LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Lim har vel ingenting i en forsterker å gjøre, uansett type lim? Det finnes festeklammer for store kondensatorer og bolter for trafoer.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Lim har vel ingenting i en forsterker å gjøre, uansett type lim? Det finnes festeklammer for store kondensatorer og bolter for trafoer.
    Det har du nokk rett i, men store kondensatorer trenger ikke jeg noen fester til :rolleyes:
    Hei Leikis :)

    Hehe, mange små ja :) . Du bygger veldig flott, og for et antall ! Det går jo på løpende bånd for tiden. Når du bruker maaaange av dine små, så synes jeg du burde lære deg teknikken med å lave dine egne kretskort for disse. Lettere en du tror ! Da slipper du all denne "tråklingen" på undersiden av plexiplatene.
    Stå på, dine bygg blir bare bedre og bedre ! Kudos!

    Mvh.
    Johnny
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Lim har vel ingenting i en forsterker å gjøre, uansett type lim? Det finnes festeklammer for store kondensatorer og bolter for trafoer.
    Festeklemmer er skide irriterende og tager alt for lang tid. Smeltelim knækker let. Bruger silicone eller maxibond da det kan skæres af :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Skrev en kommentar til drossels svar, men strøk den. Ingen vits å ødelegge Leikis tråd. Vi lar det være så.

    Mvh.
    Johnny
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Har bare ros til Leikis det er fine ting som bliver lavet og effektivt også :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Lim har vel ingenting i en forsterker å gjøre, uansett type lim? Det finnes festeklammer for store kondensatorer og bolter for trafoer.
    Det har du nokk rett i, men store kondensatorer trenger ikke jeg noen fester til :rolleyes:
    Hei Leikis :)

    Hehe, mange små ja :) . Du bygger veldig flott, og for et antall ! Det går jo på løpende bånd for tiden. Når du bruker maaaange av dine små, så synes jeg du burde lære deg teknikken med å lave dine egne kretskort for disse. Lettere en du tror ! Da slipper du all denne "tråklingen" på undersiden av plexiplatene.
    Stå på, dine bygg blir bare bedre og bedre ! Kudos!

    Mvh.
    Johnny
    Ja jeg kunne nokk tenkt meg et ferdig print til de mange små, da måtte jeg laget et for begge typer volt 63 og 100. Slik at jeg kunne fått noen til å lage de for meg, skal vurdere det om jeg finner noen som lager de for meg. Ikke veldig gira på å lage de helt selv, men en dag må jeg vel utvikle meg igjen :)

    Ja dere er meg noen turdelduer dere to :cool:
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Har lavet print mange gange også dobbeltsidet men orker ikke. Der er virksomheder som vil lave små serier.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Blir sikkert "bærre lekkert" 8). Ser jeg foringer gjennom plexiplaten til ledningene også ?

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    O.K, blir bra dette Leikis, ryddig og fint. Men, trenger du egentlig asfalt-platene under trafoene ? De sitter vel godt nok i den 10mm tykke frontplaten ?

    Mvh.
    Johnny
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hei :)

    O.K, blir bra dette Leikis, ryddig og fint. Men, trenger du egentlig asfalt-platene under trafoene ? De sitter vel godt nok i den 10mm tykke frontplaten ?

    Mvh.
    Johnny
    Jeg vet ikke, men det føles bedre. Og om trafoen blir lit løse med tiden så lander de mykt :)
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Hei :)

    O.K, blir bra dette Leikis, ryddig og fint. Men, trenger du egentlig asfalt-platene under trafoene ? De sitter vel godt nok i den 10mm tykke frontplaten ?

    Mvh.
    Johnny
    Jeg vet ikke, men det føles bedre. Og om trafoen blir lit løse med tiden så lander de mykt :)
    Sånn kan bare en omsorgsfull mann tenke, det er så vakkert at jeg nesten blir litt vemodig :rolleyes::)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da vart jeg plutselig eier av et par Klipsch Forte II. De får bryne seg på stua med Thule IA350B.
    Hærlig stram å detaljert bass. Ikke pågående mellomtone og diskant iverfall. Noe som fort merkes på stua som er uten noe demping. Men utseende får ikke aksept hos den bedre halvdel, så de er nokk tilsalgs :rolleyes:



    image.jpg
    image.jpg
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Var som jeg sa, de kan ikke sammenlignes med Reference serien :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Takk for en hyggelig dag.
    Er vel vanlig å gi en liten tilbakemelding over lytteinntrykkene man sitter igjen med.
    Har vært innom rommet tidligere og synes lyden har rykket opp et hakk til iforhold til sist. Påfyllet helt nederst gir et flott fundament. Det er noe spesielt med en slik kapasitet som anlegget er i besittelse av, uanstrengt vil jeg kalle det, kapasitet og rett og slett samlet membranareal og ekte, strømsterke watt fra x antall Holton amper gir fantastisk kontroll hvor start og stopp fører til at ingenting drukner av mangel på kontroll.
    Som jeg sa, i sofaen i lytteposisjon kunne jeg sittet i timesvis og drømt meg bort.
    Takk for lytten :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Var som jeg sa, de kan ikke sammenlignes med Reference serien :)
    Dæm bli bære artiar å artiar, fy faan dæm trøkke t me 350 Thule watt, RF sug i forhold. Dæm magle en 10 cm minst på høgda suns æ da. Herre ha vårre sælt for my mer om folk ha hørt dæm først ! Synd dæm ijjt skli ubemerka ijn i ei vanli stua.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hadd en liten tilt på dæm nerri kjelleren å det gjor susen. I rett rom så e det spilleglede utav en annan verden!!
    Du har da lakkeringskunnskap så e det nånn som kan gjør dæm stuevennelig e det du ;)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Takk for en hyggelig dag.
    Er vel vanlig å gi en liten tilbakemelding over lytteinntrykkene man sitter igjen med.
    Har vært innom rommet tidligere og synes lyden har rykket opp et hakk til iforhold til sist. Påfyllet helt nederst gir et flott fundament. Det er noe spesielt med en slik kapasitet som anlegget er i besittelse av, uanstrengt vil jeg kalle det, kapasitet og rett og slett samlet membranareal og ekte, strømsterke watt fra x antall Holton amper gir fantastisk kontroll hvor start og stopp fører til at ingenting drukner av mangel på kontroll.
    Som jeg sa, i sofaen i lytteposisjon kunne jeg sittet i timesvis og drømt meg bort.
    Takk for lytten :)

    Alltid hyggelig med bataljonen på besøk, selv om den var litt amputert. Det er eller var 6x 800R2 Holton, 2 av kanalene for ut døra dammen med dere :) Som jeg sa, alt er til salgs :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Var som jeg sa, de kan ikke sammenlignes med Reference serien :)
    Dæm bli bære artiar å artiar, fy faan dæm trøkke t me 350 Thule watt, RF sug i forhold. Dæm magle en 10 cm minst på høgda suns æ da. Herre ha vårre sælt for my mer om folk ha hørt dæm først ! Synd dæm ijjt skli ubemerka ijn i ei vanli stua.
    Fantastisk artige høytalere Forte, rett rom og rett amp så e det fot :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Var som jeg sa, de kan ikke sammenlignes med Reference serien :)
    Dæm bli bære artiar å artiar, fy faan dæm trøkke t me 350 Thule watt, RF sug i forhold. Dæm magle en 10 cm minst på høgda suns æ da. Herre ha vårre sælt for my mer om folk ha hørt dæm først ! Synd dæm ijjt skli ubemerka ijn i ei vanli stua.
    Fantastisk artige høytalere Forte, rett rom og rett amp så e det fot :)
    Thule IA350B var ikke veldig feil ivertfall, fot og glis hele kvelden. Har dratt de ned for en test me Primare pre og Holton amp :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Merket meg at Forte spilte nesten bedre oppe i stua en nede i hulen. Jeg kom for nærme de nede, de liker å få litt avstand men kanskje ikke for langt fra bakveggen.
    Nå er de på prøving hos en hyggelig kar i nabolaget :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.190
    Antall liker
    22.834
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kunne godt hatt et par Forte i stuen, men tviler på om fruen er enig :rolleyes:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Merket meg at Forte spilte nesten bedre oppe i stua en nede i hulen. Jeg kom for nærme de nede, de liker å få litt avstand men kanskje ikke for langt fra bakveggen.
    Nå er de på prøving hos en hyggelig kar i nabolaget :)
    Samsvarer med min erfaring også, de låt bedre når de fikk større avstand til meg enn det jeg klarte i kjelleren. Morro om de blir i nærheten da.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe, ja jeg sier deg ikke i mot, men tviler på at jeg klarer å drive de med den lille nad d3020 ;D

    I grunnen mer enn fornøyd med de jeg allerede har så noen andre skal få ta disse :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hehehe, ja jeg sier deg ikke i mot, men tviler på at jeg klarer å drive de med den lille nad d3020 ;D

    I grunnen mer enn fornøyd med de jeg allerede har så noen andre skal få ta disse :)
    Tror nokk Nad'en har svettet med disse påkoblet ja :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    image.jpg
    Litt layout planlegging, litt usikker på om jeg tar to sånne kondisbanker eller om jeg kbruker bare en :) Enten 88000uF pr kanal holder vel sikkert, så kan jeg spare den andre til neste projekt.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt fundering på 50L ampen.
    Går det fint uten den alu biten. To transistorer havner på den midterste ribben mens det blir en transistor på hver side. Den midterste ribben vil vel bli varmere ! Eller er ikke det noe å bekymre seg for ?

    Med den alu biten blir det et ekstra ledd med kontaktflate som må få seg kjølepasta, så jeg er litt usikker på hva som er best her.

    image.jpg
    image.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Litt fundering på 50L ampen.
    Går det fint uten den alu biten. To transistorer havner på den midterste ribben mens det blir en transistor på hver side. Den midterste ribben vil vel bli varmere ! Eller er ikke det noe å bekymre seg for ?

    Med den alu biten blir det et ekstra ledd med kontaktflate som må få seg kjølepasta, så jeg er litt usikker på hva som er best her.

    Vis vedlegget 363189 Vis vedlegget 363190
    Ja det er absolut noget å bekymre sig om. Det er yderst vigtigt for sporingen at transistorerne har samme betingelser. Det er ligeså vigtigt som selektering af transistorerne. Bedst er en sølvplade bag dem. Kobber er et godt alternativ. En 3- 6 mm kobberliste ville være super.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn