Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Fått med noen gromme kabler også?

KAS

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kan du ikke legge ut noen bilder av innmaten da, kroken? ;D ;D ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kroken har gromme kabler allerede, han! Ingen grunn til å få noen sendt fra Bergen da.......

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    KAS skrev:
    Fått med noen gromme kabler også?

KAS
    Gromme kabler.?
    Har jo det jo..
    Kommer vel ikke lenger inn i musikken, enn med Oblivion kabler vel.? ::)
    I såfall så vil jeg gjerne høre de ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    kan du ikke legge ut noen bilder av innmaten da, kroken? ;D ;D ;D
    Har tatt noen makro bilder, så de kommer..
    Men jeg må ha tid til å redigere de og legge de ut først..
    Kanskje i løpet av kvelden..

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Kroken har gromme kabler allerede, han! Ingen grunn til å få noen sendt fra Bergen da.......
    Fulgte faktisk med noen kabler også, noe krystall greier i en fancy pose, men jeg lot de ligge igjen i esken ;D
    Trenger ikke fler bevis på at Oblivion er..........veis ende.? ::) ;D

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Posen er fin den, lyden bedre ;D Synes du bør prøve den da.

KAS

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    KAS skrev:
    Posen er fin den, lyden bedre ;D Synes du bør prøve den da.

KAS
    Har du hørt hva Oblivion har å by på av musikk.?
    Mulig jeg sjekker hva Krystall har å by på, kan jo leve med en nedtur noen timer ;D ;D ;D ;D

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Nei, jeg har ikke det. Hadde to sett XLR IC kabler av den gamle typen, og de var ikke dårlige de heller :) Tenkt jeg skulle prøve Oblivion phono kablen, men vil vente til jeg får testet Cabel cookeren på de jeg har. Hadde bare vært moro og hørt hva du mente om CC kablen. Du får se om du får testet dem sammen med spilleren.

Mvh
    KAS

PS ;D vet ikke hvilken kabel du har fått med, men det er ikke sikkert det blir nedtur ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    KAS skrev:
    Nei, jeg har ikke det. Hadde to sett XLR IC kabler av den gamle typen, og de var ikke dårlige de heller :) Tenkt jeg skulle prøve Oblivion phono kablen, men vil vente til jeg får testet Cabel cookeren på de jeg har. Hadde bare vært moro og hørt hva du mente om CC kablen. Du får se om du får testet dem sammen med spilleren.

Mvh
    KAS

PS ;D vet ikke hvilken kabel du har fått med, men det er ikke sikkert det blir nedtur ;)
    Jeg skal erkjenne at jeg erter deg siden jeg ser du har Krystall kabler i eget oppsett ;D
    Har aldri slaktet noe som helst uten å ha hørt det, skal ikke se bort fra at det kan være bra..
    Som den kabel-entusiasten jeg er, så har jeg prøvd ganske mye rart av kabler, det er ikke få ganger jeg har blitt overrasket over hva som bor i en del kabler, har også hatt min sjau med nedturer kan du si.. Pris har ingen sammenheng med resultatet, generelt sett..
    Så bare at det var en kabel i posen, glittret i sølv og noe tynne greier, tror det var strømkabel men jeg skal sjekke og se hva det er, så skal jeg gi den en sjanse ;)

Skal du lage deg kabel-gryte siden du har en kabel-koker.? :eek: ;D
    Å brenne inn + spille inn kabler har jeg hørt er veldig viktig, de som avfeier dette kan bare ha det så godt å leve med det de har ;D
    Lykke til med kabler, det virker som du er temmelig oppegående når det gjelder kabler og slike mennesker liker jeg ;)
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    KAS skrev:
    ;D Det er ingen kabel-gryte men denne som snart burde dukke opp:

http://www.audioexcellenceaz.com/audiodharmacablecooker.htm

Får se om den koker fram noen forbedringer, håper det blir :eek: & ;D

Kjør test av spiller og kabel du så gleder vi oss til høre resultatet. Veldig fin tråd forresten :)

KAS
    Grovleste om kabel kokeren og har litt tro på den, men ikke helt overbevisst :D
    Er nok en merkelig figur som stoler mer på privatpersoner enn div tester :D
    Om ex du får et meget godt resultat av å koke kablene, så stoler jeg på din påstand/erfaring selv om du selv eier produktet, skulle du mot all formodning lyve om resultatet så må du personlig stå til ansvar ovenfor andre her på HFS og mister ansikt..
    De som tester kan ha fått litt "frynsegoder" for å gi gode tester og det er umulig å ta rotta på dem på noen måte ;D
    Dette er faktisk grunn til at jeg stoler mer på folket her på HFS enn ymse tester, referanser, wikipedia osv ;)

Hvor gamle er de Krystall kablene dine.?
    Har du brukt ex XLO plata eller lign for å spille de inn.?
    Skulle vært moro å visst hvor god den XLO plata er kontra en del HW man får kjøpt..
    Nå gjør jo XLO plata litt mer enn bare å brenne inn kabler, den fjerner jo en del "shit" fra drivverk og helt ut til høyttalere, så det er kanskje ikke sammenlignbart.?

Du får nesten slenge ut en tråd med kabel kokeren når du har fått den i hus og fått litt erfaring med den..
    Lykke til.!

Effekt kommer fra Consonance A100 plus som er en meget god amp til prisen, vil nesten si en fantastisk bra effekt til en latterlig lav pris, er det ikke 5.500,- de selges for.? Men det er langt unna hva en rør effekt til 50k klarer å gjenskape av musikk..
    Bass elementene i Snell E-III er hos en venn som skal bytte opphengene på de, han fikk de i går og jeg regner med at han bruker en ukes tid på jobben (bytte på sine egne E-2 og mine E-3 bassere), så det blir bare via Snell E-II som er 100% originale, de gir ikke et så godt lydmessig resultat som de jeg har moddet litt..
    Så ikke engang jeg kan stole 100% på egen test og hva jeg hører i dag..
    Skal teste Edge opp mot vinyl på de premissene, men vil ta meg en tur til laugsfrender og høre åssen den spiller der, om de åpner dørene for meg og Edge ;)
    Kjell

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Hei Kroken,

De fleste av CC kablene mine runder vel 4 år. Et sett er nyere (lett hjemmemekk ;D). Har bare spilt dem inn i anlegget, og ikke testet XLO eller lignende. Kjenner ikke XLO greia heller, men skal kikke på den. Kabel-kokeren har blitt ett samkjøp da jeg tok den opp i en annen tråd. Den kommer derfor til å reise ritt rundt med posten, mellom HCS, Kwil og meg. Er jo ikke et produkt som brukes hver dag dette. Ett slikt samkjøp mellom personer her på sentralen ser jeg også på som uproblematisk selv om man ikke kjenner hverandre. Om den gir noe effekt, vil vi sikkert legge ut våre erfaringer. Er det bare tull og tøys, sier vi bare det :D

KAS

Beklager litt OT i denne tråden. Nå konser vi på spilleren.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    KAS skrev:
    Hei Kroken,

De fleste av CC kablene mine runder vel 4 år. Et sett er nyere (lett hjemmemekk ;D). Har bare spilt dem inn i anlegget, og ikke testet XLO eller lignende. Kjenner ikke XLO greia heller, men skal kikke på den. Kabel-kokeren har blitt ett samkjøp da jeg tok den opp i en annen tråd. Den kommer derfor til å reise ritt rundt med posten, mellom HCS, Kwil og meg. Er jo ikke et produkt som brukes hver dag dette. Ett slikt samkjøp mellom personer her på sentralen ser jeg også på som uproblematisk selv om man ikke kjenner hverandre. Om den gir noe effekt, vil vi sikkert legge ut våre erfaringer. Er det bare tull og tøys, sier vi bare det :D

KAS

Beklager litt OT i denne tråden. Nå konser vi på spilleren.
    Her er det ikke noe tull og tøys... ;D... Og jeg tror ikke det hadde skadda de "grå-kledde" med ytterligre brenning Kjell ;)

S

Storebror

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Får selv gamle råttne Snell E-III til å spille trommer "realistisk" når jeg sto på kjøkkenet, jeg klarte virkelig å høre trommer "ekte" og ikke surrealistisk..
    Har ikke satt meg ned i søtflekken eller gitt den spilleren noen sjanse til å vise seg fra sin beste side..
    Jeg som holder på med litt rør vet at man skal ta seg god tid til å la dette gå seg til, for det er ikke bare å kaste ting på plass å tro at dette spiller bra..
    Flere inntrykk av spilleren?

:) R

S

Storebror

Gjest
    Storebror skrev:
    Rotekroken skrev:
    Får selv gamle råttne Snell E-III til å spille trommer "realistisk" når jeg sto på kjøkkenet, jeg klarte virkelig å høre trommer "ekte" og ikke surrealistisk..
    Har ikke satt meg ned i søtflekken eller gitt den spilleren noen sjanse til å vise seg fra sin beste side..
    Jeg som holder på med litt rør vet at man skal ta seg god tid til å la dette gå seg til, for det er ikke bare å kaste ting på plass å tro at dette spiller bra..
    Flere inntrykk av spilleren?

:) R
    "man skal ta seg god tid til å la dette gå seg til"

Hvordan går det med tiden?
    Flere inntrykk?

R

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.200
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje han ikke finner tråden sin ::) :p

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bare han ikke er på "Edge" med loven i sin leting ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Så så gutter :)

Kroken:
    Blir det horn på deg snart ?

/jan

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ....tipper han får horn til jul.... Blir sikkert fine julekort da ... 8)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvordan går det hjemme hos kroken for tiden?
    er nye hønn på plass? har blokkene kommet seg fra influensaen? står verden til påske?
    vi savner dine blomstrende rapporter!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Hører du, kroken. Vi savner deg. Kom tilbake. Ingen som sprer kabelglede som deg.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en gladlåt for å oppmuntre kroken khan til comeback.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin: en til av de der så tror jeg kroken blir borte for godt ;D

Kroken: nå må du se å våkne :)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vel, jeg spiller gladlåter helt til kroken kommer tilbake igjen...

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Trodde Kroken var noe eldre, men.....

Kroken på juleball

Når jeg ser Kroken med balleknus i denne videoen, så er det kanskje ikke så rart at han ikke er så aktiv om dagen ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn