KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    fant ut at det var lenge siden jeg var på visit i egen tråd 😅
    har vært ganske lei hifi siste tiden men det har allikevel sniket seg på mer interesse i takt med høst & mørke,
    etter siste tweakingen av rør preen så fikk jeg en støy som jeg ikke klarte å feilsøke, så etter 4 forsøk så plukka jeg bare hele driiten`` fra hverandre og tok vare på alle hop up delene ,og glemte resten av preen da den utgjorde mer frustrasjon enn glede ,fikk ikke noen til å sjekke den var fordi at jeg er nå litt sånn at viss jeg har stelt det dårlig til selv så skal jeg selv prøve å gjøre alt for å få fikset det først, etter 4 forsøk, så ville jeg bare ha det ut av verden😇

    og har nå tilfeldigvis endt opp med en bitteliten tass av et ``fugle`` -Nec av en forsterker som en kamerat hadde hatt lagret i kjellern til mora i sikkert 15 år,
    jeg har nå bare for gøy brukt noen deler med riktige verdier fra preen in i denne lille Nec-en og er egentlig helt tussete hvor mye som kommer ut av den, klarer faktisk ikke helt å ta det inn over meg faktisk,,
    etter alt det dyre man har prøvd ut, så er det denne i kombo med rør preen som er noe av det mest komplette lydbilde jeg har hatt på Jvc talerne, selvfølgelig har ikke denne tassen de strømreservene som store transistor saker til den utømmelige roen, men det verste er at jeg savner heller ikke de 300 watta fra Muse blokkene, ei heller Mc intosh mc 275 når det kommer til liv i musikken,prøver å forstå hva som gjør dette det men tar litt tid har egentlig ikke noe godt svar finnes hverken vekt strømforsyning ell watt i denne tassen, allikevel presenterer den en lyd nå med finesser detaljer og tilstedeværelse og logikk som gjør det artig å høre på musikk igjen

    Ønsker alle som titter innom en fin start på uka :coffee::giggle:🎶
    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja det er deilig å snuble over slikt i blandt 🤗
    det har over tid blitt for kostbart plundrete og for lite i return som har resultert i mer frustrasjon enn glede over hobbyen og slik skal det jo ikke være,savnet å bare kunne sette seg ned å dra ut ledningen til hode når det trengs og bare kobles til musikken,og er generelt lei av HI-FI som låter for hifi korrekt og for lite musikk finnes alt for mye av det som mangler musikkens ryggmarg i dag Imo:giggle: man skal jo ha det artig på reisen uansett hvilken sti man velger :giggle:jeg vet jo selv at jeg drømmer om litt større SET blokker og muligens en Dht pre men men økonomi og tidsbobla man nå befinner seg i tillater det ikke slik nå men drømmen vil jo ligge der i bunn og man vil alltid være nysjerrig,

    men just nu er jeg veldig happy med å ha snublet over en kombinasjon som i det minste klarer på overraskende vis å koble meg til musikken og koble meg ut av omverdenen, og til ikke noe penger tatt i betraktning til mye annet,så får det bare jobben gjort,

    denne vintage komboen ga meg litt mersmak og nysjerrighet på en annen liten vintage tass jeg fant på finn en Akai 6600 som både er estetisk penere, ser mer gejjomtenkt ut layoutmessig, veier 11kg og 50w kontra Nec med sine 25w og 4,5kg, men tross specs så lurer Nec meg såpass bra nå at jeg faktisk ikke klarer å se hva Akai eventuelt skal kunne bringe til bordet, den vil nok også få litt recapping og bedre deler for å stille seg rettferdig, men det blir allikevel uskyldig morro blir spennende å se hva Akai vil levere til snaue høvdingen så da klarte jeg ikke la være 😇
    Mvh Ivan
    227_170046692.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og god dag til dere godt folk her inne 🤗:coffee:
    posten var meget service innstillte denne gang Akai dukket opp på 1 dag det må ære ny rekord,
    synes denne Akaien så bedre ut enn jeg håpet på å innmaten ser veldig clean og støvfri ut for 50 år å være,synes den byggemessig står seg godt den dag i dag,og sammenlignet kjentes lille Nec forsterkeren ut som liten duplo kloss både i henhold til konstruksjon og vekt,
    så over til duellen har Akai noe ekstra å tilføre til bordet med sine 11kg og 50w mot Nec sine 4kg og 25w :unsure:
    Mvh Ivan

    DSC_0314.JPG
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig God helg til de som titter innom :coffee:🤗🎶

    blir å bruke helga på å evaluere litt mellom David & Goliath, eller musa mot elefanten alltid et tema som dukker opp innenfor Haifai også,jeg må jo ærlig inrømme selv at jeg finner det lite tillits vekkende med små mediocre bokser i utgangspunktet, og liker når ting både er estetisk flott og bygget som tankser og ser gjennomtenkt ut, så da stiller det gjerne spørsmålstegn ved hva som til slutt blir og er viktig hvordan kan det ha seg at for eks en mediocre boks som enn kan få til 400kr på bayen fint kan konkurere mot langt dyrere ting med litt tweaks, og hva er det som utgjør synergien, ikke har den strømforsyning til å egentlig levere noe som helst, men samtidig klarer den å konstruere og male et lydmalleri som både virker logisk og realistisk på mange sett,
    må si sålangt i duellen så hører jeg tvert hva Akai ikke får til kontra lille Nec med hva anngår selektivitet,renhet 3d, realistisk oppbygning`` hva Akai sålangt farer med er tydelig mer watt litt større reserver, har en noe mer vintage preg på lyden som kanskje også gjør den mindre selektiv og gir litt mer vintage preg på flere typer musikk, til gjengjeld av mer krefter så føles den også litt mer pushy når jeg drar på litt enn Nec ,der Nec låter renere og mer oppløst oppover,så det viktigste her er ikke de ekstra kreftene men hvordan oppbygningen av musikken utarter seg,
    ikke alltid lett å bli klok,uansett prisklasser, og det er alltid intressant å sammenligne tankser mot lego klosser,
    fikk automatisk litt forventinger til en over dobbelt så tung og velbygget sak som Akaien,så synet kan fort bedra mer enn øra i mange tilfeller, det jeg trur Akaien sliter mest med er mangel på oppløsning,for å få løst opp ting bedre rett og slett,
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    har en liten teori`` om nye deler til Akai også men skal samtidig holde budsjettet fornufttig da disse vintage greiene var ment som uskyldig morro og se hva man kan gjøre ut av minst mulig,Akai ser også av original natur til å være mer gjennomtenkt med interne deler også, så er rett og slett litt usikker på om det vil ha like godt utslag her, men om man kan få til å bevare den fine vintage flyten iblandet med bedre oppløsning så kan det gå rett vei også,tenker hele tiden en hybrid kind of sound når jeg prøver å voice``
    trur Nec blir enda litt mer som en enkel rørforsterker, keep it as simple as possible but not simpler som Einstein sa,og med det responderer godt på skifte mest pga sin enkelhet,
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nok en youtull video, gir ihvertfall best intrykk på musikk uten for mye bass via telefon :ROFLMAO:😇
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.805
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Et lite tips. Når du skal spille inn en video for så å legge den på YouTube, legg telefonen i landskap FØR du trykker på opptaksknappen. Da får du og alle som ser videoen en mye bedre filmopplevelse og du slipper dessuten "sørgekantene" i sort på hver side. Mvh ArneSW aka TT.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Takk for tips Arne, er litt treig når det kommer til tilvenning av nye tlf-er olign, er litt dinosaur av meg sådan :ROFLMAO:🦖,har liksom ikke tatt det så nøye med youtube videoene, siden det allikevel begrenser seg med slikt opptak men ser poenget med å allikevel få det mest mulig alright når enn først skal gidde å legge ut,
    Fortsatt riktig God helg :coffee:🎶🤗
    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    lite som skjer om dagen men ønsker alle godt folk her inne en fortreffelig Mandags kveld & start på uka :coffee::giggle:
    vært litt i testings hjørnet om dagen Både med Akai,lille fugle Nec-et & en Trafomatic integrert sak med nypris på ca 50k
    & jeg har faktisk aldri vært så forvirra som nå over hva man kan få for lite om enn treffer rett innenfor de kompromiss & kvalitetene resten av riggen bygger på synergi messig,
    faktisk så liker jeg bedre det Nec evner med resten enn hva jeg hørte med Trafomatic,hadde faktisk litt trua på Trafomaticen, har tidligere hørt 8w 300B fra dem og likte den godt, den klarte både å rocke & synge, KT-88 ga meg på en måte ikke noe annet enn en stabil ren og presis & oppløst lydvegg, men igjen det går nok igjen at det er svært få KT-88 baserte løsninger jeg får fot av,
    KR-Audio va-880 var likedan skjønte bare ikke greia med den,
    når det sagt det som overrasket meg mest var kanskje at Nec låt enda litt mer utstrakt i toppen men samtidig med mer luft som igjen ga mine ører i allefall en mer naturlig utstrekning på kvinnestemmer og skapte et mer ``realistisk rom``
    selvfølgelig det Nec ikke tar igjen på er på strømforsynings siden og overskuddet og kontroll, men noen ganger kan den kontrollen irritere meg om den ikke evner å skape sammenheng med flyt,

    blitt mer og mer glad i få støysvake watt som det er lett å få til å virke under de forutsetningene som er, Nec måler sikkert huggorm men den evner å tegne opp grunnstrukturen i musikken på en såpass logisk og helhetlig måte, og får frem mer av selve strukturen enn mye annet dyrt som har vært innom,den har en fin blanding av dynamikk og timing som at den bruker tid til å få med seg det som skjer men uten å føle den mister grepet tross sine 25w, det merkes mest når en drar på med noen basstunge låter at det korner seg litt i kjellern men det skulle jaggu bare mangle😇


    prøvd Akaien som veier neste det 3 dobbelte av Nec som og har 50w, som tydelig viser mer overskudd av krefter, så følte først den hadde mer å gå på gjevnt over, men følte fort at den kan bli litt pushy og kornete`` og har en signatur som er mer mot den tørre siden,mangler finmekanikken,klarheten & perspektivet til Nec & minner mer litt mer om 95 Lux pre power settet jeg hadde som låt bra på alle måter og seff varmere og mektigere enn Akai på alle måter,men ble for rett frem og kjedelig over tid, litt det samme med Akai den blir litt hverken eller for meg,

    så føler meg faktisk tryggere på å bare bruke noen kroner til på Nec for å finpusse den recipen jeg allerede vet hva jeg har med, enn å havne på en eventuell vintage karusell,da det er et hav av muligheter av gamle gooldies, men kan like gjerne gå gærne veien om enn kjøper med øya etter det som bare er flott konstruert,eksempel Akaien nå i mitt tilfelle der den ser mye mer velbygget ut enn Nec,men der Nec grusern på alt annet enn ``brute force``
    blir nok litt deler til Nec & delefilterne til Jvc-ene på neste runde :coffee:😇🤗
    føler at det blir det mest fornuftige og heller leve der frem til jeg har råd til noen rustne drømmer om SET blokker eller lign,sliter rett og slett med å se fornuften i noe annet just nu😇
    kom også over disse 2 fusion Jazz i Japan for 400kr av kiyomi otaka som har vært endel av Casiopea , på Discogs ligger de til svimlende 3k for samme par 😁Mvh Ivan


     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ønsker alle Godt folk her inne en Riktig God Jul ☕😊
    det har vært et rart år for meg på mange plan,og tar tid for meg å konsumere og skille ut alt som har vært,
    og Jula blir visst ikke ikke som man helst ønsket i år da mamma sklei ut på amf``at hun aldri skal greie det i en alder av 52,,,mange tanker og følelser & man da blir sittende alene i år, blir heldigvis en lugn og rolig dag sammen med mormor 2 jule dag så det blir trivelig & da slipper enn ikke unna god ribbe 😇🤗 men merkes atJule tradisjoner ikke er hva de engang var.
    godt at Hifinissene fra Hifi collective rakk akkurat frem i tide da, da blir det i allefall litt annet fokus og lite Jule verksted for en selv 😇får gjøre det beste en kan ut av alt
    igjen riktig God Jul & take care ❄🌠🌲

    Med vennlig hilsen Ivan
     

    Vedlegg

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trist å lese om din mor! Gode tanker og en best mulig jul sendes fra Drotningsvik.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei & Godt nyttår til alle godt folk her inne & ikke minst god helg til de som titter innom :)
    ikke så mye som skjer om dagen da noen av del planene blir satt litt på vent av strømregning og div rusk :geek: men prøver å gjøre det beste utav det man har og kan gjøre noe med,
    beit i det sure eplet og fikk byttet ut noen filter elektrolytter i dac-en over til litt større`` rektangulære film kondiser derav den ene er metalisert film i olje,
    første gangen jeg har deladet kondensatorer som enda holder på 150volt etter den er avskrudd, 315v i arb modus`` så etter å ha holdt godt isolert tang med en motstand mellom +-& - med de klamme hendene mine,så var det endelig klart for å laodde og omorganisere litt, ikke mye plass igjen nå i denne 40cmx45cm x12cm dac-en nu 🙃☕🤗og det er hver gang noe ummidelbart med dissepoly i olje som gjør noe logisk for meg,noe av det samme hørte jeg med Siemens mkv poly i olje, er noe kombinasjonen av bedre flyt/flow & litt mer kjøtt på beinet, men alikevel med en naturlig form for oppløsning litt det beste fra begge verdner imo, så skjønner nå at jeg blir påmint at jeg trur det blir Siemens mkv poly i olje i kombinasjon med de mer moderne oppløste men veloppdragne Claritycap CMR i delefilterne på JVC-ene 😇

    Fortsatt Go helg Godt folk

    Mvh Ivan
    DSC_0498.JPG
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nesten så enn ble fristet til å finne noen tamura choker til utgangs trinnet men hakke peil på hvor de skulle fått plass hen 🤣 blir nok heller å leke litt med noen gode 6sn7 rør først og fremst, da de som står i har allerede stått i nonstopp i et par år allerede, har snust litt påFivre,Sicte Poperør noen som har noen andre gode NOS`` rør å annbefale som har litt ekstra åpenhet i mellomtone sammen med luft oppover, har Tungsol 6sn7 wgt nå som også virker alrighte
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    har ikke noe hat for den versjonen, men hun synger jo som en svakpustet joni mitchell.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe nå har ikke jeg så mye forhold til originalen så skal ikke uttale meg bare synes måten denne og ble tolket på låt ok/likte stemmen hennes ,mulig jeg må gi originalen mer tid 😇 du som er litt rør Guru Rama har du noe å anbefale av 6sn7 rør? som muligens har litt mer åpenhet og luft oppover enn Tungsol men samtidig henger godt med?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ok hører det allerede Rama mye bedre spenn og sammenheng i Joni mitchell, er nok mer den engel aktige`` fraseringen oppover jeg ble forlokket av med Celia pavey ,men teknisk henger hun ikke med ellers,men liker begge deler i hvert sitt felt
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hei takker så mye, jeg har et par otk fra før av er vel kanskje noe lignende du har da? så blir vel fort likt de otk jeg har ,men setter pris på at du tilbyr (y)🤗
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe nå har ikke jeg så mye forhold til originalen så skal ikke uttale meg bare synes måten denne og ble tolket på låt ok/likte stemmen hennes ,mulig jeg må gi originalen mer tid 😇 du som er litt rør Guru Rama har du noe å anbefale av 6sn7 rør? som muligens har litt mer åpenhet og luft oppover enn Tungsol men samtidig henger godt med?
    sylvania chrome top.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    kikka litt på de fleste fablede nos røra, men greit å høre litt her inne også, blir jo fort noen kroner for gode nos, men vil jo ikke betale 6-8k for et par heller hehe,likte egentlig godt Sylvania i rør preen men det var 12av7 og ax7, så kanskje bare hoppe på chrome toppen ikke er så dumt :) takk for tips 🤗
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ulike typer rør fra samme produsent har ikke nødvendigvis samme klang eller status, så hvordan sylvania 12ax7 låter er ikke relevant til hvordan sylvania 6sn7 låter.
    6sn7 som rørtype låter normalt bredpenslet og i overkant romantisk. det er mye å like og mye å mislike.
    jeg synes det kan låte glitrende hvis man finner varianter som ikke er fete og soggy i lyden.
    sylvania chrome top er min absolutte favoritt 6sn7 dersom klangbalansen i anlegget ellers er på stell.
    det låter tight, punchy og dynamisk med utmerket ekstensjon både ned- og oppover.
    åpent og luftig, ikke som mange andre 6sn7.
    det er kun ett rør jeg liker enda bedre, og det er mullard brown base ecc33.
    dette kan slottes inn i mange apparater der 6sn7 vanligvis står, men ikke alle, så det gjelder å sjekke med produsent om akkurat ditt apparat tar ecc33.
    når det er sagt, prisene på mullard brown base ecc33 har steget til et usaklig nivå nå.
    sylvania 6sn7 chrome top koster også en god slant, men er litt mer tilgjengelig.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ser at det ble litt dårlig formulert av meg, skjønner jo at ulike rør strukturer har mer å si enn merkene i seg selv 😇
    ellers enig i hvordan du beskriver 6sn7 av det lille jeg har hørt også, høres i allefall som beskrivelsen av chrome toppen har mye til grunnlag for å gi riktige kvaliteter/ mye av det jeg og søker :) greit å ha litt rørklang siden det tross alt er rør men skal ikke gå på bekostning av dynamikk og sammenheng heller
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig god Mandag & ny uke til de som titter innom sola titter frem og det ser ut til å være en fin morgen/dag sålangt, sitter med første kaffien,
    & og gått på en liten HI-FI smell jeg ble for nysjerrig på til at jeg kunne la gå, vet ikke hva jeg kan forvente men med det rimelige utstyret jeg for tiden har blitt vandt med så kan det vel bare bli bedre/ anderledes på en positiv måte tenker jeg,
    vet at dem har en kult status så man blir jo litt nysjerrig men forventningene øker jo også i takt
    534_443521353.jpg
    , snublet over en strøken Harman Kardon citation 12 Deluxe effekt :coffee:🤗
    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei & riktig god mandag Godtfolk :coffee::giggle:
    fikk HK Citation Twelve Deluxe på fredag tok 1 dag fra Trondheim så ikke alltid posten sover på jobb 😅
    må si at den ser enda penere ut estetisk sett live, tidløs kreasjon denne Hk-en,
    har ingen pre for tiden, men fikk låne en Coda c05-x av en god kamerat på lørdag,kjekt å bare få hørt at ting virker,
    men dog Coda var ingen god match ble alt for lite gain,går jo til en viss grad på rolig musikk godt detaljert og nyansert men er ingen power``fundament eller driv i lyden, følte jeg hører mer coda enn hva HK gjør,
    så ser for meg at jeg må finne meg en ok rør pre med tiden, hadde jeg hatt 6k til over nå så hadde jeg nok bare kjøpt den Counterpoint 2000 om ligger ute,
    en annen ting med HK er at den var overhalt av elektro engineer, må si at det virker som det finnes mye ymse av dem også, eller at noen av dem har det mer teknisk enn praktisk anlagt også,
    måtte jo åpne å se når jeg fikk høre den var gått over, virker som han bare har brukt det han har hatt tilgjengelig og brukt det nermeste`` han hadde,,, jeg hadde noen An kondiser liggende som var lik org spec så putta dem like godt i for å få kanalene mer tilnerma like,er jo en dual mono så skal jo være likt ,synes en slik klassiker fortjener såpass,blir nok å bytte ut noen av motstanderne til fordel for 1% toleranse og kontra de org 10% det er alt for mye avvik :giggle:
    271430218_673947290278925_6469449197213204770_n.jpg

    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn