Line array "Bendit HLS" (Fountek, RAAL, SB-Acoustics)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20180914_174542.jpg

    Næmmen.... Å har du gjort nå'a Solan? Kjøpt bursdagsgave til deg selv??? ;)
    Nå som Bendit's er fullførte har byggelysten for lengst meldt sin inntreden. . So here we go again, med nok en variant av høvvevis med fulltoner.. Denne gangen heter elementene sb65swa og konstruksjonen vil for første gang bli en kopi av en annens vellykket konstruksjon.
    Byggetråd kommer snart...:)
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Hey folkens! Øyvind har faktisk bursta idag ! Send ham gjerne cash, øl og akklamasjoner ! Ifølge oppfordring fra OB er designeren bak plankene der helt sykt flink.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med dagen Ø!(litt på etterskudd) Har fortsatt ikke fått lyttet til Bendit, men du har de forhåpentligvis enda?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Takk takk :).. De nytes daglig, så det er bare å svippe innom når du har anledning.
    Neste uke jobbes det lange dager, men uke 39 derimot kan vi finne en dag. ..
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg kom meg omsider til Kolbu for en prøvelytt til Bendit'sa. Sa det når jeg så disse og jeg skriver det her også, det er en fantastisk jobb og dedikasjon som er gjort med å bygge disse kjempeflotte høyttalerne, all ære for det. Bildene her inne gir en pekepinne på størrelsen, men i rommet ser de enda større ut. Det første som slo meg var egentlig at disse ikke så "hjemmelaga" ut, en kjempefin finish, overgangene mellom sidene og fronten var sømløs (ja, jeg tok på de ;) ). Jeg fikk også sett de første Øyvind hadde laget og i mine øyne var de en pryd for øyet, jeg har heller ikke sett noen "fabrikkhøyttalere" med liknende lakk/utførelse, helt nydelige. Disse ytret jeg å få høre, men de var ikke kobla opp for øyeblikket, så det måtte bli en annen gang.
    Tilbake til Bendit'sa, de stod og putra og det første som ble spilt var med tanke på vokal og for min del en åpenbarelse og en utfyldelse av mellomtone/diskant jeg ikke har hørt makan til før, virkelig et luftig lydbilde som jeg lett kunne hatt i stua, jeg skjønner at bygger/eier koser seg i stua med dette. Videre ble det sagt at "scenen er din" der jeg i mitt stille sind var litt redd for hva jeg hadde begitt meg utpå her :rolleyes: Men jeg fant nå frem sekken med CDer jeg hadde tatt med, første "testen" for min del var Rammstein's Reise, Reise med Los, som spilte helt nydelig, men noe lyst ved litt pådrag. Vokalen var helt spot on, men backup-gitar var litt frempå, skulle gjerne vært mer tilbakelent i forhold til min preferanse. Bassen var dyp og kontant, slik jeg mener bass skal være. Ellers ble det spilt en del annet, litt lettere enn mye av det jeg hører på (da det går mye i heavy metal om dagen), men Philter's The Blossom Chronicles, med Wolfpack dro frem et samspill og en gjengivelse jeg ikke har hørt på den plata før, det fortsatte med Robots On Motion som er spektakulært på Bendit'sa og som jeg foreslo perfekt demo-musikk for disse høyttalerne, dette må bare høres. Infected Mushrooms med Converting Vegatarians II ble også spilt, selvsagt Pink Froyd og Demons Of Pain, samme som med Philter's sanger, dette må høres for å forstå hva som bor i Bendit'sa. Åpenhet og ekstremt detaljrikt lydbilde er stikkord for min del, bassen var kontant og jeg fikk aldri følelsen av at det var "for mye" av den, det ble også spilt Joe Satriani med Is There Love In Space?, Circles, God Is Crying, Wormhole Wizards blant annet, som jeg fikk følelsen av at ble "riktig" spilt med tanke på hvordan jeg har hørt det blitt spilt på anlegg før. Jeg hadde ett ankepunkt ved Bendit'sa, som mange andre høyttalere har problemer med og det er trøkk i mellomtone/mellombass, for å vise hva jeg mente ble Sabaton's Coat To Arms satt inn i cd-spilleren og Midway ble satt på, her dro jeg på litt for å få frem trøkket i mellomtonen, her hørte man attakket på denne låta, men trøkket var ikke der, noe jeg personlig savner i de fleste høyttalere. Tiden var inne for at jeg trådde av scenen og vente snuta hjemover igjen, det var både mørkt ute og hadde blitt litt utpå kvelden. En kort oppsummering av mine inntrykk av Bendit'sa er at de er sinnsyke høyttalere, godt bygget, fin finish og gir et luftig og velbalansert lydbilde, men de mangler noe med tanke på trøkket i mellomtonen, noe Øyvind sa han skulle prøve å få has på. Litt forskjellig deling til bassene kan kanskje være løsningen, de kunne vel deles noe høyere i frekvens, så hvis/når det kommer på plass er dette nært en komplett alt-i-ett høyttaler. Ettersom jeg var i min egne "boble" i går kveld, glemte jeg å takke for oppvartning både med kaffe og pizza, samt den enorme muligheten til å få høre på disse. Så jeg sier bare tusen takk her for at jeg fikk lov til å komme å høre på disse, så takker jeg for kaffe og pizza også, så får du ha god tur nedover til Tyskland i dag. :)
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Takker for tilbakemelding og fin omtale av Øyvinds arbeider. Dine opplevelser er ikke helt ulikt tidligere tilbakemeldinger. Utrolig små justeringer som endrer lydbildet i det området du nevner. Target-kurver er også veldig personlige og låtene du nevner trenger mye "kjøtt". Eksisterende target-kurve har en knekk ved 120 og 300 hz. Jeg var litt forsiktig i området her da for mye pådrag fort kan runde opp bassen. Vi vil forsøksvis øke delefrekvensen til 250hz og gi litt mer gass ved 320 hz, så kommer nok dette på plass også. (Forøvrig liker jeg musikkvalget ditt).
     
    Sist redigert:

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hei igjen Markus, og takk for en hyggelig kveld:).- Masse cd'er hadde du også i sekken, så da fikk ihvertfall jeg muligheten til å bli kjent med flere nye artister.- Takker:)
    Jakten på trøkket i mellomtonen får Willy og jeg ta etter at villsvinjakta er ferdig..Nå ser jeg frem til flere kvelder/netter ute i jakttårnet i Tysklands store & spennende skoger. ..
    Du er hjertelig velkommen når det skulle være!
    Mvh Øyvind
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen Markus, og takk for en hyggelig kveld:).- Masse cd'er hadde du også i sekken, så da fikk ihvertfall jeg muligheten til å bli kjent med flere nye artister.- Takker:)
    Jakten på trøkket i mellomtonen får Willy og jeg ta etter at villsvinjakta er ferdig..Nå ser jeg frem til flere kvelder/netter ute i jakttårnet i Tysklands store & spennende skoger. ..
    Du er hjertelig velkommen når det skulle være!
    Mvh Øyvind
    For ordens skyld, har dere sjekket at de ikke er avstand til front- og sidevegger som skaper destruktiv interferens i nedre mellomtone?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Du har så absolutt et godt poeng der.. Dette er noe vi ikke har testet i det hele tatt. De står ca 1 meter fra front vegg og 80cm fra sidevegger.. Du er veldig velkommen til å være en del av jaktlaget, hehe ;-)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hei igjen Markus, og takk for en hyggelig kveld:).- Masse cd'er hadde du også i sekken, så da fikk ihvertfall jeg muligheten til å bli kjent med flere nye artister.- Takker:)
    Jakten på trøkket i mellomtonen får Willy og jeg ta etter at villsvinjakta er ferdig..Nå ser jeg frem til flere kvelder/netter ute i jakttårnet i Tysklands store & spennende skoger. ..
    Du er hjertelig velkommen når det skulle være!
    Mvh Øyvind
    Tydelig at vi har forskjellige prioriteringer. ;) Tyskland? Ekstra tung høyrelabb. Egnet bane har de også. :cool:
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hei igjen Markus, og takk for en hyggelig kveld:).- Masse cd'er hadde du også i sekken, så da fikk ihvertfall jeg muligheten til å bli kjent med flere nye artister.- Takker:)
    Jakten på trøkket i mellomtonen får Willy og jeg ta etter at villsvinjakta er ferdig..Nå ser jeg frem til flere kvelder/netter ute i jakttårnet i Tysklands store & spennende skoger. ..
    Du er hjertelig velkommen når det skulle være!
    Mvh Øyvind
    Tydelig at vi har forskjellige prioriteringer. ;) Tyskland? Ekstra tung høyrelabb. Egnet bane har de også. :cool:
    Hehe, har heller ingenting imot tung høyrelabb på Autobanen.., - Men når fremkomstmiddelet denne gangen er en vw transporter, så syntes jeg det er helt ålreit å ligge i høyrefila.. - Har du kjørt Ringen før?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Du har så absolutt et godt poeng der.. Dette er noe vi ikke har testet i det hele tatt. De står ca 1 meter fra front vegg og 80cm fra sidevegger.. Du er veldig velkommen til å være en del av jaktlaget, hehe ;-)
    Hvis du har noen løse dempeplater så kan du kanskje forsøke å sette noen midlertidig like bak og til siden for ht. Dette vil i hovedsak ikke dempe bAss samtidig som diskanten er forholdsvis direksjonal. Utslaget blir da primært i mellomtoneområdet.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Joda, tenkt på dette, men å kaste ut gullfisker og vitrineskap samt omøblering og stuffing av rom har ikke vært tema ( ennå) ??????
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Joda, tenkt på dette, men å kaste ut gullfisker og vitrineskap samt omøblering og stuffing av rom har ikke vært tema ( ennå) ������
    Jeg har gjort dette selv noen ganger - kun for å forstå hva som skjer. Det behøver selvsagt ikke være permanent, man gi en penepinn på hvor de akustiske utfordringene ligger. Gjorde omtrent dette med et par forsman D2-8 som jeg har liggende. Guttungen (som er rimelig musinkinteressert) trodde ikke sine egne ører.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Go'Onsdag alle forumister! :)
    Willy har vært her og flyttet litt på frekvenser i bunn, samt viftet litt med tryllestaven i Diracen, før det ble tatt en ny måling fra lytteplassen og minidspen fikk jobbe litt. - Kurven fikk også noen bittesmå justeringer. -Dette var for en uke siden, og har spilt musikk noen timer hver dag i etterkant.
    Syntes selv at dette er den beste lyden jeg har hatt hjemme hos meg, ever..
    Reiser til Tyskland om få minutter, men fra Onsdag neste uke og fremmover byr det seg flere anledninger hvis noen ønsker å høre et spennende hjemmebygge...:)
    Disse vil også senere bli luftet for salg, så hvis du er i høyttalerbyttemodus så ta gjerne kontakt.
    Mvh Øyvind
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.543
    Sted
    Langesund
    Go'onsdag tilbake, og moro å høre at lyde har tatt et steg videre.
    Er nok ikke i høyttalebyttemodus, men en tur oppom Toten skal du ikke se bort i fra - ikke lange svippen det;)
    Tor
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Go'onsdag tilbake, og moro å høre at lyde har tatt et steg videre.
    Er nok ikke i høyttalebyttemodus, men en tur oppom Toten skal du ikke se bort i fra - ikke lange svippen det;)
    Tor
    Kjempekoselig det Tor:).
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg kommer gjerne en gang før jul, litt travelt kommende uke, men etter det er det rimelig åpent for min del. :) Godt å høre at du koser deg med disse, det skulle bare mangle også, for de låt ikke dårlig når jeg hørte de forrige gang, tvert i mot. ;)

    Har i ettertid av besøket hos deg gravd dypt i cd-bunken og sikkert hørt gjennom 2-300 cder, har fortsatt igjen "noen" hundre, men jeg skal se om jeg ikke får med en dugelig bunke neste gang også, forhåpentligvis musikk som faller i smak. :)

    Fortsatt god helg! :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg og Vegarron kom på besøk hos en hyggelig kar fra Kolbu, med en gang vi trådde ut av bilen så kunne jeg skimte noe høyt gjennom vinduet og måtte få turkameraten min om å kikke inn gjennom vinduet. :D Når vi nærma oss døra fikk vi se noe stort gjennom vinduet og basstårn ble nevnt fra turkameraten, men jeg synes ikke det var nok store elementer til den slags, uansett så tørte vi å ringe på døra, der stod vi litt før avtalt tid og hutra og frøys (det har jo blitt vintern på Toten også tross alt).
    Vi entret inn gjennom døra og ble møtt av en hyggelig mann (akkurat som forrige gang for min del), som mer enn gjerne viste oss sine vakre kreasjoner, for det er det, møbler, pynt, høyttalere, kjært barn har mange navn, men ingen av de er mer riktig enn det andre. :)

    Når vi kom inn i stua møtte vi noe stort, jeg ble nok mest overraska over at et nytt høyttalerpar stod i stua etter så kort tid etter mitt forrige besøk, store høyttalere var det i alle fall. Lytteinntrykket fra disse finnes i den andre lyttetråden, så "head over there" hvis du/dere vil lese litt om den opplevelsen.

    Bendit'sa ble balsamert med mer vokal nå enn ved mitt forrige besøk og det gjorde vi rett i, de låter så oppløst og fint spesielt på vokaler, men bassen sitter så stramt og fint (nok til at julestjerna foran verandadøra dansa litt mot ruta), absolutt hele rommet blir fylt med god, behagelig lyd, jeg har vanskeligheter med å beskrive lyden disse høyttalerne lager/produserer, men at det er helt fantastisk, det vet jeg. De er avrundet nok i toppen til at de ikke blir skarpe, alt i mellomtonen skjer riktig, selv om jeg personlig ville hatt enda mer smekk i mellomtonen enn det Bendit'sa leverer, selv med høyere deling. Nå skal det sies at attaktert mellomtone kom bedre frem, på Long Hard Ride av Midnight Choir opplevde jeg et "smekk" i øvre del av mellomtone-elementene i høyre høyttaler (når jeg satt i sweetspot). I sweetspot føles det litt som å sitte inni munnen til en artist når disse står på og gjør sitt, veldig nærvær av stemmer og en fantastisk "scene" i lydbilde. Det ble spilt Dire Straits, Lene Marlin, Philter, Hanne Boel, Leonard Cohen, Eagles og mye annet jeg ikke kommer på i farta, det mest fantastiske er at disse høyttalerne spiser det aller meste av innspillinger, selv om innspillinga ikke er av beste sorten, så graver de frem utrolig mye bra informasjon av cd-platene, dette synes ikke jeg personlig det er mange høyttalere som klarer så bra (selv ikke det jeg selv har), men i mine ører klarer Bendit'sa dette veldig bra.

    Jeg takker og bukker for veldig hyggelig selskap og en lærerik opplevelse (har skjønt at når man er på besøk hos denne karen så er det viktig at øra er reine for å høre etter, både av kunnskap og lyd). God mat (som sagt så er det kokken som gjør at maten smaker :p), god musikk og en fin måte å innlede en god stemning for lyden i jula. :) Disse høyttalerne er helt utrolige for mine ører og øyne, en fantastisk jobb (nok en gang) og et aldeles utmerket resultat, neste gang må det eventuelt gjentas med skikkelig hardrock? Jeg har plater uansett. :)
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Takk for hyggelig besøk, igjen, og det er alltid koselig å høre litt skryt og begeistring om kreasjonene som det ble spilt ifra..:) - Hører du Willy:)..- Hadde det ikke vært for deg, all din erfaring og kreative ideér om å dra strikken langt og lengre enn langt med disse "bananene ", så hadde jeg aldri i livet vært innom tanken engang på å forsøke meg på disse høyttalerne.
    Selv om de er ca 212 på sokkelesten, er "kun" 18 cm brede og 60 cm dype, spiller de fra langt nedpå 20'tallet, og i mine ører med en presis og flott bass som overhodet ikke er forlegen 4 stk AE-18" papirelementer.. (De spiller enda bedre iflg mine ører, så får vi se etterhvert hvor mye vi klarer å hente ut ifra baflene, som også stod i stua denne gangen ).
    - Føler også at de sluker "alt" som blir servert, så det blitt gøy å prøve ut hardrock neste gang. . - Selv om jeg da sikkert kommer til å sitte mest på kjøkkenet ;).. - Ikke akkurat min favorittsjanger, he he...
     
    Sist redigert:

    Nawinta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.09.2003
    Innlegg
    55
    Antall liker
    54
    Rapport fra gårsdagens kaffe, pizza & grå hår og flyktige gledestårer:
    Høyttalerplassering ble oppmålt og sofan ble ble flyttet 40cm bakover. Deretter tiltet vi høyttalerene med laser-peker slik at Øyvind hadde rød-pkt på nesetippen når laseren var vinklet på diskanten. Lyttevindet var 1 meter høyt målt fra nedre til øvre fulltone (og fra navel via nesetipp og over huggu).
    Impedansemåling viste dønn likt i begge kanaler og Qts er 0,66.
    Vi hadde beregnet en avstemming på 27hz og måling viste ca det:
    Vis vedlegget 489484
    Før vi begynte knottingen på MiniDSP og Dirac med de forrige innstillingene fra "Krum-kast" (deling 110 og 2200, med tilhørende eq), var bassen superb ala taktil stålkontroll og piskeslagene i Yellow's "rubberbandman" sveipet så det svei i uhyre godt stereo-bilde.
    Så kom djevelen på besøk: Vi satte delefrekvensene på 150hz og 4500 i utgangspunket etter nivåjusterering. So far, so good.
    Enten har vi knottet oss vekk eller så er det feil på et apparat.
    Når vi trykket på enten venstre eller høyre Dirac testsignal kom lyden kun ut til venstre kanal. WTF! Etter dette kom lyden kun ut i mono i begge kanaler.
    Det ble sent på kveld uten at vi ble hverken lykkeligere eller klokere. Så får vi benytte dagens snøbyger til å google problemet, hulke litt og høre om noen her på forumet har vært gjennom samme etterpåskelige lidelseshistorie og kan trå hjelpende til ?

    Hva endte dere opp med som delefrekvens og steilhet på filteret mellom fulltone og diskant?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hei,
    Har lagt disse ut for salg, så benytter anledningen til å flytte byggetråden til «side 1» igjen :).
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Nye Hypex-moduler fra "Tonalab" ble personlig levert av Snickers-is fredag kveld.. Tannbørste og sengetøy var også med blant verktøyet hans, så da kunne det justeres lyd inn i de sene nattetimer..og videre utover lørdagen..
    Utrolig fascinerende å sitte på sidelinja og observere når genuint interesserte fagfolk gjør noe de virkelig kan. Her lar jeg Snickers-is selv få komme med kommentarer om hva som er blitt gjort..
    Selv er jeg kjempefornøyd med mine "nydopede" Bendit's og hva de bringer av godlyd.- Tusen takk! :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Da har jeg hatt den uforbeholdne glede å oppleve bendit og Islewinds gjestfrihet. Begge deler frister til gjentakelse!

    Øyvind har nå fått i hus et par custom-bokser inneholdende litt over 3kW totalt i form av Ncore-power, fordelt på 6 kanaler. Alt styres av DSP. De som kjenner meg godt vet at dette er spiren til et produkt som forhåpentligvis ser dagens lys før sommerferien.

    Jeg hadde begrenset med egnede ting å teste dette på hjemme for tiden, samt at litt ny firmware og en loddebolt som sviktet gjorde at fredagen gikk med til mer eller mindre uforutsette hindringer. Utover lørdagen begynte vi å få lyd i bananene, og selv med bare delefrekvenser satt merket jeg meg at "dette låter jo allerede mye bedre enn mange oppsett jeg har hørt".

    Der høyttalerne står genererer de en fundamental stående bølge rundt 42Hz i SS. Denne virker å ligge litt høyere i frekvens nær høyttalerne der man i SS har en dip. Derfor oppleves det tildels som at bassen ikke alltid helt når frem til SS med samme tyngde som nærmere høyttalerne. Samtidig er det lett å savne bass straks man har hørt mer bass enn man har i SS, så hvor godt vi har truffet i SS tør jeg ikke si sikkert. Jeg merket meg at hele framveggen stod "i bue" når Øyvind testet et spor med ganske mye bass. Orkideen i vinduskarmen hadde veldig lyst til å ta seg en tur ned på gulvet, så her er det et viss trøkk kan man si.

    Men uansett hvordan man snur og vender på det, disse høyttalerne har en formidabel evne til å tegne lydbilde. Man får dybde, bredde og høyde som lite annet, og man får en ganske bra følelse av punktkilde. De gjengir også størrelse uten å anstrenge seg nevneverdig, og jeg er faktisk litt overrasket over hvor tighte disse SB-bassene faktisk er. Det som er utrolig urettferdig er at man helt glemmer at dette står i et helt akustisk ubehandlet rom, men man lytter ikke til dette uten å sammenlikne det med hva som helst av ting man har hørt selv i ekstremt påkostede rom.

    Også må jeg si at når man ser bilder av disse høyttalerne ser de jo fine ut, også får man en følelse av at de står i et rom med litt begrenset takhøyde. Men å se de i virkeligheten er noe helt annet. Dette er noen voldsomme skulpturer av noen høyttalere. Jeg glemte helt å ta bilder, men tips til deg Øyvind:

    Ta bilde av høyttalerne med vanlig/vidvinkel, rygg litt tilbake, sett deg ned på huk, gå litt ut på siden, og trekk gjerne lyttestolen frem i en unaturlig posisjon bare sånn at den blir synlig i bildet.


    Takk for meg! Ser frem til å svinge innom når du har fått latt inntrykkene modne litt.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har kun hatt gleden av å se de, ikke høre de. Men for noen flotte ht.
    Resten han har laget er også i en helt spesiell liga:=)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Lyttebesøk med Thor Håkon, Willy, Håvard, meg og Øyvind. Det var et koselig lag dette, det ble en del hifi-snakk og noe lytting, nye bokser er jo alltid gøy.

    DSC_0432.jpg

    DSC_0433.jpg

    DSC_0434.jpg



    ;)
     

    Vedlegg

    Sist redigert av en moderator:

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk kaffe denne kvelden.
    Kommer brått innom en dag og inntar lyttepisisjon.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Takk for all oppreisning Sclalars :) !
    Willy og jeg snakket igår om å endelig gjøre alvor av å besøke deg og Brynjulf. -Så du skal få se at vi om ikke så altfor lenge står og ringer på døra di.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn