Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Steb skrev:
    Murgen skrev:
    Sonus Faber anbefaler blandt andet Krell sammen med Guarneri homage.

    Er der nogen herinde, som har gjort sig nogle erfaringer med kombinationer fra Krell/Sonus faber ?
    Heisann
    Hifistallet i Gøteborg har ofte kjørt Krell/Sonus Faber, det låter meget bra.
    Mvh.Steb
    Pluss Esoterisk HiFi i Uppsala! ;)


    Mvh.
    SAL
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    SAL skrev:
    Steb skrev:
    Murgen skrev:
    Sonus Faber anbefaler blandt andet Krell sammen med Guarneri homage.

    Er der nogen herinde, som har gjort sig nogle erfaringer med kombinationer fra Krell/Sonus faber ?
    Heisann
    Hifistallet i Gøteborg har ofte kjørt Krell/Sonus Faber, det låter meget bra.
    Mvh.Steb
    Pluss Esoterisk HiFi i Uppsala! ;)

    Mvh.
    SAL
    Dette er fra Esoterisk-hifi.se hjemmeside. Du ser SF på hver sin side.

    http://www.esoterisk-hifi.se/esoterisk/index.jsp?a=demo

    mvh
    JackX
     

    Vedlegg

    52split

    Medlem
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    30
    Antall liker
    1
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Har kav280p og ec dmb 250. Vurderer bytte nå , da det ligger kav 2250 på brukt børsen.
    Lurer på hva folket sier om bytte? Ec begynner å bli gammel... Er dette fornuftig?

    MVH Geir
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Yngstemann bruker samme forforsterker som du har - KAV280p - sammen med et EC AW120 effekttrinn, og det er ikke noe galt med den kombinasjonen. Hvis du blir i oppgraderingshumør av oppsettet ditt, kan det like gjerne være EC effekttrinnet ditt som ikke henger med i svingene. Det har jo noen år på på baken. Spørs hva du er misfornøyd med, og hva du er ute etter.
     

    Murgen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2009
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    JackX skrev:
    SAL skrev:
    Steb skrev:
    Murgen skrev:
    Sonus Faber anbefaler blandt andet Krell sammen med Guarneri homage.

    Er der nogen herinde, som har gjort sig nogle erfaringer med kombinationer fra Krell/Sonus faber ?
    Hei, SAL og Steb, mange tak for tilbage meldingerne.
    Bruger for øjeblikket Mini Krell :eek:= Acurus dia 100 ;) sammen med GH, og det går faktisk forbavsende bra ;D.
    Har lige købt Sonus Faber musica,- da jeg vil høre, hvordan de mener det skal lyde, før jeg vil tage en beslutning, om jeg vil gå for en kraftiger forsterker samt vilken lyd signatur jeg foretreker. Kommer envidere til at prøve med Gryphon Calisto 2200.
    Så for vi se hva resutatet blir.

    Heisann
    Hifistallet i Gøteborg har ofte kjørt Krell/Sonus Faber, det låter meget bra.
    Mvh.Steb
    Pluss Esoterisk HiFi i Uppsala! ;)

    Mvh.
    SAL
    Dette er fra Esoterisk-hifi.se hjemmeside. Du ser SF på hver sin side.

    http://www.esoterisk-hifi.se/esoterisk/index.jsp?a=demo

    mvh
    JackX
    Roder det lidt til her, og fik dermed plaseret inlæget mit inde i midten !!! :eek:

    Murgen
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Roder det lidt til her, og fik dermed plaseret inlæget mit inde i midten !!!

    Går helt greit i denne tråden 8)
     

    Murgen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2009
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    JackX skrev:
    Roder det lidt til her, og fik dermed plaseret inlæget mit inde i midten !!!

    Går helt greit i denne tråden 8)
    Vis jeg ikke havde gjort opmerksom på det, var det kansje ingen af forums læserne der havde opdaget det ? :-\

    ;D ;D ;D
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Interessant den der S-350. Prisen virker også grei. Skal tro om "Det analoge trin omfatter selvfølgelig Krell Current Mode" betyr at den har CAST utgang?

    Mvh
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Voff skrev:
    wizard skrev:
    Ny integrert

    KRELL S-300i

    Den ser ut som en billig Rotel eller Nad på innside og låter antakelig like bra. Krell er ikke det de engang var!
    Hur det ser ut på insidan är inte så betydande för min del.
    Låter helt underbart, även om den är tillverkad i Kina.Bättre än 400xi.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Figge skrev:
    Voff skrev:
    wizard skrev:
    Ny integrert

    KRELL S-300i

    Den ser ut som en billig Rotel eller Nad på innside og låter antakelig like bra. Krell er ikke det de engang var!
    Hur det ser ut på insidan är inte så betydande för min del.
    Låter helt underbart, även om den är tillverkad i Kina.Bättre än 400xi.
    Jepp, den får iallefall MITT anlegg til å "synge" ;D ;D ;D & de som påstår at den er for tam / slank i bassen kan bare gå hjem å legge seg, den gir definitivt mer enn nok bass hos meg, men derimot er bassen meeeget tørr & definert ;D ;D Enten så er den testa med "feil" HT & / eller med feil komponenter, & i verste fall i et rom med feil akustikk, urk :(
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Heisan, hvilke kabler har dere testa Krell sammen med & hvilke kabler er dere mest fornøyd med ? ? :) Jeg er extremt fornøyd med synergien mellom Krell & Renaissance Audio sine eminente kabler ;) men for all del, jeg er fullstendig klar over at det også er andre gode kabler som kanskje vil fungere bedre i andres oppsett, mht både subjektive preferanser & tuning av lytterom :)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Espen R skrev:
    KP-AUDIO skrev:
    Var på HiFi-messe for en liten stund siden, der ble det sagt at Krell nå er redusert til høyst ordinære HiFi produkter, produsert i Kina.
    Og observerte at Krell var stuet sammen under trappa, bort fra synsfeltet.
    Vel, så var det dette med hvor mye man skal legge i rykter / påstander da ;D S serien produseres i Kina, mens Evolution serien produseres i US Det er vel kanskje en grunn til at jeg elsker måten Krell formidler livet & sjelen i musikken på, & er med på å bidra til å få oppsettet mitt til å "synge" for å si det sånn ;D Men for all del, test / sjekk ut Krell utstyr selv & gjør deg opp din egen mening, basert på din EGEN opplevelse, men det jeg sier er jo tross alt basert på MIN subjektive opplevelse, ikke sant ? ? men når det er sagt står jeg 110 % for det, det skulle da bare mangle ;D

    Mvh :)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.122
    Antall liker
    2.649
    Det vil bare være et tidsspørsmål før alle produktene produseres i Kina. uten at trenger å være noe negativt.

    Men har nye eiere nye ideer med Krell? Ihvertfall er SACD avspilling ut, mens DVD og blu-ray bilder er prioritert. Litt merkelig for et high-end merke som assosieres med lyd.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    DoMentor skrev:
    Heisan, hvilke kabler har dere testa Krell sammen med & hvilke kabler er dere mest fornøyd med ? ? :) Jeg er extremt fornøyd med synergien mellom Krell & Renaissance Audio sine eminente kabler ;) men for all del, jeg er fullstendig klar over at det også er andre gode kabler som kanskje vil fungere bedre i andres oppsett, mht både subjektive preferanser & tuning av lytterom :)

    Mvh :)
    Bruker Whistler Coanda mellom DS og 202. Synes det fungerer utmerket, selv om jeg ikke har prøvd div esoteriske kabler. På ht kabel siden så prøvde jeg ut Nordost Valhalla singelwire på 801, synes Valhalla er god på rom og detaljer men jeg savnet litt kropp som mine gamle BM Giant ga. Derimot ble det ble et kjempeløft når jeg fikk Kimber Black Pearl på bass og Valhalla på topp, det ble en knall kombinasjon.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Espen R skrev:
    <zip>
    Men har nye eiere nye ideer med Krell? Ihvertfall er SACD avspilling ut, mens DVD og blu-ray bilder er prioritert. Litt merkelig for et high-end merke som assosieres med lyd.
    Jeg tror de nye eierne har stukket fingeren i jorden og kommet opp med mye, merkelig grums som Krell's tidligere eier(e) har bedrevet ved siden av å ha fokus på inntjening og overlevelse. F.eks var det lett å se at å lansere produkter på en stor messe (CES 2005) for deretter ikke å være i stand til å levere i det hele tatt, ikke inngir tillit til merket.

    Nye ideer tror jeg ingeniørene har i fleng: ny EVO-amp serie, med 99.5 % reduksjon i tomgangsspenningen. 1.4-ready HDMI BR-spillere ... klare for 3-D (for dem som fokuserer på dèt). Jeg tror vi vil få se rimeligere høyttaler-serier om en liten stund også.

    Når det gjelder SACD er det synd at Krell har kuttet ut denne kilden, men det lå vel i sakens natur at de ville gjøre det iom at SACD dessverre ikke omsetter særlig mye, og etterspørselen etter EVO 505 (CD/SACD) var lav i det siste.

    Per i dag selges nå følgende front-end hos Krell:

    S-350-serien:
    The S-350 CD/DVD Player is a modular design featuring reference caliber CD playback as well as an optional state-of-the-art video engine that provides stunning 1080p performance and video processing controls. The base model, the S-350a establishes a new high standard of performance and value among high-end compact disc players. For home theater systems, the S-350a can be equipped with a sophisticated 1080p video stage resulting in the S-350av
    EVO 525:
    Evolution 525t - audio only transport
    Evolution 525v - 1080p DVD video transport, digital audio output only
    Evolution 525a - High performance CD player with Krell CAST and balanced analog outputs
    Evolution 525av - Complete package including audio and video options

    EVO 555:
    Dette er en fullspekket maskin, med det absolutt aller siste i DAC og digital overføring.
    Spilleren avspiller CD, DVD og BluRay, og med følgende fokus på lyd:

    Sound Quality
    For the ultimate in audio performance, the Evolution 555 features the ESS Technology 32-bit Sabre Reference DACs connected to Krell differential Krell Evolution CAST™ analog circuitry. CAST
    Dette var et kort resymeè av produktene Krell lanserer på løpende bånd utover sommeren og høsten. Dette viser helt klart at Krell beholder, og utvider, sitt top-of-the range sortiment, og har soleklart fokus på lyd så vel som bilde. BR har allerede etablert seg (hos meg i vf) som soleklar favoritt når lyd skal formidles. Jeg tenker ikke bare på den utrolige lydforbedring ved avspilling av film, men særlig på de etterhvert mange 2L utgivelsene på BR vi har sett i Norge.

    Cheers!

    JackX
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    DoMentor skrev:
    Heisan, hvilke kabler har dere testa Krell sammen med & hvilke kabler er dere mest fornøyd med ? ? :) Jeg er extremt fornøyd med synergien mellom Krell & Renaissance Audio sine eminente kabler ;) men for all del, jeg er fullstendig klar over at det også er andre gode kabler som kanskje vil fungere bedre i andres oppsett, mht både subjektive preferanser & tuning av lytterom :)

    Mvh :)
    Hei, DoMentor!

    Jeg har gått fra NordOst til ZenSati, både på CAST, IC og høyttalerkabler. Dette er kabler som koster litt, men som griper fatt i musikken og formerlig sprenger det du måtte ha av forestillinger av hvordan musikken muligens kunne ha blitt med det mest optimale oppsettet hos dine eksisterende produkter. Med en produktlinje som optimaliserer koblingene mellom nettopp dine produkter vil du lett høre at det bor så utrolig mye mer i det du allerede har enn du ville ha trodd på forhånd. Anbefales en prøvelytt!

    Cheers!

    JackX
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Roysen skrev:
    Vet du noe om veiledende pris på EVO 555?

    Mvh
    Roysen
    Nope. Men jeg vil tro at den ligger oppunder 180k, pluss/minus.
    Lanseringspris i USA er runde U$15k.
    Frode Olsen i AcousticTuning.com er din mann når det gjelder priser på Krell i Norge.

    Skal du ha fullt utbytte av 555 må man ha CAST muligheter 8)

    mvh
    Geir
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    JackX skrev:
    DoMentor skrev:
    Heisan, hvilke kabler har dere testa Krell sammen med & hvilke kabler er dere mest fornøyd med ? ? :) Jeg er extremt fornøyd med synergien mellom Krell & Renaissance Audio sine eminente kabler ;) men for all del, jeg er fullstendig klar over at det også er andre gode kabler som kanskje vil fungere bedre i andres oppsett, mht både subjektive preferanser & tuning av lytterom :)

    Mvh :)
    Hei, DoMentor!

    Jeg har gått fra NordOst til ZenSati, både på CAST, IC og høyttalerkabler. Dette er kabler som koster litt, men som griper fatt i musikken og formerlig sprenger det du måtte ha av forestillinger av hvordan musikken muligens kunne ha blitt med det mest optimale oppsettet hos dine eksisterende produkter. Med en produktlinje som optimaliserer koblingene mellom nettopp dine produkter vil du lett høre at det bor så utrolig mye mer i det du allerede har enn du ville ha trodd på forhånd. Anbefales en prøvelytt!

    Cheers!

    JackX
    Gomorn, du :) Såpass, ja :) Joda, tviler ikke på at ZenSati funker fett utifra det jeg har hørt om de :) men jeg tror RA også ville gjort en fantastisk jobb i oppsettet ditt, faktisk ;D Tja, kanskje jeg er så frimodig at jeg inviterer Fruen & meg selv innom når vi er sørpå, er uansett nyfiken på åssen anlegget ditt spiller mht at du har fullt Evo oppsett :) En forts. vakker dag ønskes deg & dine :)

    Mvh :)
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om Musikkmagasinet i Bergen forhandler Krell nå? Kommer ikke inn på sidene deres herfra.

    Edit: Skal kjøpe meg en ny integrert til mine Vienna Acoustic Mozart Grand, og kjenner at jeg har virkelig lyst på en Krell. Har inntrykk av at 300iL anbefales lydmessig foran 400xi, men man får jo da en forsterker som etterhvert begynner å dra på årene. Noen med konkrete sammenligninger av 400xi og s300i, eventuelt 300iL?

    OHFC selger forøvrig en 300iL nyoverhalt til 20k, det må da være en blodpris? Selv med hele 3 mnd garanti...
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Hei!

    Jeg har sporadisk lyttet til en 400xi - og selv eid en 300iL. I mine ører var det aldri noe tvil om at 300iL kom bedre ut av det på mine høyttalere (Krell's egne LAT-2 stativhøyttalere). Mitt råd: lytt deg frem! Spør på OHFC om du kan få låne det eks de har der, og sett den opp mot annet du har for tanken. Hvis du har en match så er det bare å spørre om de er interessert i å selge for det du kan tilby.

    mvh
    JackX
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    JD skrev:
    Noen som vet om Musikkmagasinet i Bergen forhandler Krell nå? Kommer ikke inn på sidene deres herfra.

    Edit: Skal kjøpe meg en ny integrert til mine Vienna Acoustic Mozart Grand, og kjenner at jeg har virkelig lyst på en Krell. Har inntrykk av at 300iL anbefales lydmessig foran 400xi, men man får jo da en forsterker som etterhvert begynner å dra på årene. Noen med konkrete sammenligninger av 400xi og s300i, eventuelt 300iL?

    OHFC selger forøvrig en 300iL nyoverhalt til 20k, det må da være en blodpris? Selv med hele 3 mnd garanti...
    Krell´en er solgt!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Har hatt 2 Krell 300iL og 2 Krell 400Xi ;D
    Har desverre ikke testet dem opp mot hverandre , men min hukomelse vil ha det til at 300iL har mer slam i bassen og generelt mer dynamikk , 400Xi er snillere i lyden .
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    I følge teknikeren til Audionord er disse forsterkerne identiske, bortsett fra at Krell 400 XI har litt mere watt tilgjengelig!

    Har hatt begge to, og synes at lyden på ProAc Future One (gml. høytalere) ble litt fremtredende, men uansett to glimrende forsterkere!
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Martin OHC skrev:
    JD skrev:
    Noen som vet om Musikkmagasinet i Bergen forhandler Krell nå? Kommer ikke inn på sidene deres herfra.

    Edit: Skal kjøpe meg en ny integrert til mine Vienna Acoustic Mozart Grand, og kjenner at jeg har virkelig lyst på en Krell. Har inntrykk av at 300iL anbefales lydmessig foran 400xi, men man får jo da en forsterker som etterhvert begynner å dra på årene. Noen med konkrete sammenligninger av 400xi og s300i, eventuelt 300iL?

    OHFC selger forøvrig en 300iL nyoverhalt til 20k, det må da være en blodpris? Selv med hele 3 mnd garanti...
    Krell´en er solgt!
    Tydelig at det finnes lettlurte folk der ute!! Syns det grenser mot lureri når senere modeller har en markedsverdi på 12-13 tusen, og det har vært tilsvarende produkter solgt for under ti tusen. Men for all del, i dagens marked må man være en god forretningsmann for å overleve.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    E.I.A. skrev:
    Grattis med ny amp 8)
    Hvordan var lyden i den nye kontra 300iL ?
    1000 hjertelig takk :) Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;D

    Mvh :)
    Hei igjen, & riktig godt nyttår godtfolk :) Hmm, jeg har sett / hørt at S 300 I oppleves som tynn / slank i bassen kontra tidligere Krell amper, men jeg skal love dere at det er mer enn nok bånndrag i den, iallefall i MITT oppsett ;D Derimot oppleves bassen som extremt definert ;D Men selvsagt vil bassen høres pinglete ut hvis man kobler til bassfattige HT da, urk :( Da ønsker jeg dere alle en forts. koselig & vellydende 1 nyttårsdag :)

    Mvh domentor :)
    God aften, kjære Krell venner :) Jeg hørte på en tecno / trance cd i går som jeg ikke har hørt tidligere, og du verden for et sinnsykt, avsindig basstrøkk min kjære S 300 I leverer til tross for at effekten "kun" er 2 x 150 watt, men den er visstnok målt til 2 x 195 men Krell watt har jo alltid vært kjent for å gjøre jobben, MEN den trenger ca. 500 timer innspilling FØR de potente Krell musklene jobber optimalt, men da løsner det til gjengjeld noe så langt inni granskauen inni gamperævva, ooojesss ;D ;D ;D Mao ikke rart at folk har opplevd den som tynn / slank i bassregisteret hvis de kun har hørt den rett ut av esken, urk : ( Bare for ordens skyld står det "kun" et åtte tommers basselement i mine HT. Hmmm hadde jeg hatt sub i tillegg hadde vel huset kollapsa ;D ;D ;D Jeg anbefaler forøvrig de som mener at Krell har tapt seg etter at de flyttet en del av produksjonen til Kina å teste FERDIGINNSPILTE produkter FØR de uttaler seg ;D ;D ;D Sånn, det var helgas lille oppdatering / gladmelding & oppfordring. En herlig helg ønskes dere alle :)

    Mvh :)
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    "men da løsner det til gjengjeld noe så langt inni granskauen inni gamperævva, ooojesss ;D ;D ;D"

    Hahaha ;D for en entusiasme DoMentor! Men hva annet kan man forvente av en Krell eier ;)

    skulle bare vært flere slike innlegg her på sentralen...

    mvh Peter J
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Peter J skrev:
    "men da løsner det til gjengjeld noe så langt inni granskauen inni gamperævva, ooojesss ;D ;D ;D"

    Hahaha ;D for en entusiasme DoMentor! Men hva annet kan man forvente av en Krell eier ;)

    skulle bare vært flere slike innlegg her på sentralen...

    mvh Peter J
    Hjertelig takk for det du, & oppsettet ditt funker like fett ennå, ja ? ;) Tja, skulle bare mangle når man er velsigna med en så fantastisk forsterker da, mao ikke rart at eiergleden er stor da, nei ;D ;D ;D En forts. flott Krellaften ønskes deg :)

    Mvh :)
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    E.I.A. skrev:
    Grattis med ny amp 8)
    Hvordan var lyden i den nye kontra 300iL ?
    1000 hjertelig takk :) Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;D

    Mvh :)
    Hei igjen, & riktig godt nyttår godtfolk :) Hmm, jeg har sett / hørt at S 300 I oppleves som tynn / slank i bassen kontra tidligere Krell amper, men jeg skal love dere at det er mer enn nok bånndrag i den, iallefall i MITT oppsett ;D Derimot oppleves bassen som extremt definert ;D Men selvsagt vil bassen høres pinglete ut hvis man kobler til bassfattige HT da, urk :( Da ønsker jeg dere alle en forts. koselig & vellydende 1 nyttårsdag :)

    Mvh domentor :)
    God aften, kjære Krell venner :) Jeg hørte på en tecno / trance cd i går som jeg ikke har hørt tidligere, og du verden for et sinnsykt, avsindig basstrøkk min kjære S 300 I leverer til tross for at effekten "kun" er 2 x 150 watt, men den er visstnok målt til 2 x 195 men Krell watt har jo alltid vært kjent for å gjøre jobben, MEN den trenger ca. 500 timer innspilling FØR de potente Krell musklene jobber optimalt, men da løsner det til gjengjeld noe så langt inni granskauen inni gamperævva, ooojesss ;D ;D ;D Mao ikke rart at folk har opplevd den som tynn / slank i bassregisteret hvis de kun har hørt den rett ut av esken, urk : ( Bare for ordens skyld står det "kun" et åtte tommers basselement i mine HT. Hmmm hadde jeg hatt sub i tillegg hadde vel huset kollapsa ;D ;D ;D Jeg anbefaler forøvrig de som mener at Krell har tapt seg etter at de flyttet en del av produksjonen til Kina å teste FERDIGINNSPILTE produkter FØR de uttaler seg ;D ;D ;D Sånn, det var helgas lille oppdatering / gladmelding & oppfordring. En herlig helg ønskes dere alle :)

    Mvh :)

    Hva skjer med forsterkern etter 500 timer som gjør at den spiller bedre? Det er forøvrig gode oppgraderingsmuligheter med denne forsterkern; bytte til større og bedre kondiser.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    JD skrev:
    Martin OHC skrev:
    JD skrev:
    Noen som vet om Musikkmagasinet i Bergen forhandler Krell nå? Kommer ikke inn på sidene deres herfra.

    Edit: Skal kjøpe meg en ny integrert til mine Vienna Acoustic Mozart Grand, og kjenner at jeg har virkelig lyst på en Krell. Har inntrykk av at 300iL anbefales lydmessig foran 400xi, men man får jo da en forsterker som etterhvert begynner å dra på årene. Noen med konkrete sammenligninger av 400xi og s300i, eventuelt 300iL?

    OHFC selger forøvrig en 300iL nyoverhalt til 20k, det må da være en blodpris? Selv med hele 3 mnd garanti...
    Var innom OHFC og hadde en prat med Geir Tømmervik. Han hadde en brukt 400Xi til salgs, og tilbød en oppgradering av kondensatorene til 4000,- Noen som har erfaring med dette, og syns det er verdt det? Det kan vel argumenteres både med bedre lyd og nye komponenter. Utpris på oppgradert utgave er 20k. Er litt tvilende, men kan jo alltid overtales..

    Krell´en er solgt!
    Tydelig at det finnes lettlurte folk der ute!! Syns det grenser mot lureri når senere modeller har en markedsverdi på 12-13 tusen, og det har vært tilsvarende produkter solgt for under ti tusen. Men for all del, i dagens marked må man være en god forretningsmann for å overleve.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    JD skrev:
    JD skrev:
    Martin OHC skrev:
    JD skrev:
    Noen som vet om Musikkmagasinet i Bergen forhandler Krell nå? Kommer ikke inn på sidene deres herfra.

    Edit: Skal kjøpe meg en ny integrert til mine Vienna Acoustic Mozart Grand, og kjenner at jeg har virkelig lyst på en Krell. Har inntrykk av at 300iL anbefales lydmessig foran 400xi, men man får jo da en forsterker som etterhvert begynner å dra på årene. Noen med konkrete sammenligninger av 400xi og s300i, eventuelt 300iL?

    OHFC selger forøvrig en 300iL nyoverhalt til 20k, det må da være en blodpris? Selv med hele 3 mnd garanti...




    Krell´en er solgt!
    Tydelig at det finnes lettlurte folk der ute!! Syns det grenser mot lureri når senere modeller har en markedsverdi på 12-13 tusen, og det har vært tilsvarende produkter solgt for under ti tusen. Men for all del, i dagens marked må man være en god forretningsmann for å overleve.

    Var innom OHFC og hadde en prat med Geir Tømmervik. Han hadde en brukt 400Xi til salgs, og tilbød en oppgradering av kondensatorene til 4000,- Noen som har erfaring med dette, og syns det er verdt det? Det kan vel argumenteres både med bedre lyd og nye komponenter. Utpris på oppgradert utgave er 20k. Er litt tvilende, men kan jo alltid overtales..
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    En bekjent av meg som driver med service, konstruksjon samt oppgradering av forsterkere har oppgradert flere integrerte Kreller med større og bedre kondiser og fått veldig gode tilbakemeldinger fra sine kunder, men det er nok langt lavere pris enn hva OHC tar for dette...


    JD skrev:
    JD skrev:
    JD skrev:
    Martin OHC skrev:
    JD skrev:
    Noen som vet om Musikkmagasinet i Bergen forhandler Krell nå? Kommer ikke inn på sidene deres herfra.

    Edit: Skal kjøpe meg en ny integrert til mine Vienna Acoustic Mozart Grand, og kjenner at jeg har virkelig lyst på en Krell. Har inntrykk av at 300iL anbefales lydmessig foran 400xi, men man får jo da en forsterker som etterhvert begynner å dra på årene. Noen med konkrete sammenligninger av 400xi og s300i, eventuelt 300iL?

    OHFC selger forøvrig en 300iL nyoverhalt til 20k, det må da være en blodpris? Selv med hele 3 mnd garanti...
    Her hadde jo hele innlegget falt ut..

    Var på OHFC i sommer og fikk en lang salgspitch på en brukt og oppgradert Krell 400xi fra Geir Tømmervik. Noen som har erfaring med den oppgradert versjonen de selger? Hva er forskjellen lydmessig Syns 4k er mye for en slik oppgradering, og tre mnd garanti er jo fint lite. Økt holdbarhet er jo et argument, men den kosten kan jo tas hvis noe ryker.

    Noen innspill?

    Var innom OHFC og hadde en prat med Geir Tømmervik. Han hadde en brukt 400Xi til salgs, og tilbød en oppgradering av kondensatorene til 4000,- Noen som har erfaring med dette, og syns det er verdt det? Det kan vel argumenteres både med bedre lyd og nye komponenter. Utpris på oppgradert utgave er 20k. Er litt tvilende, men kan jo alltid overtales..

    Krell´en er solgt!
    Tydelig at det finnes lettlurte folk der ute!! Syns det grenser mot lureri når senere modeller har en markedsverdi på 12-13 tusen, og det har vært tilsvarende produkter solgt for under ti tusen. Men for all del, i dagens marked må man være en god forretningsmann for å overleve.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    val skrev:
    En bekjent av meg som driver med service, konstruksjon samt oppgradering av forsterkere har oppgradert flere integrerte Kreller med større og bedre kondiser og fått veldig gode tilbakemeldinger fra sine kunder, men det er nok langt lavere pris enn hva OHC tar for dette...
    Og når bruktprisen i utgangspunktet er høy, blir det vel litt mye, føler jeg. Da frister det mer med en ny Bladelius Thor III
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    DoMentor skrev:
    E.I.A. skrev:
    Grattis med ny amp 8)
    Hvordan var lyden i den nye kontra 300iL ?
    1000 hjertelig takk :) Hmm, mye av det samme, men enda "større" liksom & minst like kontrollert sånn sett. Den er oppgitt til 2 x 150 watt i 8 ohm, men har blitt målt til 2 x 193 watt + at det er større strømforsyning i den ;D

    Mvh :)
    Hei igjen, & riktig godt nyttår godtfolk :) Hmm, jeg har sett / hørt at S 300 I oppleves som tynn / slank i bassen kontra tidligere Krell amper, men jeg skal love dere at det er mer enn nok bånndrag i den, iallefall i MITT oppsett ;D Derimot oppleves bassen som extremt definert ;D Men selvsagt vil bassen høres pinglete ut hvis man kobler til bassfattige HT da, urk :( Da ønsker jeg dere alle en forts. koselig & vellydende 1 nyttårsdag :)

    Mvh domentor :)
    God aften, kjære Krell venner :) Jeg hørte på en tecno / trance cd i går som jeg ikke har hørt tidligere, og du verden for et sinnsykt, avsindig basstrøkk min kjære S 300 I leverer til tross for at effekten "kun" er 2 x 150 watt, men den er visstnok målt til 2 x 195 men Krell watt har jo alltid vært kjent for å gjøre jobben, MEN den trenger ca. 500 timer innspilling FØR de potente Krell musklene jobber optimalt, men da løsner det til gjengjeld noe så langt inni granskauen inni gamperævva, ooojesss ;D ;D ;D Mao ikke rart at folk har opplevd den som tynn / slank i bassregisteret hvis de kun har hørt den rett ut av esken, urk : ( Bare for ordens skyld står det "kun" et åtte tommers basselement i mine HT. Hmmm hadde jeg hatt sub i tillegg hadde vel huset kollapsa ;D ;D ;D Jeg anbefaler forøvrig de som mener at Krell har tapt seg etter at de flyttet en del av produksjonen til Kina å teste FERDIGINNSPILTE produkter FØR de uttaler seg ;D ;D ;D Sånn, det var helgas lille oppdatering / gladmelding & oppfordring. En herlig helg ønskes dere alle :)

    Mvh :)
    Hej
    Kan bara instämma med DoMentor, den upplevs inte slank i basen. Utan mycket trevlig förstärkare. Lyssna först, döm sedan.
    Mvh
    Tommy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn