KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hva er så dette Ivan, nye talere? 🤔 :) Ha en flott helg videre buddy

mvh
    neida disse er nok de talerne jeg har hatt lengst av de 2 parrene jeg har Onkyo Scepter 2002 fra 1990 11"" 2 veis horn hybrid``,
    er vel på 7-ende året nå har dem sett så anderledes ut på gamlere bilder altså hehe 😅
    funderer litt på nye `` gamle talere og nettopp pga jeg har hatt begge parrene i henholdsvis 6-7 år men blir ikke enda en av de som fortsatt står øverst på lista som fortsatt er betalbare er Diatone Ds-A1

Takker så mye og like så tilbake budd 🤗🎶
    a (2).jpg

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Vært litt stille her i påska/ om ikke akk stått helt stille 😅 det har til gjengjeld blitt litt sene netter med påske verksted 😁 nå nærmer det seg farlig ferdigstillelse men måtte seff rekke å gå tom for kobber tråd og loddetinn i siste lita 🙈men satser på at den er oppe å går om en lita uke det blir farlig spennende 😀🎶 ønsker dere som titter innom en fortsatt trivelig påske 🤗mvh Ivan
    20250420_160056.JPG
    20250420_160226.JPG
    20250420_045205.JPG
    20250420_043952.JPG
    20250420_043850.JPG
    20250420_043439.JPG

Vedlegg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Så hyggelig kjoenik 🤩 jeg håper snart at drømmen fortsetter når jeg våkner 😆& minst mulig følgene hikkups, men det bør vel strax gå veien dette 😀har jo som sagt ikke tatt noen dramatiske stunts utover de originale tegningene så bør helst gå bra 🙏
    Har ellers hatt besøk av lillebror i påsken som ble her i 2 uker nektet nesten å hjem da han trengte å komme seg bort litt men det merkes med alders forskjellen han er 23 & topper det med over middels Adhd 😅 så da var det ikke så mye luft imeg til slutt hehe,

Fått vært en tur å hilst på gamle bilen det er jo tross alt endelug blitt litt vår vibes i temperatur & måtte prøve montere" selv uten rattboss "ny gamle & tidsriktige rattet som snubla over dørstokken rett før påskehelga 🤩 det er og et gammelt sært merke som heter Checkman & ble stiftet i 69 i 🗾 mest kjent for sine ratt, bøttestoler & målere,var heldig å få tak i dette rattet fra Thailand & ble levert av Dhl på 5 dager ,det var 17 stk som hadde lagret annonsen så kunne ikke la det gå da jeg har fulgt med en god stund 🤣trur størrelsen også blir spot on i en slik liten bil, også prøvd å visualisere og dagdrømme om når motorsykkel forgasserne & grenrør skal få lov å komme på,men Japanerne hadde selvsagt ikke oss i vesten med i tankene når de konstruerte performance deler,da både styresnekka & bremsefordelerne kommer i veien kanskje det enkleste blir å konvertere til høyre styrt 😆men det skal gå å få tilpasset det er for close til å ikke prøve,men det blir nok en liten stund til enda for innsug + mer må custom lages,men morro å få visualisert & dagdrømt litt.

Var også heldig å få være med en kamerat å hente en foste generasjons mini fra vinterlagring samt fikk vi lov å ta en prøvetur ned en original Cooper 😁

Ønsker dere alle en trivelig start på uka 🤗🎶
    20250427_160046.JPG
    20250424_144647~2.JPG
    20250424_144458~2.JPG
    20250331_195647.JPG
    20250331_195656.JPG
    20250331_194004.JPG
    20250427_141515.JPG
    20250423_130731~2.JPG
    20250423_122039~2.JPG
    20250423_121103.JPG
    20250423_120846.JPG

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ikke så veldig vandt med å introdusere via videoer på engelsk but i give it a go alltid litt rart å høre opptak av seg selv😅 tenkte også at det er lettere å få frem litt av helhetsintrykket av galskapen jeg driver med via film 😅

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og riktig god helg til dere 😊
    Jeah Jeg har visst fått fyr på blokkene nei de har heldigvis ikke tatt fyr 🔥 😅men ikke så langt unna liten tvil om at de opererer med åpne sluser & er høyt klasse A biasert 😁 trur nok jeg må innvestere i en vifte til hver av de nå til sommerhalvåret, og nei jeg har ikke rekt å få koblet opp rør preen helt enda 😅den mangler fortsatt noen ledninger et par deler og loddetinn,

men underveis hadde utelukket å kunne bruke Cd spiller med regulerbar utgang fordi
    blokkene er 0db design og tenkte da at de helt klart måtte ha høyere enn cd signal for å kunne si hei
    ,jeg gravde litt dypere i byggeboka på Japansk til blokkene og der utelukka de ikke lyd via Cd utgang så da ble det å prøve Kenwood og joda det ble lyd 😁 jeg hører helt klart at det er alt for lite signal osv men nå fikk jeg endelig en liten smakebit 🤗er jo straks 1 år siden jeg kjøpte de uhørt og nå begynner det å nærme seg sannhetens time,
    foruten at det mangler mye dreimoment for å løsrive & frigjøre så er vel det første som slår meg en meget "filter løs / ærlig lyd som former seg veldig etter hva som faktisk er av materiale & virker ikke å gjøre skam av noen sjangere egentlig & trur med riktig hjerne" pre og kilde at dette vil spille de fleste sjangere på en troverdig og ærbødig måte blir spennende dette her, de virker å ha en inderlig varme og musikalitet fremfor brutalitet,men trur allikavel de vil ha mer enn nok power der det kreves,føler blokkene alt i alt selv med så lite motor i fremkant at disse vil evne å vise meg en ny lys side med denne hobbyen & lidenskapen 😊
    Mvh Ivan
    20250503_162303.JPG
    20250503_161451.JPG
    20250503_161322.JPG
    20250503_160652.JPG
    20250503_032316.JPG

😁🔥

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.390
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Alltid moro å lese og se bilder fra prosjektet ditt Ivan :) Håper du snart for liv i preen din.
    Nyt helgen buddy :)

mvh

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Alltid moro å lese og se bilder fra prosjektet ditt Ivan :) Håper du snart for liv i preen din.
    Nyt helgen buddy :)

mvh
    Takker så mye Frank & like så til deg alltid trivelig å være i selskap med deg her inne også buddy 🤗 🎶 håper det blir straks med preen jeg og , ville bare velge å bruke samme loddetinn og kabler på resten også ikke noe voldsomme greier bare ønske om å bruke lik kvalitet hele veien 😊både gruer og gleder meg,men mest gleder meg trur jeg etter nå å få hørt noen lyder 😁🎶

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og god start på kommende uke til de som titter innom :giggle: 🎶
    det har ikke vært så mye aktivitet her siste tiden,

ble møtt av litt oppstarts problemer når rør pre prosjektet først var klart til å fyres opp, det dreier seg nok mest sann synlig ikke om noen store problemer, men for meg så ble det for mye å evne å sette meg inn i per nå mtp hvordan form og alt er om dagen, strømforyning har null støy rørene gløder flott , men dreier seg nok om noe forvirring av inn og ut + jord et par plasser,fikk også tegn til lyd men veldig forvrengt,igjen ser for meg at det egentlig dreier seg om bagateller`` men har valgt å ta en pause fra dette prosjektet per nå, så jeg kan finne ut av det i ro og mak når kropp og sinn er på plass igjen 🎶

dette førte også såklart til et nytt stunt 😅 i form av kjøp av nok en pre denne også med Tango utgangs trafoer men en mye forenklet krets design kontra den jeg bega meg utpå , så forhåpentligvis mindre som kan gå galt ,valget falt på den da jeg ville velge noe som jeg kan gi meg svar på noe av det jeg har i vente med min egen samtidig som den forhåpentligvis ikke er overlegen så jeg fortsatt får lyst til å fullføre den når lysta er der igjen , men alt i alt trur jeg den nye krabaten blir et frisk pust som som vil verdig gjøre resten av riggen, har ikke vært akk mye åpenbaring å drive mono blokkene med en liten chifi rørbuffer til 200kr 😅
    så det skal gledes å leke med hva som faktisk ibor alle boksene som et system nå :D så denne krabaten kommer vel om ca 1,5 uke.no free lunch for the wicked hehe.
    Mvh Ivan

i-img937x1094-174731924068588nlozq34.jpg
    i-img989x633-174731924958934aymnh18450.jpg
    i-img1200x778-17473192160776ahraib45351.jpg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ellers kjeda jeg meg litt og bytta strøm🔋 i dac -en" ikke at det var nødvendig kjøpte denne som tiltenkt oppgradering til preen, men siden den nå blir satt på vent så kunne jeg jo teste den her all klaring er god klaring sies det 😅 blir også å lage en liten utvendig boks som en power bank`` for å slippe å ha alle de svære filterkondensatorene stappa i kabinettet for å rydde opp litt :giggle:

Vedlegg

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    wii der var preen ankommet trygt varehuset i Japan da er det vel bare å bestille frakt :giggle: 🎶 trur den krabaten vil smette fint inn med resten av gjengen jeg
    ha en trivelig mandag godtfolk :giggle::coffee:
    1 (1).jpg

Vedlegg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.222
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    takker så mye motormann & like så 🤗 satser på at det blir skikkelig ordnings nå med en litt enklere løsning , man blir jo litt små frustrert av å kikke på ellers såpass solide bokser uten å få ut potensiale av dem 😅så hadde ikke noe anna valg enn en plan b løsning ,kunne jo ikke venta til høst/vinter heller med å få en skikkelig smakebit av blokkene heller hehe

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn