Gjestemedlem skrev:
pahf skrev:
Det kommer vel helt an på innstilling og pågangsmot! Å dømme alle under en kam blir for dumt!
Selvsagt er det en smule karikert, men det offentlige spiller en viktig rolle som sysselsettingsplass for folk som har vansker med å få seg en godt betalt jobb i det private arbeidsliv. Men det er en viktig nok rolle det, for det er hensiktsmessig å ha flest mulig i arbeid og jeg er ingen privatiseringsfantast. Men man må finne seg i at det er litt andre modeller for lønn, pensjon og godtgjørelser enn det er i de det frie private arbeidsmarkedet.
Litt murring om at det finnes noen der ute som får bedre betalt enn dem hører vel med, men det er ikke så mye å bry seg om egentlig. De får vel leke streikeleken et par uker, så får de en femtiøring eller to før fellesferien kommer... og da kan de reise til syden og ferie seieren med en Cuba Libre på Play del Ingles. :
Hvordan dømmer man under kammer forresten?
Har møtt mang en arrogant fjott i min tid i kommunen, men med de kommentarene ligger du jaggu meg høyt på lista, så alle vi som jobber i kommunal sektor er ikke tilstrekkelig god til å få arbeid i privat sektor? Nå vet ikke jeg hvor informert du er om det, men de fleste helse og sosialfaglige jobber er som regel i statlig eller kommual sektor.
Det er svært få jobber i privat sektor for de med den utdannelsen, og de som har jobb jobber som regel i forskerstillinger noe som tilsier at en må hive seg på et par år til på skolebenken etter endt bachler eller mastergrad.
Fordi vi jobber under kongeriket Norges regi og ikke en hoffnarr i privat sektor så har vi da like mye rett på en lønn som viser at vår utdanning er verdsatt har vi ikke? For hvis ikke så burde noen jaggu meg ha informert meg om det før jeg hoppa på høyskolen, da kunne jeg like godt tatt yrkesfaglig utdanning og spart meg for studielånet. Jeg tjener greit nok, men når jeg ser at den gemene hop av snekkere og elektrikere ligger 100K over meg og har fri hver helg og helligdag så er det ikke til og stikke under en stol at det provoserer meg til en viss grad. Før noen prøver og komme med det berømte helligdagstillegget så hadde jeg lett bytta bort de usle kronene som går bort i skatt mot å hatt en hel høytid fri med familie og venner.
Hvis det er slik som du beskriver at det er kun vi som ikke strekker til i privat sektor som jobber i kommunal/statlig sektor hadde jeg vært livredd hver gang jeg måtte til lege/sykehus, ikke minst hvis jeg hadde et barn med ulike behov som det kommunale måtte ha dekket.
Du kan ta femtiøringen min og kjøpe deg den sydenferien du snakker om, pass for guds skyld på at du ikke setter Cuba Libren i halsen, kan fort være en kommunal utøver som kommer og hjelper deg.
En siste ting, jeg tok ikke utdanningen min på grunn av lønn, det gjorde jeg for jeg engang i tiden hadde en viss ideologi om å kunne hjelpe noen, men den idelogien svinner sakte hen for hver dag som går når jeg leser slikt piss som dette!