KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    mye enig med du 😊
    har nok blitt for mye hifi og for lite opplevelser siste året
    anngående vreng så er det jo som du vet bare rør som gjelder 😇
    mulig man bare bør trekke seg litt tilbake å ta seg en pause,
    for min del trur jeg at jeg at jeg lettere føler verdien og gleden i for eks å fikse på gammel bil der ting bare kan bli til det bedre og man kan gjøre mye selv og faktisk forutse hva som blir hva,og se det tar form bit for bit :)

    , det i seg selv at man hatt sittet mye stille for seg selv i egen båt med HIFI-en siste året og ikke hatt muligheteten til å dele entusiamsme, lidenskapen og opplevelsene med likesinnede har jo ikke akk vært berikende i seg selv man er jo litt avhengig av ny input utenifra i blandt både i form av konserter som nevnt og likesinnede, men som du og er inne på så har det vel heller aldri`` vært mer viktig å bare kunne sette seg ned ta 5 min å evne å gi litt f...
    må ellers ha trua på at ting blir bedre på flere plan utover året :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig go uke ønskes til de som er er innom og som er med på å berike sentralen i sin helhet :)
    fikk et et alright album i dag da,trengte en slik påminnelse om de små gleder i denne stund :)
    Mvh Ivan


    Dagens tips Elizabeth & the Catapult Other side of zero vil også anbefale Tiny Ruins brightly painted one og om du liker songwriters & alternative folk :)

     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig Go midt uke til alle som titter innom :giggle::coffee: ikke så mye som skjer om dagen, fortsatt litt smålei HI-FI men jeg vet jo godt at det er en hobby som ikke vil la seg dø ut når man har vært så i den 😇 det er vel mer at det trengs en pause for å finne ut sine sanne verdier & behov, har brukt litt tid på å sanke en plan for å få veteranbilen på skilt & få samlet opp noen deler for å få det liten boost til å få lysta når våren først titter frem, for meg så bunner jeg nok ned til litt dinosaur genet når det gjelder bil også spessielt gamle biler, at deler og preg skal gjøres genuint tidsriktig og se ut som det hører til til bilen uavhengig av hvilken customisering det er snakk om :) og siden slike Datsun-er som jeg har enda brukes i løpsammenheng nede i Japan , så er lysta størst til å kunne lage en slags gate registrert racing replica av en slik, og helst med original motoren som grunnmur, bare synd med hva det koster å trimme slike små sugemotorer/ uten turbo, det tilverkes enda deler til dem noe jeg liker svært godt i et samfunn vi lever i dag der defleste custom trender nå dreier seg mer om sykelig negativ camber og hjulstillinger + oversiza felger som generelt sett minner mer om 2000 tallets saggere enn noe som helst med bil å gjøre etter min mening 😇 gamle biler kan nok sammenlignes litt med gode SET forsterkere der, man i slike kreasjoner får følelser ,sjarm og genuinitet man rett og slett ikke finner andre plasser,

    jeg har startet med å sanke inn litt tidsriktige instrumenter til bilen da, en slik bil av natur er veldig enkel og straight forward, og tenker at interiøret er det letteste å freshe opp og som vil gjøre mye med helheten og miljøet bak førersetet,samtidig når det er så enkelt så ser man også tydelig hvor man har freshet opp, men som sagt syns det er viktig å velge riktige deler for å damme en helhet i det og med instrumenter tenker jeg på dem som arbåndsur om dem er noe jeg ville gått med på ``armen``,tenker da på at hvordan visere tall osv står i forhold til hverandre , viktige detaljer sær neida 🤣
    ellers blir det aå starte på en miniatyr utgave for å leke litt med noen ideer med fargevalg olign man har for 1/1 scalaen og som vil være et alright tidsfordriv fremover,
    dukka også opp noen cd-er og blader i dag, blandt annet en med en signert Akira Jimbo cd trommisen av Casiopea litt artig å bare ha,samt sammarbeidet hans med Brian bloomberg som og er litt artig + litt anna,
    ellers må jeg si at HI-FI blekkene her til lands har noe å lære med size og innhold i bladene sine selv om jeg ikke kan Japansk selv bilde trykkene er verdt det i seg selv 😇
    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    thesoundof

    Medlem
    Ble medlem
    15.05.2014
    Innlegg
    33
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    jeg ble litt nysjerrig på Artec Art 100 transe effrekt som lå ute men den røyk en av få transer som vekka nyskjerrigheten,
    Drg?
    Artec Art 100 forsterkeren du nevner står i oppsett her hos meg nå. Har fått testet den mot 2x DP DPA 600, EC AW250R, Audio Research HD 220 og Holton NXL 500 bygg i oppsett med Tannoy Glenair 15, Klipsch RP280F Premiere og Vienna Acoustics Beethowen Grand Reference høyttalere. Ble nå fristet til å prøve ut rør forsterker neste :unsure:
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Artec Art 100 forsterkeren du nevner står i oppsett her hos meg nå. Har fått testet den mot 2x DP DPA 600, EC AW250R, Audio Research HD 220 og Holton NXL 500 bygg i oppsett med Tannoy Glenair 15, Klipsch RP280F Premiere og Vienna Acoustics Beethowen Grand Reference høyttalere. Ble nå fristet til å prøve ut rør forsterker neste :unsure:
    Hei morro at du titter innom :) hvordan syns du Artec har stillt seg?syns jo den virket som en liten enhjøring av en transistor :) har som du sikkert fått med deg testet endel transistor her uten å helt klare å få den innlevelsen jeg har opplevd fra solide SET rør konstruksjoner, så for egen del sliter jeg litt med å ha trua på at jeg kommer å komme helt i mål med et rent transistor oppsett i allefall, men har også hørt rør pre transistor power komboer som og kan funke, nå for tia har jeg prøvd å roe litt ned på hifi prioriteringer, men blir nok å prøve noe mer rør når interessen tar seg opp igjen, om jeg ikke blir overbevist av noe transitor basert i mellomtiden :)
    Mvh Ivan
     

    thesoundof

    Medlem
    Ble medlem
    15.05.2014
    Innlegg
    33
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    Hei morro at du titter innom :) hvordan syns du Artec har stillt seg?syns jo den virket som en liten enhjøring av en transistor :) har som du sikkert fått med deg testet endel transistor her uten å helt klare å få den innlevelsen jeg har opplevd fra solide SET rør konstruksjoner, så for egen del sliter jeg litt med å ha trua på at jeg kommer å komme helt i mål med et rent transistor oppsett i allefall, men har også hørt rør pre transistor power komboer som og kan funke, nå for tia har jeg prøvd å roe litt ned på hifi prioriteringer, men blir nok å prøve noe mer rør når interessen tar seg opp igjen, om jeg ikke blir overbevist av noe transitor basert i mellomtiden :)
    Mvh Ivan
    Hei.
    Ja det er moro å teste ut god gammel high end spesielt når sluttresultatet får en til å bli dradd baklengs ut av fuglekassa. Er Benchmark PRE DAC/forforsterker koblet til for øyeblikket og ikke fått testet rør/pre som vil være interessant å få til så om du vet av en god rør/pre som er til salgs eller kan byttes mot en Benchmark PRE så si gjerne ifra. Har muligens tenkt å legge den ut for salg etter til fordel for ren rør konstruksjon men fortsatt usikker om det er noe å hente med mindre man øker prisen noe veldig så ville vært moro å testet ut en god rør/pre på den før man evt.selger. Har for så vidt sammenlignet den med dynamic precision DPA 600, Electrocompaniet AW250R og Audio Research HD220 på Klipsch og Vienna Acoustics Beethoven Grande Reference. Nå er det mulig ikke alt har foregått helt etter boka men Artec var av en eller annen grunn å foretrekke i mitt øre.
     

    thesoundof

    Medlem
    Ble medlem
    15.05.2014
    Innlegg
    33
    Antall liker
    10
    Sted
    Oslo
    æ e åsså krazy. Har kjøpt logitech transporter til anlegget, selv om jeg ikke trenger, og bare fordi det ser kult ut :)
    Transporteren, High end Logitech produkt :eek: ser jo dritfett ut på toppen av Thetaen. Logitech av enkelt format til en 1000 lapp var mitt første møte med dac tilbake i 2003 og det tok lang tid å overbevise folk og fe om at dac var fordelaktig av en eller annen grunn..
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hei og riktig go hælj ønskes folket her inne, tenkte det var greit å titte innom å vise at man i det minste lever 😁
    har vel ikke hatt så mye å skrive om/ dele den siste tiden og formen har vært litt så der, men man prøver å gjøre det beste ut av ting og nå om dagen mot vårparten så er det blitt mer petrolium i lufta for min del en Hi-fi og ser for meg at HI-FI nå fremover vil forbli en høst /vinterhobby nå etter jeg skaffet meg veteranbilen i fjor sommer,skal enn få ting til å gå rundt så må en dele opp slik 😇
    var på tur på tirsdagen og fikk sikkret meg en gearkasse og differensial til bilen som kun hadde gått 12k tatt ut av vrak tidlig 70 tall, så den bilen rakk ikke bli gammel, er egentlig helst på jakt etter en 5 trinns kasse til bilen men vanskelig å oppdrive her til lands så da blir det etterhvert import men også andre priser, så da var det bedre enn så lenge å få tak i lav km org kasse til den tid hvor man får overhalt motor, Datsunen har faktisk gått 380k km så man kan aldri få nok reserve deler 😊
    ellers driver enn med mye research her som man ellers har pleid på Hifi siste åra, og som med Hifi så er det liksom den analoge følelsen og tilnærmingen til ting jeg blir dratt mot i dagens hysteri av overstyring av allskens tech og spec,
    og man skjønner man er old minded når det viser seg at man selv er mer dinosaur enn selve veteranbilen, når man går for mer analoge deler enn det som originalt befant seg i bilen, tenker nå på måleinstrumenter som faktisk er elektroniske i denne enkle bilen men som nå blir mesteparten mekaniske 😁😍

    og noen fordeler må enn jaggu ha som ungkar i disse stillstands tider,og ikke lurt å gi meg autosol og en polerrull, det vekker visst for nostalgiske vibber i meg til å motstå fristelsen 😇
    still go helg.
    Mvh Ivan
    20210424_183359.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Må passe på så tråden ikke blir deaktivert 😁 har jo ikke vært i min egen tråd på evigheter hehe,
    må vel si at jeg har fått litt HI-FI raptus igjen,ikke at enn har fått gjort så mye sprell men har i det minste fått litt lysten til å holde på igjen,får skylde på varmen og si den har hatt motsatt effekt på meg anngående hifi 🤣 vært for varmt for meg, men samtidig blitt lei av å ikke orke noe så da begynte jeg likesågodt litt på Jas preen igjen,
    som dere så tidligere så var jo film kondensatorene alt for store for det original kabinettet, men var lei av å ikke få testet ut preen med de siste justeringene,så bestemte meg for å lage en etasje til under, har lenge hatt lyst til å rive preen helt frahverandre for så å lage helt nytt kabinett og gjøre punkt til punkt kretser istedenfor print, men ville først få prøvd ut siste tweaksa og samtidig ha mulighet for å sette den original om utfallet ikke blir som ønsket, for er jo ikke så lite jobb å gjøre punkt til punkt om det skal se ryddig og organisert ut, så slik ser det nå ut 😇
    en pre amp jeg har litt i kikkerten om jeg ikke blir helt tilfreds med Jas-en,
    det som er mest synd nå er at jeg ikke har andre power amp-er enn Mc-275 mk4 så føler ikke jeg får funnet ut hva som nå bor av potensiale i Jas,/ ellr sjekket andre matcher, Mc-275 er ikke akk noen dynamikk bombe,
    Ønsker alle som er innom en Riktig Go mandag 😊
    Mvh Ivan
    20210606_145050.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    forøvrig denne preen jeg er litt nysjerrig på å teste etterhvert , litt pga det er et vel renommert rør merke i Japan fra tidlig 60 tall, men er et minimalist firma som ikke har markedsført så gærlig så fine andre hånds priser på dem,
    en Mactone x-15 😇
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Go lillelørdag til de som titter innom :) :coffee:

    Ja så hvordan går det nå etter noen dager etter siste tweaksa,
    må jeg si at det har skjedd overraskende mye med siste tweaksa, om en noe slankere`` total gjengivelse, så er det til gjengjeld mye mer homogent,detaljerings evne og tetthet og elastisitet i lyden gjennom hele registeret, savner dog muligens litt åpenhet og luft oppover,men det er nok litt av karakteristikken med poly propylene film kondiser og tenker jeg mindre slør og forvrengning, men også mindre tåke oppover som kanskje i noen tilfeller oppleves som økt luftighet,
    men totalt sett så låter det hele mye mer logisk enn på lenge, tenker og en annen rør som ikke er basert på kt 88 hadde vært artig å prøvd også, er vel på power siden jeg må få testet noe annet enn mc intosh, for å finne mer ut av hva preen nå kan og ikke
    🙂
    men alt i alt så må jeg si meg fornøyd med at det ble en tydelig forbedring og ikke en backflash i det minste. neste nå blir muligens å tune`` dacen en med å bytte ut noen tantalums til fordel for daven nos wirewound,mills og riken carbon, for å prøve å skape en mer helhetlig balanse, enn en litt ensretta tuning,med bare tantalum.
    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og god lillelørdag til alle som titter innom :D :coffee:
    må fortsatt få si hvor mye poly i olje kondisene av gamle Siemens klangfilm utgjør i sammen med Toichi polyester/ polypropylene i olje, det er en helt annen struktur i hele registeret,så mye mer informasjon ro og dynamikk mikro & makro
    så mye som faller logisk på plass,ikke ultra oppløst men begynner å bli homogent og ``helt`` og ikke minst bedre evne til å danne den musikalske grunnstrukturen fremfor noe annet,
    føler jeg nå må tune varsomt vidre men en ting er sikkert at det frister å holde elektrolytt andelen til et absolutt minimum,

    har nå bestillt Fostex CS kobber & tinn folie som siste koblingskondis til utgangen,har bare brukt noen gamle film kondiser der fra en gammel dac en så lenge,så trur det er litt åpenhet og oppløsning å hente der og,sikkert ikke noe wow,men nok til å løsne opp et hakk til, samme har jeg tenkt med å bytte ut Audio Note NP 22UF I power supplyen til fordel for Siemens poly i olje 30uf som er maks verdi for likeretter røret jeg bruker nå,for muligens litt bedre bass respons og responsivitet,enn med elektrolytt, også blir det et par Riken motstandere i 2w version kontra 0,5w som jeg bruker nå for å få mer kontaktplate som skal gi litt bedre soniske fordeler og ikke minst stabilitet enn lavwatt,4 av de går i dac istendenfor An Tantalum,i håp om noe mer luft og varme uten at det blir ``dølt`` :) trur jeg begynner der ``først`` godt å føle enn endelig treffer noe riktig :D
    trur også at et par litt beefy SET blokker nå hadde gitt siste enn eventuelt savner av stereo perspektiv og åpenhet i forhold til de kompromissene enn evner å jobbe under :)
    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da var det ny uke igjen ikke så mye som skjer fått vært å hilst litt på my old buddy og 🤗og fått lagt en del plan for han fremover nå etter man ble gjeldsfri og endelig har økonomisk frihet til å kunne se fremover deilig er det 😇
    går fort opp for enn hvor mange flere feil og mangler som kommer frem på en gammal bil i dagslys fremfor en noe betont garasje, dagslys hverken ljuger eller farger/pynter på omgivelsene 🤣
    men man må bare velge å gå med tingenes tilstand fremfor å gå mot,ting gjør seg tydeligvis ikke selv 🤓
    Riktig go mandag til de som titter innom

    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Justerer du forgasseren selv? Nippodenso? Husker jeg drev å klødde på en slik, for mange år siden. Bra det er lys i tunnelen, det er deg vel unt!
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Takker så mye Budd har trengt litt lys i tunnelen en stund nå så gjør godt 🤗
    trur det skal være Hitachi, har ikke fullstendig kontroll, blir enn lang reise og mye lærdom underveis men lenge hatt interessen for disse bilene så endel ligger jo på harddisken alt ,Datsunen har i følge forrige eier gått nå 380k som ikke er ofte å se på disse bilene,men jo mer enn går over jo mer ser enn jo at den bærer preg av levd liv og lang reise hehe 😁 blir å gjøre det meste selv, har ikke så god kunnskap om bil som mc, som du vet så liker jeg jo godt å tenke egne løsninger å gå mine egne veier med ting , men har skrudd endel 2 hjulinger hadde jo denne med trillbårhjul og 28 hk tidligere var god for 150kmt :giggle: wobbla aldri etter at jeg senka tungdepunkt på motor i fremkant.det jeg merker mest er jo at en bil blir jo mye mer omfattende å jobbe på men går jo ut på mye av det samme grunnleggende.og er jo en enkel liten gammel go kart 😁
    fikk også noen slitedeler fra Japan i dag 3 dager med DHL må sies å være innafor,trudde det skulle ta 2-3 uker hehe.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    får vel snike innom litt musikk også riktig god Tirsdag til de som titter innom
    blir å spasere til rådhuset i dag der dem endelig skal begynne å samle lokale veteranbil nerder igjen, godt å få kommet seg litt ut igjen å få møtt likesinnede og berike tilværelsen,slitsomt til tider å bare sitte for seg selv uten å få delt tanker og entusiasme:giggle::coffee:
    Mvh Ivan
    litt Mazzy Star vibber 🤗
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Siemens FTW of Poly cans :ROFLMAO::coffee: litt anna dimensjoner på poly i olje caps enn elektrolytter 😇 Siemens er 30uf mot elektrolytten på 22uf som står i power supplyen,
    begynner å få inn siste delene for Jas og Abbas dac-en, prøver som sagt å bare fintune`` mot slutten nå, neste spørsmålet er vel om jeg skal ta steget å bygge et nytt kabinett så alt står på samme plan, og muligens punkt til punkt lodding, men litt møysommelig jobb som enn ikke orker å ha tunga rett i munnen ved i denna varmen som er nu🤣, men liker artisteriet med punkt til punkt lodding og håndverket i det så er nok det som drar meg i den retningen og gir meg lyst til å prøve og samtidig korte ned signalveien litt der det er mulig😇
    fikk også Fostex Cs copper & tinn kondisene, snakeoil ell ei så er det jo alltid artig med litt tweaks, i allefall når enn føler at enn ellers har trefft en viss balanse, og vet jo at det er mer å hente på powersiden etter mine preferanser enn det Mc intosh 275 mk4 gir meg,

    Still great weekend to you all 🤗
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    der klarte jeg visst ikke vente lengre på å få prøvemontert Fostex copper & tinn 2 ukers venting fikk holde😁 men skjønner at jeg må bevege komponentene over i nytt kabinett etterhvert, ikke rart jeg får innstalasjons nevroser :ROFLMAO:
    litt tidlig å komme med noen bastante konklusjoner, men syns allerede det blemarkant bedre oppløsning og åpenhet spess oppover,som gir bedre innsikt og som virker å få messing blåsere olign til å fremstå mer som nettopp messing og får mer raspyness`` & utstrakthet, slenger med bilde av de originale koblings kondisene
    :) liker det jeg hører sålangt så får enn se, siemens øl tønna må jeg planlegge litt mer med om jeg bare`` skal få testet den, da jeg eventuelt må lage en etasje under power supplien på samme måte som med pre delen :)
    Ellers riktig Go lillelørdag til de som titter innom :)
    Mvh Krazy
    20210707_205905.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og hå godt folk og fortsatt riktig god sommer til de som titter innom 🤗:coffee:🌞
    ikke så mye som skjer for tia skulle ønske enn takla varmen hakket bedre 😇 men har drivet å fjerna tectyl på gamlebilen dukker opp stadig gammal morro og lappverk under :geek:men man kan ikke gi opp av den grunn ser heller på det slik at det kun kan bli til det bedre med gammel bil, og finner alltid inspirasjon til at den skal bli bra med tolmodighet og lidenskap som jeg mener er det viktigste med slike prosjekter,man blir ikke arbeidsledig på den fronten hehe,

    ellers venter jeg på litt deler til Jas preen skulle vel tru man skulle vært ferdig med den for lenge sia men tydeligvis ikke, men føler det begynner å nerme seg sluttspurten med den nå ettersom jeg føler jeg har treft en viss balanse som jeg føler vil passe meg så får se, så de komponentene jeg har skiftet ut som jeg har bit for bit hørt har dratt ting i riktig retning skal jeg ikke gjøre annet med enn å bare øke watt og volt toleranse for bedre elektriske egenskaper og stabilitet, også blir det å prøve film hele veien i strømfiltreringa der det går bortsett fra et par elektrolytter som i samme verdi hadde utgjort størrelse med spisebord i poly propylene hehe, så får klare meg med de minste verdiene i Claritycap og en øl-tønne av en Siemens poly i olje 😇
    det blir også å prøve Belleson super regulator``som og er på vei som muligens blir noe av det eneste ``målemonsteret `` som vil finne plass under panseret hehe, har tidligere prøvd Dexa sin regulator uten å bli helt enig med meg selv mulig jeg ikke ga det nok tid den gang,men Belleson skal visstnok være bedre på de felta jeg ikke ble fortrolig med Dexa så får se,man må bare prøve ut selv in the end anyway, og ps nytt kabinett er også i tankene det og 😅 have a good time peeps :)kommer bilder av bilen litt senere,
    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks buddy, føler ikke selv jeg har vært så driftig den siste tiden,men noen ganger så må man selv sparke seg i gear selv om ikke kroppen er på samme lag som hjernen ell motsatt 😇 og liker jo som du vet å gjøre mest mulig selv, syns det har blitt desto viktigere med tia og ikke la seg overstyres av allskens teknologi for å slippe å plundre med noen ting, vi mennesker har godt av å fundere og plundre litt og få hodet og skrott i samspill🤗 til tider vanskelig å velge det å være konservativ i denna star wars retta fremtiden vi peker mot hehe,
    ble glad når jeg så du og noen andre i gutta krutt gjengen nå fikk til å samles for å dele lidenskap,erfaringer såvel som galskap og humor 😊 kjenner også på hvor viktig det er å få delt lidenskap de gangene jeg får deltatt på de lokale veteranbil treffa selv om min enda ikke er i farta fremfor det å skulle gro fast hjemme med alle ideene, følelsene, gleden man trenger det virkelig for å åpne ens egne sanser også, vi har vel alle kjent på en form for time out på mange områder på forkjellige plan siste året
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    må innrømme at fiklinga di nedi disse boksene går over min forstand og mitt energinivå, men det er fint å se at du holder det gående.
    artig å se ulike tilnærminger og hva folk legger i (og henter ut av) hifihobbyen.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    får komme med litt bilder av bilen og av sånn det står til sålangt 😇 Dat-🌞
    og Jin fra Tekken approves the meters 😅 mye jobb med gammal tectyl men begynner å se enden og snart bare å få vaska bort rester ,blir godt å få det cleant så enn ser hva enn har å jobbe med fremover , kan tross alt ikke klage når lille tassen har passert 380k tusen og er snart 50 år gammal ,blir å gå for full glassfiber front med tia, skjermer breddere panser
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    må innrømme at fiklinga di nedi disse boksene går over min forstand og mitt energinivå, men det er fint å se at du holder det gående.
    artig å se ulike tilnærminger og hva folk legger i (og henter ut av) hifihobbyen.
    må jo ærlig si at det går over min egen forstand til tider og,og er nok litt for flink å stupe litt for dypt og impulsivt før jeg rekker å innse at det kanskje ikke var så lurt,og da bare må gjøre det beste ut av det,skal bli godt å få landa litt i det også så enn kan konsentrere seg mer om bare musikken ogs det tar som du er inne på mye tid og energi å pirke slik 😇 men som du sier og ,som jeg er enig i er at det er jo de ulike tilnærmingene og forskjellige veiene man går som inspirerer og gir piff også,så mange forskjellige måter å få til lyd på og man blir jo aldri ferdig utlært :)
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Wee da var det helg igjen og HifiCollective leverer som vanlig varene og god service🤗(y):coffee: uten at det blir unødvendig tull``,noe annet enn det VOEC systemet noen ganger kan forårsake,det har ødelagt mye via Ebay imo da nesten ingen vet hvordan det fungerer og Tolletaten sender deg bare vidre om dem selv har gjort en bommert,,

    vet ikke helt hva man liker best med tweaks i seg selv hehe må være artisteriet ved det, og det å kunne utfolde seg kreativt 😇
    ønsker alle som titter innom en trivelig helg :giggle:🌞
    Mvh Ivan
    DSC_0030.JPG
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    passa bra at det bygger opp til grå vær nå som jeg fikk smågodtpose fra HifiCollective 😁 så blir vel å begynne å pusle litt i kveld, kjøpt inn litt bedre bordlampe fort å undervurdere hva slags underverker selv små led lamper kan utgjøre i dag,hadde et par tidligere men de hadde fått litt medfart i garasjen, fikk inn et par gode knipetenger og så da er enn good to go :giggle::coffee:
    får mykne opp med litt easy going
    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Blei visst seint nok hehe, tok meg uvanlig god tid i dag til meg å være og det føles godt å finne roen til det 😇
    tar tid å organisere å få en viss orden, er litt spent på hvordan det vil utarte seg totalt selv om jeg egentlig ikke bytter ut så mye, meste av utskiftingene er jo bare overspeca motstandere i samme variant som sto i, største forskjellen blir poly propylene i strømmen og ny volt regulator til uka forhåpentligvis 😊:geek:jaja et par av bildene kom på skeiva ikke vant med nye tlf-en enda,sånn er det når enn er vant med dinosaur tlf hehe😅tok vel bildene i wide mode,hjalp ikke vende dem heller,
    nei nu får det være game over for i dag``😅
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt musikk før enn starter lodde økt nr 2 😇
    fikk litt sansen for nyfunnet her,noen i songwriter sjangern kan bli noe for forutsigbart men syns hun her var et frisk pust og behagelig å lytte til nå hører jeg på mye forskjellig og glad i det store spennet ,og musikk varierer like mye som dagsformen i seg selv 🎶
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ble et gjenhør av denne herren i dag Michael Brunnock dagens underdog fra meg 😊🎶
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jaja sånn går det når man snoker rundt på japanske auksjoner men syns for engangs skyld at jeg var litt heldig, selv om jeg ikke engang vet hva jeg skal med alt,bydde pga de rektangulære film kondisene :ROFLMAO::coffee:😇
    ønsker de som titter innom en god dag
    i-img1200x1200-1627626936tzmfuz20457.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    merker forventnings angsten øker i takt med økt tid og lidenskap man legger i arbeidet,men desto mer morro å holde på :geek::D
    ser ut som man nermer seg slutten,satser på å fyre opp igjen i morgen :coffee:🤗 Ønsker alle som titter innom en fin start på hælja
    DSC_0040.JPG
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Imponerende... Rett og slett ha tålmodighet til å prøve, feile og finne noe en selv virkelig liker.. Har ikke tålmodighet , men sikkert fordi jeg er gammel og skal snart dø.. :cry::D. Drev litt å skrudde bil i går...Fastlåste skruer, alu og stål sammen, fysj.. Skulle hatt en induksjonsvarmer...hmm...Men du mister Krazy... Ha en kjempehelg, artig å følge deg.. :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Imponerende... Rett og slett ha tålmodighet til å prøve, feile og finne noe en selv virkelig liker.. Har ikke tålmodighet , men sikkert fordi jeg er gammel og skal snart dø.. :cry::D. Drev litt å skrudde bil i går...Fastlåste skruer, alu og stål sammen, fysj.. Skulle hatt en induksjonsvarmer...hmm...Men du mister Krazy... Ha en kjempehelg, artig å følge deg.. :)
    ja prøver stadig å påminne meg så lenge man klarer å iblande tolmodighet i det man har lidenskap for så kan man få til det meste over tid 😇 du skal da faen ikke dø enda du er jo enda bare middelage 😊 div metaller som er irra godt sammen over tid på gamle biler er gøy 🤓knekt av et par bolter på datsunen og men åssen er det ikke med 50 år gammel bil det er vel noe av sjarmen 🤣 prøvde bare da å si til neste bolten i rekka skal du knekke og nå a bring it on hehe, skulle hatt garasje her hadde liten 70 talls garasje tilgjengelig i fjor og i det minste tak over bilen,spent på hvordan det blir i år ikke orka å tenke så langt 😇men det går fort mot høst og hvit dekke, alltid alright at du følger med på veien setter alltid pris på det 🤗
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og riktig go helg til de som titter innom 🤗:coffee: ikke alt for mye aktivitet om dagen på hifi fronten har måtte tatt en liten time out, og har pusla litt på bilen i mellomtia da formen har tillat det og blir ikke akk arbeidsledig der heller med det første når bilen nermer seg 50 år 😁 rydda litt i motorrom, fjerna batteri festene for å relokalisere batteriet ,for et mer ryddig motor rom og bedre vekt fordeling , lenge leve tweakern i meg og kun funnet en type batteri boks jeg syns var likanes 🤣og begynner å se enden på tectyl fjerninga hehe,
    merker høsten sniker seg på så da sniker vel hifien seg på før enn aner det også vel hehe, og neste på lista på hifi fronten er en power amp, og denne gangen har jeg egentlig ikke snøring om jhva jeg skal gå for, men siden det har vært litt intenst på hifien siste par åra så ønsker jeg nå helst å finne en fornuftig priset power som bare får gjort en fornuftig jobb :)
    fikk og noen ekstra målere og kondiser,en av dem oljetemp til bilen, så måler rekka der begynner å bli komplett også 😃 så om det er noen som trenger noen gode gamle vu metere så får dere skrike ut 😁 noen er også ubrukte,
    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn