Krekar truer Norge

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Pink_Panther skrev:
Jeg bare undres, er de som roper høest om å sende Krekar "dit han kom fra" like ivrige på å få Moland/French tilbake "dit de kom fra"?
Eller er selvrettferdigheten litt i veien for den tanken?
Send krekar til M&F! :mad:

S

Slubbert

Gjest
Dr Dong skrev:
Hvilke mekanismer ligger bak den ganske så radikale nedgangen i kriminalitet i New York?
Mange:

- Sterk økonomisk vekst i Gulianiperioden.
- 40% reduksjon i arbeidsledigheten i NYC i øpet av Gulianiperioden.
- Mer effektiv håndtering av politiressursene.
- Mindre rekruttering til gjengmiljøene.
- Mer synlig politi i gatene.

Statistikkmaterialet viser definitivt at Broken Windows reduserte antallet "misdemeanors" i NYC, men når det kommer til mer alvorlige forbrytelser som drap så er forskningsmiljøene langt mindre enige. Andre byer har innført CompStat-modellen uten at det har redusert grov kriminalitet vesentlig (Philadelphia, Seattle, New Orleans...).

Men det er klart at enhver brå endring vil gi en impulsrespons, og at innsvingingstiden på den kan være ganske lang. Det blir litt som at man registrerer mindre vold i sentrum når skjenketidene innskrenkes en time, det er en "short-term reaction". Andre byer har laaaangt mer liberale skjenketider enn i Norge uten at fyllebråk i sentrum er på langt nær så fremtredende, så det er lite grunnlag for å hevde en generell korrelasjon mellom fyllebråk og stengetider. Man kan ikke se på impulsresponsen til en endring og forvente at resultatet vil bli det samme steady-state, da må man sammenligne ulike områder med ulik politikk. Og hvis man går gjennom verdens kriminalstatistikker land for land (feks. via Nationmaster), så er det åpenbart at land med en brutal justispolitikk også har mer brutal kriminalitet og høyere kriminalitetsrater. Det er langt verre kriminalitet i Mexico enn i Norge, selv om de har drakoniske straffer og mildt sagt jævlige soningsforhold. "Kulturforskjeller" vil du kanskje svare, men det er jo nettopp det jeg snakker om kulturforskjellene er, det de utgjør. En brutal stat vil åpenbart gi mer brutale kriminelle på sikt fordi kulturen som sådan brutaliseres.

Norge har p.t. blant de minst brutale og hevngjerrige kulturene i verden og jeg ser strengt tatt ingen grunn til å endre på det. Mexicoslum og favellas er noe jeg helst ikke vil ha i byer hvor jeg bor eller kan tenkes å bo.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.402
realist skrev:
Pink_Panther skrev:
Jeg bare undres, er de som roper høest om å sende Krekar "dit han kom fra" like ivrige på å få Moland/French tilbake "dit de kom fra"?
Eller er selvrettferdigheten litt i veien for den tanken?
Tror ikkke "rettsprosessen" til M&F eller hva de kaller det for noe er, sammenlignbart med Krekarsaken.
Det har ikke vært så mye "Få dem hjem" som "Send ham hjem." Siv har ennå ikke vært sjokkert over Kongosaken.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299
"Hvilke mekanismer ligger bak den ganske så radikale nedgangen i kriminalitet i New York?"

Mener å huske at "null-toleranse" er et begrep som ble/blir brukt i denne sammenhengen også.
Altså, slå ned på den minste ting før den får lov til å utarte seg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
Null-toleranse i et historisk perspektiv;

Russeren Ilya Ehrenburg's artikkel "Kill" - skrevet i 1942 da tyskerne allerede var godt inne i Sovjet:

" I have found six Russians in the area. They last far longer than Frenchmen. Only one of them has died. [...] Their upkeep costs nothing and we must not tolerate that these animals, whose children are possibly killing our children right now, get to eat German bread. Yesterday I whipped lightly two Russian beasts who secretly drunk up skim milk meant for pigs [...]" A certain Otto Essmann wrote to Lieutenant Helmut Wiegand: "We now have some Russian prisoners of war. These fellows feed on worms by the airstrip and throw themselves at buckets of dirty water. I have seen them eating weeds. It is hard to believe that these are human beings..." Slavers - they would like to enslave our people. They take some Russians home, mistreat them, make them lose their wits by hunger, to the point that they eat grass and worms, and then a repulsive German with a stinking cigar can philosophise: "Are these perhaps human beings?" We know everything. We remember everything. We have understood: Germans are not human beings. Henceforth the word German means to us the most terrible curse. From now on the word German will trigger your rifle. We shall not speak any more. We shall not get excited. We shall kill. If you have not killed at least one German a day, you have wasted that day. If you think that instead of you, the man next to you will kill him, you have not understood the threat. If you do not kill the German, he will kill you. If you cannot kill your German with a bullet, kill him with your bayonet. If there is calm on your part of the front, if you are waiting for the fighting, kill a German before combat. If you leave a German alive, the German will hang a Russian and rape a Russian woman. If you kill one German, kill another - there is nothing more amusing for us than a heap of German corpses. Do not count days; do not count miles. Count only the number of Germans you have killed. Kill the German - this is your old mother's prayer. Kill the German - this is what your children beseech you to do. Kill the German - this is the cry of your Russian earth. Do not waver. Do not let up. Kill."

Til ettertanke...

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
Dr Dong skrev:
Hvilke mekanismer ligger bak den ganske så radikale nedgangen i kriminalitet i New York?
Mange:

- Sterk økonomisk vekst i Gulianiperioden.
- 40% reduksjon i arbeidsledigheten i NYC i øpet av Gulianiperioden.
- Mer effektiv håndtering av politiressursene.
- Mindre rekruttering til gjengmiljøene.
- Mer synlig politi i gatene.

Statistikkmaterialet viser definitivt at Broken Windows reduserte antallet "misdemeanors" i NYC, men når det kommer til mer alvorlige forbrytelser som drap så er forskningsmiljøene langt mindre enige. Andre byer har innført CompStat-modellen uten at det har redusert grov kriminalitet vesentlig (Philadelphia, Seattle, New Orleans...).

Men det er klart at enhver brå endring vil gi en impulsrespons, og at innsvingingstiden på den kan være ganske lang. Det blir litt som at man registrerer mindre vold i sentrum når skjenketidene innskrenkes en time, det er en "short-term reaction". Andre byer har laaaangt mer liberale skjenketider enn i Norge uten at fyllebråk i sentrum er på langt nær så fremtredende, så det er lite grunnlag for å hevde en generell korrelasjon mellom fyllebråk og stengetider. Man kan ikke se på impulsresponsen til en endring og forvente at resultatet vil bli det samme steady-state, da må man sammenligne ulike områder med ulik politikk. Og hvis man går gjennom verdens kriminalstatistikker land for land (feks. via Nationmaster), så er det åpenbart at land med en brutal justispolitikk også har mer brutal kriminalitet og høyere kriminalitetsrater. Det er langt verre kriminalitet i Mexico enn i Norge, selv om de har drakoniske straffer og mildt sagt jævlige soningsforhold. "Kulturforskjeller" vil du kanskje svare, men det er jo nettopp det jeg snakker om kulturforskjellene er, det de utgjør. En brutal stat vil åpenbart gi mer brutale kriminelle på sikt fordi kulturen som sådan brutaliseres.

Norge har p.t. blant de minst brutale og hevngjerrige kulturene i verden og jeg ser strengt tatt ingen grunn til å endre på det. Mexicoslum og favellas er noe jeg helst ikke vil ha i byer hvor jeg bor eller kan tenkes å bo.
Meningsfullt svar. Spørsmålet var ikke ironisk på noen måte. De kulturelle forskjeller skal en ikke se bort fra. Det som nesten forbløffer med NY er at det er liten grunn til å trekke disse inn. De andre momentene er gode kandidater. Takker.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299
Slubbert skrev:
Har ikke noe problem med at et erstatningskrav vil inngå i en dom jeg. Dog har jeg et problem med Krekarsaken på generelt grunnlag fordi den er politisert, den får frem det verste i folk (lynsjemobbmentaliteten) og den er et eksempel på opportunistiske politikeres forkastelige innblanding i og forsøk på å legge press på rettshåndhevingen. Politikere skal ikke lage lover for enkeltsaker og de skal i hvert fall ikke blande seg inn i håndhevingen av lovene de har vedtatt. Krekarsaken er en farse, og Breiviksaken er i ferd med å bli det samme. Også her klarer ikke poltikerne å holde seg unna, dette hastevedtaket som er på trappene strider mot alt av moderne rettsstatsprinsipper og når slimåler som Storberget irettesetter Breiviks forsvarere, så viser det hvor vaklende rettighetsfundamentet faktisk har blitt.

Hvis staten og politikerne begynner å undergrave individers grunnleggende rettigheter vil jeg alltid ta individenes parti, uansett om disse heter Krekar eller Breivik eller hvasomhelst.
"Så seint som lørdag skal Krekar ha beskrevet hvordan nordmenn generelt kan drepes og kidnappes hvis mullaen ender i fengsel."
http://www.dagbladet.no/2012/03/27/nyheter/politiets_sikkerhetstjeneste/krekar/20866686/

Det er vel lovpålagt at han skal ha minst en på sin side, nemlig advokaten,hvis det finnes andre, så bør de få undersøkt hodet sitt.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.567
Torget vurderinger
96
Hvordan Brynjar Meling får sove om natta er en gåte for meg. Det er jobben hans, men allikevel har han påtatt seg å forsvare dette sinnsforvirrede utysket frivillig. Det virker til og med som han mener det han lirer av seg i retten og til media.

S

Slubbert

Gjest
Dr Dong skrev:
Meningsfullt svar. Spørsmålet var ikke ironisk på noen måte. De kulturelle forskjeller skal en ikke se bort fra. Det som nesten forbløffer med NY er at det er liten grunn til å trekke disse inn. De andre momentene er gode kandidater. Takker.
Det vi gjør i dag legger grunnlag for kulturen vår i morgen. Så får hver og én finne ut om de foretrekker et rettssamfunn eller et hevnsamfunn, det er i hvert fall sikkert at man ikke kan få begge deler.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Polkagris skrev:
Hvordan Brynjar Meling får sove om natta er en gåte for meg. Det er jobben hans, men allikevel har han påtatt seg å forsvare dette sinnsforvirrede utysket frivillig. Det virker til og med som han mener det han lirer av seg i retten og til media.
Det er et bærende element i en demokratisk rettstat at alle har krav på en forsvarer. Det er jobben hans. Tipper han sover godt

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Polkagris skrev:
Dette innlegget og det foregående får meg til å undre på hvordan dere tenker, egentlig. Om dere gidder å opplyse en undrende sjel, kan dere svare meg på dette:
1. Er du generelt misfornøyde med vårt retssystem?
2. Ønsker du at folket skal dømme etter innfallsmetoden, og etter hvor lite de dømmende liker den som man føler bør dømmes?
3. Mener du at det mullahen har gjort er så ille at han burde få dødsstraff for det?
4. Hvis ja på spm 3, hvordan kan du argumentere for at hans lovbrudd er verre enn drap?
5. Synes du forsvarerordningen burde fjernes, slik at tiltalte skal dømmes utelukkende på det oponionen antar har skjedd?

Jeg vil bli glad for å få svar på dette, for jeg begriper ikke at det er slik motstand overfor et såvidt gjennomtenkt og relativt velfungerende system.

Honkey

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Retorikken din er uangripelig logisk Honkey, men det er et par punkter som gjør dette spesielt. Som gjør Krekar og hans like spesielle.

Media fungerer som et talerør for hvert eneste gjesp de lirer av seg. Hva skjer da? Jeg tror - og jeg understreker at dette er noe jeg tror - at de fire tullingene (flere er det vel ikke her til lands?) med langt skjegg som forfekter sitt forkvaklede livssyn er en total katastrofe for innvandrernes integrering i samfunnet. De er - og dette er fortsatt noe jeg tror - den største faktoren til intoleranse og rasisme i det norske samfunnet pr i dag.

Er Krekar og hans like virkelig verdt det når så mange må indirekte lide som en direkte årsak av disse sinnsforvirrede tullingenes skremselspropaganda? Er enkeltmennesket så mye verdt at vi ikke kan vike prinsippene for å gjøre livene og fremtiden til så mange andre?

Dette er ikke en oppfordring til å komme med lange eksistensielle utredninger om rettssamfunnet og de verdier som ligger til grunn for dette samfunnet. Det er bare betraktninger fra min side - jeg ble integrert for et par hundre år siden og klarer meg fint ...

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Beklager om jeg sier noe som er sagt tidligere i tråden, men nå må Norge kvitte seg med mullaen. Han er utvilsomt en trussel, er ustabil og truende til mye og han oppfordrer andre til ulovligheter mot nordmenn.

Hans utsagn at "Lenge leve islam, og BARE islam" forteller meg at en hellig krig faktisk er igang i hodene til han og hans like. Kanskje ABB er inne på noe når han på sin side hevder det samme.

Fakta er at denne krigen har foregått i mange hundrede år - med vekslende seirer og intensitet. De siste år har den vært sovende, men kommer hyppigere og hyppigere opp til overflaten.

Kanskje det er dette Israelittene nå ser og presser på for å starte en krig i Iran, siden det ikke blusset skikkelig opp i Irak....

Tullinger aill i hop!

S

Slubbert

Gjest
akto skrev:
Er Krekar og hans like virkelig verdt det når så mange må indirekte lide som en direkte årsak av disse sinnsforvirrede tullingenes skremselspropaganda? Er enkeltmennesket så mye verdt at vi ikke kan vike prinsippene for å gjøre livene og fremtiden til så mange andre?
Slippery slope, hvis grunnprinsippene i rettsstaten skal være gjenstand for mer eller mindre vilkårlig skjønn er det bare et tidsspørsmål før Orwellstaten er en realitet. Det er kanskje bare et tidsspørsmål uansett, men dog.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.764
Torget vurderinger
4
Jeg har all respekt for Meling og Lippestad og anser den jobben de gjør som avgjørende for at rettstaten skal fungere...tross, og ikke minst pga, de frastøtende klientene de forsvarer. Imidlertid blir jeg noe matt over å se Meling på TV nettopp hvor han faktisk legger skylden på TV, journalister, politikere og politiet for at Mulla Kreket ble arrestert i dag. Og attpå til mener han at det var feil at han ikke ble arrestert allerede i går etter rettsaken istedetfor i dag.

V

vredensgnag

Gjest
Trane skrev:
Jeg har all respekt for Meling og Lippestad og anser den jobben de gjør som avgjørende for at rettstaten skal fungere...tross, og ikke minst pga, de frastøtende klientene de forsvarer. Imidlertid blir jeg noe matt over å se Meling på TV nettopp hvor han faktisk legger skylden på TV, journalister, politikere og politiet for at Mulla Kreket ble arrestert i dag. Og attpå til mener han at det var feil at han ikke ble arrestert allerede i går etter rettsaken istedetfor i dag.
Stanghelle mente også det var uforståelig at Krekar ikke ble arrestert i går, for den saks skyld. Hvilket det er.

Men nå er han arrestert. Joda, hvorfor ikke la ham sitte på samme ving som ABB. De kunne ha glassvindu mellom seg - panserglass og åpen mikrofon/høyttaler til hverandre. Kunne gå som reality-TV.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299
vredensgnag skrev:
Trane skrev:
Stanghelle mente også det var uforståelig at Krekar ikke ble arrestert i går, for den saks skyld. Hvilket det er.

Men nå er han arrestert. Joda, hvorfor ikke la ham sitte på samme ving som ABB. De kunne ha glassvindu mellom seg - panserglass og åpen mikrofon/høyttaler til hverandre. Kunne gå som reality-TV.
Le Krek og ABB med panserglass seg imellom? Heller mere til japanske vegger....

Lippestad er en hedersmann, Mehling derimot...............

G

Gjestemedlem

Gjest
vredensgnag skrev:

Nå snakker vi. Så kan publikum stemme over hvem som får støt fra de innopererte elektrodene. Mentometerknapper i de tusen hjem. Stort rom for usentimental kningkasting her hvis man bare legger fra den rosaplysjen og barnehagesentimentaliteten. Man skal ikke undervurdere underholdningsverdien i menneskelig lidelse, sett med rettferdighetens solbriller.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.567
Torget vurderinger
96
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Dette innlegget og det foregående får meg til å undre på hvordan dere tenker, egentlig. Om dere gidder å opplyse en undrende sjel, kan dere svare meg på dette:
2. Ønsker du at folket skal dømme etter innfallsmetoden, og etter hvor lite de dømmende liker den som man føler bør dømmes?
3. Mener du at det mullahen har gjort er så ille at han burde få dødsstraff for det?
4. Hvis ja på spm 3, hvordan kan du argumentere for at hans lovbrudd er verre enn drap?
5. Synes du forsvarerordningen burde fjernes, slik at tiltalte skal dømmes utelukkende på det oponionen antar har skjedd?

Jeg vil bli glad for å få svar på dette, for jeg begriper ikke at det er slik motstand overfor et såvidt gjennomtenkt og relativt velfungerende system.

Honkey
Som forventet svar... jeg skrev da vel at jeg forstår at dette er jobben hans. Og jeg skriver heller ingenting om at jeg synes Norge er en dårlig rettstat eller at jeg er misfornøyd med den som sådan. For meg bunner det bare i at en så fundamental fare for det opplyste og sivilserte samfunn, en slik holdning som ligger århundrer bak dit vi har kommet; Kunne du uten å krasje med noe inni deg uforbeholdent forsvart denne mannen, og til og med forsvart handlingene hans slik som Meling aktivt gjør?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvis de gir Krekar jevnlige muligheter til å uttale seg i arabisk media slipper de å slippe ut ham igjen også. Og Mehling holdes beskjeftiget framover.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:

Honkey
Som forventet svar... jeg skrev da vel at jeg forstår at dette er jobben hans. Og jeg skriver heller ingenting om at jeg synes Norge er en dårlig rettstat eller at jeg er misfornøyd med den som sådan. For meg bunner det bare i at en så fundamental fare for det opplyste og sivilserte samfunn, en slik holdning som ligger århundrer bak dit vi har kommet; Kunne du uten å krasje med noe inni deg uforbeholdent forsvart denne mannen, og til og med forsvart handlingene hans slik som Meling aktivt gjør?
Forventet svar...? Så enkelt, altså? Jeg opplever vel at du ganske enkelt ikke har tenkt gjennom kosekvensene av det du sier.
Jeg er ikke nødvendigvis enig i Melings måte å gjøre jobben sin på, men som ikke fagmann på feltet, vil jeg vokte meg vel for å fortelle verden hvordan han burde gjøre den.

Honkey

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
FallenA skrev:
Det er meg helt ubegripelig at denne "karikaturen" på alt som er galt, får lov til å være i landet, eller får gå fritt blandt folk.

Her snakker vi om en mann som burde vært murt inne i en bunkers på et hemmelig sted, uten kontakt med andre mennesker!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/29/519667.html

(Dagbladet.no): Mulla Krekar truer med reaksjoner mot Norge dersom han blir sendt ut av landet.

- Det er sjokkerende at han tyr til den type trussler. Hvis det er en snev av sannhet i dette bør norske myndighet ta dette alvorlig og sette i gang nødvendig beredskap, sier Frps partiformann Siv Jensen til Dagbladet.no.

mvh

Krekar er for det første IKKE en Mullah (han bare kaller seg det....han er ikke utdannet på en skole av rett type..), og han er for det andre altså utvist, for mange år siden nå, det vedtaket står fremdeles ved hevd etter hva jeg vet...

Man har ventet for lenge, så han har blitt overmodig,eller han har skjønt han i realiteten ikke har noe å frykte, spørsmålet nå er jo,hvor gale er tilhengerene hans nå denne karikaturen tudeligvis ikke er å spøke med... på vis man kanskje ikke ønsker å teste?

Dette er taktikk, jo mer truende han oppfører seg, jo mer sikret er han å få bli...
Har Meling fortalt ham dette... så kan man jo si at den som ER farlig her altså er Brynjar Meling...
Men det er jo ikke pent å si... at krekar står der og gauler i sin advokats skjørter? ::)

JO HAN GJØR JO DET!!!!!!

De flirer av Norge i Utlandet,men det er jo på en måte ventet. Men de flirer så tårene triller, vær du sikker!!!!

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
En massedrapsmann og terrorist trenger ingen forsvarer men et fly rett ut av landet og han kan ta med seg sin advokat i samme slengen. Velger frivillig og forsvare en massemorder for å gjøre seg populær!

G

Gjestemedlem

Gjest
eddie1 skrev:
En massedrapsmann og terrorist trenger ingen forsvarer men et fly rett ut av landet og han kan ta med seg sin advokat i samme slengen. Velger frivillig og forsvare en massemorder for å gjøre seg populær!
Nå er vel ikke krekear dømt for noe massemord, men for å være litt for tøff i trynet. Egentlig greit å holde på ham her også for han fungerer som en grei mal på hva de konservative religiøse handler om. Da er det lettere å få sympati for mottiltak mot religion og konservativ undertrykkende galskap.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Gjestemedlem skrev:
Nå snakker vi. Så kan publikum stemme over hvem som får støt fra de innopererte elektrodene. Mentometerknapper i de tusen hjem. Stort rom for usentimental kningkasting her hvis man bare legger fra den rosaplysjen og barnehagesentimentaliteten. Man skal ikke undervurdere underholdningsverdien i menneskelig lidelse, sett med rettferdighetens solbriller.
Ja, så lenge vi har "rettferdighetens solbriller" på oss.... Nazistene hadde "Gott mit Uns" på beltespennene sine, også de som utførte massedrapene i utryddelsesleirene, mujahedin-soldatene hadde Allah med seg da de kjempet sin frigjøringskrig mot Sovjetstyrkene, amerikanske ledere hadde Gud på sin side da de iverksatte folkemord og terrorbombing i VietNam osv. osv. Rettferdighet kommer an på hvem betrakteren er...

Vreden; kan du forklare meg forskjellen( e ) på Lippestad og Mehling?? Begge to er jo advokater, og utfører sine jobber innen et etter mitt skjønn svært godt norsk rettssystem.

Var det opp til meg, hadde vi ikke brukt ei eneste skattekrone hverken på ABB eller Krekar. Førstnevnte skulle vært "tatt ut" på Utøya, og Krekar skulle vært på første og beste fly fra Norge. Krekar har vist en ignoranse og mangel på toleranse og respekt for våre verdier, som alene tilsier at han har ingenting her å gjøre. Når han i tillegg fremsetter trusler mot offentlige personer, norske borgere, oppfordringer for terror mot det norske samfunnet og håner rettsstaten, bør vi utvise samme "storsinn" - send han heim og drit i hva som måtte vente han der. Uansett er det samme type "rettferdighet" som Krekar sjøl tydeligvis så varmt forsvarer. La han få oppleve Islam's vrede sjøl, i sitt opprinnelsesland.

Men heldigvis er det ikke opp til meg...

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.670
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg synes at det norske justisvesenet har vært flinke. Slik Al Capone til syvende og sist havnet i kasjotten for skatteunndragelse og ikke for mord, får vi nå til min store tilfredsstillelse Krekar i fengsel for trusler....Min skadefryd kjenner ingen grense i kveld!

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Han har jo anket... nå begynner sirkuset på alvor...

Hvis SV er smarte nå kan de sko seg rett in til statministerposten spør du meg... og langt oppover i prosent, de er jo snart ved sperregrensa...
Alt de trenger å gjøre er å spørre Stoltenberg for åpen mikrofon om han tror det er sin post verdig å sette hele nasjonen i fare..

Få ut mannen eller trekk deg, det må de si..
Det blir rabalder, det blir krig, men Stoltenberg er ferdig som ei sild blir ikke gjenvalgt etter noe slikt... Det er sjakk matt! Damned if he do and damned if he don't!!!

Det vil gå som ild gjennom alle store nyhetssendinger... hele verden vil høre det, og legge merke til hvem som sa det. Hele Norge vil se på det mennesket!

Må man så må man!!!! Eller så kan man altså ta opp strikking!!!

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.670
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Han kan anke av hjertens lyst. Vedder gjerne en flaske god Amarone med deg at han blir sittende i varetekt pga. gjentakelsesfare. Norsk justisvesen kan være ytterst perfid når det blir utfordret.

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det er sommer, jeg tar heller ett veddemål på en skål jordbær med røros rømme og fløte på... + en Arbor Mist Zinfadel.. ;D +litt Veuve Clicquot oppi til bæra..

Det blir feil å si att Krekar er en farlig person,det tror jeg vi alle er enige om, mannen er skjemt ut og nedverdiget av en dame her, det svir sikkert for livet det der, og det er jo litt trist att hun løftet han, for hadde hun ikke gjordt det hadde han ikke vært i media nå....
Slikt er uheldig, man skal ikke spøke med feil person, som ikke tåler spøk... slik er virkelig ikke smart...

Det som er farlig, er att vi nå har en nedverdiget og redd person, for han er redd, som er klemt opp i ett hjørne uten mulighet til å redde seg selv... som bruker alt han kan for å redde sitt eget skinn.
Shabana, Meling... unnlatende stat, det er rett og slett det som har skapt dette uvesenet...
Krekar bare gjor det han er nødt til, satt i samme situasjon, i hans sted, med hans overbevisning, hvem vet, hva ville vi gjordt selv?

Nå er vi der att noen må ta ansvar, gjøre noe. Det må gjøres, men man skyver det forran seg!!! Går det for lang tid, vil noen ta livet av noen, og Krekar får rett..

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.670
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Imperial skrev:
Det er sommer, jeg tar heller ett veddemål på en skål jordbær med røros rømme og fløte på... + en Arbor Mist Zinfadel.. ;D +litt Veuve Clicquot oppi til bæra..

mvh
Hmm, du har vel akkurat doblet verdien på veddemålet.....og vi skriver fremdeles mars.....men OK, hvis han slipper ut ila, la oss si, 8 uker, spanderer jeg jordbær+++, hvis han fremdeles sitter inne, skylder du meg 2 flasker Amarone.

mvh

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
tkr skrev:
Jeg synes at det norske justisvesenet har vært flinke. Slik Al Capone til syvende og sist havnet i kasjotten for skatteunndragelse og ikke for mord, får vi nå til min store tilfredsstillelse Krekar i fengsel for trusler....Min skadefryd kjenner ingen grense i kveld!
Enig, nå var begeret fullt med hensyn til mullahen. Til nå kunne han til en viss grad dekke seg bak fasaden med "ga bare en lærd tolkning av hva Islam sier om saken". Det betyr også at saken egentlig handlet om hvilken lov som skulle gjelde i Norge, den som er vedtatt av Stortinget eller Krekars personlige fortolkning av Sharia. Det svaret var jo ganske lett å finne, men så snart han var dømt skrudde han bare opp volumet til det dobbelte med trusler både mot nordmenn generelt og enkeltindivider spesielt.

Meling gjør en bra jobb, men han kunne spart seg antydningene om at arrestasjonen skyldtes politisk press fra FrP. Den skyldtes at Krekar øste om seg med nye trusler så snart han var ute av rettssalen. At han også gikk til fysisk angrep på TV-teamet gjør ikke saken noe bedre. Da får han heller bli i kasjotten uten tilgang til internett inntil Irak er klare til å motta ham, på den ene eller andre måten. Varetekt frem til rettskraftig dom og så overføring til soning når det passer slik. Den øyeblikkelige gjentagelsen av truslene tyder kanskje også på at han bør dømmes til forvaring etter tidsbestemt soning. Nok nå.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
tkr skrev:
Imperial skrev:

mvh
Hmm, du har vel akkurat doblet verdien på veddemålet.....og vi skriver fremdeles mars.....men OK, hvis han slipper ut ila, la oss si, 8 uker, spanderer jeg jordbær+++, hvis han fremdeles sitter inne, skylder du meg 2 flasker Amarone.

mvh
Vi snakker minst slike, gjør vi ikke? Skal det værra så skal det værra! Vi sier August... Så har du en deal, jeg vil ha ferske jordbær...
http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/italia/cecilia-beretta-amarone-2006/sku-789001

mvh

M

MORNING STAR

Gjest
Det er bare en forskjell på "palestinaskjerferne" og "kreket", sistnevnte har handuken surret rundt skolten. ;)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.670
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Imperial skrev:
tkr skrev:
Imperial skrev:

mvh

mvh
Vi snakker minst slike, gjør vi ikke? Skal det værra så skal det værra!
http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/italia/cecilia-beretta-amarone-2006/sku-789001

mvh
Deal!

mvh

V

vredensgnag

Gjest
Ovenfor ber imperial meg redegjøre for skillet mellom Meling og Lippestad, uten at jeg kan se hva jeg har skrevet som skulle foranledige det.

Imstedet repeterer vi litt grunnleggende kunnskap om Ansat al islam, som det kan virke som om enkelte ikke tar med i betraktningene omkring Krekar.

Dokumenter funnet i Afghanistan tyder på at opprettelsen av Ansar al-Islam inngikk i Al Qaedas langsiktige planer for ekspansjon. Organisasjonens milits var ved grunnleggelsen på 200 - 300 personer, hvorav mange med militær erfaring fra Afghanistan. Ikke alle disse var kurdere. Militsen befestet en del av det området IMK skulle overlate til PUKs styrker, og kom raskt i kamp med PUK. PUKs styrker var overlegne, men fordi Ansar al-Islams område langs grensa til Iran ble forsvart av iransk artilleri bevarte islamistene kontrollen fram til krigen i 2003.
I landsbyene de behersket innførte Ansars ledere en streng sharia-praksis i strid med lokale tradisjoner. Sufimystikeres gravmæler ble ødelagt, og tilhengere av den religiøse sekten Kakkai (al Haqqah) ble forfulgt. Musikkinstrumenter ble ødelagt, sang og dans forbudt. Bilder av kvinner ble fjernet fra alle produkter på markedene.
Gruppens leder ved grunnleggelsen var Najmuddin Feraj Ahmed, kjent under navnet Mulla Krekar . Siden 1991 har han vært bosatt i Norge og det var altså fra Norge han i noen år ledet en militær og politisk organisasjon i Nord-Irak.
PUK hevder at Ansar al-Islam i 2001 massakrerte 53 fangede PUK-soldater. Gruppen sto også bak flere attentater mot ledende medlememr av PUK og skal i 2002 ha sendt en selvmordsbomber inn i et av PUKs kontorer. Selvmordsbomberen, Didar Mohammed, ble avslørt og hans vitnemål sto sentralt i de norske prosessene mot Mulla Krekar. Ansar al-islam antas også å ha organisert en rekke terroraksjoner rettet mot de kurdiske myndighetene i februar og mars 2003.
Amerikanske myndigheter beskyldte Ansar al-Islam for å være bindeledd mellom Al Qaeda og Saddam Husseins regime, til tross for gruppens skarpe fordømmelse av de sekulære makthaverne i Bagdad. Lederen for al-Qaeda i Irak, Abu Musab al-Zarqawi later til å ha kommet fra Afghanistan til Irak ved Ansar al-Islams hjelp.
Under den amerikanske invasjonen i 2003 ble Ansar al-Islams milits fordrevet fra sine baser, uten at iransk artilleri grep inn. Det blir antatt at de fleste mlitsmedlemmene unnslapp via Iran, og sluttet seg til Zarqawis al-Qaeda celler eller den nye organisasjonen Ansar Al-Sunnah [1], som i februar 2004 drepte 109 mennesker og skadet over 200 i samtidige angrep på de dominerende kurdiske partiene KDP og PUK i den sørkurdiske hovedstaden Arbil . I en erklæring fra Ansar al-Sunnah heter det at aksjonen fant sted "til støtte for våre brødre i Ansar al-Islam".
Mange tidligere medlemmer av Ansar al-Islam antas idag å være aktive i den sunnittiske væpnede organisasjonen Jaish Ansar al-Sunnah[1]. Ansar al-Islam driver en omfattende virksomhet i Europa for å rekruttere personell og samle økonomisk støtte til al-Qaeda og Ansar al-Sunnah, og har dessuten fortsatt aktive celler iden kurdiske regionen. I september 2006 ble 11 medlemmer av Ansar al-Islam, som var dømt for terrorhandlinger, avlivet ved henging i Arbil.
I desember 2007 anerkjente Ansar al-Sunnah å være en videreføring av Ansar al-islam og gikk tilbake til det opprinnelige navnet. [2]

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Det er svært få ting jeg finner mer patetisk enn religiøse ekstremister. Men en siklende mobb tankeløse inidivider kommer veldig nær.
Det vil være en ide for enkelte å se seg litt i speilet i disse dager.

Honkey

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Imperial skrev:
Vi snakker minst slike, gjør vi ikke? Skal det værra så skal det værra! Vi sier August... Så har du en deal, jeg vil ha ferske jordbær...

mvh
Heller denne skulle jeg tro:

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/italia/quintarelli-amarone-valpolicella-classico-2000/sku-4106501

Beste Amaronen jeg har smakt.

Ellers er vel Krekar primært en trussel mot de av oss som tror at det må være mulig å ha ulike livssyn og likevel leve fredelig sammen.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
vredensgnag skrev:
Ovenfor ber imperial meg redegjøre for skillet mellom Meling og Lippestad, uten at jeg kan se hva jeg har skrevet som skulle foranledige det.

Imstedet repeterer vi litt grunnleggende kunnskap om Ansat al islam, som det kan virke som om enkelte ikke tar med i betraktningene omkring Krekar.

....
Vreden; fullt mulig alt det ovenstående er korrekt til minste detalj. Men like mulig at det kun er rykter og gjetting. USA sa mange morsomme ting om Hussein-regimet, ikke alt var like etterettelig, skulle det vise seg.

Glem ikke at flere nasjoner har forsøkt å hekte denne religiøse gjøken i mangfoldige år, bevisene har ikke holdt i noen rettssal. Så Al Capone var nevnt her, det kan så absolutt være en relevant sammenligning. Han blir dømt for noe prosaisk sludder, mens virkeligheten sannsynligvis er at vi har å gjøre med en (ex?)terrorist. Men reelt sett er intet bevist utenfor rimelig tvil. Rettsstaten hviler på slike prinsipper. Ryktespredning, riktig eller feil, bidrar ikke til bedre rettsikkerhet.

Honkey

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.670
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Honkey-Chateau skrev:
vredensgnag skrev:

....
Vreden; fullt mulig alt det ovenstående er korrekt til minste detalj. Men like mulig at det kun er rykter og gjetting. USA sa mange morsomme ting om Hussein-regimet, ikke alt var like etterettelig, skulle det vise seg.

Glem ikke at flere nasjoner har forsøkt å hekte denne religiøse gjøken i mangfoldige år, bevisene har ikke holdt i noen rettssal. Så Al Capone var nevnt her, det kan så absolutt være en relevant sammenligning. Han blir dømt for noe prosaisk sludder, mens virkeligheten sannsynligvis er at vi har å gjøre med en (ex?)terrorist. Men reelt sett er intet bevist utenfor rimelig tvil. Rettsstaten hviler på slike prinsipper. Ryktespredning, riktig eller feil, bidrar ikke til bedre rettsikkerhet.

Honkey
Det er bevist utenfor rimelig tvil i en norsk rettsal at mannen har truet navngitte politikere og ikke navngitte kurdere. Han er nå varetektsfengslet for nye trusler.

Hvilke problemer har du med det?

mvh

Topp Bunn