Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Ville bare melde meg inn i "klubben" ;)
    Hvor lang tid tar det før jeg får diplom? 8)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vel - yngstemann har hatt sin Krell forforsterker i 2 1/2 år, og venter stadig i spenning på diplomet sitt. Ergo tar det trolig MINST så lang tid. Men den som venter på noe godt, o.s.v...... I mellomtiden har junior hatt stor glede av Krellen sin - så egentlig trenger han ikke noe diplom - hehe.
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    trym skrev:
    Ville bare melde meg inn i "klubben" ;)
    Hvor lang tid tar det før jeg får diplom? 8)
    Hei trym, og velkommen i klubben :)

    Hva slags Krell har du?

    mvh Peter J
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Peter J skrev:
    trym skrev:
    Ville bare melde meg inn i "klubben" ;)
    Hvor lang tid tar det før jeg får diplom? 8)
    Hei trym, og velkommen i klubben :)

    Hva slags Krell har du?

    mvh Peter J
    Har bare et produkt foreløbig, men er ikke umulig det blir flere ;)
    Det er en Krell Evo302
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer! Hvis du er nervøs for Krell-syken bør du ikke prøve mer CAST-utstyr. :p

    Mvh
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    toref skrev:
    Gratulerer! Hvis du er nervøs for Krell-syken bør du ikke prøve mer CAST-utstyr. :p

    Mvh
    Er redd for nettopp dette. Har vurdert en Krell pre, men tror ikke de har noen med cinema bypass?
    Vurdere også en Pass labs xp-10 som har denne funksjonen, og som spiller omtrent i samme klasse som Krell. Har jo ikke cast tilkobling som jeg kunne tenkt å prøve. >Hørt det skal være veldig bra? Men en ting er sikkert, høyttalerene har aldri hatt så mye "kjøtt på beina" etter at evoèn kom i hus! For en syk bra bass!!!!! Trodde flere ganger at sub stod på, og mått gå å sjekke om den spillte, men det var kun HT som nå hadd fått en ny dimensjon ;)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    trym skrev:
    toref skrev:
    Gratulerer! Hvis du er nervøs for Krell-syken bør du ikke prøve mer CAST-utstyr. :p

    Mvh
    Er redd for nettopp dette. Har vurdert en Krell pre, men tror ikke de har noen med cinema bypass?
    Vurdere også en Pass labs xp-10 som har denne funksjonen, og som spiller omtrent i samme klasse som Krell. Har jo ikke cast tilkobling som jeg kunne tenkt å prøve. >Hørt det skal være veldig bra? Men en ting er sikkert, høyttalerene har aldri hatt så mye "kjøtt på beina" etter at evoèn kom i hus! For en syk bra bass!!!!! Trodde flere ganger at sub stod på, og mått gå å sjekke om den spillte, men det var kun HT som nå hadd fått en ny dimensjon ;)
    Gratulerer, & lykke til med ny amp :) Jeg har hatt / har mye av samme opplevelsene med min S 300 I :)

    Mvh :)
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Gratulerer! Hvis du er nervøs for Krell-syken bør du ikke prøve mer CAST-utstyr. :p

    Mvh
    [/quote]
    Er redd for nettopp dette. Har vurdert en Krell pre, men tror ikke de har noen med cinema bypass?
    [/quote]

    EVO 202 & 222 har cinema bypass. Du kan velge hvilken inngang du vil for denne funksjonen.

    Siden jeg bruker Denon sin processor så har jeg satt opp systemet slik at når jeg slår på Denon så slår Krell settet seg på automatisk med bypass selected.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    wizard skrev:
    555 er leveringsklar i Desember, 3D er $1500 ekstra.
    Hvor har du den summen fra, Wizard?
    Og: er 3D tilgjengelig?

    mvh
    JackX
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    trym skrev:
    toref skrev:
    Gratulerer! Hvis du er nervøs for Krell-syken bør du ikke prøve mer CAST-utstyr. :p

    Mvh
    Er redd for nettopp dette. Har vurdert en Krell pre, men tror ikke de har noen med cinema bypass?
    Vurdere også en Pass labs xp-10 som har denne funksjonen, og som spiller omtrent i samme klasse som Krell. Har jo ikke cast tilkobling som jeg kunne tenkt å prøve. >Hørt det skal være veldig bra? Men en ting er sikkert, høyttalerene har aldri hatt så mye "kjøtt på beina" etter at evoèn kom i hus! For en syk bra bass!!!!! Trodde flere ganger at sub stod på, og mått gå å sjekke om den spillte, men det var kun HT som nå hadd fått en ny dimensjon ;)
    Ja, i den store sammenhengen er det CAST som skiller Krell ut i positiv retning fra andre supre highend-utstyrfabrikanter. Jeg har selv full CAST-linje, fra frontend via prosessor til mine EVO-amper, og ved direkte sammenligning med ordinær balansert drift hører man klart forskjell.

    Cheers!
    JackX
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    trym skrev:
    toref skrev:
    Gratulerer! Hvis du er nervøs for Krell-syken bør du ikke prøve mer CAST-utstyr. :p

    Mvh
    Er redd for nettopp dette. Har vurdert en Krell pre, men tror ikke de har noen med cinema bypass?
    Vurdere også en Pass labs xp-10 som har denne funksjonen, og som spiller omtrent i samme klasse som Krell. Har jo ikke cast tilkobling som jeg kunne tenkt å prøve. >Hørt det skal være veldig bra? Men en ting er sikkert, høyttalerene har aldri hatt så mye "kjøtt på beina" etter at evoèn kom i hus! For en syk bra bass!!!!! Trodde flere ganger at sub stod på, og mått gå å sjekke om den spillte, men det var kun HT som nå hadd fått en ny dimensjon ;)
    Vil sterkt anbefale Pass Labs XP 20 ( sep. strømforsyn. ) Meget GOD !! Mvh
     

    idarr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2009
    Innlegg
    136
    Antall liker
    292
    Sted
    Fitjar Hordaland
    melder meg herved inn i krell klubben!!er innehaver av en kav300il kjempe forsterker!! er på jakt etter ny cd/sacd spiller noen som har tips?? høyttalerne er kappa7.2i mvh idar
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    idarr skrev:
    melder meg herved inn i krell klubben!!er innehaver av en kav300il kjempe forsterker!! er på jakt etter ny cd/sacd spiller noen som har tips?? høyttalerne er kappa7.2i mvh idar

    Velkommen i klubben idarr :)

    Ligger en DCS Puccini på bruktbørsen nå.

    mvh Peter J
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nytt medlem! Har fått en Krell KAV 400xi i hus, som mater mine Vienna Mozart Grand på en utmerket måte. Liker trykket og kontrollen i bass/mellombass. Blir nok stående en stund, denne ja. ;D
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Lurte først på om fyren var utvalgt fordi han hadde veldig korte bein. ;) Oppdaget etterpå at han satt på den ene blokka. Men blokkene er jo digre uansett.

    Mvh
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Det var noen deilige beist ;D Veldig konevenlig ;)
    er dette nye blokker fra krell?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Disse beistene er ikke helt nye - dette er MRA blokkene fra Krell. Var det ikke tidlig 2000 ca? ("We did it because we could..") De ble vel laget i beskjedent opplag; omtrent like beskjedent som WAF-faktoren.. ;)

    Mvh
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    idarr skrev:
    melder meg herved inn i krell klubben!!er innehaver av en kav300il kjempe forsterker!! er på jakt etter ny cd/sacd spiller noen som har tips?? høyttalerne er kappa7.2i mvh idar
    Gratulerer! Jeg har selv eid en 300iL, og med hånden på hjertet den desidert beste integrerte jeg har hatt gleden av å låne øre til. Meget musikalsk og strømsterk.

    mvh
    JackX
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    trym skrev:
    toref skrev:
    Gratulerer! Hvis du er nervøs for Krell-syken bør du ikke prøve mer CAST-utstyr. :p

    Mvh
    Er redd for nettopp dette. Har vurdert en Krell pre, men tror ikke de har noen med cinema bypass?
    Vurdere også en Pass labs xp-10 som har denne funksjonen, og som spiller omtrent i samme klasse som Krell. Har jo ikke cast tilkobling som jeg kunne tenkt å prøve. >Hørt det skal være veldig bra? Men en ting er sikkert, høyttalerene har aldri hatt så mye "kjøtt på beina" etter at evoèn kom i hus! For en syk bra bass!!!!! Trodde flere ganger at sub stod på, og mått gå å sjekke om den spillte, men det var kun HT som nå hadd fått en ny dimensjon ;)


    Får du tak i en Krell Kav400xi, så er pre delen i denne verdt prisen alene, og her får du cinema by pass.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Har hatt æren av å lytte til ett sett MRA hos Roysen. Og ja, de er gigantiske! ;D
     

    Mellomstua

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2008
    Innlegg
    59
    Antall liker
    122
    Sted
    Båstad
    Torget vurderinger
    4
    Hiver meg på jeg og , kjøpt en brukt KAV 400 xi og er veldig fornøyd :=)

    Burde kansje hatt større forsterker til høytalerne , men er meget fornøyd , låter vakkert :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.020
    Torget vurderinger
    10
    Selger ett sett Krell 750 MCX om noen vil oppgradere, tar gjerne bytte.

    Mvh.
    SAL
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    SAL skrev:
    Selger ett sett Krell 750 MCX om noen vil oppgradere, tar gjerne bytte.

    Mvh.
    SAL
    Du verden! Trodde du satt med et sett EVO ONE? Du burde legge ut et vakkert bilde av smykkene!

    mvh
    G
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.020
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Satt med Evo One, fikk mine tidl. 750MCX i bytte.

    Mvh.
    SAL
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Ble fortalt av min lokale Krell pusher at de planlegger å lansere en Headphone amp neste år.

    Noen som har hørt noe om dette?

    Her forstått at dette ikke er første gang Krell produserer en headamp (KSA-5) Class A 5 Watt output.
     

    Vedlegg

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Krell S 300 I en "liten" dynamikkbombe ;)

    God kveld, kjære Krell venner :) Jeg har vært så heldig og privilegert å kunne nyte måten min kjære S 300 I driver mine PSB New Stratus med "kun" en åtte tommers bass i hver HT siden desember i fjor, hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd at det var en sub i tillegg, men det er det altså ikke ;D ;D ;D

    Til tross for at jeg har brukt anlegget flere 100 timer siden da overraskes jeg ærlig talt forts. over hvor ufattelig dynamisk & "levende" den gjengir musikken ;D Hører på en skive med Faithless nu, og de som kjenner musikken deres vet at det bla.a. er myyye dypbass & dynamikk i den, så detta er snaddergøynammenammyammy, rett & slett ;D ;D ;D En forts. vakker Krell aften ønskes dere alle :)

    Mvh :)

    PS Krell ruler ;D ;D ;D
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Mellomstua skrev:
    Hiver meg på jeg og , kjøpt en brukt KAV 400 xi og er veldig fornøyd :=)

    Burde kansje hatt større forsterker til høytalerne , men er meget fornøyd , låter vakkert :)
    Kav400 er utrolig fin, hva solgte du for å få denne i hus?
     

    biovitt

    Medlem
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Sted
    Lørenskog
    Mellomstua skrev:
    Hiver meg på jeg og , kjøpt en brukt KAV 400 xi og er veldig fornøyd :=)

    Burde kansje hatt større forsterker til høytalerne , men er meget fornøyd , låter vakkert :)



    Enig med deg. Krell kav 400xi er utrolig bra.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    HKviking skrev:
    Ble fortalt av min lokale Krell pusher at de planlegger å lansere en Headphone amp neste år.

    Noen som har hørt noe om dette?

    Her forstått at dette ikke er første gang Krell produserer en headamp (KSA-5) Class A 5 Watt output.
    Utrolig spennende! Nei, jeg har dessverre ikke hørt noe om det men jeg skal spørre litt rundt omkring.

    =====

    Forøvrig er MRS på vei inn 8)
     

    Vedlegg

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    jonas skrev:
    trym skrev:
    toref skrev:
    Gratulerer! Hvis du er nervøs for Krell-syken bør du ikke prøve mer CAST-utstyr. :p

    Mvh
    Er redd for nettopp dette. Har vurdert en Krell pre, men tror ikke de har noen med cinema bypass?
    Vurdere også en Pass labs xp-10 som har denne funksjonen, og som spiller omtrent i samme klasse som Krell. Har jo ikke cast tilkobling som jeg kunne tenkt å prøve. >Hørt det skal være veldig bra? Men en ting er sikkert, høyttalerene har aldri hatt så mye "kjøtt på beina" etter at evoèn kom i hus! For en syk bra bass!!!!! Trodde flere ganger at sub stod på, og mått gå å sjekke om den spillte, men det var kun HT som nå hadd fått en ny dimensjon ;)


    Får du tak i en Krell Kav400xi, så er pre delen i denne verdt prisen alene, og her får du cinema by pass.
    Da skal jeg jammen holde øynene åpne etter en slik ;) Blir jo mye billigere enn hvis jeg skulle kjøpt f.eks en 222
    Takker for tipset 8)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    JackX skrev:
    HKviking skrev:
    Ble fortalt av min lokale Krell pusher at de planlegger å lansere en Headphone amp neste år.

    Noen som har hørt noe om dette?

    Her forstått at dette ikke er første gang Krell produserer en headamp (KSA-5) Class A 5 Watt output.
    Utrolig spennende! Nei, jeg har dessverre ikke hørt noe om det men jeg skal spørre litt rundt omkring.

    =====

    Forøvrig er MRS på vei inn 8)


    Gratis! Regner meg du har en jekketralle stående klar?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.020
    Torget vurderinger
    10
    SAL skrev:
    Selger ett sett Krell 750 MCX om noen vil oppgradere, tar gjerne bytte.

    Mvh.
    SAL
    Solgt. Fortsettelse følger.... ;)

    Mvh.
    SAL
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Solgt. Fortsettelse følger.... ;)

    Mvh.
    SAL
    Hei SAL, blir det Krell igjen eller?
    Si i fra når ting er på plass. Ikke så lange turen ut til deg :)
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    tand skrev:
    Jackx skrev:
    Forøvrig er MRS på vei inn 8)


    Gratis! Regner meg du har en jekketralle stående klar?
    Nei, ikke helt gratis ;)

    Har 4 polske venner som skal hjelpe meg med å få den plass sånn smånigom.

    Cheers!

    JackX
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    JackX skrev:
    tand skrev:
    Jackx skrev:
    Forøvrig er MRS på vei inn 8)


    Gratis! Regner meg du har en jekketralle stående klar?
    Nei, ikke helt gratis ;)

    Har 4 polske venner som skal hjelpe meg med å få den plass sånn smånigom.

    Cheers!

    JackX

    Nei, den koster nok mere enn en pølse i slaktertida ja....hehehe.

    Ser jo faktisk plasseringsvennlig ut den MRSen, min 1812 er langt fra så nusselig og kompakt (noe jeg faktisk skulle ønske, selv om jeg er ungkar). Har min lagret i boden men kanskje jeg skal få dratt den ned og testet den i anlegget. Moro er det jo lell med sub! ;D
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    1812 ... ?

    Nå ble jeg litt nyskjerrig!
    Bilder?

    Cheers!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Her er den før jeg folierte den sort. Gamle bilder men det gir ett vist inntrykk, det er en 12" i topp og 18" i bunn.

    Se andre bilder under Tommys anlegg. Der ser du dagens anlegg.

    Fikk til en ganske så flat frekvenskurve etter Dsp korrigeringen.
     

    Vedlegg

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    tand skrev:
    <snip>.. det er en 12" i topp og 18" i bunn.

    Se andre bilder under Tommys anlegg. Der ser du dagens anlegg.

    Fikk til en ganske så flat frekvenskurve etter Dsp korrigeringen.
    Seriøse saker! Spiller de melodisk?

    Hva an¨år frekvenskurve: ikke stirr deg blind på data, lytt deg heller til hva du liker.

    mvh
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    JackX skrev:
    tand skrev:
    <snip>.. det er en 12" i topp og 18" i bunn.

    Se andre bilder under Tommys anlegg. Der ser du dagens anlegg.

    Fikk til en ganske så flat frekvenskurve etter Dsp korrigeringen.
    Seriøse saker! Spiller de melodisk?

    Hva an¨år frekvenskurve: ikke stirr deg blind på data, lytt deg heller til hva du liker.



    mvh
    Velodyne spiller meget tight og legger ikke til noe, akkurat sånn jeg liker det. Melodisk meget bra, men 801D med Evo 900 parkerer nok DD15, DD18 og min DD1812. Har hatt alle oppover åra så jeg har fått et lite inntrykk. Tenkte som før å bruke den på film. Da kommer virkelig en dedikert sub på sin plass.

    Helt enig, frekvenskurven bør bare veilede - men målet var å få en så nøytral gjengivelse som mulig. Dessuten så har den vel 6 forhåndsinnstilte lydprofiler som man kan leke seg med :)

    Hva er planen hos deg. Skal MRSen brukes både på film og 2-kanal avspilling? Virkelig rå den MRS suben. Kudos!!

    T
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn