LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.350
    Antall liker
    2.181
    Sted
    Nordland
    Dagens anbefaling går til dette albumet.
    Jeg hører en del på litt tyngre musikk på jobben, på hjemmebane i hulen går det i litt snillere musikk :) Så det kan komme anbefalinger som er helt på andre siden av skalaen også :)
    Og albumet heter? Ser jo at det ikke er Metallicas the black album ;)
    Farsken d glømt æ.

    Halestorm, The Strange Case Of ......

    Alt jeg legger ut finnes vel på Tidal.
    GirlMetal :cool: Tøft, minner om vår egen the «Commander-In-Chief» Berit Hansen :rolleyes: Kan anbefales!
    1074E0EC-ED14-4351-AE91-388E6B772C39.jpeg


    https://m.youtube.com/watch?v=OAQFbuXpwhg
    B7436A39-AEB6-47BE-9CF2-EABE63D10D53.jpg
     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    God påske Leikis

    mulig du har tatt disse i øresysyn?
    Funker fett på når ting krever litt tempo eller når en trenger litt gjennomluftning av ørekanalene.
    QUOTE]

    Go påska ja :)
    Dette er nytt for meg ja, jeg får ta en lytt når påska går over til hverdag :)
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Den er rett og slett vanvittig god.
    Har bare testet den noen timer på et par vintage Tannoy Cheviot med helt nye oppheng.
    Testet denne side ved side med en Threshold 400A og Holton ler bare av den😂 ren utklassing! Må nok si at jeg er mer en imponert av denne kreasjonen din. 👍
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Den er rett og slett vanvittig god.
    Har bare testet den noen timer på et par vintage Tannoy Cheviot med helt nye oppheng.
    Testet denne side ved side med en Threshold 400A og Holton ler bare av den?????? ren utklassing! Må nok si at jeg er mer en imponert av denne kreasjonen din. ??????
    Sånn lesning varmer et Holton hjerte :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Første snurr, har ikke mange plater. Det positive blir att jeg får bare bra musikk når jeg må kjøpe det jeg liker :) Jeg har en 7-8 plater med ymse kvalitet :)
    Jeg trenger vel en platebørste og kanskje en stiftvekt. Er vekten veldig viktig ?

    D8C31390-832F-4D24-BAFF-406F51BBCDD0.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Nå må dere ikke missforstå, Alanah Myles er på ingen måte noe favoritt, bare noe jeg hadde fra før i tia. Elendig lyd var det på den også :) Langt bedre på en Billy Idol plate jeg også bare har :cool:
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.441
    Sted
    Trondheim
    Dette var jo en suggende god plate når den kom, og dama var jo råå!!. Mulig preferansene har endret seg med tiden og alderen :p

    Grattis med ny sort spiller :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Herlig å få rydda litt å bare spilt litt musikk.

    Vis vedlegget 486220
    Flott at du har fått dett opp. Ser jo meget bra ut! Tenk hvordan det ville blitt med Graz.:cool:
    Slik det spiller nå så settes de fleste oppsett jeg har hørt i skammekroken så jeg trenger ikke tenke på Grazed Emims før jeg får romslig økonomi ivertfall :)
    Jeg har vel noe å gå på i middbass og dypbassen enda, men det kommer seg med de 12 stk 10" som ligger å venter på baffler :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Dette var jo en suggende god plate når den kom, og dama var jo råå!!. Mulig preferansene har endret seg med tiden og alderen :p

    Grattis med ny sort spiller :)
    Takk takk.

    Jeg har jo hørt endel på henne i mine yngre dager, men lyden på plata var ikke imponerende. Jeg får kjøpe meg noen plater som har knakende god lyd så jeg kan sjekke ståa med spilleren og PU.
    Det får bli noen syngedamer, Beady Belle, Evør, Diana Krall, Melody Gardot osv.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Herlig å få rydda litt å bare spilt litt musikk.

    Vis vedlegget 486220
    Flott at du har fått dett opp. Ser jo meget bra ut! Tenk hvordan det ville blitt med Graz.:cool:
    Slik det spiller nå så settes de fleste oppsett jeg har hørt i skammekroken så jeg trenger ikke tenke på Grazed Emims før jeg får romslig økonomi ivertfall :)
    Jeg har vel noe å gå på i middbass og dypbassen enda, men det kommer seg med de 12 stk 10" som ligger å venter på baffler :)
    Bruker du dbx nå?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Herlig å få rydda litt å bare spilt litt musikk.

    Vis vedlegget 486220
    Flott at du har fått dett opp. Ser jo meget bra ut! Tenk hvordan det ville blitt med Graz.:cool:
    Slik det spiller nå så settes de fleste oppsett jeg har hørt i skammekroken så jeg trenger ikke tenke på Grazed Emims før jeg får romslig økonomi ivertfall :)
    Jeg har vel noe å gå på i middbass og dypbassen enda, men det kommer seg med de 12 stk 10" som ligger å venter på baffler :)
    Bruker du dbx nå?
    Nei nå sitter jeg oppe i stua ;)
    Ja den er inne som filter på bassene, Emim tårna har passivt filter.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hifi interessen har vel sitt lavmål for tiden, men en runde i kjellern i går sier meg att det spiller bra og det blir stående for sakte men sikkert å bygge videre på det når tid og penger gjør sitt inntog :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Lite brukt hifirom for tiden, men med to Holton 500L monoblokker til Emim tårna så ble morro å høre igjen.
    Det spiller veldig bra, bare å ta kontakt for en lytt om noen er i området.

    En del kult på dette albumet.

    AA4634EA-04C4-458B-949A-0FEF4B8AE51F.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da va det ankommet plater til basstårna for Infinity 10" polypropylen bassene. Og en anaview alc1000 til hver side, har en tredje også så får se om jeg finner en til så jeg kan drive non subber for den dypeste bassen også. Har tidligere hatt god erfaring med todelt bass system når jeg deler så høyt som 250-260hz. Vi får se om det blir lyd til julenissen kommer :rolleyes:

    DED94F27-D681-4F62-AD61-A42F22061173.jpg
    34464171-D16B-404C-990A-89D378859ADD.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    D går ikke særlig fort med hifi’en for tiden. En eskalerende 40årskrise med klatring og løping tar mye tid :cool:

    Men litt videre har det gått med basstårnene. 2 stk som må refoames og hele greiene må kobbles opp. Målet er før jul :)

    7A24CD9B-A806-4D54-9A07-E84F02C53EF1.jpg
    093AEB45-1696-491E-98E5-DE9AA1698FE0.jpg
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    D går ikke særlig fort med hifi’en for tiden. En eskalerende 40årskrise med klatring og løping tar mye tid :cool:

    Men litt videre har det gått med basstårnene. 2 stk som må refoames og hele greiene må kobbles opp. Målet er før jul :)

    Vis vedlegget 516657 Vis vedlegget 516658
    Blir sikkert bra til slutt. :)
    40 års krise? Løping og klatring? Kjøp en Porsche i stedet. De stiger stadig i verdi, og du kommer raskere frem også.;)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    [/QUOTE]

    Blir sikkert bra til slutt. :)
    40 års krise? Løping og klatring? Kjøp en Porsche i stedet. De stiger stadig i verdi, og du kommer raskere frem også.;)[/QUOTE]

    Har ikke sansen for Porsche og er generelt drittlei bil etter å ha jobbet med det i 25år. Så jeg trives me løping og klatring :)
    Og koser meg meg noen ganger med hifi :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da er det ivertfall liv i bassene. Det gjør noe med opplevelsen/perspetive og lydbilde når bassene blir plassert så bredt og nært.
    Nå gjenstår det å få dypeste bassen fra hjørnene i front. Todelt bassystem har klare fordeler :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Godt nyttår. Hver gang jeg får igang hele anlegget så tenker jeg på hvordan jeg kan gjøre det enklere. 6 forsterkerkanaler og pre osv osv..... Kunne egentlig tenk meg en diger integrert med innebygd streamer og dac og pre out til subber. Finito :D

    Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.....

    F609D58B-7CB7-49D1-8707-F9CD94660A69.jpg
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Dette blir knall leksis,
    Godt nyttår BTW :)

    De nye basstårna blir OB ikke sant?
    er det en fjøl på innsiden bak siden elementene er montert off center?

    Per
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Dette blir knall leksis,
    Godt nyttår BTW :)

    De nye basstårna blir OB ikke sant?
    er det en fjøl på innsiden bak siden elementene er montert off center?

    Per
    Hallaisn ja.
    Ja de nye basstårna med Infinity bassene er OB ja ! Elementene er montert på siden for å ungå at de kommer for nærme sideveggen. Det spiller meget bra for tiden, men det klør jo litt hele tiden er små forbedringer og ikke minst kunne jeg tenk meg et litt "enklere" anlegg :) Færre bokser osv, men usikker på om det går. Jeg kunne seff kjøpt to Anaview ALC-1000 til å pakke alle 4 i et kabinett. Og fått pre og dsp i samme enhet.

    Så nå skal jeg teste en Marantz AV 7701 surr prosessor. Den har xlr ut på alle kanaler og jeg kan sette delefilter opp til 250hz på alle kanaler, noe som passer meg ypperlig siden jeg deller bare derfa og ned :)

    1E4EA06D-5121-4413-83B7-A75FCB8B5726.jpg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Marantz test ble vel egentlig avlyst, jeg fikk for det første ikke lyd fra pc via usb inngangen. Og det var noen begrensinger på delefilter justeringer. Så jeg får se på annen løsning. Det mest ideele hadde nokk vært en integrert kraftig nokk til å drive Emim tårna, og med innbygd dac og xlr utganger for å drive et aktiv filter til midbass og subber. Kinderegg med altt dette innebygd er vel å ønske for mye. Ivertfall som er betalbart for en vanlig lønnet person :)
    AVM pre ampen gjør uansett en god jobb, jeg har nokk mere å hente på bedre delefilter til bassene så jeg får bort litt susing fra subbene. Jeg får vel uansett for mange bokser i riggen :)

    6B22E4A0-9152-430A-9FB5-35DE7261650D.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn