KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks Buddy, godt å ha deg back her inne & 🤗
    syns den var for fin til å ikke prøve,har trua på at den kan få til noe alright med riktig`` pre, men tia vil vise
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    frister litt å eventuelt bare spare til noe slikt fra Uesugi da det hadde tatt seg estetisk fint ut med HK & samtidig kan fåes til overkommelige priser
    Uesugi u-bros 18- u-bros 8 ubros--1 sistnevnte noe dyrere, og dems første pre så litt ettertraktet
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig god helg til de som titter innom :giggle: 😇 mens HK Citation 12 er i påvente av å bli testet med en passende pre,føler den har endel mer å gå på enn den har fått vist sålangt men akk hvor mye og hva den har å tilby får vise seg,bør i allefall ha mer å gå på en Akai-en totalt sett,
    i mellomtiden så får en kose seg med det en har å vandre i musikkens verden, alltid nok å dykke i der ute 🤗
    Mvh Ivan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God helg! Dette med deg og "pre" er en Neverending adventure... Kos deg på ferden! Og takk for musikken :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks Buddy likewise back 🤗hehe ja har nermest blitt en forbannelse på meg det der med pre power hos meg, hadde egentlig planer om å finne en fornuftig integrert å lande litt`` men så dukket Citation opp som var for fin til prisen til å la den gå så da var den russiske pre power ruletten i gang igjen :ROFLMAO::coffee: får muligens lånt en rør pre til uka så får se mer da regner med en får et visst intrykk om en får på litt mer gain,jeg vet Coda er gode produkter,husker den integrerte unison ultra som en av de beste transe integrerte jeg har hatt her innenfor 80k og den kostet ca40k ny så forsvarte seg bra, det vet jo du også at Coda leverer :D men funket ikke her med C05x, erkjenner det at jeg ærlig ikke gidder/orker å prøve 10 preer før en eventuelt får det til å sitte 😇da får heller HK gå vidre til noen som kan få glede av den
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og god helg Godt folk :coffee:🤗🎶
    fikk plutselig innom diy rør preen jeg nevnte jeg muligens kunne låne, av Dharmabum her inne mener jeg 🤗som har en felles hifi venn av meg,
    så da fikk jeg i det minste koblet på noe annet med Hk Citation for å bli bedre kjent med den, første positive var at komboen var helt støyfri ikke noe støy overhode fra talerne et godt tegn :D
    andre var det å få den realistiske og logiske opptegningen bare gode rør forsterkere evner igjen, går igjen at jeg har en svakhet for gode rør kreasjoner kommer liksom ikke helt unna 😇
    det hele låter mer tight cleant og detaljert enn jeg forventet, HK virker også å være mer på den cleane tighte og kontrolerte siden av skalaen enn jeg håpet på, forventet egentlig litt mer dreimoment og power fra den krabaten, som sagt det tegner opp lydbildet på en logisk og riktig måte det skulle bare skjedd mektigere og med mer power fra bunnen av for å løsne opp,så hadde egentlig mye vært gjort.
    så HK er en flott sak som gjør endel ting riktig ,den evner bare ikke å låte mektig nok her hos meg med mitt rom og talere enkelt og greit,så det er nok til syvende og sist bedre at noen andre fårgleden av den,sånn det ser ut så langt 😇
    Mvh Ivan
    272835713_286811710102735_2753350773498834239_n.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og god siste innspurt av helga til dere godtfolk her inne :coffee:🤗
    dagens musikk 🎶 litt Folkish noe av det bedre jeg har hørt av sjangern på en stund
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei og god helg Godt folk :coffee:🤗🎶
    fikk plutselig innom diy rør preen jeg nevnte jeg muligens kunne låne, av Dharmabum her inne mener jeg 🤗som har en felles hifi venn av meg,
    så da fikk jeg i det minste koblet på noe annet med Hk Citation for å bli bedre kjent med den, første positive var at komboen var helt støyfri ikke noe støy overhode fra talerne et godt tegn :D
    andre var det å få den realistiske og logiske opptegningen bare gode rør forsterkere evner igjen, går igjen at jeg har en svakhet for gode rør kreasjoner kommer liksom ikke helt unna 😇
    det hele låter mer tight cleant og detaljert enn jeg forventet, HK virker også å være mer på den cleane tighte og kontrolerte siden av skalaen enn jeg håpet på, forventet egentlig litt mer dreimoment og power fra den krabaten, som sagt det tegner opp lydbildet på en logisk og riktig måte det skulle bare skjedd mektigere og med mer power fra bunnen av for å løsne opp,så hadde egentlig mye vært gjort.
    så HK er en flott sak som gjør endel ting riktig ,den evner bare ikke å låte mektig nok her hos meg med mitt rom og talere enkelt og greit,så det er nok til syvende og sist bedre at noen andre fårgleden av den,sånn det ser ut så langt 😇
    Mvh Ivan Vis vedlegget 788534
    Grattis med classy looking sak, Krazy 😃
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks budd 🤗 liker godt den tidløse estetikken på den krabaten, men får se hvor det går, blir ikke helt fortrolig med hvordan det spiller på lag her,etter å ha prøvd med et par preer, savner nok en litt mer feit klang balanse med litt mer kropp og farge, åhh som jeg savner SET 😁 det bare lar seg ikke gjøre nå om dagen, så må leke litt med rimeligere alternativer i mellomtiden, men merker jo enn har visse krav som ikke lar seg stikke av,vet på en måte hvor lista ligger men er ikke der atm😂
    prøver å ressonere på hva og hvordan og til hvilken pris om dagen,så får se hvor det bærer,viktigste nå blir nok å bare finne en krabat som leverer noe uten noe fuss i mellomtiden men samtidig evner en viss musikkglede 🤗
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jaså, du savner forvrengning og steinalderteknologi, hva?!

    Spøk til side, hva med sjekke ut kl A fra First Watt, feks F5? Rimelige og spiller som bare det. Tommel opp herfra iaf.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja seff savner enn den deilige uimotståelige ørevennlige forvrengningen bare steinalder kreasjoner evner hehe, det ble tydelig selv med den steinalder lignende diy rør preen jeg nå har på lån, den gjør mye logisk den låter bare litt for cleant og straight forward for mine ører til rør å være, men måten den tegner opp ting på virker logisk, og det har blitt mer viktig for meg over tid at ting blir rekonstruert på et logisk sett enn bare power, men Jvc-ene trives med litt dreimoment også tross sin beskjedne størrelse 😁 skal ta med first watt i bakhodet også, har og tenkt på eldre pioneer exclusive 50w kl A også som ikke er alt for kostbart også,mange alternativer om enn blar litt og som du og er inne på ikke nødvendigvis at enn må ut med en dullion,bare enn får valgt etter behov og omhu, det er i allefall sikkert at mye moderne skrudd lyd ikke tiltaler meg,og hva som står på produktene er ikke viktig lengre så lenge det gjør ting rett
    oRFdxUKGCNKD85g.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hey Riktig god helg til de Godtfolk som titter innom 🎶 🤗 :coffee: ikke så mye som skjer om dagen men merker bør begynne å bare finne en fair integrert sak som skal få lov å tjene frem til høsten,da jeg jeg jeg må steppe opp skal det bli ordentlig kåll på god lyden, men den kommer ikke om man stresser etter den så er nok best å finne på noe større sprell til høsten igjen 😇da våren og bil lidensaken fort vil melde seg fremover nå, og best å være litt føre var så en i det hele tatt rekker noe i år med den plass og muligheter man har😁hadde en liten inspeksjon her om dagen bare for å se om bilen har stått tørt nok og om det i det hele tatt var noe bil igjen,var heldigvis ikke så ille som fryktet 😆 så nå får vårtemp og arb lyst bare trenge seg på
    Mvh Ivan
    274132528_5179425495456835_4630875462472640481_n.jpg
    274109582_5179424882123563_5676155474420848748_n.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    wee alltid morro med pakker ,skulle ikke komme før torsdag men kom like greit i dag 😁🤗 :coffee:Riktig God Mandag
    litt bil & litt musikk alright blanding 😇
    fikk tak på hvite ubruke blinklys til Nissan Skyline 71 som og skal på Datsun-en etterhvert, kommer aldri til å få råd til en ekte Skyline fra 70 tallet, som nå om dagen bikker en 3 mill elns, så hvorfor ikke implementere noen av detaljene fra en for å få blandet in en dose historikk og sjel, synes også Sunny B110/1200 2 dørs sedan også deler litt av samme linjene spess de opp sveipede siderutene bak som er med på å løfte linjene🤗
    når det kommer til slik minimalistisk eldre hverdagsbil så velger jeg å velge at djevelen ligger i detaljene, og legger vekt på at de få tinga som syns på en slik bil skal være med på å gi karakter og kvalitet 😇
    Mvh Ivan

    274105187_499990918161959_5199955981211393544_n.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ønsker alle som titter innom en Trivelig helg :coffee::giggle:
    da ble det til at man solgte HK Citation Twelve synd den ikke funket slik jeg håpet på her med de preene jeg fikk prøvd på den,estetisk er den spot on for meg tidløs enkelt design med fin treglød i kabinettet, men ikke alt som har med seg estetikken gjør opp for hva det har for seg lydmessig,missforstå meg rett det er en flott sak, men passet bare ikke inn i totalen her, den går visst ut av landet som det meste annet når Nordmenn ruger på gjerdet sitt så den skal nå få lov til å reise hjem igjen til USA 😇
    og jeg har funnet meg en tilnermet gratis vente forsterker en større NEC integrert enn den jeg jeg har som overrasket positivt som nevnt tidligere, ingen voldsom tass den heller men veier 10kg og no nonsense så har litt trua på den 😇
    så blir det og noen nye rør til dac-en og litt smått og ta det derfra
    Mvh Ivan
    1794569_398847750266831_5498449589190892993_n.jpg

     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei & Riktig god lillelørdag til godtfolket her inne :coffee:🤗🎶
    ikke alt for mye som skjer glad for egen del at våren har satt opp tempen og endelig er her denne vinteren har vært lang for min del,godt å få litt sollys og liv igjen :giggle:
    Nye Nec-en`` ble kortvarig lykke den må muliogens få et par nye utgangs transistorer men det blir fikset seinere , den låt forfriskende og overraskende potent for de små pengene jeg fikk den for, og veldig kul skikkelig pre /start fasen av cd era-en med alle press knappene med lysende logoer og streket power metere , men jeg ble for å være ærlig mer overrasket over den lille 25 wattern etter den var tweaket,den litt større nyere modellen låt mer frempå og ``pushy`` og litt grovkornet oppover men det skulle og bare mangle etter hvilket klasse den er i,blir vel gjerne litt sånn med mye power for lite penger`` litt som med at man stort sett får bedre kabinett og overall kvalitet i en stativ taler enn en gulv til samme pris, men morro å prøve litt billig ting som kan ha muligheten til å overraske da,blir uskyldig morro uansett :)

    men når det er sagt har jeg klart å gå på en ny vintage smell da, kjenner enn blir litt lei av å leke med bare billig greier også,og kommer til et punkt der man vil ha noe som er litt premium og samtidig bare leverer,
    ikke voldsomt dyrt det alternativet jeg har snublet over,ikke over overspecet heller men ser i allefall ut som en million til prisen så får enn se hva den innehar av audiophile`` kvaliteter, liker litt understatement produkter som dette som havner litt under radarn,og håper den kan serve frem til høsten/vintern igjen 😇
    håper den ikke bruker alt for lang tid hjem 🤓
    Mvh Ivan
    Toshiba SB-620 03.jpg
    Toshiba SB-620 04.jpg
    Toshiba SB-620 01.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    må ha litt musikk og går litt i blues i dag syns Snowy White fortjener mer spilletid og cred , han har havna litt i skyggen selv om han har spilt for Thin Lizzy og Pink Floyd syns jeg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ønker alle som titter innom en rolig & fin påske 🤗:coffee:
    Toshiba forsterkern rakk akk å komme i siste lita på onsdag, kom veldig trygt pakket og alt bare velstand sånn sett, men det måtte være noe det kommer ikke lyd, men jeg misstenker at det bare egentlig er snakk om bagateller jeg trur det er et innslags rele som ikke er med da jeg ikke får noen form for rele click etter påførsel, og får da heller ingen output null lyd/svak sum fra talerne, hører trafo er i sving samt transistorene så vidt lager liten arb lyd,også målt begge filter kondensatorene og de får i allefall lik strøm, så ser ikke for meg at det er rare greiene,
    det sto tydelig i annonsen at den var teknisk i orden uten tull,kjøpte fra et polsk firma som har holdt på siden 2009 på ebay med vintage utstyr,
    men et sted jeg syns dem slurva var på innvendig første intrykk av hva som burde inngå i overgåing/sjekk som dem sier dem utfører,,, fant eks antall svære hybel kaniner og luktet kjeller, hjelper lite med et pent ytre om ikke det interne er godt over, gjorde i det minste et forsøk på å få ut et par hybel kaniner olign inntil vidre synes alt i alt at denne tToshibaen ser ut som en bra sak og fortjener en shine😇
    Mvh Ivan
    278176480_685791826096125_4490420688807812493_n.jpg
    278283106_1124858941642673_8953277389744778996_n.jpg
    275927339_307728841490161_9042000259301336360_n.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei & fi ndag til alle lydgærninger som titter innom 🤗🎶:coffee:
    håper alle hadde en lugn 17 mai og ellers gode dager,

    tenkte jeg måtte innom egen tråd igjen ikke så mye liv å snakke om i disse dager,
    men fortsatt ikke fått kåll på Toshiba ampen håpet på at det bare skulle være rele bytte for å få forsterkern til å slå inn men fikk ikke lov å være så heldig, og siden jeg vet det fort blir tusenlapper på service når enn ikke vet hvor feilen ligger, så fristet det å glemme den litt og finne på noe annet i mens,,,,
    men viste seg da at jeg måtte havne på pre power kjøret igjen :ROFLMAO: pokker var jo ikke dette jeg skulle nå hehe, men samtidig blir enn lei meiocre greier enn ikke får glede av, så vil ha noe fornuftig igjen,
    nå vet jo dere som er innom her at jeg ikke typisk velger main stream, denne gang ei så enn vet jo ikke helt utfallet denne gang heller men er noe med spenningen å krysse veien ved rødt lys 😂

    så endte opp med transistor power da jeg vet at det blir det mest universale her på powersiden, & heller la blomsterspråket tale på presiden,
    jeg endte opp med en oddeball fra Optonica Sharp sin high end`` serie back in the days, en slimline 7,5cm fullblods power på 15kg strømtrekk på max 900w Mosfet sak og så pre tidlig 80 talls det kan bli med power metere & frequency analyzer meter som nesten var nok for kjøp i seg selv imo 🙈
    Sharp/Optonica Sx-9100
    bedre bilder kommer når min dukker opp 😁
    Mvh Ivan
    9100-0.jpg
    25341674_2.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    har jo leita litt etter pre kandidater også men vil holde meg innunder 10k , snubler stadig borti vintage oddeballer og andre eldre topp produkter men de kan jo fort kreve service også, har mest lyst på en rør pre men ser for min egen del at jeg bør finne en transistor løsning for budsjettet, fundert litt på en eldre Stax pre også, det er et merke som vekker litt nysjerrigheten i meg er liksom noe myteomspunnede med det merke,aldri hørt hverken forsterkere eller hode lurer fra dem men vet de har laget bra ting,prøver å tenke pris ytelse samtidig kunne få med en dært eieglede,egentlig åpen for det meste.

    Stax Ca-y
    stax-ca-y-1964.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Toshiba/Aurex Sy-88 1 & mk2 kostet ca 20k i 79-81 tenkt ut Toshiba som eltarnativ siden jeg først og fremst var nysjerrig på Toshiba sine top produkter fra den era-en, av transistor preer så er det den og Stax & Ruffel Rc2 som vekker nysjerrigheten fåreløpig,valgets kval nok å velge mellom er det uansett hva enn måtte finne på hehe 😁

    Ruffel RC2 non-feedback``
    i-img1200x900-1619250448uia0kb244551.jpg
    i-img1200x900-16192502926ea2mb305548.jpg

    Toshiba/Aurex Sy-88 Mk1
    vrx105nq1bc1602.jpg

    Mk1
    picture.jpg

    Mk2
    sy88-23-0.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Weee det kom en pakke 😁 DHL ekspress skuffer aldri, men skulle jagu bare mangle med ekspress med de utenlandske frakt prisene som er nå om dagen,,🙈 en tydelig under dog og mystisk slimline serie fra Sharp sin high end segment Optonica effekten SX-9100 7,5cm høy og nerme 15kg, original eske multi volt,originale reserve sikkringer for 110v og 220v-240v manual og så clean en 40 år gammel forsterker kan bli, gleder meg til å få prøvd den ut 😁☕🎶
    ha en riktig god helg dere som titter innom.
    mvh Ivan
    284240022_280584004213989_7209984182786222801_n.jpg
    284414694_385714533602072_9163658327537581225_n.jpg
    284126362_1041518423466977_3062162836504989407_n.jpg
    283454263_321110750189498_4994090425456945905_n.jpg
    283454263_321110750189498_4994090425456945905_n.jpg
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Utrolig mye rart du kommer over :). Kjørt Datsun i det siste? Ha en Toppers helg m8 (y)(y)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    heiv meg også på ballen å endte opp med denne preen en Ruffel RC-2, orka rett og slett ikke å lage en unødvendig lang liste og lei av å tråle ,uansett hva enn velger så ender jo ikke reisen med denne runda ei 🙈 :ROFLMAO:men synes det var denne som trigget vil prøve denne gang så da ble det sånn, valge bort rør pre pga eventuelle missmatch med gain og impedance.
    Mvh Ivan
    i-img1200x900-16192502926ea2mb305548.jpg
    i-img1200x900-1619250448uia0kb244551.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Utrolig mye rart du kommer over :). Kjørt Datsun i det siste? Ha en Toppers helg m8 (y)(y)
    ja ikke en ting enn ikke snubler over til tider hehe men jakten er endel av reisen for min del likeså er oddeballer hehe, desverre blitt dårlig med Datsun fåreløpig etter det bare ble tull med Toshiba integrerte jeg kjøpte fra Polen som medførte en ny runde med hifi da jeg heller ikke orket koste på Toshiba flere tusen heller da den var fårevist til å fungere som den skulle 🙈 må bare bruke tid på Datsun må bare innse at det vil ta litt tid med et sånt bil prosjekt😇 like så buddy godt å se du begynner å komme deg på beina igjen var deilig å se at du fikk kommet deg på bil treff også 🤗livet blir så mye mer verdifullt når enn kan dele lidenskap,prøver å komme meg på de lokaltreffa jeg kan jeg også
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Livet er de OPPLEVELSER en deler med andre..
    Selv om det er veldig fint å ha mye tid alene og...
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nye haifai kjøp resulterte i en helomvending av rommet også det var på tide å gå fra skrotnisse/huleboersk preg til å få seg en stue igjen det gjorde ikke noe for skrott og sjel 😁 🤗
    også hadde jeg jo egentlig avskrevet Toshiba inntil vidre da det var klart at utgangs trinnene ikke ville i drift på den, men visste og at det var pre out på den,så kunne jo ikke avskrive den helt før jeg fikk koblet opp med Sharp/Optonica bare for å se om jeg i det hele fikk lyd, og til tross for tilstand på Toshiba så ville den alikevel overraske meg med å i det minste gi meg lyd som pre 😁 Sharp fyrte og heldigvis opp som den skulle og virker 100% teknisk,takk du store Hifi gaad :ROFLMAO: i et øyeblikk begynte jeg å lure på om jeg hadde kjøpt enda en katt i sekk,da jeg først prøvde å vri den om til 220v & 240v med de riktige sikkringene,uten at den ga livstegn i det hele tatt da fikk jeg noia, men så dro jeg frem 3kv 110v omformern jeg heldigvis hadde stående da lyste den opp in no time,men den skal være multi volt så skal få sjekket det ut 🤗
    det var befriende å bare se livstegn, da var det i allefall ikke bomkjøp 😇
    så var det over til Toshiba som pre da,nå vet jeg jo ikke i hvor god stand Toshiba er ei i pre delen,jeg hører potensiale, men jeg føler og at Toshiba undertrykker Sharp litt så den ikke får frigjort seg skikkelig, det kan låte vakkert og få frem en logisk grunnmur på mer rolig og bra innspilt musikk, men får ikke satt seg helt i gear til å låte uanstrengt og frigjort når det krevs mer dynamiske utsving, jeg trur det bor mer i Sharp i form av headroom og åpenhet,det virker og til tider litt grovkornet via Toshiba og noen sanger krever nesten at jeg må bruke loudness for å få litt fyll, så jeg tenker det vil være endel å hente på en god pre her,jeg får intrykk av det jeg var litt redd for med Toshiba at den kanskje er mer detaljert og tight en varm`` og solid,
    nå trur jeg ikke Sharp heller er en smørbukk lydmessig men trur den skal kunne ha bra nok headroom til å låte åpent og frigjort og inneha ren og gjevn power uten no fuss,så blir spennende med ny pre i juni,alt i alt må jeg bare være fornøyd jeg nå fikk lyd det var jo bare ren bonus 😇
    Riktig god kveld til alle som titter innom 🤗:coffee:🎶
    .trashed-1656523552-DSC_0853.JPG
    DSC_0854.JPG
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det skal du ha, du gir deg selv noen spennende problemstillinger. Rett ut sagt, du er tøff. Og hele tiden fremdrift, det er jeg imponert over :)

    Ha en fin kveld
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da har det omsider snart vært stille i tråden nesten 1 mnd 🙈😺:coffee: men i dag kom det en pakke 🤗, skjønner ikke alltid hvorfor jeg tørr å ta slike sjangser, men er noe med spenningen, og det å gå utenfor komfort sonen,det ble ny pre en Ruffel Rc-2 håndlaget av et lite Japansk entusiast firma i 83 non negative feedback design, dem holdt på til rundt 2001 etter det jeg har funnet ut og laget både transistor og rør baserte kreasjoner alle basert på non negative feedback,

    må ærlig si at jeg liker slike sære entusiast firmaer som går egne veier men kan selvfølgelig gå begge veier,
    sålangt kan jeg ikke klage på lyden i kombo med Sharp/Optonica lite viste man om hva eller hvilken retning det ville fare, så må bare ta det en da får og bruke tid på å bli kjent med lyden 😇🎶
    Riktig god lille lørdag til de gærningene som titter innom 🤗:coffee:
    Mvh Ivan
    DSC_0889.JPG
    DSC_0895.JPG
    DSC_0899.JPG
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks Buddy, ja var det da bør vel egentlig trappe ned på treasure huntinga hehe 🤗 etter senarioet med den Toshibaen som egentlig skulle fungere så har det nå gått mest kroner til å få hifien på stell igjen 🙈 så lille kanari gul har fått ufortjent lang ventetid, så får se hva en rekker i år i form av kroner og form om ikke blir det å hanke inn nødvendige ting til den ila vintern,neste år er den 50år så da må den ihvertfall på hjul igjen for å kunne feire sitt eget jubileum 😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Thanks Buddy, ja var det da bør vel egentlig trappe ned på treasure huntinga hehe 🤗 etter senarioet med den Toshibaen som egentlig skulle fungere så har det nå gått mest kroner til å få hifien på stell igjen 🙈 så lille kanari gul har fått ufortjent lang ventetid, så får se hva en rekker i år i form av kroner og form om ikke blir det å hanke inn nødvendige ting til den ila vintern,neste år er den 50år så da må den ihvertfall på hjul igjen for å kunne feire sitt eget jubileum 😁
    50 år.... Det fortjener litt kred ja.. Sålenge ikke rust tar den går den sikkert 50 år til 😊...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn