LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Synes layout og det estetiske i forsterkerne dine har blitt meget bra nå i det senere. Ser meget bra ut! :)

    Har du fortsatt 12 stk 12" bass? Trodde du solgte de?
    Solgte Peerless bassene ja, men kjøpte Dayton basser som er mye kjappere og spiller penere lengre opp. Årsaken var for å dele Infinity lengre opp (300) og jeg har 4 stk 18" til de nedre frekvenser (45 og ned)

    Mere membranareal, mere morro :cool:

    Estetikk og layout ble bedre etter jeg tok til meg tips og arrest fra smeltelimpolitiet, så takk til Johnny :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Synes layout og det estetiske i forsterkerne dine har blitt meget bra nå i det senere. Ser meget bra ut! :)

    Har du fortsatt 12 stk 12" bass? Trodde du solgte de?
    Solgte Peerless bassene ja, men kjøpte Dayton basser som er mye kjappere og spiller penere lengre opp. Årsaken var for å dele Infinity lengre opp (300) og jeg har 4 stk 18" til de nedre frekvenser (45 og ned)

    Mere membranareal, mere morro :cool:

    Estetikk og layout ble bedre etter jeg tok til meg tips og arrest fra smeltelimpolitiet, så takk til Johnny :)
    Hvilke Dayton bruker du? OB eller?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Synes layout og det estetiske i forsterkerne dine har blitt meget bra nå i det senere. Ser meget bra ut! :)

    Har du fortsatt 12 stk 12" bass? Trodde du solgte de?
    Solgte Peerless bassene ja, men kjøpte Dayton basser som er mye kjappere og spiller penere lengre opp. Årsaken var for å dele Infinity lengre opp (300) og jeg har 4 stk 18" til de nedre frekvenser (45 og ned)

    Mere membranareal, mere morro :cool:

    Estetikk og layout ble bedre etter jeg tok til meg tips og arrest fra smeltelimpolitiet, så takk til Johnny :)
    Hvilke Dayton bruker du? OB eller?
    Etter tips fra Tytte kjøpte jeg Dayton PA310. Allt er OB !
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Aha. Jeg kikker litt på ulike løsninger ang bass, men OB blir ikke aktuelt hos meg nå. Har ikke plass til det i stua. Ser det ligger 4 stk 12" Morel Ultimate på bruktbørsen. Hadde det vært å få tak i 4 stk til kunne det blitt noe brukbart kanskje.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ja jeg anser 4 pr side som et minimum, samme med 12" det er også minimum :) Steinost løsningen er nokk en bra en om man skal ha lukket, noe jeg også hadde valg etter ob eller basshorn :)
    PS, det ligger tre ulike basshorn på brukten !! Alle tror jeg kan gjøre en god jobb
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Horn? Ja, kanskje det?

    Har kikket mer enn en gang på de "16Hz" basshorna på bruktbørsen. De er egentlig 25cm for dype for meg, men hvis de virkelig fungerer godt er det kanskje mulig å fire litt på det kravet til dybde. Har du troa på de?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Horn? Ja, kanskje det?

    Har kikket mer enn en gang på de "16Hz" basshorna på bruktbørsen. De er egentlig 25cm for dype for meg, men hvis de virkelig fungerer godt er det kanskje mulig å fire litt på det kravet til dybde. Har du troa på de?
    Eneste fra hornoppsett som har imponert meg stort er vel bass, Skramstad til LMC og FLH til LMC og OB-BB. Så bass horn har satt merke i sjela, hadde jeg har kroner på konto hadde jeg nokk handla et av de para som er på brukten. Veldig usikker på hvilke jeg hadde valt først. Jeg hadde spurt om råd fra en av de store horn snøsene :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det er fult mulig å få teste Holton 50L, for de som har bruk for 50w klasse A ivertfall. Den er tilsalgs :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Flink er du Leikis! Ligger det en plexi midt i der, eller skimter jeg feil? Btw, dere gutta som følger med her inne på vakre forsterker bygg. Jeg har to trafoer fra en gammel Elektrocompaniet som jeg tror er på hver 500VA og rundt 42 V sekundær. Noen ide om hva jeg kan bruke de til?
    Takker for det du :)
    PowerOne og småtrafoer er festet på plexi plate ja ! Siden du spør i denne tråden så vill jeg valgt en Holton NXL-300. Perfekt size til dual mono med disse korta som også er siste versjon 300 kort.
    Eller NXV-200L, som også sikkert låter veldig bra. Alle de nye L versjonene fikk seg et realt løft i lydkvalitet kontra de tidigere R2 versjonene som og var bra !
    Vores NXV 500 R 1 i Københavns Hifi klub lyder så godt at vi vælger å sælge vores 800 L moduler igen.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    870
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Skulle gjerne prøvd den hos meg, kunne vært morsomme sammenligninger. Er Dessverre i Budapest nå i påska. Har bruk for en ny amp her når jeg tenker meg om, kommer muligens til å selge de to Hitachiene jeg har her.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Skulle gjerne prøvd den hos meg, kunne vært morsomme sammenligninger. Er Dessverre i Budapest nå i påska. Har bruk for en ny amp her når jeg tenker meg om, kommer muligens til å selge de to Hitachiene jeg har her.
    Tenker den står seg til over påske så prøving er fult mulig ! Vært morro å fått en liten test fra deg også. Er det HMA-7500 du også har ? Hadde to slike en gang jeg også :)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    870
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Har to av de HMA- ampene ja, fine saker med utrolig behagelig lyd. De kunne sine saker på 8o tallet også. Men litt rastløs og kunne trengt noe i ett chassis.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har to av de HMA- ampene ja, fine saker med utrolig behagelig lyd. De kunne sine saker på 8o tallet også. Men litt rastløs og kunne trengt noe i ett chassis.
    De ble for svake til mine daværende Infinity. Men de spillte pent og dannet
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har to av de HMA- ampene ja, fine saker med utrolig behagelig lyd. De kunne sine saker på 8o tallet også. Men litt rastløs og kunne trengt noe i ett chassis.
    De ble for svake til mine daværende Infinity. Men de spillte pent og dannet
    Hehe. Har to stk her, som ikke er i bruk.... ;) :( Fine og blanke.


    Om ingen melder seg, kan 50L få bo hos meg i påska :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Skulle gjerne prøvd den hos meg, kunne vært morsomme sammenligninger. Er Dessverre i Budapest nå i påska. Har bruk for en ny amp her når jeg tenker meg om, kommer muligens til å selge de to Hitachiene jeg har her.
    God tur og nyt :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har to av de HMA- ampene ja, fine saker med utrolig behagelig lyd. De kunne sine saker på 8o tallet også. Men litt rastløs og kunne trengt noe i ett chassis.
    De ble for svake til mine daværende Infinity. Men de spillte pent og dannet
    Hehe. Har to stk her, som ikke er i bruk.... ;) :( Fine og blanke.


    Om ingen melder seg, kan 50L få bo hos meg i påska :)
    Den er til utlån akkurat no, om jeg får den tilbake så fort at jeg rekker å ta den med i morgen er vel uvisst. Den har vel knapt rukket å passere 50 grader :)
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Da er Holton 50L levert tilbake etter en liten test idag. Kan ikke annet enn å anbefale denne. Takk for lånet til Leikis..:)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Den begyner vel å komme i arbeidstempratur nå vel, Emotikon ? Spent på hvordan den takkler dipolene dine !
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    196
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Muligens jeg som ikke henger med og børsen avslører andre planer, men hva?;)
    Ble skikkelig nyskjerrig nå.

    God påske!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer på etterskudd. Men du skal ikke gi opp lyd som hobby? :(
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer på etterskudd. Men du skal ikke gi opp lyd som hobby? :(
    Takker :)
    Nei det er vel ingen fare for det, bare att det blir still om jeg selger alt. Men det blir lyd igjen. Men etter noen dager med klasse A ampen tilkoblett Infinity tårna sitter det litt lengre inn å selge. Men jeg har oppskriften nå så jeg vet hva som skal til for å komme hit igjen. Jeg mener fortsatt jeg har det anlegget jeg liker best av de jeg har hørt, selv om de andre gode anleggene har styrker som overgår mitt.
    Har to alternativer til nytt oppsett, ingen av de har horn :rolleyes: eller.... kanskje till bunnoktaven da.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    800 kan intet med bassen sammenlignet med 1200. The difference is huge.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn