Line source Satori TX «Moelva»

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20220817_075121.jpg
    20220817_075154.jpg
    20220817_090007.jpg


    144 hull er endelig ferdig markert, forboret (2&5mm) og satt inn rampa's🤓👍.
    Måtte jo teste magnetdekslene også, som sitter godt fast på unbrakoskruene, og gir en spalte på under 1mm.. sehr gut😊☕
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ikke bare blir en imponert, og inspirert, men den tiendedels millimeter presisjonen som er tilstede med (tross alt) mykt treverk fratar jo en selv det meste av selvtillit :ROFLMAO:
    Dere som syntes denne mannen er unik med høyttalere skulle sett inventaret han har laget i huset sitt - jeg har ikke ord 👏 👏👏
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.321
    Antall liker
    8.368
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Mange damer er pene fra begge sider.
    Noen er pene bare bakfra.
    Snodige greier.😅🤣🤣
     

    Makro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    217
    Antall liker
    168
    Sted
    Vollen Asker
    Kjempefine kreasjoner dette, tommel opp ! Skal du ha små ’griller’ foran kardioideåpningene ?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Helt ifra starten av dette prosjektet, så har jeg sett for meg et tilsvarende bassystem ved siden av.. det er jo helt sikkert ikke behov for det...
    MEN bare tanken på et slikt allout system klarer man ikke og befri seg fra.. GIGANTOMANI, selvsagt, men det er jo stas og droddle over slike ting :love:

    SEXY er det okke som !! ALL mulig kudos til ALLE involverte !!!!!! ❤
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Helt ifra starten av dette prosjektet, så har jeg sett for meg et tilsvarende bassystem ved siden av.. det er jo helt sikkert ikke behov for det...
    MEN bare tanken på et slikt allout system klarer man ikke og befri seg fra.. GIGANTOMANI, selvsagt, men det er jo stas og droddle over slike ting :love:

    SEXY er det okke som !! ALL mulig kudos til ALLE involverte !!!!!! ❤
    Takker og bukker 2×J 😃👍. Det blir morsomt å høre hvordan disse kommer til å presentere musikken, og om det blir nok bass ut av disse 7" Wavecor's. De får ihvertfall bra med skryt.
    Etter at disse er ferdigstilt så kommer det..... Jupp, basstårn i modulære enheter. Men der er vi fortsatt på planleggingsstadiet, så kanskje ikke sikkert vi rekker å starte opp med dem i år.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20220823_084253.jpg
    20220823_091430.jpg

    Siste fresemal (antageligvis) for dette prosjektet 😉.
    Diskanten gjorde seg fint mellom øvre bass og knekk👍. Lager til et lukket diskantkammer, slik at den ikke påvirkes av lufttrykket nedenfra
     

    espen

    Medlem
    Ble medlem
    16.02.2002
    Innlegg
    34
    Antall liker
    10
    Siste fresemal (antageligvis) for dette prosjektet 😉.
    Diskanten gjorde seg fint mellom øvre bass og knekk👍. Lager til et lukket diskantkammer, slik at den ikke påvirkes av lufttrykket nedenfra
    Dette ser jo utrolig lekkert ut!

    Hva er hensikten med å bruke fresemal istedenfor en "sirkeljig" a la jasper jig og lignende?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Fresemal gir en freseflate som blir helt rett, selv om høyttalerene kuver. Hadde jeg frest direkte med sirkel uten maler så ville det blitt ujevn flate og videre problematikk når elementene skal skrus i..
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kjempespennende. Er dette et bestillingsprosjekt eller noe dere tenker å sette i produksjon?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Dette er nok en gang et prosjekt som lages uten noen form for bestilling. Tanken med hele tiden å lage nye kreasjoner er jo at det vil skape interesse rundt det å "snekre diy-lyd", vise dere medforumister hva som kan lages og at det vil dryppe på litt bestillingsverk i ny og ne🎶🎵👍, enten i form av høyttalere eller kule bassløsninger..
    Disse vil, som alle andre verk, legges ut for salg. - Alle maler og tegninger besitter jeg på verkstedet så skal ikke være noe problem å lage en serie av disse🤓... Men så var det prisen da??? Bare delepris på disse kreasjonene snuser på 5-sifret beløp + etpar hundre arbeidstimer..
    Hva mener dere disse burde kunne gå for? Har selv tenkt 180k - ish, noe som tilsvarer en Nordost strømkabel 😅🤪
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.321
    Antall liker
    8.368
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette er nok en gang et prosjekt som lages uten noen form for bestilling. Tanken med hele tiden å lage nye kreasjoner er jo at det vil skape interesse rundt det å "snekre diy-lyd", vise dere medforumister hva som kan lages og at det vil dryppe på litt bestillingsverk i ny og ne🎶🎵👍, enten i form av høyttalere eller kule bassløsninger..
    Disse vil, som alle andre verk, legges ut for salg. - Alle maler og tegninger besitter jeg på verkstedet så skal ikke være noe problem å lage en serie av disse🤓... Men så var det prisen da??? Bare delepris på disse kreasjonene snuser på 5-sifret beløp + etpar hundre arbeidstimer..
    Hva mener dere disse burde kunne gå for? Har selv tenkt 180k - ish, noe som tilsvarer en Nordost strømkabel 😅🤪
    Men en strømkabel ligger det jo voldsom forskning bak, må ikke glemme det.
    Å tenk på det løftet det er i en slik kabel😆😅😅😂
    180 Frognertiere for den kreasjoner som dere har kokt sammen tror jeg er billig med tanke på hva noe lignende vil blitt priset i butikken.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20220831_142010.jpg
    20220831_152954.jpg
    20220831_153954.jpg
    20220831_153959.jpg
    20220831_161100.jpg
    20220831_161239.jpg

    Har funnet 2 ark med valnøtt-finér som matcher hverandre bra , deretter lagt dem mot hverandre slik at de danner 2 høyre og 2 venstresider etter at skinnesaga har splittet dem..
    Det gikk med 4 bokser Kontaktlim og 4 korthårete maleruller under limeprosessen, så da er det bare å la vinduene forbli åpne og evakuere verkstedet asap...🥴😷
    Håper jeg rekker å frese bort overskytende finér i morgen.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Vis vedlegget 845424 Vis vedlegget 845425 Vis vedlegget 845426 Vis vedlegget 845427 Vis vedlegget 845428 Vis vedlegget 845429
    Har funnet 2 ark med valnøtt-finér som matcher hverandre bra , deretter lagt dem mot hverandre slik at de danner 2 høyre og 2 venstresider etter at skinnesaga har splittet dem..
    Det gikk med 4 bokser Kontaktlim og 4 korthårete maleruller under limeprosessen, så da er det bare å la vinduene forbli åpne og evakuere verkstedet asap...🥴😷
    Litt av noen materialkostnader ved et sett høyttalere i denne divisjon, dette kun gjeldende finéring, skulle vært morsomt (eller kanskje man skal si grufullt) å visst egenkostnad + antall nedlagte timer, kan tenke meg dere ikke akkurat blir millionærer en dagen de eventuelt skal selges.
    Sagt det før/sier det igjen - makan til tiendedels-millimeter-finish - treprodukter er tross alt et ganske så bløtt materiale. 👏👏👏
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Til å være et show off produkt uten å ha en kunde er jo litt dristig, mtp alle kostnader og timer.. som sikkert burde blitt brukt på å montere kjøkken og andre inntektsbringende oppdrag. Men hvem vet, plutselig dukker det opp etpar bestillinger fra noen som leser disse trådene🤓🤔😊..
    Som nevnt tidligere så er dette et prosjekt i 6-sifret klasse, og vdr timer så ender det nok fort oppimot etpar hundre +
    Så da vet dere det, ønskes det flere spenstige byggetråder så bør snart en av dere hoppe ned fra gjerdet og ta med disse hjem🎵🎶😄😉
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20220901_101928.jpg
    20220901_104709.jpg
    20220901_104726.jpg
    20220901_112620.jpg
    20220901_122053.jpg
    20220901_122103.jpg
    20220901_122531.jpg
    20220901_122710.jpg


    Jeg forer på med bilder🤓..
    Første høyttaler er ferdig kantet, profilert med svak avrunding mot baffel og alle kardiodeslisser er funnet igjen, hullet og frest👍.
    En laaang kaffepause i solveggen før jeg manner meg opp til nr 2.☕😊
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Nå er det mulig at jeg ikke har fulgt med i timen, men hva er planen for det visuelle mtp demping i kardioideåpningene?

    Dette blir utrolig vakkert, kjenner jeg gleder meg stort til både å se og høre det ferdige resultatet!
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Tanken er at jeg snart setter nesen innom et lokal metallverksted og bestiller opp "griller" i honeycomb-mønster (mest antagelig). Disse festes på innsiden av kassen i ferdig falsede spor, deretter filt/evt farget stoff før de kles med dempemateriell.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20220901_143820.jpg
    20220901_143801.jpg


    😅🥳Begge kassene har overlevd diverse fresing i nærmere 3 timer uten et "feilskjær". Da kan snekker'n puste lettet ut med ytterligere en ☕ i solveggen. Ble et helt annet uttrykk på de nå👌
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg bøyer meg i hatten! Makan til fantastisk håndverk skal en lete lenge etter!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    .. så bør snart en av dere hoppe ned fra gjerdet og ta med disse hjem🎵🎶😄😉
    Kommer helt an på mikrodynamikk-egenskapene om det blir aktuelt!
    Skummelt å pille på kjønnet før binna er skutt vettu. :D

    Fader for et byggverk..! :love:

    Er kardioide greiene testet på mock up eller er det helt bingo åssen det vil komme til å bli?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Kommentarer fra meg er vel overflødig?😍 Du er helten, superbyggebob.💪 Angrer på at jeg ikke fikk deg til å finére TWOT :unsure:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn