impulse skrev:
Veldig hyggelig at du er så fornøyd, Kjell! Velkommen blant vinylhuene! TTS 3000 er en ganske hemmelig spiller, i og med at den først og fremst var tiltenkt det profesjonelle markedet. Men riktig satt opp, og med en virkelig god arm (som den du har) kan den spille på høyde med andre klassiske referansespillere som Thorens TD 125 f. eks. En av landets legendariske ur-audiofile, Svein Erik Børja,(som faktisk skrev en high-end-bok på norsk...i 1978!) rangerte TTS 3000 på linje med referansespillerne til EMT, Garrard og Thorens. Det sier jo ikke lite! Den er utviklet på oppdrag fra den japanske kringkastningen, og det er jo ikke akkurat en gjeng ukritiske amatører, for å si det forsiktig. Det spilte virkelig bra hos deg! Luftighet, klangfarger, dynamikk og en lettflytende kvalitet som man bare finner i riktig gode platespillere, og som komboen din har masser av..Forøvrig var det ikke kun VTA jeg justerte, men antiskating også. Det er ingenting som kommer gratis med vinyl.

The beauty is in the details! Selger du denne, får du med meg å bestille, hører du !?

Klenodier gir man rett og slett ikke slipp på....
Her var det masse info som er kjekt å ta vare på..
Jeg hører veldig godt at her var det
vesentlig mer enn jeg hadde håpet på.!
Med hånden på hjertet så trodde jeg at det ville være minimale forskjeller mellom CD spilleren og den riggen der, men fy å feil jeg tok....... all heder og ære til deg, Trond, som har hjelpet meg å finne alle små biter som jeg trengte, og all veiledning på veien, tusen hjertelig takk.!
Hørte det veldig godt at de små justeringene du foretok etter første lytt, det var et så stort hopp at jeg har ikke ord.!
All den grovkornheten som var først, så krystallrent det ble etterpå, jeg tror faktisk slik må oppleves for å forstå det.?
Satte på Opus - Life Is Life, en plate jeg ikke har hørt siden 80 tallet en gang, dro på helt til jeg syns det var høyt nok..
Når jeg sang med så skjønte jeg hvor høyt jeg spilte, for jeg hørte ikke meg selv.!
Reiste meg opp å skulle dempe volum et hakk, da så jeg elementene var på vei ut av kassene ;D
Farlig dette her.!! 8)
Jada, sjef.!
Jeg hører deg..
Og jeg skal ikke selge denne vakre enheten (dama) som jeg har fått i hus.!
Det er noe med utseendet, og alder (1968 modell og det var et meget godt år.! 8)), som gjør at denne kommer til å gå til neste generasjon, for hun har virkelig god smak når det kommer til musikk, og far må selvfølgelig sørge for at hun får eget anlegg som spiller bra
PS: jeg tror jeg har staket veien videre fremover, også takket være dine "påstander"

Nytt sted å bo og nye muligheter, slippe tanken ang stua som jeg har nå (The Bitch.!) og bare satse på den hesten som du har anbefalt..
Kjell (den lykkelige)