C
Cyber
Gjest
At the end of the day (som det heter) så er mitt fremste poeng knyttet til dette:Audiophile-Arve skrev:2. Eg lurte på om du skrytte på deg litt ekstra. Men dersom du har fått overtid for såpass mange timar, har du nok dokumentasjon på lønsslippen... (heldiggris)OMF skrev:MvhAudiophile-Arve skrev:1. Neinei. Ein ser det ein vil sjå, tenkjer eg.OMF skrev:cybervision_ skrev:Og som gjentatt - hvordan tror man at noen gidder å jobbe som et slakt mye av året
2. Så du går rundt 2200 - 2300 timar i eit årsverk?Litt usikker på hva du mener her, men jeg har i grunn jobbet så mye- Heldigvis i jobber hvor jeg har hatt overtidsbetaling.
3. Det passar ikkje inn, det er rett. Meiner vi det same?Neppe
4. Korleis kom du fram til desse 500 timane dine?Timelister som gav rett til overtidsbetaling.
5. Kva slags jobb har du som du kan løyse oppgåvene på medan du ser TV? Sånn har ikkje eg det...(No likar eg ikkje seriane du referer til, men likevel...)Tja...jeg har hatt jobb hvor vakttjeneste i grunn innebar å være fysisk til stedet, ikke slik nå lenger. Men jeg greier fint å gjennomgå mailboxen min samtidig som jeg ser nyhetene.
6. Lærarane her startar typisk kl 0820, og går heim att 1600 - 1630. Det vert meir enn 6 timar. Joda - men så var det vel vanlig å gå hjem tidlig på onsdag og fredag...har du regnet med det...?
Synseri er fullt lovleg, men eg finn det ein smule usakleg.Det er vel i grunn greit.
OMF
3. Det er eg einig i...
4. Slike lister kunne vore moro å skrive....
5. Er du ein sånn der datasurfar som tek 900 kr timen for å fjerne virus? (Advokatar, journalistar og datavaktmeistrar er folk eg likar å sjå strengt på)
6. Vi er vel om lag 40% som ikkje stikk av kl 1430 fordi vi då må gå attende til jobben om kvelden. Mykje av kvinnfolka går deltid, og dei har eg ikkje oversikt på. Men då er det naturleg at dei går når dei kan. Men det er fint å ha sjansen til å gå til tannlege og gjere litt helgesjopping når behovet er der.
Jeg underviser 6 timer om dager som skal forberedes og ofte innebærer etterarbeid, men glem det. Ta 1 time undervisning i matematikk. Jeg vil påstå at en blir mye mer sliten av å stå 45 straight å undervise og veilede elever sammenliknet med eksempelvis å stå for seg selv og snekre på et hus - når en da har 6 slike på rappen omtrent uten ett minutt pause så ville jeg likt å se hvem av dere som ikke var rimelig kjørt i huet med 25+ energiske småtasser som du skal holde styr på. Jeg har jobbet endel som hjelpearbeider for snekkere og i industrien og jeg får nesten energi av det til sammenlikning - å jobbe med mennesker slik lærere og andre gjør er krevende på en annen måte enn mange andre yrker - og før noen kommer med noen lure bemerkninger så ha ihvertfall prøvd det før du lar fingrene fare over tastaturet.