når de er tilbake etter ferien om en jigg. Problemstillingen med u-justering skjer på strekkningen Oslo - Vestby, superfin bounce hos Kontrapunkt...... og hjemme i Vestby bounce med u-lyder....... ikke akseptabelt......... har riktignok ny bil på gang med luftfjæring...... men det er vel bedre og lære seg og justere selv.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Bounce med ulyder er som regel fordi metallet i en eller flere fjærer gnisser mot gummien i foringene øverst. Da må du til å justere og det blir mye enklere med en jig...........
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Rudi; du lar innertallerkenen løfte noen mm (f.eks med tynn isopor, avispapir e.l.) før transport? Da skal det ikke være mye krefter som påvirker opphenget på en kort biltur.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.511
    Antall liker
    7.545
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Satt og lette litt på ebay etter en jigg og fant en uorginal en, regner med at den er god nok, men sjekker med Kontrapunkt før et evt kjøp.
    Fikk dog øye på en annen ting på ebay til LP12 og det var denne:

    Sondek LP12 LP-12 LP 12 Keel Alternative for Linn Tonearm SME Aro Rega Tonearms | eBay

    Er det noen her inne som har prøvd den eller som sitter på info om den virkelig er et godt alternativ eller om det bare er crap.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.511
    Antall liker
    7.545
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har isoporbiter som jeg bruker og det har aldri vært et problem tidligere, men det kan være at den ekstra vekten fra Keel'en krever enda litt mer ?

    Rudi; du lar innertallerkenen løfte noen mm (f.eks med tynn isopor, avispapir e.l.) før transport? Da skal det ikke være mye krefter som påvirker opphenget på en kort biltur.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Satt og lette litt på ebay etter en jigg og fant en uorginal en, regner med at den er god nok, men sjekker med Kontrapunkt før et evt kjøp.
    Fikk dog øye på en annen ting på ebay til LP12 og det var denne:

    Sondek LP12 LP-12 LP 12 Keel Alternative for Linn Tonearm SME Aro Rega Tonearms | eBay

    Er det noen her inne som har prøvd den eller som sitter på info om den virkelig er et godt alternativ eller om det bare er crap.
    Er sikkert ikke bare crap, men det er uansett bare en dårlig kopi av "the real deal, i.e. Keel". Som du ser på bildet har de utelatt delen som armen festes i. Mye enklere å lage da. Du trenger bare halve høyden på aluminiumsstykket og mye mindre å frese bort.
    Vet ikke hva slags legering Green Street bruker, eller for den saks skyld Linn, men det jo ikke sikkert legeringene har de samme egenskapene?
    Ellers er finishen veldig mye dårligere enn på Keel som har en veldig god finish, laget av SME etter sigende.
    Da Green street lagde ARO-keel klarte de forøvrig å drille hullet på feil plass, så de er vel ikke helt på høyden.....
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Har isoporbiter som jeg bruker og det har aldri vært et problem tidligere, men det kan være at den ekstra vekten fra Keel'en krever enda litt mer ?

    Rudi; du lar innertallerkenen løfte noen mm (f.eks med tynn isopor, avispapir e.l.) før transport? Da skal det ikke være mye krefter som påvirker opphenget på en kort biltur.
    Tror ikke det gjør noen særlig forskjell. Keel har samme tyngdepunkt som stålchassiet+armbrett+armfeste og vekten tror jeg er ganske lik.
    Lyden fra fjær mot "grommet" kan være vanskelig å få bukt med samtidig som bouncen skal være optimal. Og selv om fjærene Linn bruker stadig har blitt forbedret kan det fremdeles være vanskelig å finne 3 stykker som arbeider på lag. Peter kommer alltid med et drøyt dusin fjærer når han har vært innom og noen havner alltid i søpla.
    Du kan få ganske såre fingertupper av å vri den øverste grommeten i subchassiet for å både få den bouncen du vil ha og null "knacking noises". Har noen ganger sittet flere timer for å optimalisere bouncen og byttet fjærene individuelt. Du kan kjenne at stivheten på fjærene ofte er ulik, plasser da den stiveste på høyre side bak, den nest stiveste på høyre side foran og den mykeste på venstre side.
    Noen ganger kommer bouncen nesten med en gang, mens andre ganger skal du ha en god porsjon tålmodighet for å komme i mål....
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Her er spilleren i jiggen. Sjekk veggposteren til Peter.
    Adikt virker fristende, men mener å ha lest at den først spiller bra i dyre armer og er litt livløs før det i forhold til sitt potensiale? Må skjæres til og for å passe i Nima.
     

    Vedlegg

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.511
    Antall liker
    7.545
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Akito 2b og Ortofon Rondo Bronze hører ut til og være en veldig bra combo, nydelig mellomtone med bra oppløsning og skikkelig 3d effekt, bredt lydbilde så det holder får man med på kjøpet også....... anbefales.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.511
    Antall liker
    7.545
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Neste uke skal Akito armen få prøve seg sammen med en Van den Hul 501 hybrid kabel..... så får man prøvd ut det, den burde med sin nøytrale lyd og myke konsistens passe perfekt til en LP12 m Aktio arm...time will show :cool:
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vurderer å sette min gamle Ittok LVII på et helt nytt drivverk, og sette en brukt Akito på den gamle. Eller burde jeg heller kjøpe en ny Akito med den nye og la Ittok stå?
    Jeg antar at Ittok yter litt over en ny Akito lydmessig, men er slett ikke sikker.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er det original Akito (blank) så har du rett (gitt intakte lagre på tik-tok), men er det Akito 2 (matt, ruglete) så er vel juryen fortsatt ute på det punktet. Linn selv mente vel ved lansering av Akito 2 at den tildels var ekvipotent eller sågar overgikk Ittok. Noe jeg selv kjenner meg igjen i.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vurderer å sette min gamle Ittok LVII på et helt nytt drivverk, og sette en brukt Akito på den gamle. Eller burde jeg heller kjøpe en ny Akito med den nye og la Ittok stå?
    Med den nye prisen på Akito ville jeg heller sett etter en nyere Ekos2.
     

    arnejustad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Slumpet over en 87 mod LP 12 og ser det ligger ute noen LP12 deler her på børsen.Så, det jeg lurer på er om det lar seg gjøre å montere Sircus selv, eller om det er bare å glemme. Har ingen erfaring med å skru LP12 overhode, men siden prisen var lav og jeg allerede har en tiptop LP12 fra før tenker jeg at tiden kanskje er inne.

    Hva mener dere?
    Forøvrig meget interessant å høre forskjellen på disse to spillerne side om side. Ingen tvil om at det har skjedd en del siden 87;)
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Cirkus er lett å montere så lenge du har en jig å sette spilleren i, eller noe annet slik at du får tilgang fra undersiden. Med Cirkus kittet får du nytt subchassis, nytt lager og ny innertallerken, nytt armbrett, nye fjærer og to remmer.
    Litt pes å få til en perfekt bounce, men så lenge boltene som fjærene henger i er vertikale skal det gå greit.
    Står du fast er hjelpen bare noen tastetrykk unna.
     

    arnejustad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Det er vist kun subchassi som er til salgs og ikke nytt lager, så da tror jeg at jeg dropper den planen. Uansett artig med 2 stykk LP12. Kjekt ha en "billig" spiller, når tomflaskene begynner å mange. Noen ide om hva en 87 mod med Akito 2 og Valhalla er verdt? Pen stand og nylig vert på service.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Fikk faktisk akkurat melding fra Tollpost. Den kommer i morgen kveld. Tar derimot litt tid før jeg rekker å begynne med montering ol. Men, her skal det ikke gå lenger tid enn nødvendig ;)

    Endte forøvrig opp med en Adikt. Tror den holder i bøtter og spann.

    Jeg savner litt oppdatering fra Maki jeg :)
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Det er vist kun subchassi som er til salgs og ikke nytt lager, så da tror jeg at jeg dropper den planen.
    Nytt Cirkus-kit koster rundt 5000,-. Det er, etter min mening, veldig mye for pengene.
     

    arnejustad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Grunnen til mitt spørsmål var at jeg trodde det lå et komplett circus kit til salgs her og ble fristet til å begynne skru litt. Slik var det altå ikke og da får den stå der uten.
    Nå har jeg jo allerede en lp12 med circus så da synes jeg nesten det får holde. Forøvrig helt enig i at du får mye for pengene og 5000 er vel også inkludert innstalering om jeg ikke husker feil.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Noe annet du kan gjøre med to spillere er å bruke Lingo2 på begge. Du trenger bare kortet som skal inn i spilleren og så er det bare å koble om når du skal bruke "feste-spilleren"...............
    Lingo2 spiller mye bedre enn Valhalla...
     

    arnejustad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    hmmm... Vet du om det er mulig å sette inn Lingo 2 kort og samtidig beholde Valhalla slik at det enkelt kan reverseres?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Enkelt å ta ut Valhalla og erstatte med Lingo kortet og vice versa............
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Spilleren er ankommet og ser ut som ny. Fikk meg en overraskelse: visste ikke at signalkabelen satt fast under. Jeg har tidligere benyttet en Chord Anthem 2 med bnc i andre enden til min phonosophie. Den får jeg da ikke benyttet. Er den god denne originale?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Signalkabel som i tonearmskabelen selvsagt? Jeg trodde han skulle montere strømkabelen bare. Kabelen som følger med armen er god nok, men man får selvsagt kjøpt bedre både fra Linn og Roksan. Jeg synes muligens at den var noe for kort.
    Har du fått kikket under bunnlokket?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Tonearmskabelen ja. Har ikke pakket alt skikkelig opp. Oppstart i barnehage og forberedelse til toastmaster-oppgave denne uken ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn