Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Kudos tilbake! 900 er noen "jævler" - hadde 750mcx tidligere

    http://avforum.no/forum/attachments...1137-jackx-hjemmekinotrad-lat_2_fpb750mcx.jpg

    og hadde egentlig sikte på 900 - men det fantes ikke på 2.hand da jeg fikk tilbudet på 600.

    =========

    Hos meg er saken slik at jeg kjører ren CAST på CD. Da er MRS ute av bildet (for å holde signalet rent analogt gjennom EVO 700 - som da er ren preamp). For film går det i BR/DVD som hdmi 1.3 (altså digitalt), og da settes EVO 700 opp med bassmanagement (med MRS innkoblet).

    Cheers!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Og da var ZenSati partner med Krell

    KRELL INDUSTRIES AND ZENSATI TEAM UP AT T.H.E. SHOW
    REFERENCE CALIBER SYSTEM ON DISPLAY IN SUITE 28074 AT THE FLAMINGO HOTEL
    ORANGE, CT, DECEMBER 2010 – Krell and ZenSati, two leaders in music playback, will jointly display new products in Suite 28074 at the Flamingo Hotel during T.H.E. Show from January 6 - January 10, 2011. Krell will be unveiling the latest additions to the Evolution series of electronics coupled to the award winning Modulari Duo Loudspeakers. ZenSati #2 CAST interconnects and speaker cables will link all the components together. “We are thrilled to be partnering with ZenSati again”, said Bill McKiegan, President of Krell Industries. “ZenSati #2 CAST cables maximize the technological advantage of our CAST technology resulting in the most musically engaging experience possible.”
    Krell CAST is a proprietary connection technology that virtually eliminates the noise and distortions created from the use of multiple voltage gain stages and voltage connections between components. By maintaining the musical signal in the current domain from beginning to end, an entire Krell system connected using CAST interconnects behaves as if it is one component.

    http://montebubbles.net/page9.html
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Nye preamper ble vist på CES

    Phantom til $17500



    Phantom II - pris ?
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    mteinum skrev:
    Og da var ZenSati partner med Krell

    KRELL INDUSTRIES AND ZENSATI TEAM UP AT T.H.E. SHOW
    REFERENCE CALIBER SYSTEM ON DISPLAY IN SUITE 28074 AT THE FLAMINGO HOTEL
    ORANGE, CT, DECEMBER 2010 – Krell and ZenSati, two leaders in music playback, will jointly display new products in Suite 28074 at the Flamingo Hotel during T.H.E. Show from January 6 - January 10, 2011. Krell will be unveiling the latest additions to the Evolution series of electronics coupled to the award winning Modulari Duo Loudspeakers. ZenSati #2 CAST interconnects and speaker cables will link all the components together. “We are thrilled to be partnering with ZenSati again”, said Bill McKiegan, President of Krell Industries. “ZenSati #2 CAST cables maximize the technological advantage of our CAST technology resulting in the most musically engaging experience possible.”
    Krell CAST is a proprietary connection technology that virtually eliminates the noise and distortions created from the use of multiple voltage gain stages and voltage connections between components. By maintaining the musical signal in the current domain from beginning to end, an entire Krell system connected using CAST interconnects behaves as if it is one component.

    http://montebubbles.net/page9.html

    Utrolig! Får håpe kinserne hos Krell har mer erfaring med å konstruere forsterkere enn Zensati har med kabelkonstruksjon. Gir uansett ikke noe seriøst inntrykk av Krell.
     

    Flying Tiger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2008
    Innlegg
    56
    Antall liker
    62
    Sted
    Dalsbygda
    Er med!
    Etter ca.2år på bruktmarkedet har jeg klart å sammle sammen KAV 400xi og KAV 280cd.
    Et fint par som låter varmt og detaljert, ingen lytte tretthet her.
    Håper de lever lenge, tross noe tilårs kommet!
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Flying Tiger skrev:
    Er med!
    Etter ca.2år på bruktmarkedet har jeg klart å sammle sammen KAV 400xi og KAV 280cd.
    Et fint par som låter varmt og detaljert, ingen lytte tretthet her.
    Håper de lever lenge, tross noe tilårs kommet!
    Velkommen i "klubben"
    Håper du får like mye glede av disse komponentene som det vi andre har fått fra Krell ;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Flying Tiger skrev:
    Er med!
    Etter ca.2år på bruktmarkedet har jeg klart å sammle sammen KAV 400xi og KAV 280cd.
    Et fint par som låter varmt og detaljert, ingen lytte tretthet her.
    Håper de lever lenge, tross noe tilårs kommet!
    Hei
    Hadde for noen år siden samme sette, spilte dette på Virgo 3. Det ga meg spille glede i lang tid her har du noe og glede deg til i tiden framover. For man tak i dette på bruktbørsen og noen høytallere som passer så har man fått utrulig mye lyd for lite penger.
    Mvh: Espen
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Jeg har litt problemer med min 280CD. Lydmessig er jeg veldig fornøyd, men med jevne mellomrom bestemmer den seg for å "hoppe og sprette" litt. Den kan spille en CD helt fint, men så plutselig, uten forvarsel, "hopper" drivverket så det blir et hopp i musikken og det smeller litt i høyttalerne. Så kan den spille fint igjen en stund før den tar et hopp til. Den har vært inne til service 2 ganger uten at den har blitt noe bedre. Alt er smurt og renset.
    Noen idé om hva det kan være?
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    otare skrev:
    Jeg har litt problemer med min 280CD. Lydmessig er jeg veldig fornøyd, men med jevne mellomrom bestemmer den seg for å "hoppe og sprette" litt. Den kan spille en CD helt fint, men så plutselig, uten forvarsel, "hopper" drivverket så det blir et hopp i musikken og det smeller litt i høyttalerne. Så kan den spille fint igjen en stund før den tar et hopp til. Den har vært inne til service 2 ganger uten at den har blitt noe bedre. Alt er smurt og renset.
    Noen idé om hva det kan være?
    Muligens kontakt og / eller slitasjefeil. Har du hørt med Dalens elektronikkservice, eller Acoustic Tuning ? ?

    Mvh :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Det er Acoustic Tuning som har tatt servicen på den. De finner ikke ut av det.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    otare skrev:
    Det er Acoustic Tuning som har tatt servicen på den. De finner ikke ut av det.
    Oki, men hør med Morten hos Dalens, han har visstnok mye erfaring med service på Krell utstyr, lykke til :)

    Mvh :)
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    otare skrev:
    Jeg har litt problemer med min 280CD. Lydmessig er jeg veldig fornøyd, men med jevne mellomrom bestemmer den seg for å "hoppe og sprette" litt. Den kan spille en CD helt fint, men så plutselig, uten forvarsel, "hopper" drivverket så det blir et hopp i musikken og det smeller litt i høyttalerne. Så kan den spille fint igjen en stund før den tar et hopp til. Den har vært inne til service 2 ganger uten at den har blitt noe bedre. Alt er smurt og renset.
    Noen idé om hva det kan være?
    Har haft samma type "hopp" med en cd-spiller av annat fabrikat.
    Fenomenet orsakades av statisk elektrisitet hemma hos mig.


    /Suomela
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Det er vel min foreløpige konklusjon også. Har hørt om det samme hos en med en Wadia-spiller. Må finne en måte å lede bort den statiske elektrisiteten på.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei hei..

    Har en plan på en Burmester cd spiller.
    Kan da Krell av noe slag fungere som forsterker og evnt hva?
    Må vere brukt pga prisene...nå som første forsterker ivertfall.
    Blir ikke handlet før til sommeren.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    lovemusikk skrev:
    Hei hei..

    Har en plan på en Burmester cd spiller.
    Kan da Krell av noe slag fungere som forsterker og evnt hva?
    Må vere brukt pga prisene...nå som første forsterker ivertfall.
    Blir ikke handlet før til sommeren.
    Ser ingen grunn til at det ikke skulle bli bra. Har du volum-kontroll på CD-spilleren kan du jo vurdere ren effektforsterker. Bruker selv en Evo-302 og er strålende fornøyd.

    Mvh
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    toref skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hei hei..

    Har en plan på en Burmester cd spiller.
    Kan da Krell av noe slag fungere som forsterker og evnt hva?
    Må vere brukt pga prisene...nå som første forsterker ivertfall.
    Blir ikke handlet før til sommeren.
    Ser ingen grunn til at det ikke skulle bli bra. Har du volum-kontroll på CD-spilleren kan du jo vurdere ren effektforsterker. Bruker selv en Evo-302 og er strålende fornøyd.

    Mvh
    ;D Hørtes flott ut! :)
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Ønsker alle i Krell menigheten lykke til videre, har desverre måtte skifte leir :(
     

    Flying Tiger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2008
    Innlegg
    56
    Antall liker
    62
    Sted
    Dalsbygda
    Flying Tiger skrev:
    Er med!
    Etter ca.2år på bruktmarkedet har jeg klart å sammle sammen KAV 400xi og KAV 280cd.
    Et fint par som låter varmt og detaljert, ingen lytte tretthet her.
    Håper de lever lenge, tross noe tilårs kommet!
    Cd-spilleren går fortsatt bra her, så får håpe jeg slipper problemet med hakkingen.
    Byttet til Black Magic Xlr i går, sammen med Giant som jeg hadde fra før passet det meget bra til dette oppsettet.
     

    Vedlegg

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    står en Krell (ikke evo, den før..) 2x300w effekt brukt på OHC, denne virker rå.. hva ligger disse på i pris?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Dynamic skrev:
    står en Krell (ikke evo, den før..) 2x300w effekt brukt på OHC, denne virker rå.. hva ligger disse på i pris?
    Det er vel markedet (dvs. bl.a. deg selv) som bestemmer prisen. Men om det er FPB300cx, altså modellen rett før Evo, ville jeg gjettet på 30-35 høvdinger. Den fikk jo særs gode skussmål i sin tid. Jeg er ikke sikker på hvilken modell du sikter til så det er lurt å sjekke om dette tilhører generasjonen av "varmeovn" modeller fra Krell. I tilfelle du er opptatt av strømforbruk og varme og slikt. :)

    Mvh
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    toref skrev:
    Dynamic skrev:
    står en Krell (ikke evo, den før..) 2x300w effekt brukt på OHC, denne virker rå.. hva ligger disse på i pris?
    Det er vel markedet (dvs. bl.a. deg selv) som bestemmer prisen. Men om det er FPB300cx, altså modellen rett før Evo, ville jeg gjettet på 30-35 høvdinger. Den fikk jo særs gode skussmål i sin tid. Jeg er ikke sikker på hvilken modell du sikter til så det er lurt å sjekke om dette tilhører generasjonen av "varmeovn" modeller fra Krell. I tilfelle du er opptatt av strømforbruk og varme og slikt. :)

    Mvh
    er en FPB300CX ja.. kunne vært gøy med en burmester 099 og denne i B25 oppsett.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Dynamic skrev:
    toref skrev:
    Dynamic skrev:
    står en Krell (ikke evo, den før..) 2x300w effekt brukt på OHC, denne virker rå.. hva ligger disse på i pris?
    Det er vel markedet (dvs. bl.a. deg selv) som bestemmer prisen. Men om det er FPB300cx, altså modellen rett før Evo, ville jeg gjettet på 30-35 høvdinger. Den fikk jo særs gode skussmål i sin tid. Jeg er ikke sikker på hvilken modell du sikter til så det er lurt å sjekke om dette tilhører generasjonen av "varmeovn" modeller fra Krell. I tilfelle du er opptatt av strømforbruk og varme og slikt. :)

    Mvh
    er en FPB300CX ja.. kunne vært gøy med en burmester 099 og denne i B25 oppsett.
    Hold oss gjerne oppdatert om hva som skjer. ;)

    Mvh
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har en krell forsterker til meg, intregrert eller evnt for og effekt, når vi kommer uti juni til skattepengetid ? :) Gjerne ikke så dyrt,ca 10.

    Evnt og, kan byttes mot noe av det jeg har til salgs, naim,hegel og høyttalerne som er i signaturen.

    Skal brukes på AP Tempo 6, og cd spiller blir burmester 992 :)

    Send gjerne pm ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ulf-B skrev:
    Cundis skrev:
    Har fått meg en KAV 150a, kan noen vennligst fortelle meg hvordan denne lille 150 watt'ern, på 12 kg klarer å spille så sinnsykt bra..?! Ladelytter har den heller ikke all verden med, 2x6800 uF pr. kanal.. Men den trøkker jaggu til i bassen, samtidig som den er veldig dynamisk ellers i frekvensområdet også..! Imponert over denne karen, det må jeg jaggu si..! ::) Og ryktet om at Krell er sterilt, stemmer i alle fall ikke her.. ;D
    Hei igjen - it's a small world.

    Jeg har ikke lagt merke til denne Krelltråden før i de seneste dager - og oppdager plutselig at den "lille 150 watt'ern" du roser slik opp i skyene, det er den som ble - og stadig er - min. Det er intet å tilføye. KAV150a spiller som en liten gud sammen med mine små ProAc 1SC - og det skal den fortsette med. Jeg har testet mine Bryston monoblokker på småProAc'ene også - bare for å ha gjort det - men Krellen har ingenting å skamme seg over.

    Hvis en slik "liten" Krell gjør meg kvalifisert til å være Krellvenn, gjerne det. Yngstemann har forresten en KAV280p forforsterker, som spiller enda litt mer gudeaktig sammen med et EC effekttrinn. Tilknytningen som Krellvenn er absolutt der - count me in!
    Dette var for rundt 2 1/2 år siden.

    For ca. 2 år siden overtok eldstemann denne "lille" Krellen - og det ble et stort savn. Men hva gjør man ikke for å holde de unge på armlengdes avstand fra resten av utstyret?

    Nåja - i disse dager skal eldstemann selge leiligheten sin, og har i den forbindelse fått streng beskjed om at skjemmende hifi - tenk å si noe slikt! - måtte vekk. Dermed er min - som altså ikke er min lenger - KAV150a tilbake igjen på utlån, og spiller atter som en liten gud sammen med mine små ProAc - Response D1 denne gangen (far har oppgradert, må vite). Og far har funnet det nødvendig å gå i tenkeboksen. Savnet av Krell-lyden ble plutselig veldig åpenbar.

    Og spørsmålet er: Når jeg sitter i tenkeboksen - hvilket Krell effekttrinn bør jeg tenke på. Til mine små ProAc Response D1. Det må være et effekttrinn - jeg er ikke interessert i å bytte ut forforsterkeren. På størrelse med KAV150a - men kan hende litt nyere - det begynner å bli noen år siden disse var nye. Eller holder KAV150a fortsatt mål - både teknisk og lydmessig?
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Ulf-B skrev:
    Og spørsmålet er: Når jeg sitter i tenkeboksen - hvilket Krell effekttrinn bør jeg tenke på. Til mine små ProAc Response D1. Det må være et effekttrinn - jeg er ikke interessert i å bytte ut forforsterkeren. På størrelse med KAV150a - men kan hende litt nyere - det begynner å bli noen år siden disse var nye. Eller holder KAV150a fortsatt mål - både teknisk og lydmessig?
    Hvorfor ikke gjøre det skikkelig Ulf? Hva men en KSA-50 / 100, eller en KSA-80B? 80-talls Krell er virkelig yummy!
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    ayaboh skrev:
    Ulf-B skrev:
    Og spørsmålet er: Når jeg sitter i tenkeboksen - hvilket Krell effekttrinn bør jeg tenke på. Til mine små ProAc Response D1. Det må være et effekttrinn - jeg er ikke interessert i å bytte ut forforsterkeren. På størrelse med KAV150a - men kan hende litt nyere - det begynner å bli noen år siden disse var nye. Eller holder KAV150a fortsatt mål - både teknisk og lydmessig?
    Hvorfor ikke gjøre det skikkelig Ulf? Hva men en KSA-50 / 100, eller en KSA-80B? 80-talls Krell er virkelig yummy!
    Her snakker vi i alle fall skikkelig med reserver for et par relativt små D1. ;)

    Mvh
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - reserver har aldri skadet noen. De små D1 er muligens små - men det er ikke mange slike små høyttalere som har så godt av en betydelig overkill på forsterkersiden som disse. Bryston 4B SST var også svært betryggende å bruke - det må være tillatt å si, selv i denne Krell-tråden - men da jeg koblet opp Krellen min - som altså bare har vært min, men ikke er det lenger - her i går merket jeg plutselig at "dette svingte!" - og det ga mersmak.

    Men 80-talls - er ikke det litt gammelt? Unnskyld at jeg spør i min uvitenhet....
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Det er jo gammelt, men samtidig har de en fullstendig rå estestikk som man enten elsker eller hater. De er temmelig store. Etter dine rammebegrensninger å bedømme ville jeg trodd at du får en utfordring hos kona.. ;) Litt varme også, noen av dem i alle fall, på grunn av stor omsetning av drivstoff. Kan kanskje sammenlignes med datidens amerikanske muskelbiler? Emotikon hadde jo en sånn svær en på sine Marten Miles en gang i tiden - det låt meget bra. Hva gjelder vedlikehold etc. vil jeg tro at de kanskje trenger å få sjekket kondensatorer/transistorer? Om det da ikke er gjort allerede.

    Mvh
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Ulf-B skrev:
    Men 80-talls - er ikke det litt gammelt? Unnskyld at jeg spør i min uvitenhet....
    Det kommer litt an på hvordan det er blitt brukt. Hvis den har stått på i 30 år er det sikkert greit å skifte lytter. Jeg har og har hatt mange 80-talls muskelforsterkere og alle har fungert prikkfritt.

    En KSA-50 er forøvrig et veldig greit restaureringsobjekt. Masse how-to greier ute på nettet. Svært forførende lyd fra denne forsterkeren. Det var en til salgs på brukten i sommer for 11000,- hvis jeg husker rett. Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte den, men jeg har litt for mange bokser stående som det er. Enda en er ikke videre populært.

    En jeg ville vurdert var KSA-80B. KSA-80B og 200B er (etter min mening) kanskje de Krellforsterkerne som spiller best, og de siste "ekte" kl A Krellene. En utrolig krisp og varm mellomtone med virkelig kl A glød, og bunn som bare Krell kan.

    Oppgitte effektdata er selvfølgelig helt på trynet. Jeg kan ikke tenke meg en eneste høyttaler som ikke tuktes av en KSA-80, og som alle andre gamle Kreller har den ikke anelse om hva kortsluttning er.

    Det største problemet er kanskje å få tak i en.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk for innspill!

    Jeg blir nok sittende i tenkeboksen en stund - i hvert fall så lenge eldstemann lar meg få låne (les: presser meg til å passe på) sin "lille" KAV150a - men så langt kan jeg ikke si annet enn at selv denne lille KAV150a forsterkeren holder til mitt behov. Jeg kunne jo prøve å overtale junior til å "glemme" den.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    ayaboh skrev:
    Ulf-B skrev:
    Men 80-talls - er ikke det litt gammelt? Unnskyld at jeg spør i min uvitenhet....
    Det kommer litt an på hvordan det er blitt brukt. Hvis den har stått på i 30 år er det sikkert greit å skifte lytter. Jeg har og har hatt mange 80-talls muskelforsterkere og alle har fungert prikkfritt.

    En KSA-50 er forøvrig et veldig greit restaureringsobjekt. Masse how-to greier ute på nettet. Svært forførende lyd fra denne forsterkeren. Det var en til salgs på brukten i sommer for 11000,- hvis jeg husker rett. Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte den, men jeg har litt for mange bokser stående som det er. Enda en er ikke videre populært.

    En jeg ville vurdert var KSA-80B. KSA-80B og 200B er (etter min mening) kanskje de Krellforsterkerne som spiller best, og de siste "ekte" kl A Krellene. En utrolig krisp og varm mellomtone med virkelig kl A glød, og bunn som bare Krell kan.

    Oppgitte effektdata er selvfølgelig helt på trynet. Jeg kan ikke tenke meg en eneste høyttaler som ikke tuktes av en KSA-80, og som alle andre gamle Kreller har den ikke anelse om hva kortsluttning er.

    Det største problemet er kanskje å få tak i en.
    Interessant. Siden dollaren er såpass gunstig nå burde det kanskje gå an å ta inn via USA? Vet du om det er store "hindre" for å konvertere en 110V modell til 220-240V? Man kan jo lett komme i situasjonen der man kan ha nytte av flere forsterkere. Dessuten, disse KSA modellene kan lett bli samleobjekter etter dine beskrivelser å dømme. :)

    Mvh
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    toref skrev:
    Interessant. Siden dollaren er såpass gunstig nå burde det kanskje gå an å ta inn via USA? Vet du om det er store "hindre" for å konvertere en 110V modell til 220-240V? Man kan jo lett komme i situasjonen der man kan ha nytte av flere forsterkere. Dessuten, disse KSA modellene kan lett bli samleobjekter etter dine beskrivelser å dømme. :)

    Mvh
    Jeg er redd disse KSAene allerede er samleobjekter. Jeg tror jeg ville holdt meg til 220V versjoner så langt som mulig. Følg med på div bruktmarkeder i Sverige. Det er faktisk solgt et anseelig antall av dem der av AudioNord. Veldig få av disse fant veien til Norge.

    Husk at store deler av Europa har 220V. Tyskland og Frankrike er feks store markeder. Følg med på Audiogon og ebay.de.
     

    RP

    Medlem
    Ble medlem
    13.05.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    OHC har jo en 300cx, var å hørte på den forrige helg.En kanon forsterker til 35k spør du meg.
    Det å konvertere en Krell eller en Levinson for den sak skyld fra 110v 60hz til 230v 50hz er et helt styr.Den må chippes om, fordi den vil ikke starte opp hvis den ikke får rett hz.Det må du til forhandler å få gjort og de vet å ta seg betalt.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Krell S-300i ankommer imorgen.
    Har ikke hørt den enda i mitt nåværende anlegg, men regner meg selv som venn uansett. Veldig god erfaring med tidligere integrerte fra Krell

    Er spent på PMC og Krell. Utenlands forum sier det er en knall match :)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    ayaboh skrev:
    Ulf-B skrev:
    Og spørsmålet er: Når jeg sitter i tenkeboksen - hvilket Krell effekttrinn bør jeg tenke på. Til mine små ProAc Response D1. Det må være et effekttrinn - jeg er ikke interessert i å bytte ut forforsterkeren. På størrelse med KAV150a - men kan hende litt nyere - begynner å bli noen år siden disse var nye. Eller holder KAV150a fortsatt mål - både teknisk og lydmessig?
    Hvorfor ikke gjøre det skikkelig Ulf? Hva men en KSA-50 / 100, eller en KSA-80B? 80-talls Krell er virkelig yummy!


    Støttes ayaboh. Har tidligere kommentert Krells KSA serier fra 80- og tidlig 90 tall, den gang krell var KRELL (imo)


    SOA skrev:
    wizard skrev:
    Et velsignet gjensyn med et av de gamle KSA trinnene fra dengang krell var KRELL. Blir vel som å banne i kjærka dette, men jeg synes eksteriøret på krellprodukter de senere år har hatt en trist utvikling...
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    SOA skrev:
    ayaboh skrev:
    Ulf-B skrev:
    Og spørsmålet er: Når jeg sitter i tenkeboksen - hvilket Krell effekttrinn bør jeg tenke på. Til mine små ProAc Response D1. Det må være et effekttrinn - jeg er ikke interessert i å bytte ut forforsterkeren. På størrelse med KAV150a - men kan hende litt nyere - begynner å bli noen år siden disse var nye. Eller holder KAV150a fortsatt mål - både teknisk og lydmessig?
    Hvorfor ikke gjøre det skikkelig Ulf? Hva men en KSA-50 / 100, eller en KSA-80B? 80-talls Krell er virkelig yummy!


    Støttes ayaboh. Har tidligere kommentert Krells KSA serier fra 80- og tidlig 90 tall, den gang krell var KRELL (imo)


    SOA skrev:
    wizard skrev:
    Et velsignet gjensyn med et av de gamle KSA trinnene fra dengang krell var KRELL. Blir vel som å banne i kjærka dette, men jeg synes eksteriøret på krellprodukter de senere år har hatt en trist utvikling...
    Nja! Vill for all del ikke lage en Krell har solgt sjelen sin stemming, men jeg vil hardnakket påstå at endel av dagens produktene til Krell er noe av det ypperste som er oppdrive uansett prisklasse i dag. Krell er absolutt like oppegående som alltid imo.
    Jeg hadde gleden av å høre et større EVO sett på HT som jeg dessverre ikke husker hva heter. Omtrent en minne for livet det.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Tror nok at det nye designet passer bedre i dagens marked. (Passer fint inn hos meg i alle fall.. :) ) Men jeg synes disse gamle "beista" er råbarske. En slik KSA-80B ser ut som et bra kompromiss; "et moderat stort beist." Kom til å tenke på det - jeg har jo et par gamle Mission 781 høyttalere på loftet.. hehe..

    Mvh
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    toref skrev:
    Tror nok at det nye designet passer bedre i dagens marked. (Passer fint inn hos meg i alle fall.. :) ) Men jeg synes disse gamle "beista" er råbarske. En slik KSA-80B ser ut som et bra kompromiss; "et moderat stort beist." Kom til å tenke på det - jeg har jo et par gamle Mission 781 høyttalere på loftet.. hehe..

    Mvh
    Gammel og ny Krell er like flott spør du meg. De må da følge med i tidene de også :)

    Kan jeg forresten få kjøpe 781 dine Toref?
    Har en aldri så lite Mission / Cyrus museum her i huset :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Selv om Krell har valgt å produsere noen av sine produkter i østen merkes det overhodet ikke på byggekvalitet. Den er minst like godt skrudd sammen som den forrige KAV serien.

    Nå skal racket modifiseres litt, så kommer den på plass :)
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn