LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra for deg at Beymaen låter så bra :) Ikke så bra for mine fremtidige planer. Hmmm...må begynne å spare...
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har endelig subbene fått seg en oppgradering.
    Jeg har egentlig vært litt skeptisk til å tukkle med de siden de spillte bra og uten noe form form for boomy tendenser, noe som jeg lett får i stua mi.
    Oppgraderingen er at de har fått hver sin 12" slave i bunn, så jeg måtte i tilleg ha på noen føtter slik at det ble klaring mot gulvet (ca 5cm).
    Etter oppgraderingen ble det mere detaljer i bassen, noe jeg ikke trodde var der engang. Og mere snert og hurtighet, noe jeg trodde jeg ville miste med slave. Og de går helt klart dypere, dette var morro.

    Bilder kommer.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Leikis. skrev:
    Her ser vi litt av delefiltrene, det til vesntre er til diskant og det bak der er til bassene.
    Kabler er Kimber, hmm var det 4 PR da tro ?
    Ser fett ut det her Leikis :D Kablene er kimber 4TC Ka kosta de beyma-diskantene om æ tør spørre? e de heilt uten hardhet og komprimering ved volum-pådrag?

    mvh Filip
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    F.E. skrev:
    Leikis. skrev:
    Her ser vi litt av delefiltrene, det til vesntre er til diskant og det bak der er til bassene.
    Kabler er Kimber, hmm var det 4 PR da tro ?
    Ser fett ut det her Leikis :D Kablene er kimber 4TC Ka kosta de beyma-diskantene om æ tør spørre? e de heilt uten hardhet og komprimering ved volum-pådrag?

    mvh Filip
    De Beyma kjøpte jeg fra Tangen og koster 3000,- pr stk.
    De er her hjemme helt uten hardhet, og de spiller STORT og luftig med masse detaljer.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Såpass :eek: Ja,man får vel ka man betale førr ;D Trur nok det der svinge godt,flott blei det og :D

    mvh Filip
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det er også en oppgradering på forsterker siden på gang ;D
    Siden Acoustic Tuning nå skal selge sin demo Plinius Hiato, så blir vel den min kompanjong. Den har jeg hatt hjemme for en liten test tidligere, så jeg har en anelse om hva jeg går til. Den pumper ut go lyd, som kan få de fleste inntegrerte til å gå i skamme kroken.
    Den er i sølv enda, men jeg vet rå for å få den i rett farge. Bilder av før og etter skal komme når jeg har fått den i hus.

    Bildet er fra den gang jeg prøvde den en ukes tid.
     

    Vedlegg

    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Gratulerer med ny motor i huset.... Ryktene forteller at du har vært flink i ht projektet ditt...
    Veldig fin tråd forøvrig... :) Det er lov å slenge ut bilder av nyervervelsen selv om den er i sølv... ;D

    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med kjempebra forsterker Leikis :)

    Håper den matcher med høytalerne dine.
    Blir spennende å se hvordan den blir i sort "pianolakk" eller satser du på matt sort?
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Fin tråd:)

    Husker du vurderte Hypex opp mot NewClassD. Hvilken vurdering ligger bak at du landet på Hypex?
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Fin og underholdende tråd du har fått til Leikis.

    Mvh Elektron
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Audio Optimum skrev:
    Gratulerer med ny motor i huset.... Ryktene forteller at du har vært flink i ht projektet ditt...
    Veldig fin tråd forøvrig... :) Det er lov å slenge ut bilder av nyervervelsen selv om den er i sølv... ;D

    mvh
    Takker ja, ja de spiller bra de høyttalerne.
    Bilde ser du over her. Det er den samme.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Gratulerer med kjempebra forsterker Leikis :)

    Håper den matcher med høytalerne dine.
    Blir spennende å se hvordan den blir i sort "pianolakk" eller satser du på matt sort?
    Den blir nokk matt sort i første omgang ja, om det ikke blir noe særlig blir den blank.
    Meningen er å beholde strukturen i aluminiumen, slik som de orginal sorte. Med det er ikke bestandig like lett å få bra resultat.
    Den hadde nokk blitt lekker i piano gloss black også ja ;D
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    belia skrev:
    Fin tråd:)

    Husker du vurderte Hypex opp mot NewClassD. Hvilken vurdering ligger bak at du landet på Hypex?
    Det var nokk ikke noe spesielt som lå bak valget mellom de to, Hypex er nå uansett solgt. Blir det kjøpt noe nytt DIY forsterker prosjekt blir det fra Aussie Amplifiers.
    Men først er det dac prosjekt, siden jeg har solgt dCS Delius mangler jeg go kilde.
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Leikis. skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Gratulerer med ny motor i huset.... Ryktene forteller at du har vært flink i ht projektet ditt...
    Veldig fin tråd forøvrig... :) Det er lov å slenge ut bilder av nyervervelsen selv om den er i sølv... ;D

    mvh
    Takker ja, ja de spiller bra de høyttalerne.
    Bilde ser du over her. Det er den samme.
    Var vel egentlig klar over at det var den samme, men det kunne jo hende du hadde en annen plassering.. :) Med fare for å bli moderert så må jeg bare sammtykke ang. kvaliteten på "motoren"... Noe av det beste av lydmaskineri under 100t, sikkert godt over også.. ;D
    Blir jeg moderert så får det bare stå til..

    mvh
    Kjell :) selv veldig begeistret for motorer fra denne produsent..
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Der ja.
    Ser ut til at det ble et bra lakkarbeid- som vanlig fra deg :)

    Men du- tror at Hiato`n hadde hatt godt av mer luft rundt seg....
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Der ja.
    Ser ut til at det ble et bra lakkarbeid- som vanlig fra deg :)

    Men du- tror at Hiato`n hadde hatt godt av mer luft rundt seg....
    Jeg skal foreta noen temparatur målinger snart, så får vi se om den trenger mere luft.
    Jeg har forholdsvis lettdrevne høyttalere, så jeg presser den ikke hardt.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Så lekker ut Hiatoen i svart da :) Men hva skjer med annenhåndsverdien når den er lakkert ?
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Produkter som er originalt sorte pleier vel å være eloksert, og ikke lakkert?

    Spennende høyttalere du har laget deg, Leikis :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Eirik_S skrev:
    Så lekker ut Hiatoen i svart da :) Men hva skjer med annenhåndsverdien når den er lakkert ?
    Med en så bra forsterker så skal man slippe å tenke på å bytte den ut !! Såfremt man ikke kommer over en stor stabel med penger da ;D
    Lakkert eller ikke lakkert, om en potensiel kjøper får hørt den er den solgt uansett :eek:
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    freddie77 skrev:
    Produkter som er originalt sorte pleier vel å være eloksert, og ikke lakkert?

    Spennende høyttalere du har laget deg, Leikis :)
    Det stemmer nokk det ja, men det er ikke noe jeg har mulighet til selv, og ivertfall ikke har tid til å vente på å få gjort ;)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    Eirik_S skrev:
    Så lekker ut Hiatoen i svart da :) Men hva skjer med annenhåndsverdien når den er lakkert ?
    Med en så bra forsterker så skal man slippe å tenke på å bytte den ut !! Såfremt man ikke kommer over en stor stabel med penger da ;D
    Lakkert eller ikke lakkert, om en potensiel kjøper får hørt den er den solgt uansett :eek:
    Hehe ja sant. Den så jo uansett stilig ut i sort :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hiato må være sulten på strøm, 16A sikkringen ryker når jeg slår den på. Om det er andre ting på samme kursen som står på får jeg ikke på sikringen igjen, når alt annet er av får jeg den på etter ca 2 forsøk. (Automatsikkring treg)
    Den skulle vel nesten hatt sin egen kurs den der ::)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Dac med disse specs på vei ;D


    Digital receiver – CS8416
    Digital converter – CS4398
    Up sampling chips – CS8421
    USB IC - PCM2902
    Digital input – 1x coaxial, 1x optical, 1xUSB
    Analogue output – 2x RCA

    Regner med denne dac'er slår du dac'en til Denon DVD3910 :p
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    Hiato må være sulten på strøm, 16A sikkringen ryker når jeg slår den på. Om det er andre ting på samme kursen som står på får jeg ikke på sikringen igjen, når alt annet er av får jeg den på etter ca 2 forsøk. (Automatsikkring treg)
    Den skulle vel nesten hatt sin egen kurs den der ::)
    Hvilken karakteristikk har sikringen? B eller C
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Leikis. skrev:
    Hiato må være sulten på strøm, 16A sikkringen ryker når jeg slår den på. Om det er andre ting på samme kursen som står på får jeg ikke på sikringen igjen, når alt annet er av får jeg den på etter ca 2 forsøk. (Automatsikkring treg)
    Den skulle vel nesten hatt sin egen kurs den der ::)
    Er ikke hiato utstyrt med softstart ? Det høres ikke helt "friskt" ut..... Hadde du det problemet sist du hadde den.... En 16 amp. kurs gir noen kilowatt... Kursen tåler i utgangspunktet flere hiatoèr....Har selv dobbelt så mye strøm på mine forsterkere...

    mvh
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Rart om det ikke er noe feil på sikring eller Hiato..... Plinius 103 har nå soft start.
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Eirik_S skrev:
    Rart om det ikke er noe feil på sikring eller Hiato..... Plinius 103 har nå soft start.
    Tror det er noe galt med softstartern jeg også.... Du har ikke vært borti noe under demonteringen/monteringen i forbindelse med lakkingen ?

    Har heller ingen problemer med min 103 i tilegg har jeg en til klasse-a med stor strømforsyning... aldri hatt problemer med 16 ampers kursen inkl. alt påslått og støvsuging...

    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde denne forsterkeren en stund hjemme i mitt gamle hus med 10amp sikringer, nada problem.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Audio Optimum skrev:
    Eirik_S skrev:
    Rart om det ikke er noe feil på sikring eller Hiato..... Plinius 103 har nå soft start.
    Tror det er noe galt med softstartern jeg også.... Du har ikke vært borti noe under demonteringen/monteringen i forbindelse med lakkingen ?


    mvh
    Den var slik før demontering også !! Samme problemet ved første oppstart når Frode var her. Hvordan den var første gang den var her husker jeg ikke.
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Leikis. skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Eirik_S skrev:
    Rart om det ikke er noe feil på sikring eller Hiato..... Plinius 103 har nå soft start.
    Tror det er noe galt med softstartern jeg også.... Du har ikke vært borti noe under demonteringen/monteringen i forbindelse med lakkingen ?


    mvh
    Den var slik før demontering også !! Samme problemet ved første oppstart når Frode var her. Hvordan den var første gang den var her husker jeg ikke.
    Ok.....mener likevel noe er galt med softstarteren...

    mvh
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    Jeg hadde denne forsterkeren en stund hjemme i mitt gamle hus med 10amp sikringer, nada problem.
    Får ikke noe bedre enn skrusikringer på startstrøm :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da var jeg igang med nye høyttalere igjen, det blir seff DIY denne gangen også. Det blir på samme viset som før med et element over og et under diskant.
    Diskant blir selvfølgelig samme som før Beyma TPL-150 AMT, den klarer jeg meg ikke uten nå ;)
    Bassene blir 10" Seas Excel W22NY.
    Kabinettet får en litt anen form, ca samme høyde (130cm). Kabinettet vil smalne inn bakover, ca 24 cm bred i front og ca 12 cm i bakkant.
    Jeg skal se om jeg får tatt non bilder under veis i byggingen.

    De høyttalerne jeg har nå blir solgt, også subbene mest sansynlig. Så nye subber skal også inn etterhvert, store muligheter for at det blir en Beyma 15" på hver side av benken ;D også i lukket kabinett.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Spanande Leikis.
    Du sliter ikke med fritidsproblemer i allefall :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Her har vi da et dårlig bilde avhøyttaler kabinettene, venstre forfra og høyre bakfra.

    Det blir en fot i bunn, noe lignende som på de jeg har nå.
     

    Vedlegg

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hår fått fresa, limt å skrudd litt mere i kveld. Selve kassene er limt og skrudd ferdig, foten kan jeg ta av for letter montering av innternkabling og filter deler.
    Hjørnene er frest med 45 grader fres, syntes det passet bedre enn avrundet. Da kassene har en litt kantete design.
    De er 130 cm høye.
    De har også fått seg asfalt/bitumen plater på veggene,
     

    Vedlegg

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da sjer det litt her igjen, jeg har begynt å pusse opp i kjellerstuen, der jeg hadde kinoen. Den er nå nedlakt, så det skal bli mitt nye lytterom. Det er nå en diger peis der som skal bort. Rommet er ca 25 kvm, ca 6.4m langt og ca 3.9 m bredt. Takhøyden er bare 2.15 og det blir vel anda noen cm lavere når jeg får oppi nye takplater. Tanken er å spille i lengderetningen slik av sweetspot blir nesten midt i rommet, andre halvdel blir brukt til andre ting. Gulv skal få nytt vegg til vegg teppe, vegger er panel, hvorav ca halve blir panel plater (mdf).
    Hele vegge der høyttalerne står tenkte jeg å henge en tykk gardin på skinner, slik at jeg ved anledning kan ha et lerret bak. For fremtidig surround muligheter.

    Blir vel non bilder etterhvert, men dette kommer nokk til å ta litt tid. Plan er å ha dette ferdig til våren/begynelse på sommeren.

    WAF er lei av nye duppditter, fjernkontroller og ting som ikke er tilkoblet og nye høyttalere i tid og utid, så stua får et helt enkelt stereo oppsett. Med integrert og non høyttalere som trives nærme bakvegg ::) :p ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn