Kroken leter etter.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Fine greier, kroken. Godt og hvile øra litt fra de digitale ytelser, der alt låter likt ?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Rotekroken skrev:
    FallenA skrev:
    Utrolig morro!
    Gratulerer med spilleren, og PUen. Ofte er det mer å hente fra litt kjæling med vinylriggen enn hva man er klar over.
    Og man belønnes stort når man har truffet riktig ;)
    Meget godt beskrevet, Fallen.!
    Som jeg skulle sagt det selv ;D

En annen ting er jo dette med å finne komponenter som spiller ekstrem bra sammen, at du matcher en spiller fra A til Å..
    Nå er jo denne laget til å brukes sammen med Denon DL-103 så jeg får nesten se om jeg får tak i en Denon DL-103 (evt Zu Druid eller SA) og høre åssen det låter sammen med spilleren ;)
    Mye glede i de små detaljer! :)

Inspirert av innlegget ditt så gikk jeg over riggen min opp og ned i mente for å se om jeg kunne hente ut litt til.
    Litt småjustering her og der, dobbelsjekking med lupe osv, så fikk jeg jammen enda litt bedre flyt og dynamikk. ;)
    Ikke mye som skulle til, men med litt ekstra kjærlighet.... ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg fant en TTS 3000 med samme arm som din, Kjell. Den står hos en hifi-forhandler i Sverige som vurderer den i samme klasse som de beste spillerne fra Thorens. Som du ser av bildet er den helt identisk, med unntak av at den har lokk. Prisen? en bagatell av 2250 Euro! nærmere 20.000,- SKR......uten pickup, selvfølgelig. Det er tydelig at flere får ørene opp for hvor god denne er.... ;D

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Veldig hyggelig at du er så fornøyd, Kjell! Velkommen blant vinylhuene! TTS 3000 er en ganske hemmelig spiller, i og med at den først og fremst var tiltenkt det profesjonelle markedet. Men riktig satt opp, og med en virkelig god arm (som den du har) kan den spille på høyde med andre klassiske referansespillere som Thorens TD 125 f. eks. En av landets legendariske ur-audiofile, Svein Erik Børja,(som faktisk skrev en high-end-bok på norsk...i 1978!) rangerte TTS 3000 på linje med referansespillerne til EMT, Garrard og Thorens. Det sier jo ikke lite! Den er utviklet på oppdrag fra den japanske kringkastningen, og det er jo ikke akkurat en gjeng ukritiske amatører, for å si det forsiktig. Det spilte virkelig bra hos deg! Luftighet, klangfarger, dynamikk og en lettflytende kvalitet som man bare finner i riktig gode platespillere, og som komboen din har masser av..Forøvrig var det ikke kun VTA jeg justerte, men antiskating også. Det er ingenting som kommer gratis med vinyl. ;) The beauty is in the details! Selger du denne, får du med meg å bestille, hører du !? :D Klenodier gir man rett og slett ikke slipp på....
    Her var det masse info som er kjekt å ta vare på..
    Jeg hører veldig godt at her var det vesentlig mer enn jeg hadde håpet på.!
    Med hånden på hjertet så trodde jeg at det ville være minimale forskjeller mellom CD spilleren og den riggen der, men fy å feil jeg tok....... all heder og ære til deg, Trond, som har hjelpet meg å finne alle små biter som jeg trengte, og all veiledning på veien, tusen hjertelig takk.!

Hørte det veldig godt at de små justeringene du foretok etter første lytt, det var et så stort hopp at jeg har ikke ord.!
    All den grovkornheten som var først, så krystallrent det ble etterpå, jeg tror faktisk slik må oppleves for å forstå det.?
    Satte på Opus - Life Is Life, en plate jeg ikke har hørt siden 80 tallet en gang, dro på helt til jeg syns det var høyt nok..
    Når jeg sang med så skjønte jeg hvor høyt jeg spilte, for jeg hørte ikke meg selv.!
    Reiste meg opp å skulle dempe volum et hakk, da så jeg elementene var på vei ut av kassene ;D
    Farlig dette her.!! 8)

Jada, sjef.!
    Jeg hører deg..
    Og jeg skal ikke selge denne vakre enheten (dama) som jeg har fått i hus.!
    Det er noe med utseendet, og alder (1968 modell og det var et meget godt år.! 8)), som gjør at denne kommer til å gå til neste generasjon, for hun har virkelig god smak når det kommer til musikk, og far må selvfølgelig sørge for at hun får eget anlegg som spiller bra ;)

PS: jeg tror jeg har staket veien videre fremover, også takket være dine "påstander" ;)
    Nytt sted å bo og nye muligheter, slippe tanken ang stua som jeg har nå (The Bitch.!) og bare satse på den hesten som du har anbefalt..
    Kjell (den lykkelige)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Valentino skrev:
    Har du funnet noe altså, Rote? Er den pen?
    Har faktisk stått her en stund, Valentino..
    Jeg syns den er vakker, skal legge ut bilder av den jeg ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hvis du virkelig har lyst til å dykke ned i alt tankegodset som ligger bak denne glimrende platespilleren, har Audio Engineering Society publisert en grundig artikkel om utviklingen av TTS-3000, ført i pennen av Osamu Mabuchi, en av konstruktørene.... ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Fine greier, kroken. Godt og hvile øra litt fra de digitale ytelser, der alt låter likt ?
    hehehe.. tror ikke vi skal la oss påvirke av de der ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Her er bilde av åssen spilleren har stått en stund..
    Ser jo rett å slett ikke ut som en god spiller, mer som en vintage sak som er støvete og som vil låte deretter..

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Oversiktsbilde der spilleren har fått nytt headshell, Benz PU og Achromat..
    Tatt rett etter at @Impulse og @65finger reiste herfra..

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med en unik spiller... Kan hende jeg må ta meg en tur en dag å plage deg litt... Og hvis du spiller litt på Snell'ene dine også overlever jeg vel :). Og den platespilleren er bare unik utifra det jeg har tråla nettet om den...Grattis!!! :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den er rimelig unik, ja.. ikke akkurat dusinvare. Særlig ikke med 12-tommers orginalarm!
    Nå har du det du trenger på vinylsiden, Kjell. Kanskje med unntak av en svær flaske teakolje! ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.886
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ville tatt seg godt ut på Montana. Stilig spiller det der, Rotekroken. Gratulerer så mye.

Skal du ha lokk (eller en monter) anbefaler jeg Kreativ Plast på Nøtterøy.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Jeg fant en TTS 3000 med samme arm som din, Kjell. Den står hos en hifi-forhandler i Sverige som vurderer den i samme klasse som de beste spillerne fra Thorens. Som du ser av bildet er den helt identisk, med unntak av at den har lokk. Prisen? en bagatell av 2250 Euro! nærmere 20.000,- SKR......uten pickup, selvfølgelig. Det er tydelig at flere får ørene opp for hvor god denne er.... ;D
    Nesten litt trist å se at Svenskene er føre oss på slike ting, men positivt for de som ønsker seg en ekstremt god spiller i Norge, om ikke prisen nå fyker rett til himmels.?
    Jeg har hvertfall ingen grunn til å klage på kvalitet hele veien eller pris.! ;D

Vet ikke hvor kilen den er på valg av PU, men resten er jo egentlig bare "stablet på plass" uten noe spesielle tweaks eller lign, og den spiller laaaaaaangt over forventingene mine.!

Når vi snakket om spiller for, ja hvor lenge er det vi snakket om det før det ble en realitet.? Det må ha vært par år eller noe slikt vel.? Så var det jo utseendet som jeg gikk etter, skulle ha meg en spiller som så litt vintage ut og som hadde pent treverk, resten spilte liksom ingen rolle..
    Tanken var å ha en spiller opp mot nivå til CD spilleren og snurre noen skiver i ny og ne, men nå er det faktisk blitt en heeelt annen verden for meg, nå er det vinyl som er spiller Nr. 1.!

Jeg kan ikke få fullrost og takket deg nok, TT, så det kan se stygt ut at jeg må ut med en flaske Single Malt til.! ;)
    Kjell

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bare hyggelig, Kjell. Og hva siste setning angår, har jeg kun en kommentar. Ja takk ! ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    HCS skrev:
    Grattis med en unik spiller... Kan hende jeg må ta meg en tur en dag å plage deg litt... Og hvis du spiller litt på Snell'ene dine også overlever jeg vel :). Og den platespilleren er bare unik utifra det jeg har tråla nettet om den...Grattis!!! :)
    Takker, HC..
    Det er bare å ta turen innom, her er dørene alltid åpne og tar imot gjester som har lyst til å ta seg en tur..
    Men greit å vite litt på forhånd siden det er hus/opppussing/dugnad som tar opp mesteparten av min tid..

Snell E-3 er faktisk hovedhøyttalere for tiden :D
    Med lurvete og hullete kantoppheng, har ikke hatt tid/anledning til å bytte de ennå..

At spilleren er unik, ja det levnes det vel lite tvil om.?
    At jeg er så griseheldig å ha den i hus, ja det er rett å slett skylden til, TT.! 8)

Veltemperert er jo slettes ingen sinke det heller da.!
    Er litt av en spiller du får i hus også ;)
    Fikk dessverre ikke hørt, TT, sin pga noen meget kjedelige omstendigheter, men kjenner jeg han rett så er det ikke noe dårlig spiller som får innpass der i gården ;)
    Håper den snart lander i de dype skoger på den rette siden av Mjøsa snart ;)
    Kjell

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Valentino skrev:
    Ville tatt seg godt ut på Montana. Stilig spiller det der, Rotekroken. Gratulerer så mye.

Skal du ha lokk (eller en monter) anbefaler jeg Kreativ Plast på Nøtterøy.
    Takker, Val..
    Tenkte jeg skulle ta kontakt med de på Kreativ å få de til å støpe en "kakeboks" av et lokk som jeg kan slenge på når den ikke brukes..
    Er ikke så lat at jeg må ha vippelokk ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    impulse skrev:
    Bare hyggelig, Kjell. Og hva siste setning angår, har jeg kun en kommentar. Ja takk ! ;D
    Og dine drømmer skal bli oppfylt, TT ;)

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Hva kan så dette være.?
    Er jo ikke jul ennå.?
    Har vel ikke vært så snill gutt at jeg får gaver.? :eek:

Vedlegg

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Ligger hverken 3 eller tre i esken ;D
    Må ikke la dere lure av innpakkningen ;)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.200
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    fikk litt primare assosiasjoner med den fjernkontrollen.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    mteinum skrev:
    fikk litt primare assosiasjoner med den fjernkontrollen.
    Husker ikke åssen Primare kontrollen ser ut, men dette tror jeg ikke er Primare.?
    Innmaten har vært en smule diskutert her på HFS, så jeg er slettes ikke sikker på hva innmaten egentlig er ::)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    harru kjøptn, eller?

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    joaquin skrev:
    harru kjøptn, eller?
    Nei..
    Peter D tok kontakt med meg i helgen og da spurte jeg om å få låne den..
    I går ankom CD spilleren med DVD ?? innmat ;D
    Hadde jeg hatt penger, så skal du ikke se bort fra at den kunne havnet her, for det lille jeg har hørt mellom slagene her, en uinnspilt og kliss ny spiller, det er noe av det bedre jeg har hørt ;)
    Men som sagt ikke testet den skikkelig ennå, bare sånn ved første lytt på grumsete gammal blues (John Campbell - A Man And His Blues), så finner jeg lyden meget attraktiv.!
    Får selv gamle råttne Snell E-III til å spille trommer "realistisk" når jeg sto på kjøkkenet, jeg klarte virkelig å høre trommer "ekte" og ikke surrealistisk..
    Placebo fra sidelinjen er vel ikke så mye diskutert tema her.? ;D
    Har ikke satt meg ned i søtflekken eller gitt den spilleren noen sjanse til å vise seg fra sin beste side..
    Jeg som holder på med litt rør vet at man skal ta seg god tid til å la dette gå seg til, for det er ikke bare å kaste ting på plass å tro at dette spiller bra..

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Laugsfrender som har lyst til å høre Edge GCD kan ta kontakt med meg pr tlf, PM eller mail..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn