Krekar truer Norge

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Hvor står KrF? :D Jeg aner ivertfall ikke,vinglepetterer ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
De står som vanlig med begge beina solid plantet i løse lufta!

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Nå ble det vel høytsvevende etter min smak...

Bondevik har vel sagt et eller annet siden Kråka truer med å sprenge han!

S

Slubbert

Gjest
Asbjørn skrev:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Krekar-snakker-om-mulig-bombing-og-selvmordsaksjon-i-Norge-6794435.html

Det er jo nesten som å høre Rush Limbaugh, en annen religiøs blowhard med relativt tanketomme fans.
Nettopp! Hvis det ikke er direkte trusler må det tåles som en del av ytringsfriheten, det er ikke forbudt å mene at Norge er et helveteshøl som fortjener å brenne, like lite som det er påbudt å heie på Norge i en gitt konflikt. Ytringsfriheten åpner for religiøse tullinger som tror på guder, månemenn, muhammeder, jesuser, engler, tusser, troll, orker, alver, nisser og samer, dette er noe vi fint bør kunne tåle. Krekarutgytelsene blir vurdert av rettsvesenet og selv om ytringsfriheten er langt fra fullkommen her til lands er det ytterligere begrensinger media nå oppildner mobben til å rope etter. Mobben skjønner det bare ikke selv.

Dessuten er dette en rettslig og ikke en politisk sak. Det er domstolene og ikke politikerne som fører sak mot Krekar, men dessverre har heller ikke bermen forstått en så elementær del av demokratiet som maktfordelingsprinsippet.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
men i aftenposten som min link gikk til, stod det at han oppfordrer til aksjoner i form av selvmordsaksjoner, kidnapping av random nordmenn i utlandet og drepe random nordmenn at sight
det kan da umulig være lov?
mvh
Leif

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
LMC skrev:
men i aftenposten som min link gikk til, stod det at han oppfordrer til aksjoner i form av selvmordsaksjoner, kidnapping av random nordmenn i utlandet og drepe random nordmenn at sightdet kan da umulig være lov?
mvh
Leif
Du kan engelsk, åååhhh så flink.......

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Slubbert skrev:
...direkte trusler...
Tja. Det er en hel liten stilart å strø om seg med grafiske beskrivelser av hvordan forskjellige personer og grupper kommer til å møte en ublid skjebne hvis de gjør eller ikke gjør visse handlinger, forklare at det er enhver troendes plikt å påse at det blir sånn, for så å avrunde med at dette selvfølgelig ikke er en trussel, bare en saklig faktaopplysning om hva som kommer til å skje hvis de nevnte personene gjør/ikke gjør nevnte handlinger.

Jeg er en enkel mann fra landet, så jeg vil nok si at det er en like direkte trussel som om bygdas bølle gauler "Æ ska slå haue ne i hærsjen på dæ vess du gjær de dær ein gång te!!!" selv om det er pakket inn i en litt mer omstendelig form. Rettsvesenet ser ut til å ha kommet til det samme, så får vi jo se hvor anken fører hen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gubra skrev:
LMC skrev:
men i aftenposten som min link gikk til, stod det at han oppfordrer til aksjoner i form av selvmordsaksjoner, kidnapping av random nordmenn i utlandet og drepe random nordmenn at sightdet kan da umulig være lov?
mvh
Leif
Ååååh du klarer å skrive en replikk. Øver du litt, så blir den neste sikkert on topic.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
65finger skrev:
Gubra skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif
Ååååh du klarer å skrive en replikk. Øver du litt, så blir den neste sikkert on topic.
Åååhh du kan engelsk du også, så flink.....

;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gubra skrev:
65finger skrev:
Gubra skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif
Åååhh du kan engelsk du også, så flink.....

;D
Takker ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.402
Rune S skrev:
Godt eksempel,en norway-humanetisk-light utgave av en typisk tale som for eksempel Israel har måttet forholde seg til i "tusenvis" av år fra hundre tusen forskjellige mullaer.
Tusenvis av år? Såvidt jeg vet ble staten Israel opprettet i 1948 eller deromkring.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
Gubra bringer det hele til et nytt nivå!
congratulations ! :eek:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
lista er herved hevet i fredstid, eller var det krig? :eek:
mvh
Leif

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.676
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Sakset fra Aftenposten:

Påtalemyndigheten har gitt uttrykk for at de ønsker å holde Krekar fengslet frem til ankebehandlingen starter i lagmannsretten, trolig til høsten.
:D

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Sett nå at denne religiøse nissen faktisk blir sett på som en alvorlig trussel mot norske interesser. Hvor er det da best å ha ham? En ukjent plass på landsbygda i Langtvekkistan eller i en 100% påpasset leilighet i sentrale Oslo, der en kan overvåke all kommunikasjon, besøk, korrespondanse etc. etc.... :-\

Noen har sett sine gangsterfilmer, så det er ingen grunn til å la overivrige politikerbajaser ødelegge opplegget nå.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Veldig enkelt: Varetekt med brev- og besøkskontroll, så soning, eventuelt også forvaring til irakiske myndigheter går med på å ta imot ham på noenlunde akseptable vilkår, så overlevering dit. Sjansen for at han får gå løs på landsbygda i Langtvekkistan etter den overleveringen er forholdsvis liten, men de trenger jo ikke å avlive ham heller.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Honkey-Chateau skrev:
Krekar er en jævla undermåler som blir svær i kjeften under påvirkning av sterk overtro.
Snu ryggen til ham. Drit i hele gubben. Bur ham inne for det han har gjort, send ham vekk så snart avtalene er i havn og det kan gjøres i henhold til internasjonal rett. LA ham forsvinne i skyggenes dal, mer er'n ikke verdt. Han er i hvert fall IKKE verdt å ødelegge rettssystemet for.

Honkey
Jeg er enig med det du sier her, Honkey. Jeg er ikke enig i det RuneS sier om røverstaten Israel. Det Israel utførte i flyktningeleirene Shabra og Shatilla og nylig på Gazastripen, setter denne nasjonen i en klasse for seg. Så kan man føye på undertrykkelse, fordrivelse og terrorvelde mot det palestinske folket i årtier. Er det å undres på at folket tar til motmæle? Jeg forsvarer ikke tilfeldige raketter, selvmordsbombere og anna terror rettet mot sivile israelere. men jeg kan forstå motstandskampen mot militærstaten Israel. Synd at sionistene har såpass godt fotfeste i maktens tinder i U.S.A. at Obama & co ikke tar sjangsen på å kutte all støtte til Israel - og at U.S.A. også bruker Israel som "en stabiliserende faktor" for å beskytte amerikanske interesser i Midt-Østen ( les olje ). Og enda større synd at Norge dilter etter.

Men dette ble helt O.T. i forhold til Krekar, eller hva han nå heter. Jeg har ikke nemnt familien hans med et ord, jeg har heile tida siktet til at Krekar bør sendes ut. Hvis det ikke er mulig p.g.a. inngåtte avtaler osv., håper og tror jeg at han må sone dommen - som nå er anket. Og at han ikke får drive på med virksomheten sin fra fengselcella. Så kan vi håpe at etter fem år innadørs, er han glemt.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
realist skrev:
Tror Harald Eia har oversett iallefall en "forsker".
Er man forsker så kan man si de rareste ting, akkurat som Krekar...........

http://dagen.no//Nyheter//Innenriks/tabid/248/Default.aspx?ModuleId=76212&articleView=true

Kreket selv i munter passiar med sine venner foran en VG-mikrofon.

Det disse universitetsfolkene sier er ikke annet enn at ytringfrihet er et grunnleggende tegn på et sterkt demokrati. Svake demokratier undertrykker befolkningen, og begrenser ytringsfriheten.
Du har lov til å oppfordre det norske maktapparatet til å sende Krekar tilbake til en sikker dødsstraff, Krekar burde ergo ha lov til oppfordre sine dårlige venner til hevn på det norske samfunn. Sier altså disse universitetsfolkene.
Jeg er i tvil. Jeg mener definitivt at ytre påvirkning, eller medvirkning som det heter i jusens verden, er straffbart. Har du oppfordret noen til å drepe en konkurrent, og den du oppfordret gjør nettopp det, kvalifiserer sannsynligvis dette til straff for medvirkning. Jeg har i hvert fall problemer med å se det som et utslag av ytringsfrihet!
Så i tilfelle noen skulle begå en terrorhandling inspirert av Krekar, mener jeg i utgangspunktet at Krekar bør tiltales for medvirkning. Så får man se, da, om det er ytringsfrihet eller oppfordring til kriminalitet han bedriver. Jeg TROR sistnevnte er mest dekkende.

Honkey

EDIT: http://www.dagbladet.no/2012/03/28/nyheter/innenriks/medier/vart_land/ntb/20885303/

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Det var enklere og mer effektivt i gamle dager i Roma! Istede for at kriminelle svin ble en kostnad for samfunnet så tjente de penger på at de ble løvemat.

Jeg foreslår en ombygging av Colosseum Kino til å heller bli et sted for eliminering av kriminelle. Slik gjør de fortsatt i araberland til skrekk og advarsel for andre.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg har et alternativt forslag: legg ned fengselene og sett de kriminelle inn der de trengs - i eldreomsorgen.

V

vredensgnag

Gjest
BT skrev:
Jeg har et alternativt forslag: legg ned fengselene og sett de kriminelle inn der de trengs - i eldreomsorgen.
Sett de eldre i fengsel, der får de det bra, og sett de kriminelle på aldershjem, der blir de dopet ned og bundet fast.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
vredensgnag skrev:
BT skrev:
Sett de eldre i fengsel, der får de det bra, og sett de kriminelle på aldershjem, der blir de dopet ned og bundet fast.
Dette blir vel ikke kostnadsbesparende, men egentlig et veldig godt forslag

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.676
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
val skrev:
vredensgnag skrev:
BT skrev:
Dette blir vel ikke kostnadsbesparende, men egentlig et veldig godt forslag

- Noen som vet hva Krekar lever av? Det ville ikke forundre meg om hans aktiviteter finansieres av gode gamle NAV.

mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
tkr skrev:
Noen som vet hva Krekar lever av? Det ville ikke forundre meg om hans aktiviteter finansieres av gode gamle NAV.
Teknisk sett får han ingenting fra NAV, for det har han ikke krav på. Men kona får vel penger fra NAV så hun underholder ham. :p

S

Slubbert

Gjest
Fru Krekar jobber såvidt jeg vet, mens han sitter foran PCen og fyrer seg opp på nettfora hele dagen. Syke greier.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Slubbert skrev:
Fru Krekar jobber såvidt jeg vet, mens han sitter foran PCen og fyrer seg opp på nettfora hele dagen. Syke greier.
;D
Vi burde føle oss truffet.

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.132
vredensgnag skrev:
BT skrev:
Det er så sant, så sant! Dessverre. :(

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Scrooge skrev:
vredensgnag skrev:
BT skrev:
Når sånne små morsomheter som dette blir oppfattet som selve virkeligheten, da er det ikke underlig at det danner seg mange underlige tanker og følelser i hodet på folk.

Honkey

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.427
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Scrooge skrev:
vredensgnag skrev:
BT skrev:
Scrooge på tider og begynne planere ett Hifi-Brekk! Kan fort bli en vinn vinn situation :eek:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Honkey-Chateau skrev:
Scrooge skrev:
vredensgnag skrev:
BT skrev:
Når sånne små morsomheter som dette blir oppfattet som selve virkeligheten, da er det ikke underlig at det danner seg mange underlige tanker og følelser i hodet på folk.

Honkey
Tja, jeg får mange underlige tanker og følelser hver gang jeg besøker noen på et aldershjem.

V

vredensgnag

Gjest
Senest i går kunne NRK fortelle om ansatte på aldershjem som i klartekst meldte at de selv ikke skulle på aldershjem når de ble gamle - stort flertall.
Og man beskrev de eldres hverdag: neddoping var vanlig, fastbinding var vanlig, å ligge i sengen i timevis i sin egen urin var vanlig. Man måtte passere eldre som fortvilet søkte kontakt med pleierne, men som man ikke hadde tid til.

I fengslene har man derimot et betraktelig støtte og oppfølgingsapparat og frihetsberøvelsen er periodevis, med innlagte utegangspauser. Så man kan være tilgitt om det kan synes som om utdeling av straff og støtte er blitt forvekslet på veien. Det er nok inntrykket som er i ferd med å avleire seg.

Innslag her: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/837305/

Topp Bunn