Sko er ekstremt individuelt så ikke så lett å gi tips. Jeg bruker Sauchony Triumph ISO. For meg er det et must at det er relativt lite dropp (6-8 mm funker for meg). Hoka er svært populære - de har den noe uvanlige komboen svært god demping og lav vekt (og lav dropp). Sjekk på Löplabbet sine sider, de har score for støtdemping. Gitt vekten din blir påkjenningen på bena stor med maratontrening og det antall kilometer det medfører. Löplabbet har full score på demping på Gel Nimbus, for øvrig.
Etter at jeg begynte å få vondt i knær har jeg gått over til å gå en god del. Om jeg går så fort jeg klarer uten å løpe klarer jeg å holde en fart på oppmot 8 km/t - det er faktisk ikke veldig mye saktere enn en del folk jogger. Det har for meg blitt en enkel måte å få to økter pr. dag på uten at det gjør vondt noe sted - går til og fra jobben en del, det tar 52-53 minutter og er 6.7km. Pulsen er dog litt for lav til at det kvalifiserer til "rolig økt", men det er i alle fall bedre enn å ta trikken. Når jeg løper intervaller gjør jeg det på hjemveien, da får jeg de to første dragene i oppoverbakke, deretter to på flat vei og så evt ett til med hovedsaklig oppoverbakke, det er også en måte å redusere belastningen på. Jeg har sluttet å løpe lange nedoverbakker.