Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Stereo_Mono

    Gjest
    toref skrev:
    Bærre lækkert digiman! :) Hvordan låter det?

    Mvh
    Takker for det Toref :)
    Har bare lyttet veldig raskt, men første inntrykket er stålkontroll og endel fyldigere i klangen en tidligere forsterker. Alt dette er bra da det er det jeg er på jakt etter for mine nye PMCer.

    Driver å ommøblerer i racket, så full rapport og bilder kommer.

    Hilsen
    Stuart
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Nye Krell låter litt luftigere og et hakk mere frempå i toppen og mellomtone en hvordan jeg husker KAV 300 og 400. Kanskje en smule kaldere i klangen, men på ingen måte lys. Kler PMCene mine veldig godt da de er veldig godt oppløste, men ikke så veldig frempå i natur.

    Krells sin varemerket tight og kjellerdyp bass er tilstede på S-300i. En litt ned-skalert versjon av Evo serien vil jeg si. Kjenner igjen forøvrig flere fellesnevner med det jeg hørt på et større EVO sett i fjor, så skjønner litt av hva Ken Kessler i Hi-Fi News var innpå med at S-300i kan være et kupp til prisen om den pares med riktig utstyr.

    Den har virkelig kontroll på PMCene og attakk på perkusjon er helt fantastisk med S-300i

    Veldig god første inntrykk.

    Fant ut at det var greit å gi den mye kjøling, så den er plassert oppe på racket.
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Har lyttet i timevis på S-300i nå.

    Fantastisk forsterker. Vid åpen i klangen og har full kontroll på PMCene. Stereo effekter fyller rommet på en måte jeg ikke har hørt her hjemme før. Større og mere presist lydbilde har jeg aldri hatt med tidligere utstyr.
    Krellen er veldig rask i klangen også. Synes Cyrusen og Naim var raske i klangen, men denne tar raskhet til neste nivå.
    Eneste negative jeg kan komme på med denne forsterkeren er at den kan nok bli litt for åpen og ivrig for lys-klingene kilder og HT. Hører at den gjengir «sibilance» litt kraftigere en forrige forsterker.

    Er ikke noen stor kabelfanatiker, men få vel grave frem mine gamle MIT HT kabler fra kjellerboden. Mener å huske at de hadde en positiv effekt på å temme de forhatte Sssssene noe. Sikkert noe med de svære boksene på de. Innebygd EQ :p

    Ellers er S-300i en topp forsterker, som jeg kan trygt anbefale videre.


    EDIT.

    Fjernet Bi-Wiring på PMCene og borte ble tendensen til overdreven Sssss.
    Bi-Wiring kan du få billig av meg.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har muligens et tilbud på en brukt slik.. Hva ligger brukt prisen på syns du/dere ?

    Skal brukes på AP Tempo 6, så kan denne vere bedre en kav 400?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    lovemusikk skrev:
    Har muligens et tilbud på en brukt slik.. Hva ligger brukt prisen på syns du/dere ?

    Skal brukes på AP Tempo 6, så kan denne vere bedre en kav 400?
    Ca 15k er vel dagens pris på en pen S-300i.
    Jeg liker den totalsett personlig bedre en KAV 400, men det er en litt annen klang i den. KAV er litt varmere i klangen. S-300i er dog mere oppløst og åpen.
    Jeg står ved mine advarsler i tidligere innlegg om å ikke parre S-300i med lyse HT eller kilder.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    digiman skrev:
    lovemusikk skrev:
    Har muligens et tilbud på en brukt slik.. Hva ligger brukt prisen på syns du/dere ?

    Skal brukes på AP Tempo 6, så kan denne vere bedre en kav 400?
    Ca 15k er vel dagens pris på en pen S-300i.
    Jeg liker den totalsett personlig bedre en KAV 400, men det er en litt annen klang i den. KAV er litt varmere i klangen. S-300i er dog mere oppløst og åpen.
    Jeg står ved mine advarsler i tidligere innlegg om å ikke parre S-300i med lyse HT eller kilder.
    ;)

    Hmm.. ja vi får se etter hvert utover i juni/juli. :)
    AP Tempo 6, hva er da best til dei av dei to, kav400 og s-300? Kjenner ikke høyttalermerket, men blir spennende å prøve det.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    digiman skrev:
    lovemusikk skrev:
    Må sei det frister å gå for en s300i

    Og etter å ha lest denne testen frister det enda mer.

    Side 15 http://audiofidelity.no/comlete_mags/40.pdf
    Suveren forsterker. Kjenner alle Krellene godt og denne er et skritt opp fra 400.
    Bare ikke bruk for lyse kilder eller HT. Er ellers veldig fornøyd eier av S-300i. Anbefales!
    Det lover godt. ;)
    Audio Physic Tempo 6 kan det passe?
    Ikke hørt det høyttalermerket før og kjøper det neste mnd pga pris og lest så mye bra om dette merket.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    digiman skrev:
    lovemusikk skrev:
    Må sei det frister å gå for en s300i

    Og etter å ha lest denne testen frister det enda mer.

    Side 15 http://audiofidelity.no/comlete_mags/40.pdf
    Suveren forsterker. Kjenner alle Krellene godt og denne er et skritt opp fra 400.
    Bare ikke bruk for lyse kilder eller HT. Er ellers veldig fornøyd eier av S-300i. Anbefales!
    Jeg leste testen det er linket til med stor interesse. Men ble litt urolig m.h.t. til disse lydene som oppsto under volumreguleringen - slikt er uakseptabelt. Hva er din erfaring m.h.t. dette?

    For ellers fremstår denne lille integrerte Krellen som høyst interessant - og ikke minst: no offense - men prislappen er ikke avskrekkende. Absolutt noe som kunne passe til små-ProAc'ene mine, dette......
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Ulf-B skrev:
    digiman skrev:
    lovemusikk skrev:
    Må sei det frister å gå for en s300i

    Og etter å ha lest denne testen frister det enda mer.

    Side 15 http://audiofidelity.no/comlete_mags/40.pdf
    Suveren forsterker. Kjenner alle Krellene godt og denne er et skritt opp fra 400.
    Bare ikke bruk for lyse kilder eller HT. Er ellers veldig fornøyd eier av S-300i. Anbefales!
    Jeg leste testen det er linket til med stor interesse. Men ble litt urolig m.h.t. til disse lydene som oppsto under volumreguleringen - slikt er uakseptabelt. Hva er din erfaring m.h.t. dette?

    For ellers fremstår denne lille integrerte Krellen som høyst interessant - og ikke minst: no offense - men prislappen er ikke avskrekkende. Absolutt noe som kunne passe til små-ProAc'ene mine, dette......
    Det er en svak tikke lyd (Rele aktig klikk) når du justerer lyden opp og ned. Ikke høyt. Aner ikke hva det er, men virker å være en egenskap i forsterkeren, siden alle har det. Bryr meg uansett svært lite med KEF Modell 4 sin 92db følsomhet. Prisen på rett under 30k er fantastisk VFM spør du meg.

    Lyd egenskapene til S300i minner meg på mange områder om mitt tidligere Naim 202/NAPSC2/200 forsterker, men med mye mere stål kontroll på mine Modell 4 og uten den harde (spisse) mellomtonen som gjorde at jeg ikke kunne leve med Naim settet. Krellen er superb på rytme og dynamikk. Rene fyrverkeriet hjemme hos meg :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Må bare sifra vis du eller andre skal selge en slik uti slutten av juni eller senere :)
     

    ragnaroien

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    35
    Antall liker
    50
    Sted
    Halden
    Torget vurderinger
    2
    Melder meg inn her jeg og :)

    Har hatt en KAV-300iL i hus siden i fjor høst, og er strålende fornøyd. Brukes stort sett med pc og dac som kilde, og rock som hovedmateriale, og det funker fint det :)
    Samtidig markerete den vel starten på en ny oppgraderingsrunde, og nå er det HT som står for tur.
    Tråler brukten for harde livet, og det som virker mest spennende er i grunn Audiovector, Vienna Mozart Grand eller Audio Physics Tempo 6.
    Noen som har noen erfaringer med noen av komboene?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Krell + ProAc er et veldig godt alternativ til de nevnte.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    ragnaroien skrev:
    Melder meg inn her jeg og :)

    Har hatt en KAV-300iL i hus siden i fjor høst, og er strålende fornøyd. Brukes stort sett med pc og dac som kilde, og rock som hovedmateriale, og det funker fint det :)
    Samtidig markerete den vel starten på en ny oppgraderingsrunde, og nå er det HT som står for tur.
    Tråler brukten for harde livet, og det som virker mest spennende er i grunn Audiovector, Vienna Mozart Grand eller Audio Physics Tempo 6.
    Noen som har noen erfaringer med noen av komboene?
    Hadde 400xi og Mozart Grand, og syns det var en bra kombo. Krellen hadde god kontroll på Mozartene, og det sparker bra fra til å være en såpass liten høyttaler. Ellers er vel Krell og AP en relativt kjent kombo som mange har vært fornøyd med.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Ulf-B skrev:
    Ulf-B skrev:
    Cundis skrev:
    Har fått meg en KAV 150a, kan noen vennligst fortelle meg hvordan denne lille 150 watt'ern, på 12 kg klarer å spille så sinnsykt bra..?! Ladelytter har den heller ikke all verden med, 2x6800 uF pr. kanal.. Men den trøkker jaggu til i bassen, samtidig som den er veldig dynamisk ellers i frekvensområdet også..! Imponert over denne karen, det må jeg jaggu si..! ::) Og ryktet om at Krell er sterilt, stemmer i alle fall ikke her.. ;D
    Hei igjen - it's a small world.

    Jeg har ikke lagt merke til denne Krelltråden før i de seneste dager - og oppdager plutselig at den "lille 150 watt'ern" du roser slik opp i skyene, det er den som ble - og stadig er - min. Det er intet å tilføye. KAV150a spiller som en liten gud sammen med mine små ProAc 1SC - og det skal den fortsette med. Jeg har testet mine Bryston monoblokker på småProAc'ene også - bare for å ha gjort det - men Krellen har ingenting å skamme seg over.

    Hvis en slik "liten" Krell gjør meg kvalifisert til å være Krellvenn, gjerne det. Yngstemann har forresten en KAV280p forforsterker, som spiller enda litt mer gudeaktig sammen med et EC effekttrinn. Tilknytningen som Krellvenn er absolutt der - count me in!
    Dette var for rundt 2 1/2 år siden.

    For ca. 2 år siden overtok eldstemann denne "lille" Krellen - og det ble et stort savn. Men hva gjør man ikke for å holde de unge på armlengdes avstand fra resten av utstyret?

    Nåja - i disse dager skal eldstemann selge leiligheten sin, og har i den forbindelse fått streng beskjed om at skjemmende hifi - tenk å si noe slikt! - måtte vekk. Dermed er min - som altså ikke er min lenger - KAV150a tilbake igjen på utlån, og spiller atter som en liten gud sammen med mine små ProAc - Response D1 denne gangen (far har oppgradert, må vite). Og far har funnet det nødvendig å gå i tenkeboksen. Savnet av Krell-lyden ble plutselig veldig åpenbar.

    Og spørsmålet er: Når jeg sitter i tenkeboksen - hvilket Krell effekttrinn bør jeg tenke på. Til mine små ProAc Response D1. Det må være et effekttrinn - jeg er ikke interessert i å bytte ut forforsterkeren. På størrelse med KAV150a - men kan hende litt nyere - det begynner å bli noen år siden disse var nye. Eller holder KAV150a fortsatt mål - både teknisk og lydmessig?
    Jeg har ikke hørt / testa den, men hvis du har råd ville jeg vurdert S 275 :)

    Mvh :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk for tipset!

    Klart jeg har råd til det. Er ikke noe vits i å begynne å tenke på noe, hvis man ikke har råd til det. DET er bortkastet tid og energi, det.....
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Ulf-B skrev:
    Takk for tipset!

    Klart jeg har råd til det. Er ikke noe vits i å begynne å tenke på noe, hvis man ikke har råd til det. DET er bortkastet tid og energi, det.....
    Selvsagt har du det, den koster jo KUN 53 K da ;D

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    ragnaroien skrev:
    Melder meg inn her jeg og :)

    Har hatt en KAV-300iL i hus siden i fjor høst, og er strålende fornøyd. Brukes stort sett med pc og dac som kilde, og rock som hovedmateriale, og det funker fint det :)
    Samtidig markerete den vel starten på en ny oppgraderingsrunde, og nå er det HT som står for tur.
    Tråler brukten for harde livet, og det som virker mest spennende er i grunn Audiovector, Vienna Mozart Grand eller Audio Physics Tempo 6.
    Noen som har noen erfaringer med noen av komboene?
    ragnaroien skrev:
    Melder meg inn her jeg og :)

    Har hatt en KAV-300iL i hus siden i fjor høst, og er strålende fornøyd. Brukes stort sett med pc og dac som kilde, og rock som hovedmateriale, og det funker fint det :)
    Samtidig markerete den vel starten på en ny oppgraderingsrunde, og nå er det HT som står for tur.
    Tråler brukten for harde livet, og det som virker mest spennende er i grunn Audiovector, Vienna Mozart Grand eller Audio Physics Tempo 6.
    Noen som har noen erfaringer med noen av komboene?
    En av de aller råeste demoene jeg har hørt var Krell KAV 300 I med Audiovector S 3 Siganture Det spilte noe helt avsindig ;) Krellen hadde stålkontroll på Signaturene, samtidig som det var både engasjerende og musikalsk.

    Mvh :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kav 300il, hadde det passet til Audio Physic eller bør jeg finne en annen modell og evnt hva?
    Kjøpt i 2002
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    lovemusikk skrev:
    Kav 300il, hadde det passet til Audio Physic eller bør jeg finne en annen modell og evnt hva?
    Kjøpt i 2002
    Da har selger reservert denne til meg, når skattepengene kommer. Blir kjempespennende ;D
     

    Vedlegg

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    åj.. fikk et luksusproblem.. selger av en s300i kom hjem fra utlandet og spurde om jeg forsatt var intressert i den.. den er 6 mnd og pris er 16.500, men usikker på om jeg har råd til den..
    Er det stor forskjell kontra kav300iL?
    Og hva er best? lest litt blandete meninger.. ???


    Uten at jeg har peiling, haller jeg mest mot kav 300iL i første omgang..eller er det dumt tenkt?
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    lovemusikk skrev:
    åj.. fikk et luksusproblem.. selger av en s300i kom hjem fra utlandet og spurde om jeg forsatt var intressert i den.. den er 6 mnd og pris er 16.500, men usikker på om jeg har råd til den..
    Er det stor forskjell kontra kav300iL?
    Og hva er best? lest litt blandete meninger.. ???


    Uten at jeg har peiling, haller jeg mest mot kav 300iL i første omgang..eller er det dumt tenkt?
    Har hatt 300 IL Har S 300 I nå, kan anbefale begge. Jeg ville testa begge sammen med dine HT og så bestemt meg, til syvende og sist er det synergien det kommer an på vettu ;) Gudd løkk :)

    Mvh :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    DoMentor skrev:
    lovemusikk skrev:
    åj.. fikk et luksusproblem.. selger av en s300i kom hjem fra utlandet og spurde om jeg forsatt var intressert i den.. den er 6 mnd og pris er 16.500, men usikker på om jeg har råd til den..
    Er det stor forskjell kontra kav300iL?
    Og hva er best? lest litt blandete meninger.. ???


    Uten at jeg har peiling, haller jeg mest mot kav 300iL i første omgang..eller er det dumt tenkt?
    Har hatt 300 IL Har S 300 I nå, kan anbefale begge. Jeg ville testa begge sammen med dine HT og så bestemt meg, til syvende og sist er det synergien det kommer an på vettu ;) Gudd løkk :)

    Mvh :)
    Ja, riktig. :) Da går jeg for den kav300iL først så får vi se på sikt med den andre. ;)
    Takk for svar.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    DoMentor skrev:
    lovemusikk skrev:
    åj.. fikk et luksusproblem.. selger av en s300i kom hjem fra utlandet og spurde om jeg forsatt var intressert i den.. den er 6 mnd og pris er 16.500, men usikker på om jeg har råd til den..
    Er det stor forskjell kontra kav300iL?
    Og hva er best? lest litt blandete meninger.. ???


    Uten at jeg har peiling, haller jeg mest mot kav 300iL i første omgang..eller er det dumt tenkt?
    Har hatt 300 IL Har S 300 I nå, kan anbefale begge. Jeg ville testa begge sammen med dine HT og så bestemt meg, til syvende og sist er det synergien det kommer an på vettu ;) Gudd løkk :)

    Mvh :)
    Enig! Begge er gode i typisk Krell ånd. S-300i er mere oppløst, men den ekstra oppløsningen kan være for mye på lys-klingende HT.
    Om mulig er å teste begge helt klart å foretrekke. S300i er den beste forsterker jeg foreløpig har brukt på mine store Kef Reference Model 4. Krellen driver de uten noe antydning til pusteproblemer.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    lovemusikk skrev:
    Hei hei..

    Har en plan på en Burmester cd spiller.
    Kan da Krell av noe slag fungere som forsterker og evnt hva?
    Må vere brukt pga prisene...nå som første forsterker ivertfall.
    Blir ikke handlet før til sommeren.
    Burmester er sikkert bra det, men jeg ville vurdert en Krell i utgangspunket mht synergi :) Evt. Denon DCD 2560 eller 3560 ;) 2560 spiller helt fantastisk sammen med min S 300 I og til uka får jeg DCD 3560 gjett om jeg gleder meg ;)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    digiman skrev:
    Nye Krell låter litt luftigere og et hakk mere frempå i toppen og mellomtone en hvordan jeg husker KAV 300 og 400. Kanskje en smule kaldere i klangen, men på ingen måte lys. Kler PMCene mine veldig godt da de er veldig godt oppløste, men ikke så veldig frempå i natur.

    Krells sin varemerket tight og kjellerdyp bass er tilstede på S-300i. En litt ned-skalert versjon av Evo serien vil jeg si. Kjenner igjen forøvrig flere fellesnevner med det jeg hørt på et større EVO sett i fjor, så skjønner litt av hva Ken Kessler i Hi-Fi News var innpå med at S-300i kan være et kupp til prisen om den pares med riktig utstyr.

    Den har virkelig kontroll på PMCene og attakk på perkusjon er helt fantastisk med S-300i

    Veldig god første inntrykk.

    Fant ut at det var greit å gi den mye kjøling, så den er plassert oppe på racket.
    Grattis med ny snadderamp ;) Er ganske enig i at KAV 300 IL er litt mørkere enn S 300 I Min S 300 I var spilt inn i ca. 200 timer hos importør, men etter ca. 500 timer løsna det enda mer, den driver 8 tommerne i mine PSB på en nesten naturstridig måte, mao det er mer enn nok bånndrag i den sånn sett til å riste huset, hehe ;D De som påstår at den er for lys / tam / slank i bassen aner ikke hva de prater om, men enig i at den bør pares med litt mørke HT ja ;D

    Mvh :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    DoMentor skrev:
    digiman skrev:
    Nye Krell låter litt luftigere og et hakk mere frempå i toppen og mellomtone en hvordan jeg husker KAV 300 og 400. Kanskje en smule kaldere i klangen, men på ingen måte lys. Kler PMCene mine veldig godt da de er veldig godt oppløste, men ikke så veldig frempå i natur.

    Krells sin varemerket tight og kjellerdyp bass er tilstede på S-300i. En litt ned-skalert versjon av Evo serien vil jeg si. Kjenner igjen forøvrig flere fellesnevner med det jeg hørt på et større EVO sett i fjor, så skjønner litt av hva Ken Kessler i Hi-Fi News var innpå med at S-300i kan være et kupp til prisen om den pares med riktig utstyr.

    Den har virkelig kontroll på PMCene og attakk på perkusjon er helt fantastisk med S-300i

    Veldig god første inntrykk.

    Fant ut at det var greit å gi den mye kjøling, så den er plassert oppe på racket.
    Grattis med ny snadderamp ;) Er ganske enig i at KAV 300 IL er litt mørkere enn S 300 I Min S 300 var spilt inn i ca 200 timer hos importør, men etter ca. 500 timer løsna det enda mer, den driver 8 tommerne i mine PSB på en nesten naturstridig måte, mao det er mer enn nok bånndrag i den sånn sett til å riste huset, hehe ;D De som påstår at den er for lys / tam / slank i bassen aner ikke hva de prater om, men enig i at den bør pares med litt mørke HT ja ;D

    Mvh :)
    Takk for det DoMentor :) Er knakkende fornøyd med S-300i også. Fikk tilbake mine gode gamle Kef Reference Model 4 nylig. De er en stor 4 veis konstruksjon med doble 10 tommere i bassen, med tendens til ekle impedans nivåer i bassen. Krellen har stål kontroll og er svært overbevisende med Kefene.

    S-300i har mye mere fellesnevnere med de nyere større Krell forsterkere imo. Vid åpne i klangen og uendelig kontroll på sakene. Men visse utfordringer er det også. Mere oppløsning betyr ofte en litt mere opplevd lys klang, så vi er helt enige. Hold deg til nøytral - varmere (mørkere) høyttalere og elektronikk. Lys lydene kilder vil bli fullstendig avslørt på godt og vondt med nyere Krell utstyr;)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    digiman skrev:
    DoMentor skrev:
    digiman skrev:
    Nye Krell låter litt luftigere og et hakk mere frempå i toppen og mellomtone en hvordan jeg husker KAV 300 og 400. Kanskje en smule kaldere i klangen, men på ingen måte lys. Kler PMCene mine veldig godt da de er veldig godt oppløste, men ikke så veldig frempå i natur.

    Krells sin varemerket tight og kjellerdyp bass er tilstede på S-300i. En litt ned-skalert versjon av Evo serien vil jeg si. Kjenner igjen forøvrig flere fellesnevner med det jeg hørt på et større EVO sett i fjor, så skjønner litt av hva Ken Kessler i Hi-Fi News var innpå med at S-300i kan være et kupp til prisen om den pares med riktig utstyr.

    Den har virkelig kontroll på PMCene og attakk på perkusjon er helt fantastisk med S-300i

    Veldig god første inntrykk.

    Fant ut at det var greit å gi den mye kjøling, så den er plassert oppe på racket.
    Grattis med ny snadderamp ;) Er ganske enig i at KAV 300 IL er litt mørkere enn S 300 I Min S 300 var spilt inn i ca 200 timer hos importør, men etter ca. 500 timer løsna det enda mer, den driver 8 tommerne i mine PSB på en nesten naturstridig måte, mao det er mer enn nok bånndrag i den sånn sett til å riste huset, hehe ;D De som påstår at den er for lys / tam / slank i bassen aner ikke hva de prater om, men enig i at den bør pares med litt mørke HT ja ;D

    Mvh :)
    Takk for det DoMentor :) Er knakkende fornøyd med S-300i også. Fikk tilbake mine gode gamle Kef Reference Model 4 nylig. De er en stor 4 veis konstruksjon med doble 10 tommere i bassen, med tendens til ekle impedans nivåer i bassen. Krellen har stål kontroll og er svært overbevisende med Kefene.

    S-300i har mye mere fellesnevnere med de nyere større Krell forsterkere imo. Vid åpne i klangen og uendelig kontroll på sakene. Men visse utfordringer er det også. Mere oppløsning betyr ofte en litt mere opplevd lys klang, så vi er helt enige. Hold deg til nøytral - varmere (mørkere) høyttalere og elektronikk. Lys lydene kilder vil bli fullstendig avslørt på godt og vondt med nyere Krell utstyr;)
    Bare hyggelig det, vettu :) Har kun et basselement i hver av mine HT jeg, så da burde iallefall du ha nok bass sånn sett ;) Gleder meg forøvrig som en unge til å få kobla til min nye Denon DCD 3560 CDP når den kommer til uka, det er Greir Fredriksens gamle spiller som han har brukt til å designe Adyton HT med, han har oppgradert både klokken og div. komponenter i den ;) Denon har en ganske mørk klangsignatur, mao meget bra synergi med Krell ;)

    Mvh :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    DoMentor skrev:
    lovemusikk skrev:
    Hei hei..

    Har en plan på en Burmester cd spiller.
    Kan da Krell av noe slag fungere som forsterker og evnt hva?
    Må vere brukt pga prisene...nå som første forsterker ivertfall.
    Blir ikke handlet før til sommeren.
    Burmester er sikkert bra det, men jeg ville vurdert en Krell i utgangspunket mht synergi :) Evt. Denon DCD 2560 eller 3560 ;) 2560 spiller helt fantastisk sammen med min S 300 I og til uka får jeg DCD 3560 gjett om jeg gleder meg ;)

    Mvh :)
    Joda, men målet her er Burmester på alt, med mindre krell er så utrolig bra,det vet jeg ikke enda. ;D
     

    knuvimat

    Medlem
    Ble medlem
    08.01.2009
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Krell fbp300 som trenger en service. Har noen et forslag på hvor jeg kan få det gjort til en fornuftig pris? ???
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dalens v/Morten fikset juniors KAV150a for et par uker siden - men det var helt utenom det offisielle opplegget. Jeg fikk beskjed om at de har sluttet å reparere Krell - fordi de ikke får tilgang til deler og annen support fra Krell lenger - men at de kunne gjøre et unntak for juniors KAV150a - som i flg. Morten er en "ganske enkel og grei forsterker". Men det er lov å spørre - god service får man alltid hos Dalens.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn