Sport, sykkel og trening Løping / jogging

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Sykling er bra, men får så forbasket vondt i ræva av det;)
    Det går normalt over etter noen få ganger. Har samme problemet i starten av hver sesong da jeg ikke sykler i det hele i noen måneder, men det kommer seg fort.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Bruker sykkelbukse men blir litt støl i stumpen de første par-tre gangene uansett.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Å
    Nok et helsespørsmål....

    Som en del av et mål om bedre fysisk form fordelt på noe færre kilo har jeg begynt å trene. Løpedelen har til nå bestått av intervall på mølle med vekt på å unngå skader. Løper 6 x 3min med 2% motbakke et par, tre ganger i uka og har hatt pen framgang det halve året jeg har holdt på.

    Problemet er at jeg ofte får smerter i tåballene (altså ikke tærne, men i tredeputene rett bak tærne) rett etter gjennomført økt. Det er som en brennende smerte i full bredde på et eller begge bein. Halter rundt til det gir seg etter noen minutter. Jeg opplever også det samme hvis jeg går tur etter landeveien og denne varer mer enn en halvtime.

    Noen som kan si litt om hva dette er og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Jeg bruker nå Hokasko (husker ikke modell) og synes problemet har blitt litt mindre enn før jeg fikk tak i de skoene, men problemet er nå reelt nok for det. Jeg har lidd i stillhet og tatt det som et tegn på utrent kropp, men er nå litt usikker på om det kommer til å gå over av seg selv.
    Jeg tror det er overdelen på skoene. Har selv kjøpt Hoka sko nylig, og overdelen er så elastisk at når jeg snører de passe stramme så mister jeg blodomløp i beina. Det føles som det brenner under føttene etter 10 min.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    Takk for innspill og tips! Skal prøve å løpe med løsere snøring neste gang. Har lagt merke til at det er veldig lett å snøre for hardt på Hoka. Når det gjelder sykkelen så har jeg bestemt meg for å gi den en tjangs igjen. Det er selvfølgelig mye mindre belastning på sener etc når man sykler isteden for å jogge rundt på 110 kg....
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Hvis du er redd for å overbelaste beina v løping anbefales skogsstier, evt fjellterreng. Da får du mykere underlag og en steg-variasjon som gjør at du tåler mye mere. Det er forsåvidt noe jeg foretrekker uansett: Flotte naturopplevelser og noen motbakker som er bra både for styrke og sirkulasjon
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    A3F78CC1-4DC1-47AD-A662-F11AF27E124A.jpeg

    Kjøpte nye Adidas sko i går. Gikk fra Energi boost til ultra boost.
    1ste inntrykket er litt annen drop som muligens passer mine steg en smule bedre.
    På Energi boost følte jeg at jeg tok litt for korte steg.

    Måtte opp til str 46 fra 45 1/
    Årets modell har krympet en smule.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Det er nesten umulig å ta for korte steg, imo. Høy frekvens = korte steg = redusert skaderisiko og bedre løpeteknikk.
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Vis vedlegget 546333

    Kjøpte nye Adidas sko i går. Gikk fra Energi boost til ultra boost.
    1ste inntrykket er litt annen drop som muligens passer mine steg en smule bedre.
    På Energi boost følte jeg at jeg tok litt for korte steg.

    Måtte opp til str 46 fra 45 1/
    Årets modell har krympet en smule.
    19 modellen?

    Er på mitt tredje par med UB og ifra første modellen til andre så krympet de litt. Bruker 43 1/3 og da merket jeg forskjell etter et par turer. Kjøpte 19 modellen nå og syntes de var like som årsmodell 2. Det går men var litt mindre foran.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Vis vedlegget 546333

    Kjøpte nye Adidas sko i går. Gikk fra Energi boost til ultra boost.
    1ste inntrykket er litt annen drop som muligens passer mine steg en smule bedre.
    På Energi boost følte jeg at jeg tok litt for korte steg.

    Måtte opp til str 46 fra 45 1/
    Årets modell har krympet en smule.
    19 modellen?

    Er på mitt tredje par med UB og ifra første modellen til andre så krympet de litt. Bruker 43 1/3 og da merket jeg forskjell etter et par turer. Kjøpte 19 modellen nå og syntes de var like som årsmodell 2. Det går men var litt mindre foran.
    Det er 19 vil jeg anta. Nøytral såle.
    Merker at den ikke er fullt så romslig i tåboksen som mine forrige, men enda litt mer fleksibel i stoffet.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Tenker vi sier forskjell på fysikk hos en fulltidsutøver som tjener millioner og en glad amatør for løpsteknikken var vel ikke så bra
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Tenker vi sier forskjell på fysikk hos en fulltidsutøver som tjener millioner og en glad amatør for løpsteknikken var vel ikke så bra
    Jeg vil si løpsteknikken var helt ok, ganske bra flyt i steget og hoftene er fint plassert ut fra min lekmannsvurdering.

    Glad amatør, javel, men det er jo finale i NM.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Langrennseliten holder et høyt nivå. Og Johaug er rå.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo bare å se på kroppsforskjellene. Johaug er bare sener og muskler, og det er der du har enerne i slike idretter nå.

    En del snakker ned langrennsnivået med den forklaringen at det er få land og få utøvere i den sporten, men jeg er overbevist om at nivået i moderne langrenn er minst like høyt som i toppen av mange større idretter. Disse folkene er topptrent, ingen tvil om det.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    I Svensk friidretts miljø lurte dem på om deres utøvere burde trene mer langrenn vinterstid for og bli bedre:confused: er det så vanskelig og skjønne hur enormt mye mer gjenomtrent Johaug er.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Løp en 10 km i dag og bruker Garmin til å klokke tiden.
    Jeg stoppet tiden når jeg hadde løpt 10km og 1 meter. Den siste meteren hevder Garmin at jeg brukte 2 minutter og 51 sekunder. Dvs at jeg brukte 48:38 sekunder. Regner ut etterpå at tiden ble 45:58. ( måtte knyte om skoene underveis og tapte tid )

    Kjøpte et nytt par Adidas ultraboost for å ha 2 par å bytte på forresten

    7B465480-16BF-4A7D-8B0A-044C686A016B.jpg
     

    Introvert_Hifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    90
    Antall liker
    48
    Sted
    Evenskjer/ Harstad
    Å
    Nok et helsespørsmål....

    Som en del av et mål om bedre fysisk form fordelt på noe færre kilo har jeg begynt å trene. Løpedelen har til nå bestått av intervall på mølle med vekt på å unngå skader. Løper 6 x 3min med 2% motbakke et par, tre ganger i uka og har hatt pen framgang det halve året jeg har holdt på.

    Problemet er at jeg ofte får smerter i tåballene (altså ikke tærne, men i tredeputene rett bak tærne) rett etter gjennomført økt. Det er som en brennende smerte i full bredde på et eller begge bein. Halter rundt til det gir seg etter noen minutter. Jeg opplever også det samme hvis jeg går tur etter landeveien og denne varer mer enn en halvtime.

    Noen som kan si litt om hva dette er og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Jeg bruker nå Hokasko (husker ikke modell) og synes problemet har blitt litt mindre enn før jeg fikk tak i de skoene, men problemet er nå reelt nok for det. Jeg har lidd i stillhet og tatt det som et tegn på utrent kropp, men er nå litt usikker på om det kommer til å gå over av seg selv.
    Jeg tror det er overdelen på skoene. Har selv kjøpt Hoka sko nylig, og overdelen er så elastisk at når jeg snører de passe stramme så mister jeg blodomløp i beina. Det føles som det brenner under føttene etter 10 min.
    Hei!

    Har slitt med det samme. I mitt tilfelle var det dårlige sokker, som førte til friksjon på tåballene. Etter lang tid ble det så ømt og jævlig at det var vondt hele tiden.

    Det utviklet seg til hard hud i kombinasjon med liktorn - Dro til fotspesialist og fikk filt/ myket opp litt.

    100% "frisk" etterpå. Kanskje det kan være noe.
     

    Introvert_Hifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    90
    Antall liker
    48
    Sted
    Evenskjer/ Harstad
    Da er vi igang!

    Har lest litt på nettet om trening til marathon og skjønner jo at det er mange og rolige turer som blir hovedfokus nå frem til jul. Det blir litt uvant for meg - jeg har i grunn alltid presset på litt når jeg har jogget.

    Planen frem til jul er vel omtrent som følger:
    Mandag - rolig joggetur (60 min)
    Tirsdag - fri
    Onsdag - Squash (høy intensitet)
    Torsdag - rolig joggetur (60 min)
    Fredag - Fri
    Lørdag - rolig langtur (90 min)
    Søndag - Squash (høy intensitet)

    De siste 12 mnd så har jeg i grunn hatt disse 2 faste rundene med Squash + en joggetur/fjelltur innnimellom.

    Nå var jeg litt tung i kroppen i går, og det regnet som bare det, men så på min nyervervelse (Polar V800) at 8 km/t er farten jeg har om jeg har null fokus på fremdrift. Det er jo litt tidlig å sette tall på ting her, men om jeg greier å holde 10 km/t på marathon, og går noen perioder innimellom så burde kanskje 4t 30 min være innefor rekkevidde.

    Strava profiler er også opprettet!

    Mvh
    OMF
    Squash er jo kjempestyrketrening. Muskler rundt kneet får kjørt seg.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    I går løp jeg 17Km på tredemølle og det bør være unødvendig å fortelle at jeg ble svett.
    Jeg hadde tatt på meg min letteste og minste løpetrøye, men klarte selvsagt ikke å unngå å få såre nippler. De siste 20 minuttene jeg løp måtte jeg holde trøyen ut fra kroppen.
    Dette er 1ste gangen jeg har opplevde og forhåpentligvis siste. I dag måtte jeg sette plaster på!

    Ellers vurderer jeg å fortsette sesongen gjennom vinteren denne gangen og må i såfall vurdere piggsko eller å få et av mine sko par pigget for meg.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    17km på mølle høres... kjedelig ut.

    Jeg ble overrasket over hvor fint det gikk å løpe også om vinteren da jeg begynte med slik. De langt fleste dagene brukte jeg ikke piggsko. Fortauene var stort sett brøytet og saltet før jeg stod opp. Så lenge det ikke ligger snø/sludd/is er det ikke spesielt behagelig med piggsko. Et par litt robuste løpesko - type terrengløpesko - funker bra synest jeg. En fordel at de er noenlunde vanntette siden det fort ligger litt slaps her og der.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    Å
    Nok et helsespørsmål....

    Som en del av et mål om bedre fysisk form fordelt på noe færre kilo har jeg begynt å trene. Løpedelen har til nå bestått av intervall på mølle med vekt på å unngå skader. Løper 6 x 3min med 2% motbakke et par, tre ganger i uka og har hatt pen framgang det halve året jeg har holdt på.

    Problemet er at jeg ofte får smerter i tåballene (altså ikke tærne, men i tredeputene rett bak tærne) rett etter gjennomført økt. Det er som en brennende smerte i full bredde på et eller begge bein. Halter rundt til det gir seg etter noen minutter. Jeg opplever også det samme hvis jeg går tur etter landeveien og denne varer mer enn en halvtime.

    Noen som kan si litt om hva dette er og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Jeg bruker nå Hokasko (husker ikke modell) og synes problemet har blitt litt mindre enn før jeg fikk tak i de skoene, men problemet er nå reelt nok for det. Jeg har lidd i stillhet og tatt det som et tegn på utrent kropp, men er nå litt usikker på om det kommer til å gå over av seg selv.
    Jeg tror det er overdelen på skoene. Har selv kjøpt Hoka sko nylig, og overdelen er så elastisk at når jeg snører de passe stramme så mister jeg blodomløp i beina. Det føles som det brenner under føttene etter 10 min.
    Hei!

    Har slitt med det samme. I mitt tilfelle var det dårlige sokker, som førte til friksjon på tåballene. Etter lang tid ble det så ømt og jævlig at det var vondt hele tiden.

    Det utviklet seg til hard hud i kombinasjon med liktorn - Dro til fotspesialist og fikk filt/ myket opp litt.

    100% "frisk" etterpå. Kanskje det kan være noe.
    Er gift med en fotterapeut så undersåttene er myke som nyfødte hundevalper;)

    Har løpt litt med løsere snøring på skoene og tror det hjelper litt. Fikk også tips om å tøye ut musklene på undersiden av fotbladet hver dag: stå på kne med tærne brettet framover, sittende på hælene og så lene seg bakover og kjenne på at undersiden av føttene tøyes godt. Merk, ikke akillesen altså, kun undersiden av føttene. Det hjelper også.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    I går løp jeg 17Km på tredemølle og det bør være unødvendig å fortelle at jeg ble svett.
    Jeg hadde tatt på meg min letteste og minste løpetrøye, men klarte selvsagt ikke å unngå å få såre nippler. De siste 20 minuttene jeg løp måtte jeg holde trøyen ut fra kroppen.
    Dette er 1ste gangen jeg har opplevde og forhåpentligvis siste. I dag måtte jeg sette plaster på!

    Ellers vurderer jeg å fortsette sesongen gjennom vinteren denne gangen og må i såfall vurdere piggsko eller å få et av mine sko par pigget for meg.
    17 km på mølle...zzzzzzzzz....
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Har drivi med omlegging av kosthold og intensiv trening det siste drøye halve året. Gått ned 20kg og kondis og muskelmasse har fått seg ett løft. Men er fortsatt ikke istand til å jogge mer enn en snau kilometer om gangen. Hva skal egentlig til for at man knekker litt koden og kan løpe litt avstander på relativ flat mark? For min del er det bena som svikter først, ikke pust/kondis. Har prøvd c25k og diverse andre hjelpemidler, men får ikke til å følge programmene da de er for harde for meg. Noen som har noen ninjatriks?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Jeg var forsåvidt i god form fra sykling og langrenn, men slet fort med bena til å begynne med - som i at det gjorde vondt. Det som funket for meg var å ta det ekstremt piano - jeg løp rolig kanskje 1km og så gikk resten, etter en stund løpe 2km og så løpe 3km etter en stund osv.

    Ellers er belastningen betydelig mindre ved å løpe på et mykere underlang enn asfalt og gode sko med god demping er selvsagt et must. Du kan også prøve på slak oppoverbakke - det er enda snillere mot bena enn flatmark, men selvsagt noe mer slitsomt gitt samme tempo. Om det ikke er pusten det står på virker det mest som at du bare trenger å venne musklaturen til en ny type belastning.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Har drivi med omlegging av kosthold og intensiv trening det siste drøye halve året. Gått ned 20kg og kondis og muskelmasse har fått seg ett løft. Men er fortsatt ikke istand til å jogge mer enn en snau kilometer om gangen. Hva skal egentlig til for at man knekker litt koden og kan løpe litt avstander på relativ flat mark? For min del er det bena som svikter først, ikke pust/kondis. Har prøvd c25k og diverse andre hjelpemidler, men får ikke til å følge programmene da de er for harde for meg. Noen som har noen ninjatriks?
    Når du sier at "bena svikter" mener du da at de blir pakket med melkesyre, altså at de stivner?

    Imponerende vektnedgang forresten, gratulerer!
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ok, begynner bare å bli litt utolmodig nå. Lurer også litt på om knebøy og lignende øvelser kanskje hindrer løpeprogresjonen?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Har drivi med omlegging av kosthold og intensiv trening det siste drøye halve året. Gått ned 20kg og kondis og muskelmasse har fått seg ett løft. Men er fortsatt ikke istand til å jogge mer enn en snau kilometer om gangen. Hva skal egentlig til for at man knekker litt koden og kan løpe litt avstander på relativ flat mark? For min del er det bena som svikter først, ikke pust/kondis. Har prøvd c25k og diverse andre hjelpemidler, men får ikke til å følge programmene da de er for harde for meg. Noen som har noen ninjatriks?
    Når du sier at "bena svikter" mener du da at de blir pakket med melkesyre, altså at de stivner?

    Imponerende vektnedgang forresten, gratulerer!
    De blir pinnestive og vonde ja.
    Takktakk :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Ok, begynner bare å bli litt utolmodig nå. Lurer også litt på om knebøy og lignende øvelser kanskje hindrer løpeprogresjonen?
    Grunnleggende styrketrening er absolutt å anbfefale for folk som driver med løping, spesielt når man begynner å komme litt opp i åra (type 40).
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Er nok kun en tilvenningsfase for musklene dine. Du kan jo prøve med litt intervaller. Stykk opp tempoet du løper i "normalt" i kortere etapper, og så går du mellom disse.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Er omtrent slik jeg gjør det idag, er bare utolmodig og litt misunnelig på de som kan løpe tilnærmet ubegrensa :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Er omtrent slik jeg gjør det idag, er bare utolmodig og litt misunnelig på de som kan løpe tilnærmet ubegrensa :)
    Ting
    Tar
    Tid

    Men løp litt sakte i starten av løpene, gjerne såpass at du føler det går litt sakte. La kroppen bli varm.
    Løp annenhver dag konsekvent, spesielt om beina er litt stive. Sett deg mål og fullfør distansen selv om du går deler av den.
    Løping er psykisk, tren opp stayer-evnen, kroppen prøver å lure deg - den orker mer enn den vil. Ta et par dager fri hver 3. uke.

    Og skal formen komme seg kjapt er komboen med grunntrening som styrker beina (ta tid til å stabilisere kne, utoverstrekker, quads og hamstring.) og oppoverbakke, oppoverbakke og oppoverbakke essensiell.

    Disclaimer: Jeg anser meg ikke for å være sprek, men jeg er bedre enn jeg var før. :D
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg veier fortsatt for mye, har ikke vært noe særlig trent tidligere. Var i militæret for 21 år siden, nærmeste jeg kommer :) Hadde en ryggskade for noen år siden hvor jeg omskolert meg fra en ståjobb til en sittejobb. Så når jeg begynte med det her så var det temmelig fra scratch. Den dårlige formen kombinert med et kaloriunderskudd på 1000 hver dag gjør at det vanskelig å finne flyten, men det kommer seg. Det jeg mest lurte på var om det er noen lure øvelser jeg kan gjøre for å få litt mer juice i beina. Når jeg begynte med det her ble de bare gele med en gang, nå blir de sure og stive. Ser på det som framgang?

    Pr idag har jeg knebøy, benpress og markløft som primære benøvelser, i tillegg til intervall på mølle og i naturen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Tåhev er vanlig for løpere. Men jeg tror ikke det er mer komplisert enn manglende grunnlag og tung kropp - det går seg nok til så lenge du tar det gradvis. Det er ingen skam å gå innimellom.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg veier fortsatt for mye, har ikke vært noe særlig trent tidligere. Var i militæret for 21 år siden, nærmeste jeg kommer :) Hadde en ryggskade for noen år siden hvor jeg omskolert meg fra en ståjobb til en sittejobb. Så når jeg begynte med det her så var det temmelig fra scratch. Den dårlige formen kombinert med et kaloriunderskudd på 1000 hver dag gjør at det vanskelig å finne flyten, men det kommer seg. Det jeg mest lurte på var om det er noen lure øvelser jeg kan gjøre for å få litt mer juice i beina. Når jeg begynte med det her ble de bare gele med en gang, nå blir de sure og stive. Ser på det som framgang?

    Pr idag har jeg knebøy, benpress og markløft som primære benøvelser, i tillegg til intervall på mølle og i naturen.
    Vi er forskjellig disponert også, noen trenger lengre tid for å komme i form. Noen har utfordringer med ledd og sener som gjør at de ikke tåler mengden. Lytt til legemet og som du tydeligvis har skjønt: Det er ved matfatet slaget står for å holde vekta - ikke med pulsklokka på armen. Det er mer smøring på skia.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Helt enig. Samtidig så har det vært veldig nyttig og ikke minst motiverende å få noen tall på framgangen. I tillegg syns jeg det er lettere å droppe noe jeg ikke burde spise etter en hard treningsøkt.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Jeg veier fortsatt for mye, har ikke vært noe særlig trent tidligere. Var i militæret for 21 år siden, nærmeste jeg kommer :) Hadde en ryggskade for noen år siden hvor jeg omskolert meg fra en ståjobb til en sittejobb. Så når jeg begynte med det her så var det temmelig fra scratch. Den dårlige formen kombinert med et kaloriunderskudd på 1000 hver dag gjør at det vanskelig å finne flyten, men det kommer seg. Det jeg mest lurte på var om det er noen lure øvelser jeg kan gjøre for å få litt mer juice i beina. Når jeg begynte med det her ble de bare gele med en gang, nå blir de sure og stive. Ser på det som framgang?

    Pr idag har jeg knebøy, benpress og markløft som primære benøvelser, i tillegg til intervall på mølle og i naturen.
    åja, da er det ikke rart du slokner relativt raskt. Du har vel ikke noe særlig karbohydrater å løpe på. Det tar tid å venne kroppen til å løpe på energi fra fettreserver.

    Jeg har ikke erfaring med å løpe samtidig med at en er på en slankediett. Men tror ikke du bør forvente å løpe langt og uanstrengt når du nærmest starter på felgen. Tenker også at det sikkert er lurt å være litt forsiktig når du er på et lavt kaloriinntak.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Sånn er det med litt midtlivskrise og ønske om å gjøre alt på en gang :) Hva tenker du er konsekvensene av å ikke være litt forsiktig?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Sånn er det med litt midtlivskrise og ønske om å gjøre alt på en gang :) Hva tenker du er konsekvensene av å ikke være litt forsiktig?
    Vel, det er jo noen kjente triks med kosthold og løping:

    "Eat pasta, go fasta'"

    En halv banan 30 min før turen hjelper fort å unngå den verste dippen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn